Jump to content

Polo 6N/6N2 - Probleme pornire la cald/rece


slip
 Share

Postare recomandată

Sa nu fie de la pompa de motorina, daca nu se amorseaza, porneste greu precum spui, si la un moment dat nu va mai porni. Succes.

Modificat de CLI
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

[quote name='voala' timestamp='1294997219' post='1485801'

Am descoperit ca mufa de la sonda de temperatura motor avea pinii oxidati. Din acasta cauza nu se ridica nici acul din bord cu temperatura motor, si cred ca dadea valori gresite. Curatat cu spray de contacte, suflat bine, montat inapoi si acuma e ok.

Acul de temperatura motor se ridica, si motorurul merge ceas.

Nu stii pe unde s-ar afla mufa asta la un polo 1.0 din 2001 ? La tine unde e ?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

salut am si eu o intrebare releele de la golf 3 se potrivesc la polo 6n masina e din 96 si trebuie sa primesc niste relee de pe un golf 3 dar nu stiu daca se potrivesc

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Salut ! Va cer si eu ajutorul pentru prima data pe forum. Am un polo 6N din 1995 cu motor 1,6 75 CP si de vreo saptamana am probleme la pornirea la rece. Da rateuri in carburator si am gasit bujiile ude. Le-am schimbat dar degeaba. Acum e frig afara si nu o ia. Va rog sa ma ajutati daca ati intampinat probleme asemanatoare.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

@SeanPaul

Revin cu o poza mai tarziu. E in partea din fata a motorului. Cam complicat sa iti explic.. ca nu prea le am cu mecanica. In orice caz e o mufa destul de maricica cu sigrante arc pe laterale. Sa nu sara.

Vali.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Salut ! Va cer si eu ajutorul pentru prima data pe forum. Am un polo 6N din 1995 cu motor 1,6 75 CP si de vreo saptamana am probleme la pornirea la rece. Da rateuri in carburator si am gasit bujiile ude. Le-am schimbat dar degeaba. Acum e frig afara si nu o ia. Va rog sa ma ajutati daca ati intampinat probleme asemanatoare.

Salut, verifica sistemul de aprindere ca se pare ca de acolo ar fi buba.Incepe cu bujiile, verifica-le daca electrozii sunt ok si au distanta buna(cu lera), apoi fisele intai vizual sa nu aiba fisuri pe traseu dupa care cu un multimetru le verifici continuitatea (trebuie sa aiba intre 2,5 - 5 kilo ohmi)si termini cu bobina pe care la fel o verifici intai vizual apoi daca da scanteie astfel :pui pe cineva sa dea "la automat" in timp ce tu iei fiecare fisa in parte, o scoti de la bujie si o tii la vreo 1 - 2 cm de masa (o parte metalica si nevopsita din zona) si ar trebui sa se formeze o scanteie (arc electric) intre capatul fisei si masa in cazul cand fisa este in regula si bobina ok. In cazul in care fisa e ok si tu nu ai scanteie => probleme la bobina.

Atentie !!! Sistemele de aprindere al autoturismelor folosesc tensiuni inalte (20.000 - 30.000 V)care sunt periculoase in cazul nerespectarii unor masuri de siguranta si a manipularii incorecte a unor parti componente ale acestora - risc de electrocutare - !

Modificat de Aurelian 6n2
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Salut,

Am si eu un Polo 6N din 1997 motor tip AEX - benzina, 1.400 cmc 60 CP... am observat ca la prima pornire dimineata porneste mai greu de cand a inceput iarna si mai ales in diminetile umede cand temperatura este plus cateva grade. Singura solutie care am gasito este sa apas acceleratia de cateva ori in timp ce invart cheia si atunci porneste...apoi la relatiu se chinuie putin dar se rezolva problema daca tin piciorul pe acceleratie cateva secunde la 1000-1500 ture...dupa acesta pornire se simte un miros puternic de benzina in rest tot ok :) Din cate am vazut cu cat sta mai mult timp nepornit si pornirea este mai grea, spun nepornita 2-3 zile.

Modificat de Dorin Frunzete
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

incearca si tu si curata bine bujiile,delcoul si rotorul si o sa vezi diferenta.mi se pare normal sa porneasca mai greu cand e rece,adica temperaturi sub -5,-10 grade mai ales daca sta nepornita 2,3 zile.si nu prea cred ca e bine sa apesi de cateva ori pedala de acceleratie in timp ce invarti cheia in contact pt ca ineci motorul si porneste muult mai greu si de aici si mirosul puternic de benzina nearsa.eu cand o pornesc in diminetile reci si geroase apas pedala de acceleratie imediat dupa ce incepe motorul sa o ia dupa ce am invartit de cheie si apoi il las cateva minute(minim 2-3)la relanti.incercasem sa o pornesc si asa cum ai spus tu,inainte sa invart de cheie apasam de 2-3ori pedala de acceleratie dar se ineca si nu era bine.incearca ce ti-am zis!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Nu are nicio legatura apasatul pedalei cu inecarea ca nu mai e ca la carburator sa sprituiasca benzina. Intotdeauna la astea pe injectie trebuie facuta scanarea cu VagCom,acolo imediat in 90% din cazuti spune problema cu precizie.

Ca poate fi senzorul de temperatura,clapeta,motorasul etc, innebunesti dandu-ti cu parerea si nu prea ai cum afla in parcare.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

eu nu i-am mai facut scanare si o pornesc cum am zis mai sus si nu am probleme

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

asta probabil ca ai probleme cu idle switch,un senzor al clapetei care spune ecu-lui ca pozitia ei este la zero,sau pe idle. de asemeni, asta poate denota probleme cu motorasul clapetei care nu ii actualizeaza pozitia in functie de cerintele ecu, motor rece,consumatori etc.

oricum, o problema exista pentru ca in mod normal motorul trebuie sa pornesca "la sfert" fara a apasa pe pedala la orice temperatura, masina mea poerneste si la -16 dupa o saptamana fara nicio problema, 1300 rpm pentru cateva secunde apoi coboara la 900 perfect stabila dar i-am rezolvat erorile din toamna.

bineinteles ca nu strica sa se verifice ce se poate verifica in parcare ; capac distributor crapat,bujii uzate,fise coapte etc.

Modificat de stealth
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Multumesc de sfaturi, am sa testez cu VAGCOM si am sa schimb bujiile si eventual fisele ca nu prea imi place cum arata :)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 2 weeks later...

Dragi forumisti, sper sa ma puteti ajuta cu niste idei, nu imi mai porneste masina de cateva saptamani. Am un polo 1.0 din 2001. Am fost la un mecanic si electrician problema era ca am tras masina pana acolo si cand ajungeam pornea, niciunu nu si-a putut da seama ce are deoarece la ei functiona normal si dupa ce ma plimbam o ora doua o lasam in parcare, ziua urmatoare iara nu porneste. A fost scanata de 2 ori (cand pornea) nici o eroare ramasa. Bujile si fisele sunt ok, curent are, sigurantele is ok, benzina iaras este. Invarte in gol... face ca si cum nu ar avea benzina... cel mai ciudat e ca dupa ce o trag cativa kilometri porneste si pot sa opresc motoru de cate ori vreau ca porneste... dar daca o las cateva ore nu mai porneste. Are cineva ceva idei ?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Cum adica daca o tragi cativa kilometri?! vrei sa spui ca o tragi la stanga cativa kilometri?

la ce bun faci asta daca spui ca demarorul invarte? trasul la stanga se face cand ai bateria moarta sau demarorul dus si nici atunci...

la problema ta trebuie sa afli mai clar daca e de la lipsa scanteilor sau a benzinei.

cand nu iti porneste verifica daca ai scantei la fisele bujiilor,nu doar la fisa centrala. cum ai verificat daca ai "curent"?

si cum ai verificat daca ai presiune necesara in rampa injectoarelor?

poate releul pompei de benzina nu face contact uneori si nu ai presiune. nu mai tari biata masina kilometri la stanga ..

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Am traso de la mine acasa pana la service, tras adica scoasa la neutru, nu am fortat-o sa porneasca. Bujile si fisele le-a verificat electricianul, legat de ce ai zis, releul pompei de benzina ar putea sa fie de vina, stii cumva unde este situat si daca se poate verifica sau doar inlocui ?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

asa da, am crezut ca ai tras-o kilometri intregi la sufa " ca nu pornea", cum am vazut de mult eori destepti, masini cu injectie trase in prostie la stanga desi ei nu aveau nici 9 volti pe baterie ca sa poata functiona ceva din cele electronice..

la 6 N blocul releelor se afla langa blocul sigurantelor in spatele cutiei de manusi (glooves box,la genunchiul stang). Cel al pompei de benzina e ultimul sau penultimul parca.

Cand nu iti porneste,ciuleste bine de tot urechea sa auzi daca bazaie pompa in rezervor desi nu e 100% intrinsec,poate constitui un punct de plecare.

Eu am avut necazul asta identic cu nepornitul cand si cand din cauza soclului releului.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Proaspat posesor de Polo motor AUC 1,0 din 2001, astazi masina a pornit in 3, s-a aprins check la inceput palpaind dupa care aprins continuu. La un moment dat nu a mai pornit. :banghead: Pentru ca trebuia sa plec la Bacau urgent am luat cealalta masina. La intoarcere am mai dat o cheie la Polo si nimic. In culmea nervilor si pentru ca ieri a functionat fara repros, am dat capacul jos si am scos bujiile care erau ude maxim. Am deconectat bateria si toate mufele le-am dat cu WD40, am uscat bujiile, le-am pus la loc, am montat borna la baterie, cheie si a pornit ok. Am circulat vreo 30km in regim alternat sportiv cu normal si ajuns acasa, in parcare, am lasato la ralanti. Constatare: masina merge rotund insa din cand in cand are o intrerupere sesizabila in esapament si trepidatia motorului. Bujiile sunt marca Denso insa in Autodata nu le-am gasit nici tipul nici ca ar fi pt. AUC.

De unde poate fi intreruperea?:

-stocata vreo eroare in ECM din moment ce s-a aprins check?

-bujie defecta (nu lucreaza la ralanti)?

-bujii incompatibile cu tipul motorului?

-EGR infundat?

-clapeta acceleratie murdara?

Ultimul tester l-am facut sambata avand unele probleme cu sistemul ABS cod defect 1276 si nu a aparut nimic pe partea de motor.

post-86237-0-53478600-1298223864_thumb.j

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

dupa simptome nu ai scanteie buna la bujii, in primul rand as pune bujiile recomandate pentru motorul tau (s-ar putea ca ale tale sa nu corespunda termic si de aici sa fie ude sau pot sa fie "terminate"),

apoi daca poti sa masori rezistenta fiselor, e undeva la 5k ohmi,

de asemenea mai poti masura bobina de inductie 2 cate 2 din cele 4 ploturi (ale fiselor) trebuie sa ai undeva peste 10k ohmi iar in primar cam 2x0,5 ohmi fiind 2 bobine pe primar (pot avea o alimentare comuna sau separat) de asemenea 2 bobine pe secundar cu iesirile pe cele 4 ploturi

mai poti urmari pe intuneric daca sare vreo scanteie de la vreo fisa sau chiar bobina, partea nasoala e ca izolatia bobinei creapa cel mai frecvent spre suportul metalic pe care se monteaza si de aceea nu se observa eventualele strapungeri ale izolatiei decat daca demontezi bobina

Modificat de SergiuD
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Merci@Sergiu. Problema sunt bujiile total atipice pentru tipul motorului. Maine primesc NKG-urile comandate. Sper sa nu mai am probleme la pornire.

In alta ordine de idei si tot legat de pornire, am mai constatat un fenomen bizar ce inca nu am mai intalnit la nici o masina si am avut cateva in viata mea.... :winter: Cand actionez telecomanda si deschid portiera se aude un zgomot asemanator pompei de benzina, adica exact asa cum se aude in momentul cand pui contactul. Am ramas putin dezorientat nestiind ce se intampla, iar chestia se tot repeta la fiecare actionare a deschiderii portierei. Masina asta nu are o supapa unisens, un sistem care sa tina presiunea de benzina in sistem? Chiar nu inteleg... de asemeni ma intereseaza unde /de unde pot vizualiza un manual service pentru ca nu am mai avut VW pana acum si-mi sunt neclare f. multe chestii.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

e normal sa porneasca pompa de benzina pentru cateva secunde la deschiderea portierei la VW, la altele se face la punerea contactului cu rolul de a crea presiunea in rampa de injectie necesara functionarii (pentru pornire), cand dai la automat pompa nu functioneaza decat cand motorul o ia

Modificat de SergiuD
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Am rezolvat problema cu pornirea prin montarea noilor bujii pe specificatia tipului de motor :Driver:

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 2 weeks later...

salutare.Mutat aici cu problema dupa ce rezolvat problema la topicul "termostat":)...Deci,dupa ce am inlocuit termostatul,care s-a dovedit a fi defect,lucrurile stau putintel altfel,adica motorul se aude foarte bine in relanti.dar problema aceeasi,si persista...sa o descriu aici. masina porneste greu,la a nu stiu cata cheie,iar in mers nu se accelereaza..daca apas pedala de acceleratie mai mult,parca se ineaca...parca nu se alimenteaza bine atunci cand o accelerez,insa la relanti sta perfect...am sa dau o lista cu piesele schimbate ca sa le eliminam din ecuatie ca fiind defecte(piesele sunt cumparate de noi,masina o am de doi ani- vw polo 1.4,16v,100cp-1998.AFH)...acum la lista cu piese sa nu va luati cu mainile de par- clapeta acceleratie,pompa benzina,bobina inductie,bujii,sonda lambda,delcou,filtre,termostat,...la doua scanari,facute in doua locuri,rezultatul este nicio eroare...ultima sugestie pe care am primit-o a fost sa schimb supapa de control presiune de la intrarea in rampa injectoarelor,cica accea nu si-ar mai face treaba si nu benzina nu ar mai ajunge in injectoare cu presiunea necesara...asadar,va rog daca aveti o solutie pentru mine,sau cel putin dati-va cu parerea...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Au masurat presiunea in rampa? Puteau sa faca si testde compresie inainte sa schimbe toate astea. Mai e posibil si senzorii, de la axul cu came, senzorul de viteza dar trebuiau sa apara la diagnoza.

Inainte faceam toate testele posibile si apoi ma apucam sa schimb dar ce le pasa lor.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Salut. Am avut aceiasi probleba in urma cu un an. Am mers la un mecanic vw si numai nu spunea clar ce era. POrnea cand si cand, dar cand era cald motorul sau dupa ce a stat masina in soare nu mai pornea. Am luat pe rand imobilizator, am desfacut si curatat, dar in scurt timp aceiasi problema, cheia nu avea problema, am curatat contactul cu wd 40. Pana la urma am dat pe net de o problema comuna pt VW era RELEUL 109 pt tdi. Am desfacut verificat era oxidat, a mers tot cu intreruperi dar nu la aceiasi frecventa ca si inainte. In cele din urma am luat un releu 109 de la dezmembrari, aceasta a rezolvat definitiv problema. Trebuie sa verifici releu care e responsabil cu pompa de benzina, la benzinare e alt releu. Sau pur si simplu conductele nu sunt etanse si se dezamorseaza circuitul in timpul zilei. Succes.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

..releul l-am dat jos si nu am putut decaat sa-l studiez!,,adica m-am uitat la el si l-am pus la loc.pare nou nout,dar asta nu dovedeste ca isi face treaba..in schimb....sa vedeti....am scos mufa de la sensorul de temperatura si....zboara..nici cand am adus-o nu mergea asa de bine...porneste la prima cheie si,in mers nu mai face nici-o figura..chiar merge...intrebare..sa fie acel senzor deefect? din cate stiu el trimite valori pentru ca amestecul facut de clapeta sa fie cel optim...banuiesc ca acesta functionand eronat,da comenzi aiurea,de aici si inecarea...daca era vreo problema cu acea supapa de care am vorbit randul trecut,se manifesta la fel si fara senzorul acesta...dar repet..nu am vazut sa fi mers vreodata mai bine decat acum,fara senzor....am inteles ca si daca acesta comunica corect la ceasul din bord,temperatura,nu inseamna ca isi face treaba si ca este perfect functional...astept opinii..oricum unt uimit cat de repede primesc raspunsuri...multumesc mult.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • Vizitator changed the title to Polo 6N/6N2 - Probleme pornire la cald/rece

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!