Jump to content

Golf 6 - Motorizare 1.4 MPI - 80CP


holo
 Share

Postare recomandată

Mersi mult! Nu cred că W o altă problemă, mai ales că la vcds am eroare pentru valva asta

Modificat de loghy
quote post anterior
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Am schimbat si supapa suprapresiune N80, aceeasi problema. Ce am mai incercat zilele astea. Masina lasata peste noapte in panta cu botul in jos, aceeasi problema dimineata. E adevarat ca aveam si rezervorul cam gol, o sa mai incerc si la noapte cu rezervorul aproape plin. Am incercat si sa pun contactul si sa-l iau de 3-4 ori, apoi pleaca din prima. Se aude si zgomotul specific al pompei de benzina cand deschid usa si cand pun contactul.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Revin cu alte precizari... De fapt, nu are nicio legatura daca pun contactul de mai multe ori sau nu. Problema e alta. In fiecare dimineata nu porneste la prima cheie, dar daca nu am nevoie dimineata si pornesc masina mai tarziu, merge din prima. Deci pare ca ar fi din  cauza temperaturii. Cel mai probabil problema se manifesta pana la 22-23 de grade. Acum e vara si e ok, dar ma gandesc ca la iarna la grade cu minus poate nu mai porneste deloc. 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 3 weeks later...
firestorm1312

bavarezul13- verifica si senzorul de temperatura  motor. Valva N80 se verifica prin suflare de aer prin ea, nealimentata nu trebuie să treacă.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 9 months later...

Salutare!  In treapta 5 de viteza cate rot/min aveti la 100 km/h ?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 4 weeks later...

Salut,

 

In ~ 40 secunde cred ca am gasit raspunsul pe YT : 

 

 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

On Friday, May 03, 2019 at 13:56, soare5 a scris:

Salutare!  In treapta 5 de viteza cate rot/min aveti la 100 km/h ?

2600

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 5 months later...

Buna seara, sunt posesor de G6 1.4 16v din iunie si acum când a dat frigul am observat ca se ridica temperatura in mers doar la 75-80 grade. Am schimbat termostatul si cotul din plastic. Acum acul de temperatura urca si sta in bord neclintit la verticala- 90 de grade. Dar de când a fost inlocuit după ce opresc motorul pornește electroventilatorul la turatie mare pentru aprox 2-3 minute (cu motorul cald după ce ajung acasă sau la munca, mers regulamentar, fara sa o forjez). Am pus testerul la service tehnicianul a spus ca funcționează normal. Apa sta la 90 grade cu motorul pornit dar după ce merg si opresc motorul senzorul de la ventilator citește o temperatura de aprox 100 grade, pornește ventilatorul care scade temperatura la sub 90 si se oprește). 

Vouă vi se întâmpla des sa pornească ventilatorul după oprirea motorului?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 3 months later...

O continuare la ce am scris mai sus. Poate va ajuta sa nu patiti la fel.

Termostatul nou pus pe masina este Gates TH14787k2 (kit termostat+cotul din plastic). Am cumparat un tester ODB bluetooth si am urmarit temperatura (coolant temp) in mers (pot vedea o singura temperatura, cea de la senzorul de pe motor, nu si cea de pe senzorul de pe radiator). La mers normal, in jur de 15-18 grade la exterior, acul in bord arata 90 grade dar pe tester se duce pana la peste 100 grade. Nu am gasit informatii concrete dar banuiesc ca in timpul mersului nu pornesc ventilatoarele pe maxim pentru ca ele functioneaza in functia de temperatura de pe radiator. Dupa ce se opreste motorul pornesc in functie de temperatura de pe motor. In manual scrie ca trebuie sa porneasca pe treapta 1 daca temperatura  este intre 92-97 grade si porneste pe treapta 2 daca temperatura este intre 99-105 grade.

Iarna nu am avut probleme sa porneasca ventilatorul dar acum iar a inceput sa porneasca dupa oprirea motorului.

Am suspectat ca termostatul nou are o problema si l-am dat jos. Cand am scos cotul au sarit piesele (sunt tinute tensionate de un arc) si nu mai stau puse la loc. Corpul este facut dintr-un plastic moale iar clipsurile nu tin corpul superior. Apoi cotul are suportul tijei mai adanc si banuiesc ca termostatul deschide de fapt mai tarziu decat trebuie sau deschid la un debit mult mai mic si nu se raceste corect motorul.

Atasez si poze. 

La termostatul gates tija nu este mai lunga ci iese singura dupa ce o apas la locul ei... In stanga sunt piesele originale, in dreapta cele Gates.

IMG_20200307_121903.jpg

IMG_20200307_121935.jpg

IMG_20200307_122000.jpg

Modificat de cristiangabi
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 1 month later...

In cele din urma am schimbat termostatul cu unul original si acum se comporta normal.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 4 weeks later...

În legătură cu pornirea si apoi oprirea motorului in special in diminețile de vara. După ce am schimbat bujiile, electrovalva aia sau cum se numeste (N80), senzor temperatura motor si am curățat clapeta de accelerație, m am hotarat sa nu i mai bag benzina de 98-100 sau de care e mai scumpă si am alimentat doar cu cea mai ieftină,  în special de la RBC bag. A dispărut problema subit, deci nu i place benzina scumpă. Sper sa fie si la voi la fel si sa va ajute informația. La fel si pe cei ce vor mai intra pe aici. Drumuri bune!!

Modificat de AMV86
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 2 months later...

Tutorial testare si inlocuire valva N80

Simptome: miros de benzina nearsa dimineata, consum marit de benzina, vacuum cand scoateti busonul de la rezervor.

Testare: valva ramane de obicei blocata pe deschis. Pentru a testa  porniti cu motorul rece la relanti, scoateti furtunul indicat cu sageata rosie si puneti degetul. Daca trage aer/ face vacuum valva este defecta.

Se inlocuieste destul de greu ca este ascunsa in spatele filtrului de aer. Va ajutati de o oglinda sau telefonul mobil. Scoateti mufa apoi ies usor si furtunele. Timp inlocuire aprox 30min.

Piesa noua se numeste Supapa suprapresiune rezervor combustibil BOSCH 0 280 142 345 aprox 130Lei

N80-1.jpg

N80-2.jpg

N80-3.jpg

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Dupa achizitie (iunie 2019) am facut o revizie cu Mobil 1 ESP Formula 5W30 . In toamna am observat ca nu mai functioneaza termostatul l-am schimbat cu unul Gates iar pentru ca pornea ventilatorul pe treapta maxima dupa oprirea motorului am fost la un service si a pus un tester. Cat a ambalat motorul am observat ca a scos un puf de fum de ulei. Tehnicianul  a spus ca masina nu are nimic.

In toamna mi se parea ca este cam zgomotos motorul, si am schimbat uleiul  in decembrie (Motul X-Clean 5W-30). Am fost multumit  - torcea foarte frumos.  In primavara a inceput sa porneasca iar ventilatorul pe maxim si am schimbat termostatul cu unul original.

In vara 2020 m-am trezit ca s-a aprins martorul de ulei. Scazuse nivelul, am completat si m-a pus pe ganduri (a consumat ulei ca a fost motorul supraincalzit de la termostat defect?). In August, la un drum la munte (Constanta - Brasov) am observat ca scoate un puf de fum de ulei dupa frana de motor cand acceleram in serpentine. Dupa ce m-am intors consumase aprox 300ml ulei. Alte simptome: miros de benzina nersa la pornire (valva N80 functioneaza ok)

M-am documentat putin si ar indica valva PCV (corp comun cu recuperator de ulei, aerisitor) defecta. Am observat vacuum foarte puternic cand scot busonul de ulei si pe la aerisitorul (sageata rosie) de la valva PCV.  Am schimbat ulei (LM 4100 5W40). Am facut testul din nou dupa cateva zile dar nu se mai simtea asa tare vacuum. Azi am schimbat piesa aftermarket aprox 130Lei. Cea veche avea membrana intacta dar era plin de granule de ulei/carbon care se depusesera  pe interiorul mebranei si canalele mici de scurgere. Dupa ce am schimbat piesa nu mai face vacum puternic pe buson ulei. Este ceva foarte usor, ca niste pulsatii, iar pe aerisitorul de la valva (sageata rosie) se simt la fel usoare pulsatii.

In documentatiile gasite aceasta valva are o durata de viata de 5 ani si 60000Km. Eu am schimbat piesa pe sus dar a durat cam 3 ore..Cred ca ar fi mai usor de schimbat pe sub masina (pe elevator)

Voi vedea in zilele urmatoare cum se comporta si revin cu update.

 

PCV1.jpg

Modificat de cristiangabi
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 2 weeks later...

Impresii dupa schimbarea valvei PVC (recuperatorul de ulei)

-Motorul merge mai linistit la relanti, abia se aude. 

-Nu mai are intarziere la plecarea de pe loc. Inainte, ca sa pot pleca in rampa sau sa intru repede intr-un giratoriu trebuia sa accelerez putin (sa "astept" sa creasca turatia motorului) apoi sa dau drumul la ambreiaj, altfel chiar daca apasam mai jos pedala de acceleratie masina se misca foarte greu, ca si cum nu avea putere, abia dupa o secunda accelera. Cautasem pe forumuri despre acest comportament si multi spuneau ca asa fac toate benzinarele VW ..dar se pare ca s-a rezolvat.

-Nu stiu daca are legatura cu inlocuirea:  AC este activat tot timpul (clima). Inainte sa schimb aceasta piesa ventilatorul de la radiator mai ramanea pornit (pe turatia normala) aprox 5-10 secunde dupa ce opream motorul. Dupa ce am schimbat piesa ventilatorul se opreste imediat ce opresc motorul (maxim 2 secunde).

O sa  curat si senzorul MAF (operatiune destul de dificila deoarece este ascuns undeva in spatele motorului in galeria de admisie). Pare sa fie pozitionat dupa intrarea futunului de la PCV. Daca a tras vapori de ulei pe acolo este posibil sa se fi depus si pe senzor.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 10 months later...
On 23.08.2020 at 18:58, cristiangabi a scris:

Dupa achizitie (iunie 2019) am facut o revizie cu Mobil 1 ESP Formula 5W30 . In toamna am observat ca nu mai functioneaza termostatul l-am schimbat cu unul Gates iar pentru ca pornea ventilatorul pe treapta maxima dupa oprirea motorului am fost la un service si a pus un tester. Cat a ambalat motorul am observat ca a scos un puf de fum de ulei. Tehnicianul  a spus ca masina nu are nimic.

In toamna mi se parea ca este cam zgomotos motorul, si am schimbat uleiul  in decembrie (Motul X-Clean 5W-30). Am fost multumit  - torcea foarte frumos.  In primavara a inceput sa porneasca iar ventilatorul pe maxim si am schimbat termostatul cu unul original.

In vara 2020 m-am trezit ca s-a aprins martorul de ulei. Scazuse nivelul, am completat si m-a pus pe ganduri (a consumat ulei ca a fost motorul supraincalzit de la termostat defect?). In August, la un drum la munte (Constanta - Brasov) am observat ca scoate un puf de fum de ulei dupa frana de motor cand acceleram in serpentine. Dupa ce m-am intors consumase aprox 300ml ulei. Alte simptome: miros de benzina nersa la pornire (valva N80 functioneaza ok)

M-am documentat putin si ar indica valva PCV (corp comun cu recuperator de ulei, aerisitor) defecta. Am observat vacuum foarte puternic cand scot busonul de ulei si pe la aerisitorul (sageata rosie) de la valva PCV.  Am schimbat ulei (LM 4100 5W40). Am facut testul din nou dupa cateva zile dar nu se mai simtea asa tare vacuum. Azi am schimbat piesa aftermarket aprox 130Lei. Cea veche avea membrana intacta dar era plin de granule de ulei/carbon care se depusesera  pe interiorul mebranei si canalele mici de scurgere. Dupa ce am schimbat piesa nu mai face vacum puternic pe buson ulei. Este ceva foarte usor, ca niste pulsatii, iar pe aerisitorul de la valva (sageata rosie) se simt la fel usoare pulsatii.

In documentatiile gasite aceasta valva are o durata de viata de 5 ani si 60000Km. Eu am schimbat piesa pe sus dar a durat cam 3 ore..Cred ca ar fi mai usor de schimbat pe sub masina (pe elevator)

Voi vedea in zilele urmatoare cum se comporta si revin cu update.

 

PCV1.jpg

 

On 01.09.2020 at 9:12, cristiangabi a scris:

Impresii dupa schimbarea valvei PVC (recuperatorul de ulei)

-Motorul merge mai linistit la relanti, abia se aude. 

-Nu mai are intarziere la plecarea de pe loc. Inainte, ca sa pot pleca in rampa sau sa intru repede intr-un giratoriu trebuia sa accelerez putin (sa "astept" sa creasca turatia motorului) apoi sa dau drumul la ambreiaj, altfel chiar daca apasam mai jos pedala de acceleratie masina se misca foarte greu, ca si cum nu avea putere, abia dupa o secunda accelera. Cautasem pe forumuri despre acest comportament si multi spuneau ca asa fac toate benzinarele VW ..dar se pare ca s-a rezolvat.

-Nu stiu daca are legatura cu inlocuirea:  AC este activat tot timpul (clima). Inainte sa schimb aceasta piesa ventilatorul de la radiator mai ramanea pornit (pe turatia normala) aprox 5-10 secunde dupa ce opream motorul. Dupa ce am schimbat piesa ventilatorul se opreste imediat ce opresc motorul (maxim 2 secunde).

O sa  curat si senzorul MAF (operatiune destul de dificila deoarece este ascuns undeva in spatele motorului in galeria de admisie). Pare sa fie pozitionat dupa intrarea futunului de la PCV. Daca a tras vapori de ulei pe acolo este posibil sa se fi depus si pe senzor.

Salut, am si eu o mica nedumeriere cu aceasta valva. Am cumparat.o de la um magazin de piese chiar pe aceea din imaginea ta dar mecanicul meu tot insista cu nu este cea buna, pt ca are mufa aceea. Am nevoie de putin ajutor. Ms

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 1 month later...

Salut, pe ambalaj si pe corpul piesei ar trebui sa ai codul de referinta. 036103464AB, 036103464AD, 036103464AH, 036103464Q

Din cate am inteles acea mufa este alimentarea la o rezistenta care elimina condensul din corpul piesei.

 

Daca piesa nu este compatibila cu motorul tau ar trebui sa stie mecanicul ce trebuie sa comanzi.

 

Update:

Consumul de ulei tot a ramas. Am ajuns sa utilizez LM 5w40 Molygen care pare cel mai stabil pana acum (consuma cel mai putin in conditii de drum lung). Am vorbit cu mecanici si raspunsul lor ar fi ca sunt uzati segmentii de ungere si/sau sunt blocate canalele prin care uleiul trece prin capul pistonului. Posibil din cauza ca vechiul proprietar facea schimbul de ulei la un an dar facea 25-30mii km pe an (naveta drum lung). 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 2 weeks later...

Salut tuturor!

Pentru motorizarea CGGA de 1.4 ma puteti ajuta va rog cu codurile pieselor necesare pentru distributie?

 

Multumesc anticipat!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 1 year later...
On 30.04.2020 at 19:50, cristiangabi a scris:

In cele din urma am schimbat termostatul cu unul original si acum se comporta normal.

Bună,  exact asa am pățit si eu cu termostat de la producător. 

 

Schimbat termostat si flansa pe original,  masina merge din nou la 88-90 de grade fata de 100-103 cu termostat de la producător

 

Mersi mult cristiangabi

Modificat de qfc85tnia
mulțumesc
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 4 months later...
On 01.09.2020 at 9:12, cristiangabi a scris:

Impresii dupa schimbarea valvei PVC (recuperatorul de ulei)

-Motorul merge mai linistit la relanti, abia se aude. 

-Nu mai are intarziere la plecarea de pe loc. Inainte, ca sa pot pleca in rampa sau sa intru repede intr-un giratoriu trebuia sa accelerez putin (sa "astept" sa creasca turatia motorului) apoi sa dau drumul la ambreiaj, altfel chiar daca apasam mai jos pedala de acceleratie masina se misca foarte greu, ca si cum nu avea putere, abia dupa o secunda accelera. Cautasem pe forumuri despre acest comportament si multi spuneau ca asa fac toate benzinarele VW ..dar se pare ca s-a rezolvat.

-Nu stiu daca are legatura cu inlocuirea:  AC este activat tot timpul (clima). Inainte sa schimb aceasta piesa ventilatorul de la radiator mai ramanea pornit (pe turatia normala) aprox 5-10 secunde dupa ce opream motorul. Dupa ce am schimbat piesa ventilatorul se opreste imediat ce opresc motorul (maxim 2 secunde).

O sa  curat si senzorul MAF (operatiune destul de dificila deoarece este ascuns undeva in spatele motorului in galeria de admisie). Pare sa fie pozitionat dupa intrarea futunului de la PCV. Daca a tras vapori de ulei pe acolo este posibil sa se fi depus si pe senzor.

Cum mai e cu recuperatorul? Trebuie dat scutul jos? Eu am golf 4 axp si gasesc filtrul de aer cu ulei pe el la revizie. 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 1 month later...
On 22.02.2023 at 16:48, qfc85tnia a scris:

Bună,  exact asa am pățit si eu cu termostat de la producător. 

 

Schimbat termostat si flansa pe original,  masina merge din nou la 88-90 de grade fata de 100-103 cu termostat de la producător

 

Mersi mult cristiangabi

Bună,  update : pe CGGA se pare ca s-au montat e tipuri de termostat henschel( deschidere la 87) si himmerman ( deschidere la 83) , ambele compatibile cu carcasa termostat, cu condiția ca flansa sa fie schimbata.

 

Cu termostat henschel (87) in timpul verii motor merge la 95-96°C, iar la oprire, ventilatorul de racire pornește in treapta a 2a.

 

Cu termostat himmerman (83-98) + flansa  032 121 121 G vara constant la 88°C.

 

In cazul meu, in toate service-urile in care am fost ( inclusiv dealer vw) catalogul de piese auto avea numai termostat care deschide la 87.

 

 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 3 months later...

Salutare!

Am un Vw Golf 6 1.4 80 cod motor CGGA... am înlocuit azi bujiile și termostatul de la motor.. 

Dupa ce am luat mașina din service a început să îmi pulseze check ul de câteva ori și după s-a oprit.. am oprit motorul am așteptat 2 minunte iar după ei a l-am porți și problema a apărut dinou.. mâine ar trebui să duc mașina dinou la scenice să se verifice problema .. dar până atunci aș vrea să știu dacă a mai trecut cineva prin asta și cum a rezolvat-o.. mulțumesc anticipat!!

 

Modificat de GxA
Completare
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 6 months later...
StefanCostin
On 23.08.2020 at 18:58, cristiangabi a scris:

Dupa achizitie (iunie 2019) am facut o revizie cu Mobil 1 ESP Formula 5W30 . In toamna am observat ca nu mai functioneaza termostatul l-am schimbat cu unul Gates iar pentru ca pornea ventilatorul pe treapta maxima dupa oprirea motorului am fost la un service si a pus un tester. Cat a ambalat motorul am observat ca a scos un puf de fum de ulei. Tehnicianul  a spus ca masina nu are nimic.

In toamna mi se parea ca este cam zgomotos motorul, si am schimbat uleiul  in decembrie (Motul X-Clean 5W-30). Am fost multumit  - torcea foarte frumos.  In primavara a inceput sa porneasca iar ventilatorul pe maxim si am schimbat termostatul cu unul original.

In vara 2020 m-am trezit ca s-a aprins martorul de ulei. Scazuse nivelul, am completat si m-a pus pe ganduri (a consumat ulei ca a fost motorul supraincalzit de la termostat defect?). In August, la un drum la munte (Constanta - Brasov) am observat ca scoate un puf de fum de ulei dupa frana de motor cand acceleram in serpentine. Dupa ce m-am intors consumase aprox 300ml ulei. Alte simptome: miros de benzina nersa la pornire (valva N80 functioneaza ok)

M-am documentat putin si ar indica valva PCV (corp comun cu recuperator de ulei, aerisitor) defecta. Am observat vacuum foarte puternic cand scot busonul de ulei si pe la aerisitorul (sageata rosie) de la valva PCV.  Am schimbat ulei (LM 4100 5W40). Am facut testul din nou dupa cateva zile dar nu se mai simtea asa tare vacuum. Azi am schimbat piesa aftermarket aprox 130Lei. Cea veche avea membrana intacta dar era plin de granule de ulei/carbon care se depusesera  pe interiorul mebranei si canalele mici de scurgere. Dupa ce am schimbat piesa nu mai face vacum puternic pe buson ulei. Este ceva foarte usor, ca niste pulsatii, iar pe aerisitorul de la valva (sageata rosie) se simt la fel usoare pulsatii.

In documentatiile gasite aceasta valva are o durata de viata de 5 ani si 60000Km. Eu am schimbat piesa pe sus dar a durat cam 3 ore..Cred ca ar fi mai usor de schimbat pe sub masina (pe elevator)

Voi vedea in zilele urmatoare cum se comporta si revin cu update.

 

PCV1.jpg

Salutare. Aceleași simptome le am și eu și mă gândesc să schimb această valva PCV. Doar ca din câte am observat a mea are răcire (trece antigel prin ea) si piesa costa in jur de 900-1000 lei.. Mai are cineva aceeasi piesa? Am căutat pe tot internetul și nu am gasit nicio valva PCV care sa aibă răcire.. 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!