Jump to content

martor bujii incandescente dupa inlocuire bec frana cu banda led


acsa
 Share

Postare recomandată

Buna.Am o octavia 1 din 98 motor 1.9 tdi alh/agr. Am cumparat o banda cu leduri si am zis sa ii schimb becurile de frana cu leduri. Dupa mult chin,mi-a luat aproape o zi scoaterea lampilor , tentativa de inlaturare a buretelui izolator de pe lampa (partial reusita dupa multa apa fiarta, w40 etc), facut improvizatia din leduri in forma de y  culcat. Azi am plecat cu masina si am mers vreo 5 minute si nimic.Cand am plecat iar in timpul mersului a inceput sa se aprinda martorul de bujii incadescente/preincalzire motoare diesel, se aprinde si se stinge incontinuu cand motorul merge.

 

Am oprit pe dreapta si m-am uitat la stopuri iar ledurile mi se pareau aprinse dar nu la intensitate mare.Mentionez ca becurile de frana de pe haion le-am dat jos pt ca firul este indrerupt si trebuie sa ii schimb complet.

 

Ma mai gandesc ca alternatorul nu face fata la 18 leduri (9+9) dar cand am pus becul de frana sa fie alimentat prin aproximativ 3 m de banda cu leduri, becul fura aroape toata energia de la toata banda(aceasta palpaia putin.) Deci becul de frana este un consumator mare in comparatie cu 3 m de banda led, si eu am pus 18 leduri; prin urmare nu ar trebui ca alternatorul sa fie suprasolicitat.

 

Am pus gresit firele?trebuie si becurile de frana de la haion (computerul vede ca lipsesc chiar daca firul, firele sun intrerupte?)? sa refac tot circuitul?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pai tocmai asta e problema ta, consumul pe led e mai mic si de aici"citeste"ca becuri arse.

la skoda/golf 4 martorul care indica arderea becurilor de frana e spira bujii.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

atunci ce ramane? sa sterg eroarea? daca apare din nou?

 

nu vreau sa mai bag din nou becurile de frana pentru ca nu arata bine. 

 

da spirala aceea imi palpaie intermitent in timpul mersului

Modificat de acsa
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Nu aduci consumul ledurilor la valoarea becurilor.

Se inseriaza o rezistenta dupa cate stiu.

Ia legatura/roaga i frumos pe AlBundy/Florin sa te lamureasca(ei sunt mai aproape de"adevar"decat mine pe partea electrica).

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

i-am trimis un pm lui AlBundy poate se indura si scrie un post cu solutia.

 

Rezistenta respectiva unde ar trebui sa o pun? intre releu si consumator?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Trebuie pusa o rezistenta de putere mare 50W sau 2 mai mici care sa simuleze diferenta de consum de curent dintre led si bec.

Se pune in paralel cu ledurile.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

multumesc pt raspuns. exista posibilitatea ca rezistenta sa se incalzeasca? trebuie sa o izolez cumva? voi reveni cu un update

 

o seara placuta

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Am scris mai mult dar vad ca nu a aparut:

 

rezistenta trebuie sa fie ceramica, se calculeaza sa consume excat diferente de curent dinytre bec si led, sa fie pe radiator, si se monteaza undeva aerisita si sa aiba racire.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Ma intreb cine si cum monitorizeaza curentul prin becuri? Din Elsa rezulta ca din siguranta (S13 in cazul meu, Octavia 1) plusul trece prin switch-ul de frana, apoi prin becuri si circuitul se inchide la masa. Stiu clar ca spira de bujii se aprinde cand ambele becuri de frana sunt intrerupte, nu neg asta, dar ma intreb cum se monitorizeaza curentul prin acele becuri, intrucat nu exista nici macar o rezistenta in serie cu ele, si sunt pe circuite separate stanga/dreapta. Mai mult, punctul comun al sigurantelor S12-S15, S238-S242 este la contactul 30, plus permanent, deci borna pozitiva a bateriei.

 

Cred ca e mai degraba o monitorizare cu un semnal, probabil Can Bus, ca de aia probabil au aparut atatea leduri "Can-Bus". O sa incerc zilele astea sa ma uit cu osciloscopul pe circuitele de becuri de frana poate ma lamuresc. Teoria mea e ca exista o forma de semnal pe circuitele de plus, chiar si LIN bus, care e monitorizat, in sensul ca ar trebui sa dispara de pe linie la inchiderea circuitului prin switch, bec, catre masa, Unul sau mai multe ECU-uri din masina sunt informate de al doilea switch de frana ca pedala e apasata si atunci verifica sa nu existe semnal pe circuite.Daca exista, e clar ca ambele becuri sunt defecte.

Evident, punerea  unei rezistentede valoare mica  in locul becului, rezolva ambele siuatii ipotetice (deocamdata) si face utilizabile led-urile, dar, personal, as pune leduri pt. un consum scazut, dar daca e necesara o rezistenta care sa disipe o putere echivalenta becurilor, ce sens mai are?

 

Am tot vazut pe ledurile Can Bus, o rezistenta de valoare relativ mica fix in paralel cu pinii soclului. E evident ca e pusa ca sa lase Can Busul sa treaca relativ lejer, si astfel sa pacaleasca centralele electrice din masinile mai noi, sau mai vechi, dar bine echipate. Poate si la Octavia 1, golf 4 si restul pe platforma A4, fara centrala electrica, exista o forma incipienta de monitorizare, in Instrument Cluster

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

de exemplu : 

post-17228-0-61088800-1424806011_thumb.j

 

Eu as propune sa lasi modificarile pentru ca pot aparea probleme chiar si asa.  De exemplu la un reglaj de directie pedala de frana va fi actionata cam 30 de minute ( si cum stopurile nu sunt pe contact... ), suficient sa se incalzeasca ca naiba si radiatorul respectiv.

 

Dexterino 

Nu are nicio legatura cu niciun semnal LIN sau de alta natura, in switch-ul de frana e toata treaba. Acolo sunt 2 circuite, unul de putere pentru lampi si unul de semnal pentru ECU. Avand in vedere ca e necesar sa fie arse ambele becuri, logic ar fi ca cele 2 circuite din switch sunt legate, si cand nu mai este pus la masa cel de putere, vede treaba asta cel de semnal .... 

 

Led-urile CAN bus nu au din fericire nicio treaba cu magistrala de date CAN...  denumirea vine de la alte considerente. In primul rand becurile nu sunt alimentate sau monitorizate de CAN. Ele sunt alimentate si monitorizate de centrala electrica prin semnal modulat PWM. Cand centrala vede o neconcordanta (diferenta de consum, circuit intrerupt cand e becul ars, etc) semnalizeaza acest lucru in bord.

Denumirea vine de la faptul ca se pot monta in sisteme moderne, la masini cu calculatoare conectate prin reteaua CAN bus, calculatoare ce detecteaza led-uri sau becuri arse.

 

Can bus este o retea pe 2 fire, in care exista master si slave.

Gasesti destule informatii pe net.

 

uite schema completa a switch-ului de frana

post-17228-0-86208500-1424807572_thumb.p

 

Modificat de andrei_221
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

am gasit un topic dar solutia este valabila pt semnalizare

 

http://vwforum.ro/topic/95566-diy-anulare-eroare-bec-ars-semnalizare-golf4borapassat-b5/

 

incep sa renunt la idea unei rezistente din cauza ca nu este safety dar si pentru ca nu ma avantajeaza la consum,apoi eu pentru consum si design am inlocuit becurile.

 

Intrebare pt cei care fac diagnoze.se poate seta,rescrie in calculator ca , consumatorul de la frana sa nu consume sa zicem 20 w ci 2 w

 

apoi am mai gasit pe net informatii despre inlocuitor bec ars. care este diferenta dintre acesta si o rezistenta?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

NU se poate seta asa ceva din calculator.

Nu e nici-o diferenta intre cele 2.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!