Jump to content

Bujii incandescente-probleme


livium1966
 Share

Postare recomandată

E clar ca e dusa sonda. Nu e bine sa mergi cu ea scoasa. ECU nu o sa stie valoarea reala a temperaturii motorului si, drept urmare nu va injecta cantitatea care trebuie de motorina. Printre alte o sa iti consume si mult carburant. G62 nu e scumpa.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Ai 2 variante:

1. Fizic, dimineata - scoti o fisa de la o bujie, pui lampa de control pe ea si vezi daca vine tensiune.

2. Cu vagcom-ul.

Imi cer scuze daca nu am nimerit bine topicul dar altceva mai aproape de problema mea nu am gasit.

Masina (Bora 1.9 Tdi) porneste foarte greu (a-2a a-3a cheie)la temperaturi mai mici de 3 grade....

martorul de la bujii sta aprins in bord foarte putin ~2 secunde si chiar daca pun contactul de mai multe ori si il las un timp mai indelungat tot nu porneste la prima cheie...

Din ce am citit pe forum am inteles ca pe langa altele e posibil sa fie de la releul bujiilor incandescente si intrebarea mea este daca imi poate spune si mie cineva cum pot verifica releul de la bujiile incandescente cu vagcom-ul? Si unde se afla acesta:D (Motor ASZ)

Si daca aveti vreo idee despre ce ar putea sa aiba de porneste asa greu...

Bateria este buna, senzorul de temperatura(G62) este schimbat luna trecuta...erori pe vag com nu am gasit...cel putin cat stiu eu sa umblu cu el...

Modificat de andrey_moa
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Nu poti sa-l verifici cu vagcom releul.

Poti sa maresti timpul de actionare al bujiilor cu vagcom.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Am inteles

Imi poti da cateva indicatii te rog?...si daca imi poti spune unde se afla mai exact....

Multumesc

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 2 weeks later...

Am si eu o problema la masina din semnatura - indiferent cit de frig este afara (si -10C) martorul de bujii incandescente sta foarte putin aprins ~1s. Mentonez ca am masurat bujiile si sunt bune, cu mufa scoasa de la senzorul G62 vine curent dar tot asa foarte putin timp, bateria este buna.Poate cineva sa-mi spuna unde este pozitionat releul responsabil cu bujiile la motorul 1.9TDI AXR si cum se verifica ?

Cum se poate modifica timpul de actionare al bujiilor cu Vag-Com-ul?

Modificat de enrico
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Dupa cum se vede in scheme cred ca releul 4.

Cu releul scos (si cu senzorul te temperatura scos) vezi daca in papucii unde vin pinii 16/85 si 19/86 de la releu iti vine tensiune timp de 15-20 secunde atunci cand pui contactul. daca nu se intampla asta atunci nu-i releul de vina, dintr-un motiv sau altul ECU nu temporizeaza tensiunea in functie de temperatura (vezi sa nu fie un scurtcircuit la mufa de la senzorul de temperatura).

Daca releul primeste tensiune timp de 15-20 secunde dar nu cupleaza decat pentru timp scurt bujiile atunci el este de vina.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

pe pinul 19/86 o sa ai tensiune permanent la punerea contactului. Pe [pinu; 16 o sa ai masa, sau apropiat de 0 volti atata timp cat ecu comanda functionarea bujiilor. CAm orice comanda de pe masina se face cu punere la masa.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Cat este timpul standard pentru a sta martorul aprins? Estimativ, in functie de temperatura exterioara. Astazi, la o temperatura de aprox 0 grade C a stat aprins cam o secunda si jumatate; s-a stins ceva mai repede ca cel pentru airbag.

E ok sau masina trage un semnal de alarma pe care eu nu-l observ? :huh:

Mentionez si faptul ca motorul porneste ok (in limita bunului simt si al bateriei nu chiar noua) si ca are instalat sistemul de preincalzire din fabrica, prezent la masinile produse pentru regiunile reci.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

"Al Bundy" recomanzi sa se faca recodarile din linkul postat de tine pentru marirea timpului ?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

DA, le-am facut la fosta octavie si inca nu am bujii arse.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Mersi pentru link Al. O sa continui sa monitorizez atent timpii de pornire, corelat cu temperatura de afara si cu durata aprinderii martorului.

Avand in vedere faptul ca bateria e un pic batrana n-as vrea sa risc sa nu mai porneasca deloc pentru ca am setat 4-5 secunde incalzirea. :) Daca o sa porneasca mai greu ca acum 3-4 zile cand au fost -14 C, o sa vad ce pot face (timpi bujii sau baterie noua).

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 3 weeks later...

Dupa ce am citit atent toate aceste pagini tot nu am reusit sa gasesc solutii la problema mea,asa k am sa va spun sintomele poate s-a mai intalnit cineva cu situatia asta.Astazi de dimineta m-am dus sa pornesc masina pt a pleca la servici,am pus contactul,am asteptat cateva secunde pana s-au stins toti martorii mai putin cel pt bujii si din criza de timp gandindu-ma ca o sa curat geamurile cat tim o sa se incalzeasca motorul l-am pornit pana sa se stiga acel beculet.S-a invartit de vreo 7-8 ori motorul (de obicei dupa 3-4 ture pornea) dupa care a pornit insa imediat s-a aprins din iarasi becul de la bujii care insa se palpaiea impreuna cu becul de la motor si cu indemnul sau mai bine zis sugestia computerului de bord de a merge la service.Mi-am zis k poate dupa ce se incalzeste o sa se stinga insa nu a fost asa,dupa ce s-a incalzit am pornit-o de cateva ori insa becurile tot raman aprise dar de pornit chiar si rece porneste fara nici o problema iar in mers si la consum se comporta ca si inainte fara probleme.Sunt curios dc maine dimineata dupa o nuapte de ger o sa porneasca.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Spre surprinderea mea azi de dmineata am pornit-o ,bineanteles ca a dat aceeasi eroare dar dupa ce a mers cateva minute le relanti cat timp am curatat eu gemurile,cand m-am urcat in ea becurile se la buji si motor se stinsesera si nu mai arata nici o problema pe compurerul de bord! :Driver:

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Salutare tuturor! Mi-am verificat bujiile incandescente de la motor si am constatat ca sunt arse. As dori sa le schimb cu Beru dar am vazut ca sunt mai multe tipuri. Puteti sa-mi spuneti, va rog, ce tip de bujii marca Beru imi trebuie pentru Passat-ul din semnatura? Multumesc.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Sunt 2 tipuri: unul pentru cele fabricate pana in 2001 si unul dupa, difera dimensiunile si tensiunea de alimentare.

La tine codul pe beru este 0100226482 (codul mai vechi 0100226474), iar pe original N10579201 sau N10579202. E de 11V la 16A.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 2 months later...
cristi_eftimie

azi am schimbat si eu bujiile si se observa diferenta,martorul din bord se stinge mult mai repede si porneste mai usor motorul... :icon_thumright: :icon_thumright:

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

NU au nici o treaba bujiile cu timpul de stingere a spirei de bujii din bord.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 4 months later...
johnny erasure

Buna. Am inteles ca in afara de cele 4 bujii incandescente de la motor mai sunt inca 3 pentru lichidul antigel. Unde sunt montate (rog desen) si cum se verifica? Este vreo problema daca mergi cu ele arse?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Sub pompa tandem.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

johnny erasure, nicio problema, doar ca iarna acestea ajuta la incalzirea lichidului de racire.

Tu ai B5,5 din 2003 - nu cred sa ai astfel de bujii, respectiv sistemul CGP. Tu ai PTC - rezistenta electrica in housing-ul climei.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

johnny erasure

Multumesc de raspunsuri. Ce bine ar fi sa nu le am, cum zici Florine.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Are dreptate Florin. Nu ai acele bujii.

Modificat de Al Bundy
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Eu oare la golf am asa ceva ? e din 2000 si cred ca ma indoiesc...atata tot ca iarna la relantiv da greu de tot caldura trebuie ambalata putin...doar in mers da repede...si am cautat prin traseu` lichidului dar nu prea am zarit asa ceva...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Depinde de motor. Eu la fosta octavie ALH aveam acele bujii.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!