Jump to content

Bujii incandescente-probleme


livium1966
 Share

Postare recomandată

Nu am luat seama exact dar m-i se parea ca se aude de undeva din spatele bordului(destul de incet).Nu am inteles treaba cu decuplatul.....

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

bujiile incandescente merg o perioada de timp, dupa aceea se intrerupe alimentarea lor cu curent.Alimentarea lor se intrerupe prin intermediul unui releu, pozitionat unde am spus eu anterior.Deci zgomotul este de la releu.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Totusi cred ca este de vina bateria pentru ca nu face mereu,numai cand las masina mai mult timp nepornita,si daca o pornesc si merg o perioada sa o incarce putin numai face deloc.Nu mai sunt sigur dar parca asa facea si iarna trecuta.Daca nu merge playerul sau ventilatorul cand dau la automat nu imi face.Oricum o ii iau alta baterie.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 2 weeks later...

Salut, acum de cand este un pic mai rece mai ales de dimineata nu ar trebui ca martorul din bord de la bujii sa se stinga putin mai greu,periaoda in care sta aprins sa fie mai lunga? Observ ca sta aprins in bord la fel de mult pe cat statea si vara 2 max 3 sec apoi se stinge dar acum de dimineata dupa ce se stinge pornirea este mai grea si nu o mai ia usor. Bujiile au fost masurate si sunt ok , scanata si nu a dat eroare iar mecanincul a sugerat sa mareasca avansul la pompa(pt 19.9tdi alh bora2005)...totusi mi se pare curiosa solutia.La cald porneste usor dar dimienata cand sunt 4-6* nu mai e la fel de usor si totusi comparand cu anul trecut pe aceeasi vreme martorul statea mai mult aprins si pornirea se facea ok....aveti idee ce poate fi ?Multumesc anticipat!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Martorul de bujii incandescente se aprinde si vara si la pornirile la cald, in ambele situatii bujiile nefunctionand. Deci nu te lua dupa cat sta aprins martorul din bord, ca nu este relevant.

Prima problema de luat in calcul in cazul tau ar fi bateria de acumulatori slaba. Este cea originala a masinii?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Cred ca da.Masina o am de putin peste 1 an si nu am avut probleme cu ea. A fost masurata anul trecut inainte de iarna si era ok . In rest nu am mai avut probleme cu bateria, invarte ok are forta.O sa merg la un electriian sa o masoare din nou sa vad daca cumva daca e pe duca.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Martorul de bujii incandescente se aprinde si vara si la pornirile la cald, in ambele situatii bujiile nefunctionand. Deci nu te lua dupa cat sta aprins martorul din bord, ca nu este relevant.

Prima problema de luat in calcul in cazul tau ar fi bateria de acumulatori slaba. Este cea originala a masinii?

Bujiile functioneaza si cand e mai caldut afara, preglow, glow si afterglow sunt perioadele de functionare a bujiilor, poate exista afterglow fara preglow. Sonda de temperatura ,motor G62 e cea responsabila de timpul cat stau bujiile aprinse.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

De acord cu tine, insa ce vroiam eu sa spun era ca martorul de bujii se aprinde oricum si cand bujiile nu preincalzesc. Preincalzirea functioneaza doar in cazul temperaturilor lichidului de racire sub +9 grade C.

Faza de afterglow are loc dupa fiecare pornire si poate dura pana la 4 minute. Ea este intrerupta odata cu depasirea turatiei de 2500rot/min.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Baterie masurata e ok. Sa demontez bujiile si sa verifica ca "arata" bine? Daca ar fi defect acest g62 ar trebui sa iasa la scanat ?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Daca e dus G62 ar trebui sa iasa la scanat, demonteaza bujiile si alimenteazale la baterie sa vezi cum se inrosesc, pote sa se inroaseasca dor varful, bafta.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Nu "poate". trebuie sa se inroseasca doar varful.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 3 weeks later...

buna seara,

in urma unor porniri mai greoaie am decis sa verific bujiile si eventual sa le inlocuiesc pe cele defecte. am constatat cu stupoare ca fisa centrala, cea de la care pleaca acele "pipe" spre bujii, era coapta (crapata pana la sarma). mergand mai departe... am scos pipele de la bujii. acestea s-au dezintegrat instantaneu doar la atingere, ramanand doar cablajul cu varful care vine in capul bujiei. unul dintre aceste varfuri din pacate este rupt.

am mai contatat ca aceasta fisa este un intreg ansamblu electric care probabil costa o avere si necesita destul de multa munca pentru a fi inlocuita.

vreau sa stiu daca a mai patit cineva asa ceva si in ce fel a rezolvat problema.

multumesc.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

33 euro pe original nu cred ca e o avere, si codul este 038 971 782 B.

Modificat de Al Bundy
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

@ Al Bundy

multumesc pentru raspuns. mereu am fost adeptul inlocuirii pieselor defecte cu cele originale dar in cazul acesta toti ma indrumau catre improvizatii (doamne fereste) datorita "complexitatii" operatiunii de inlocuire. :huh:

inainte de a comanda m-am uitat dupa codul pe care mi l-ai dat si am vazut ca se potriveste pentru ATD. crezi ca acest cod se va potrivi si la ASZ?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Codul se potriveste la ASZ, ATD, AXR

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

@ Al Bundy

multumesc pentru informatii. :beerchug:

am comandat-o si urmeaza sa o inlocuiesc singur. din experienta ta ai vreo recomandare de facut, ceva la care trebuie avut grija in mod special?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Doar sa nu tai firele prea scurte si sa faci legaturi bune si sa izolezi cu banda izolatoare de calitate sa nu intre apa, poti pune chiar si varnish termocontractibil.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Buna.

Am si eu o problema:

Am un golf 4 1.9 TDI, 2001.

Problema este urmatoare: Ramane foarte mult apris(10-15 secunde) martorul de la buji, am facut o scanare cu vag si mi-a dat ca ii dus senzorul g62. Bujiile le-am verificat si sunt bune, sa fie problema releu sau senzorul?.

Multumesc

Modificat de Trutan Darius
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Verifica daca senzorul de temperatura (G62)are continuitate, daca este intrerupt de aceea sta asa mult aprins martorul de bujii, are impresia ca afara sunt -40grade :frigbaitata: (asa se si verifica releul de la bujii: se scoate mufa de la senzorul de temperatura si se pune contactul, astfel martorul de bujii trebuie sa stea aprins destul de mult nu mai stiu cat)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Incearca curatarea mufei acestuia. Daca nu da rezultate, trebuie schimbat.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 2 weeks later...

Salut,Am un passat 98"tdi, 90 cp,nu imi vine curent la buji incandescente

Stiu ca poate ziceti Search,dar nu am gasit unde se afla releu? Si unde senzorul ala ,,G62?

Am cautat de m-am zapacit,scz.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

G62 este senzorul de temperatura al lichidului de racire (12 in imagine).

Daca nu iti vine tensiune la bujii poate fi arsa si siguranta F6 din schema. trebuie numai sa identifici blocul ala de sigurante care arata ca in atasament, cred ca este in compartimentul motor undeva pe langa ECU.

Daca siguranta si releul sunt OK, verifica daca atunci cand pui contactul vine tensiune la releu (scoti releul si cu un voltmetru verifici in blocul de relee acolo unde se infig pinii 15 si T ai releului). Pentru ca tensiunea sa fie prezenta mai mult timp scoate mufa de la G62.

Daca la releu nu vine tensiune atunci dintr-un motiv sau altul ECU nu da tensiune si cel mai probabil mufele au pinii oxidati. Remediu in cazul asta WD-40 :icon_thumright: .

Ia-le in ordine si cu rabdare eventual mai cheama un prieten care se pricepe mai bine la electricitate si nu se poate sa nu o rezolvi.

Bafta

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Curent iti vine doar daca sunt sub 4 grade afara. Cum la tine, poate au fost sub 4 grade, verifica intai siguranta de la bujiile incandescente, aflata in compartimentul - cutia in care se afla ECU.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

DAca e scoasa mufa de la senzorul g2/g62 ECU substituie o temperatura negativa, mult sub 0 grade.

Afterglow intra in functioune si daca sunt 15 grade afar si nu a intra preglow in functiune.

Modificat de Al Bundy
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Salut multumesc de informatii

Dar siguranta e ok,am scos mufa G62 si surpriza vine curent la buji cam 10- 15 sec,dupa care se stinge si martorul din bord.Mentionez "ca" cu mufa pusa nu vine curent deloc.

Oare e G62 de vina?Cam cat costa?

E vreo problema daca merg cu mufa scoasa?

Multumesc.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!