Jump to content

Bujii incandescente-probleme


livium1966
 Share

Postare recomandată

Avind probleme cu pornirea am verificat bujiile, inclusiv releul acestora, ocazie cu care am scos conectorul Q6, cel din cauciuc negru si care vine in capul bujiilor. Datorita temperaturii scazute, izolatia celor doua fire negre care ajung in acest conector s-a crapat, culmea la ambele si se pare ca s-au pus in scurt. Sa fie aceasta cauza pornirii greoaie? De ce sunt doua fire? De pe schema electrica am observat ca cele doua fire ajung in pinii 4 si 6 ai releului bujiilor. Ce se poate intimpla daca sunt in scurt. Am observat ca atunci cind pun contactul ajunge tensiune in capul fiecarei bujii. Se alimenteaza separat doua cite doua bujii? Ma intereseaza daca tensiunea pe capul bujiilor apare la toate odata. Am incercat sa izolez firele, dar deteriorarea izolatiei fiind foarte aproape de conectorul ala negru gros nu am reusit.

Modificat de livium1966
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Daca e vb. de masina din semnatura,sa stii ca nu are "bujii" ,in al doile rand ,da ,tensiune trebuie sa fie pe toate 4 "bujiile".E posilbil sa se fi stricat ceva pe acolo daca s-au scurtcircuitat,nu stiu sigur.

PS:se cheama glow plug.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pardon.

Bujii incandescente, recunosc.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Se alimenteaza cate 2. Acolo nu e si fir de masa asa ca nu e nici un scurt. Sunt 2 fire in paralel.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

In general pornirea greoaie pe timp de iarna sau cand este frig are legatura cu starea bujiilor incandescente,cu starea instalatiei de injectie sau cu compresia motorului,toate fiind legate intre ele,sau eventual cu starea bateriei a carei capacitate pe timp rece scade.Zici ca ai verificat bujiile incandescente,depinde cum ai facut asta iar daca releul de la bujii este defect in urma scurtului de care zici este normal sa ai pornirea greoiaie.Iar cu tensiunea pe bujii da trebuie sa fie pe toate in acelasi timp.O zi buna

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Multumesc. Deci sa nu ma impancientez. Verificarea am facut-o ca la carte - www.tdiclub.com parca era site-ul. Erau si fotografii. Am verificat bujiile si cu becul si cu ohmetrul - super OK , ca la carte; releu verificat prin verificarea tensiunii de alimentare pe fiecare bujie si asta dupa ce am deconectat senzorul temperaturii lichidului de racire - foarte OK; siguranta a II a de pe baterie pentru bujii - iarasi OK; verificat avansul cu VAG Com-ul , punctul s-a situat peste linia mediana - OK; modificat cu Vag Com-ul, timpul de aprindere al bujiilor, de la 1,8 secunde la 3 secunde. Rezultat final......la fel ca si pina acum=pornire greoaie. Bateria este noua. Cum se verifica starea injectoarelor cu vag comul?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Canalul 13 din measuring blocks de pe engine.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Verifica daca nu ai aer pe circuitul de alimentare. De obicei prinde aer pe la filtru de motorina la cele 2 oringuri de la supapa de retur. Si eu am patit la fel. Pornea mai greu la frig, numai la a 2a cheie.

Nu cred ca la alh, se pot verifica injectoarele cu vag-com.

Modificat de misu tdi
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Multumesc. Iau laptopul si ma duc sa verific injectoarele. Azi am mai patit o dandana. Ma duc la service sa schimb uleiul. Cit credeti ca am dat pentru aceasta operatiune. Cu uleiul si filtrul meu. ....70 lei noi :D . Voi cit dati pentru un schimb? Pentru cei din Suceava le recomand sa evite Auto Naharneac.

Modificat de livium1966
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Canalul 13 din measuring blocks de pe engine.

Am verificat injectoarele si am facut urmatoarele citiri:

La relanti 903 rpm > Cyl 1 = 0,05 mg/R Cyl 2 = 0,16 mg/R Cyl 3 = 0,09 mg/R Cyl 4 = -0,31 mg/R

La 2000 rpm > Cyl 1 = -0,02 mg/R Cyl 2 = 0,16 mg/R Cyl 3 = 0,09 mg/R Cyl 4 = -0,19 mg/R

Ce credeti sunt in regula? Sa fie pornirile greoaie din cauza acestor diferente? Vad ca totusi se incadreaza in plaja ce mi-o specifica pe Vag Com intre -2 mg/R si 2 mg/R. Ca parere de nespecialist as zice ca o OK!!!!!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Si eu am tot alh si tot greu porneste dimineata ,prima pornire ,iarna trecuta tot la fel , atunci i-am schimbat bujiile incandescente ,erau functionale,dar se recomanda schimbate dupa un nr de km apoi a pornit mult mai bine .Eu am baterie varta de 75 amp si eu te intreb de invirtit motorul cul il invirte electromotorul la tine caci la mine cred ca de acolo este problema ,il invirte mai greoi la prima pornire .La mine decit la prima pornire porneste greu apoi porneste bine

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 2 months later...
MasinaPoporului

Si la mine porneste greu la rece,dar am gasit solutia.Am luat un fir,l-am pus la plusul bateriei,dupa am atins capatul fiecarei bujii.Daca bujia este buna ar trebui sa faca mici scanei pt ca este un consumator.Eu am gasit o bujie ce nu merge,e arsa.Se poate repara foarte usor:o scoti de acolo,iei niste bani la tine,si te duci la magazin si tio repara danduti alta noua. :blah_:

Bafta

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

marius1982.11

Da, o ungi cu una noua :icon_cool:.

Metoda de constatare este cam din popor si nu neaparat e buna, ele avand 2 elemente de incalzire una pre alta post glow(si sa-ti fie arsa cea pre). Se masoara cu un aparat de masura si trebuie sa fie o rezistenta intre 1-3 Ohmi.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

MasinaPoporului

Dar in prima masura...merge si metoda asta...macar afli ca e de acolo problema. ;)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Sau daca esti mai perfectionist, le scoti afara si le incerci direct pe baterie. E posibil sa se inroseasca doar jumatate din carbune. Eu am patit.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 1 month later...
Avind probleme cu pornirea am verificat bujiile, inclusiv releul acestora, ocazie cu care am scos conectorul Q6, cel din cauciuc negru si care vine in capul bujiilor. Datorita temperaturii scazute, izolatia celor doua fire negre care ajung in acest conector s-a crapat, culmea la ambele si se pare ca s-au pus in scurt. Sa fie aceasta cauza pornirii greoaie? De ce sunt doua fire? De pe schema electrica am observat ca cele doua fire ajung in pinii 4 si 6 ai releului bujiilor. Ce se poate intimpla daca sunt in scurt. Am observat ca atunci cind pun contactul ajunge tensiune in capul fiecarei bujii. Se alimenteaza separat doua cite doua bujii? Ma intereseaza daca tensiunea pe capul bujiilor apare la toate odata. Am incercat sa izolez firele, dar deteriorarea izolatiei fiind foarte aproape de conectorul ala negru gros nu am reusit.

cum verific si eu daca imi merge releu ??

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Ai 2 variante:

1. Fizic, dimineata - scoti o fisa de la o bujie, pui lampa de control pe ea si vezi daca vine tensiune.

2. Cu vagcom-ul.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

marius1982.11

Din care presupun ca ambele pica, pt ca destul de cald afara. Posibil sa mearga daca scoti mufa de la senzorul de temp, daca nu cumva in acest caz ia ca referinta temperatura motorinei, care la randul ei nu e asa rece.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Testul cu vag-com merge facut la orice temperatura. E independent de ceea ce citeste din G62.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

dar la ce nr de km se schimba aceste bujii incadescente?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Nu exista un numar de km dupa care trebuie schimbate. Cand constati ca nu merge careva, se schimba. Unele pot sa reziste 200.000 de km, altele 20.000.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Din ce am auzit de la magazinul de piese a zis ca undeva la 40.000 km sau un 1an . Acuma vb lui cosmin unele tin 200.000 altele poate nici nu merg :blah_:

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Frate, e ca si cum si intreba: la cati km se schimba geamurile sau cotiera.

Cand se strica, evident.

Daca sunt bune, why bother?

maxim le masori cu un multimetru daca ai vre-un dubiu.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 6 months later...

dar daca de exemplu ai doar o bujie incandescenta arsa din patru, care ar fi ratiunea sa o schimbi doar pe cea arsa sau pe toate patru. daca atunci cand comanzi doar una vanzatorul iti da una rapida iar celelalte trei sunt diferite ca rapiditatede cea noua?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!