Jump to content

Ulei B6


Ten2
 Share

Postare recomandată

Corect, imi cer scuze - mea culpa (exista insa si 5w40 de la mobil dar nu e norma 505.01 - deci nu e pentru PD)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Multumesc mult de tot de raspunsuri deci este 5w30 cum am si banuit , am sa-mi cumpar 1l ca sa-l am in portbagaj.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

OK, am schimbat uleiul si filtrele...iar lucrurile nu prea stau asa cum s-a scris mai sus.

Iata operatiunile si ce aveti nevoie (vorbesc despre 2.0 140 CP BMP (cu DPF), cu scut OEM de plastic)

A. PT. SCHIMBAREA ULEIULUI:

1. Se scot cele 2 protectii de plastic de deasupra motorului

2. Se scoate capacul filtrului de ulei (este nevoie de cheie tubulara / inelara de 32), se scoate elementul filtrant din capac, se sterge carcasa filtrului pe interior cu o carpa curata, se pune filtrul in capac si se monteaza capacul (se strange bine, dar nu exagerat, este totusi plastic)

3. Se scoate capacul de umplere (pe unde se pune uleiul)

4. Se demonteaza scutul (este nevoie de torx de 20 pt. 9 surubele si torx de 40 pt. 3 surubele) si se curata pt. a putea observa eventualele scurgeri ulterioare

5. Se scoate busonul baii de ulei (este nevoie de cheie tubulara / inelara de 19) si se lasa uleiul sa se scurga (minim 15 min.)

6. Se sterge pe langa orificiul de golire si se monteaza la loc busonul (se strange bine, dar nu exagerat, baia este din Al)

7. Se monteaza scutul

8. Se pune uleiul (3,5 l pt. inceput)

9. Se pune capacul de umplere si se porneste motorul 1 min.

10. Se verifica nivelul si se completeaza daca este cazul (eu am pus 4 l din prima si am 1 mm peste nivelul maxim, asa ca nu va mai luati dupa cei care spun ca intra 4,2 l...eu cred ca 3,8 este target-ul)

B. PT. INLOCUIREA FILTRULUI DE MOTORINA

1. Se demonteaza capacul filtrului (este nevoie de torx de 20 pt. 5 surubele) si se scoate elementul filtrant

2. Se sterge pana la uscare pe interior carcasa filtrului si se umple cu aprox. 0,5 l motorina (pt. a scapa de eventualele intreruperi de alimentare la pornire)

3. Se pune filtrul nou in capac si se monteaza capacul (se sterg eventualele urme de motorina din jurul filtrului)

C. PT. INLOCUIREA FILTRULUI DE AER

1. Se demonteaza capacul filtrului de aer (este nevoie de o surubelnita in cruce)

2. Se scoate elementul filtrant si se curata locasul filtrului cu o carpa curata si umeda

3. Se pune filtrul nou si se monteaza capacul

D. PT. INLOCUIREA FILTRULUI DE POLEN

Nu este nevoie de nimic, doar ca e o pozitie idioata care te cam chinuie (sub torpedou, stai cu capul in jos)...se desfac cele 2 suruburi cu mana, se scoate protectia de burete, se scoate capacul (se trage spre dreapta) si se inlocuieste elementul filtrant...se pune capacul la loc, protectia (se trage de plastice ca sa intre dedesupt) si cele 2 suruburi

Acum mai schimb uleiul peste 15.000 km iar peste alti 15.000 km o sa schimb uleiul si filtrele...nu sunt de acord cu cei care spun ca trebuie schimbate toate la 10.000 pt. ca traim in Romania. Eu cred ca am scurtat intervalele suficient...in carte sunt date intervale de 60.000 pt. filtrul de polen si ATENTIE, 90.000 pt. filtrele de aer si motorina.

Nu le mai faceti norma la cei care vand piese de schimb !

Succes !

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

OK, am schimbat uleiul si filtrele...iar lucrurile nu prea stau asa cum s-a scris mai sus.

Iata operatiunile si ce aveti nevoie (vorbesc despre 2.0 140 CP BMP (cu DPF), cu scut OEM de plastic)

Sunt curios ce diferente sunt in cazul unui Passat B6 / 2006, motor 1.9 TDI / 105 CP?

Astept raspuns de la specialisti! :Driver:

Modificat de migrosoft
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

V i c t o r
... ce diferente sunt in cazul unui Passat B6 / 2006, motor 1.9 TDI / 105 CP?

Nu sunt diferente fata de cele postate. Cu exceptia ca intra exact 3,8 litri de ulei, iar la mine scutul din plastic era prins in chiplinguri care se desfaceau cu surubelnita in cruce. Filtrele sunt la fel.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Atentie !

Si in 2.0 intra tot 3,8 l...eu m-am luat dupa altii care probabil au schimbat uleiul la service (si nu au vazut cu ochii lor cat ulei intra) si am pus aprox. 4 l, iar acum am cu vreo 3-4 mm peste maxim...sper sa nu fie o tragedie...ca mi-e lene sa dau iar scutul jos...

Ca sa nu mai zic ca am cumparat bidon de 5 l de ulei, cand ar fi fost suficient unul de 4 l...si tot mai ramanea pt. eventuale completari...

By the way...eu nu cred in completarile astea pana nu vad cu ochii mei...

Modificat de chili71
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Iti arat eu la masina mea, ce inseamna completari :o

In mare, momentan eu am ajuns sa pun cam ~1 litru intre reviizii :)

@chili71: Daca nu ai chef de dat scutu' jos, pot incercat cu un furtunaj chirulgical si cu o seringa sa mai scoti din surplusul de ulei :vaidecapulmeu:

Modificat de Riddler
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pai asta am si facut...am confectionat un dispozitiv de zici ca ii pusesem perfuzie si am tras vreo 100 ml...si am ajuns la maximul maximului...

Si acum sa vedem cat o sa consume in 15.000 de km...ca atunci ii mai schimb uleiul...

Da' si daca nu consuma...asteptati-va sa fac show pe aici...o sa vedeti un nou "versus" pe forum...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Admiram initiativa ta chili71 de a face schimbul de ulei si de filtre cu mana ta, sincer si eu prefer sa fac lucrul acesta cand am posibilitatea insa am detectat cateva scapari:

1. capacul de plastic care acopera elementul filtrant pentru ulei are 3 garnituri pe el - una mare acolo unde se infileteaza si inca doua mai mici la varful acelei tije care intra prin centrul filtrului de ulei. La un filtru original, acele 3 garnituri le gasesti in cutie si le inlocuiesti de fiecare data.

2. in "paharul" filtrului de ulei, dupa ce acesta a fost scos, ramane o cantitate de 200 ml de ulei care trebuie aspirat de acolo(probabil de aceea ti-a depasit tie nivelul maxim dupa numai 4 litri de ulei).

3. surubul care tine loc de buson al baii de ulei se inlocuieste impreuna cu garnitura de cupru a acestuia la fiecare schimbare de ulei (nu pot sa explic de ce dar cand am facut revizia in germania asa s-a procedat)

Ar mai fi si faptul ca trebuie putina atentie la montarea elementului filtrant de ulei ca este cu sens, adica nu poate fi pus oricum acolo, are o parte pe care scrie TOP, dar asta poate fi asa, o observatie la mintea cocosului sa zic asa, pentru ca, daca cineva nu stie nici macar asta e mai bine sa mearga la service.

Sper sa prinda bine acest post, nu ca sa corecteze ci sa completeze ce a spus amicul nostru.

Toate cele bune !

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Corect, mai erau cateva lucruri de adaugat si in mare, ai dreptate...acolo am scris mai mult ce scule se folosesc si la ce...nu am intrat prea mult in detalii...

Hai sa mai fac cateva precizari...

1. In cutia filtrului de ulei (Mann) era doar o garnitura mare, pe care eu, personal, nu m-am obosit sa o schimb pt. ca arata impecabil cea veche si era greu de crezut ca nu va etansa...ca dovada, a etansat perfect, fara scurgeri...

Asta nu inseamna sa ramana vesnic acolo...in principiu, trebuie schimbata...asa zice cartea...

2. Uleiul ala am incercat sa-l scot cu o carpa...am scos ceva, ceva si m-am plictisit...tot aparea din nou...

Daca aveti scule adecvate sau rabdare, se poate scoate si ar fi bine...asa zice cartea, din nou...

3. Busonul...sincer, mi s-a parut aiurea sa-l inlocuiesc atata timp cat arata perfect si a etansat perfect (fara scurgeri dupa strangere)...

Ideal, totusi, ar fi sa aveti unul gata cumparat...in caz ca se strica cel vechi (sau garnitura lui)...nu ca mine, care probabil ca m-as fi uitat lung, daca se strica...

Cat despre elementul filtrant era perfect simetric si nu scria "top" in nici o parte...probabil e valabil doar la anumite marci, altfel nu imi explic...

Oricum, bune observatiile si binevenite !

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 1 month later...

Vreau sa schimb si eu uleiul la un vw passat din 2006 , 2.0 TDI , 140 CP ,106000 km are masinuta , as dori as stiu ce tip de ulei si ce ulei sa iau mentionez ca nu conteaza pretul doresc sa fie cat mai bun posibil.

Am gasit eu un ulei Motul VW Specific 504 00-507 00 5W-30 este bun ce ceva acesta?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Am mai scris dar nu ma deranjeaza sa repet, uleiul recomandat de producator pentru motoarele de la PD in sus (aici includ CR) este Castrol SLX prof powerflow cu caracteristici 5W 30 care corespunde normei 507.00. Insa daca il iei din romania, nu-l tine mai mult de 15.000 km, este contrafacut. Ca sa nu credeti ca vb prostii am facut urmatorul test :

am cumparat 1 litru de SLX din romania si am pus bidonul pe langa celelalte pe care le am din germania de la reprezentanta si am observat urmatoarele:

1. Inscriptionare identica, culoare bidon identica, nuantele culorilor de pe eticheta DIFERITE(calitatea imprimarii mai proasta)

2. Dupa desfacere uleiul este mai rosiatic si un pic mai gros decat cel de germania.

Simt nevoia sa mentionez ca am facut comparatie cu 2 bidoane luate din germania la interval de 4 luni de zile, deci nu poate fi vorba de lot. Concluzia? puteti s-o trageti si voi, eu pentru mine mi-am intarit opinia pe care deja o aveam ca punem mizerii turcesti sau cine stie de pe unde in masina de fiecare data cand cumparam din romania, inevitabil masinile ajung sa consume acel ulei, mai se vaita cate unii ca se blocheaza injectoarele... etc.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

La PD-uri nu e trebuie neaparat (sau mai bine zis, nu este obligatoriu) sa pui un ulei 5w-30 LongLife (norma 507.00) daca il tii doar 15000km

Poti pune un 5w-40 cu norma 505.01 (specifica motoarelor Pompe-Duze) :)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Fiecare pune dupa cum considera, eu am dat solutia ideala. Cea mai noua norma, cel mai bun ulei.... ceea ce se pune prin lumea mare, dar fiecare, dupa buget sau chef de munca(sa dai mai des uleiul si filtrul afara de pe masina)...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Am mai scris dar nu ma deranjeaza sa repet, uleiul recomandat de producator pentru motoarele de la PD in sus (aici includ CR) este Castrol SLX prof powerflow cu caracteristici 5W 30 care corespunde normei 507.00. Insa daca il iei din romania, nu-l tine mai mult de 15.000 km, este contrafacut. Ca sa nu credeti ca vb prostii am facut urmatorul test :

am cumparat 1 litru de SLX din romania si am pus bidonul pe langa celelalte pe care le am din germania de la reprezentanta si am observat urmatoarele:

1. Inscriptionare identica, culoare bidon identica, nuantele culorilor de pe eticheta DIFERITE(calitatea imprimarii mai proasta)

2. Dupa desfacere uleiul este mai rosiatic si un pic mai gros decat cel de germania.

Simt nevoia sa mentionez ca am facut comparatie cu 2 bidoane luate din germania la interval de 4 luni de zile, deci nu poate fi vorba de lot. Concluzia? puteti s-o trageti si voi, eu pentru mine mi-am intarit opinia pe care deja o aveam ca punem mizerii turcesti sau cine stie de pe unde in masina de fiecare data cand cumparam din romania, inevitabil masinile ajung sa consume acel ulei, mai se vaita cate unii ca se blocheaza injectoarele... etc.

De unde ai cumparat din Romania. crezi ca si la reprezentantele din Romania e contrafacut?

in alta ordine de idei. in motorul de 2.0 TDI CR 140 CP incap fix 4,0 l. demonstrat la revizia de 15000 km la PBN.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

cat de des trebuie schimbat filtrul de ulei? Se pune la fiecare schimb de ulei? Am gasit bidon Castrol 5W-30 SLX 4 litri la 193 RON si l-am cumparat, cel mai probabil o sa il schimb singur. Nu stiu daca e nevoie si de un filtru nou pentru ca la revizia de 1 an a fost schimbat si acela.

Modificat de clau_75
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

la 8 euro cat costa un filtru de ulei, si la importanta pe care o are in motor nu cred ca merita sa il pastrezi, mai ales ca, daca nu schimbi filtrul de ulei, in motor ramane foarte mult ulei vechi, vei observa ca la desfacerea filtrului, daca vei schimba singur uleiul, o sa curga din nou ulei in vasul de sub masina, desi initial se opreste din curs.

Nu am luat ulei din reprezentanta, nu pot spune daca este contrafacut sau nu, dar stiindu-i pe romani.... nu stiu ce sa zic.

Apropos de SLX la 5 litri, eu pana acum nu am vazut - poate e fara Profesional Powerflow sau fara inscriptionarea "dezvoltat impreuna cu VW" iar in ceea ce priveste pretul, inseamna mai putin de 40 lei pe litru... in conditiile in care in germania costa intre 22 si 26 euro litrul de SLX in peco iar eu am reusit sa-l iau cel mai ieftin din reprezentanta cu 11 euro/litru cu un discount de aproape 30% inscris in factura.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

salut! din cate stiu eu SLX-ul a fost inlocuit de EDGE ... cel putin in italia. acum 2 saptamani am facut schimbul la reprezentanta si asa mi-au spus aia!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

exact. EDGE scrie si pe bidonul meu, acuma m-am uitat mai atent. Dar in timp ce cautam prin diverse magazine am vazut si cutii cu SLX si nu am bagat de seama ca pe asta ce am cumparat-o nu mai scrie SLX. Pe site la Castrol nu mai apare nici un SLX doar EDGE.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

SLX nu este inlocuit de EDGE, SLX este pt reteaua de srviceuri,cele pe care le cumperi din magazine de piese auto sunt majoritatea contrafacute,EDGE il vei gasi si la magazinele alimentare si din cate stiu este 5W40 nu 5w30 ca slx

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

robert_puiac _ cum a scis si clau , pe site-ul castrol nu se mai gaseste slxIII , doar EDGE SPORT, EDGE TURBO DIESEL si EDGE,la reprezentanta este doar EDGE .. castrol magnetic este 5w40 .. cel edge(longlife) 5w30 .. o sa atasez o poza maine..k sa vezi!!si in + nu as cumpara ulei din romania nici mort.. mai bine il tin pe al meu mai mult ..

http://www.castrol.com/castrol/sectiongene...ntentId=7029588

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

pe site-ul castrol nu gasesti si nici in magazine dar SLXIII se face doar pt reprezentante (exista un parteneriat intre VW si Castrol), nu am auzit de nici o reprezentanta care sa puna EDGE la schimbul de ulei pt motoare cu DPF, iar SLX III are specificatiile de pe EDGE 5W30 dc vrei sa faci schimbul de ulei in alta parte decat la reprezentanta. La orice reprezentanta din Bucuresti sau Pitesti gasesti SLX III am prieteni care lucreaza acolo.

Modificat de R_a_z_v_a_n
QUOTE inutil.
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

exact cum spuneam:

SLX- retea de serviceuri profesionale

EDGE- retea magazine

Modificat de robert_puiac
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

stie cineva ce tip de ulei se pune la cutia DSG pe un passat b6 2.0 140CP? sau sa-mi spuneti daca ATF 220 Mobil este indicat pentru aceasca cutie. Multumesc

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

nu cred,pune ulei original care daca nu ma insel este pe culori (albastru sau galben) nu stiu exact tipul dar intreaba la un service unde de obicei iti scoate cateva grame de ulei si le pune pe o foaie alba pt a vedea culoarea.nu stiu sigur daca si la dsg este la fel dar banuiesc ca da,dar stiu sigur ca se schimba odata la 60000 sau maxim 5 ani,nu cum spun altii,inclusiv cei de la reprezentant ca nu trebuie schimbat niciodata

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • Ex member a închis acest topic
Vizitator
Acest subiect este închis acum şi nu mai pot fi adăugate alte postări.
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!