Jump to content

Ulei B6


Ten2
 Share

Postare recomandată

@riddler

1.Nu sunt cine stie ce englez, dar traducerea mea ar fi cam asa:

QG0 = without service interval prolongation (fara interval de service prelungit ; notatia mea: dar cu posibilitatea de activare)

QG1 = service interval prolongation (cu interval de service prelungit)

QG2 = no possibility of activating service interval prolongation (fara posibilitatea de activare interval de service prelungit)

2. linkul pe care mi l-ai dat tu recomanda atat 5w40 cat si 5w30

O sa mai studiez un pic problema dar sunt aproape convins ca intervalul de service la mine nu este fix (15.000).

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Parerea mea e ca la drumurile din romania si uzura motorului la noi, e OBLIGATORIU sa mergi maxim 15000 km indiferent de ulei.

Modificat de dm76ro
Nu mai da QUOTE la mesajul anterior. Foloseste ADD REPLY sau FAST REPLY. Multumesc.
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

eu unul, am sa schimb la 10,000 KM. e cel mai bine. si apoi, in RO nici nu mai sti ce este si nu original.

mai ales, cu Passat-urile B6, care " o i-a pe ulei " cand se supara.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

sal,23SER, ia zi-mi si mie te rog ce ulei bagi in motor (marca, tip), vad ca ai modelul ca al meu, e cu filtru de particule sau nu, si de care ulei, pt ala si pt celalalt.

Modificat de dm76ro
Nu mai da QUOTE la mesajul anterior. Foloseste ADD REPLY sau FAST REPLY. Multumesc.
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

@colvalcea: eu unu recomand asa

- pt 1.9 TDI PD simplu = Castrol EDGE Turbo Diesel 5W-40 (norma VW505.01)

- pt 1.9 TDI PD DPF = Castrol SLX Professional 5W-30 (norma VW507.00)

:Driver:

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

- pt 1.9 TDI PD simplu = Castrol EDGE Turbo Diesel 5W-40 (norma VW505.01)

si eu ieri i-am facut schimbul exact cu asta.//// e mai ieftin decat mobil 1 0w40..dar e ok :salut:

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

eu ama cum Mobil, dar cand o sa fac urmatorul schimb, bag Castrol.

e bine, ca din cand in cand sa se schimbe ULEI-ul deaorece fiecare are diferite proprietati fata de celalalt.

sal,23SER, ia zi-mi si mie te rog ce ulei bagi in motor (marca, tip), vad ca ai modelul ca al meu, e cu filtru de particule sau nu, si de care ulei, pt ala si pt celalalt.
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Eu am avut Mobil in motor intre 45000 km si 60000 km, iar motorul mi-a "halit" in respectivi ~15000 km inca 2 bidoade de 1l pe langa uleiul pus la revizie (in total am bagat 6L) :banghead:

Mai exact am avut Mobil Syst S special V 5w-30 (norma VW 505.01)

O fii fost bun uleiul de ceva, ca iarna am trecut-o cu brio si fara probleme majore la porniri chiar si la -22 grade (cate au fost vreo 3 - 4 zile prin decembrie)

Avand vascozitatea la cald cu indice "30" cred ca nu prea a contat, fiind iarna.

Oricum am ajuns la concluzia citind mai toata aria TDI Forum de pe forum, si rascolind pe net diverse articole, ca la noi ne trebuie un ulei cu indicele 40 de vascozitate la cald, ca de vreo cativa ani la noi in tara vara = canicula :blink:

:Driver: safe

P.S.: Sa vedem cum se comporta Castrol EDGE-ul pana la urmatoare revizie si cat mai trebui bagat pe langa cei ~4 litri din motor. Voi reveni cu pareri :blah_:

P.S.S.: Prima impresie (si cred ca-i "efectul placebo") este ca consumul a mai scazut, motorul se aude mai rotund, iar dupa 1000 km joja arata acelasi nivel :cool:

Modificat de Riddler
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Nu stiu cum se poate sa manance atata ulei un motor modern si la km relativ putini. Ceva e in neregula aici. Ori defectiune a motorului ori ulei inadecvat. Al meu in 9300 km cat are motorul , nu a consumat nici un gram, e la acelasi nivel de fiecare data si am mers si tare, si incet, si pe caldura si pe frig. Doar nu e dacie forjata sa consume ulei. !!!@@@???

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

si zici, ca nu ti-a mai papat pana acum, de cand ai bagat Castrol!

Eu am avut Mobil in motor intre 45000 km si 60000 km, iar motorul mi-a "halit" in respectivi ~15000 km inca 2 bidoade de 1l pe langa uleiul pus la revizie (in total am bagat 6L) ;)

Mai exact am avut Mobil Syst S special V 5w-30 (norma VW 505.01)

O fii fost bun uleiul de ceva, ca iarna am trecut-o cu brio si fara probleme majore la porniri chiar si la -22 grade (cate au fost vreo 3 - 4 zile prin decembrie)

Avand vascozitatea la cald cu indice "30" cred ca nu prea a contat, fiind iarna.

Oricum am ajuns la concluzia citind mai toata aria TDI Forum de pe forum, si rascolind pe net diverse articole, ca la noi ne trebuie un ulei cu indicele 40 de vascozitate la cald, ca de vreo cativa ani la noi in tara vara = canicula :icon_thumright:

;) safe

P.S.: Sa vedem cum se comporta Castrol EDGE-ul pana la urmatoare revizie si cat mai trebui bagat pe langa cei ~4 litri din motor. Voi reveni cu pareri ;)

P.S.S.: Prima impresie (si cred ca-i "efectul placebo") este ca consumul a mai scazut, motorul se aude mai rotund, iar dupa 1000 km joja arata acelasi nivel :cool:

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Nu stiu cum se poate sa manance atata ulei un motor modern si la km relativ putini. (...)

Raspunsul e simplu: eu am tehnologia PD (renumita pt "foamea" de ulei) si tu ai noua tehnologie CR care e renumita ca fiind mai NEconsumatoare de ulei :icon_thumright:

@23-SER: momentan e ok, joja e la nivel, dar am abia ~1200 km facuti cu noul ulei, sa vad mai incolo dupa 5000-6000 cum se prezinta treaba ;)

Modificat de Riddler
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Nu cred ca e din cauza diferentei de tehnologie, am avut passat cu AWX si 240.000 km la care completam maxim 400 ml la 20.000 km si puneam SLX LL3. Iar acum mai am doar golf 4 ASZ cu PD si la fel, schimb la peste 20.000 km uleiul si consuma maxim jumatate de litru din acelasi Castrol SLX LL3. Eu unul nu prea vad legatura intre sistemul de injectie al combustibilului (PD vs CR) si circuitul de ungere care e ceva total separat.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

sa imi spui si mie dupa max. 3000 KM.

daca iti papa, faci cinste?????? trimiti prin curier o BERE :rolleyes:)))

Raspunsul e simplu: eu am tehnologia PD (renumita pt "foamea" de ulei) si tu ai noua tehnologie CR care e renumita ca fiind mai NEconsumatoare de ulei :)

@23-SER: momentan e ok, joja e la nivel, dar am abia ~1200 km facuti cu noul ulei, sa vad mai incolo dupa 5000-6000 cum se prezinta treaba :RO flag:

vreau sa va spun un lucru Foarte Important " am avut un Passat din 2002, acum vreo cativa ani si avea 275,000 KM. daca imi aduc aminte avea tipul motorului AVB !!! sper sa nu ma insel!!!!

schimba la 10,000 KM ulei-ul; NU PAPA NIMIC

de ce acele motoare sunt mai bune decat acestea de pe B6? daca intrebati 10 mecanici, pun pariu ca 8 din ei spun " erau mai bune cele de la penultimul model "

eu cred ca este o problema de la cei de la VW care si pe ei ii depaseste; apoi e orba aceea " cand sunt prea multi destepti, se alege praful

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

(...) de ce acele motoare sunt mai bune decat acestea de pe B6? daca intrebati 10 mecanici, pun pariu ca 8 din ei spun " erau mai bune cele de la penultimul model " (...)

Nu cred ca e cazul sa fim chiar asa de nostalgici dupa vechea generatie de motoare TDI

Si nici sa acuzam sau sa facem speculatii cum ca cei de la VW AG ar cunoaste aceasta probleme si pe ei ii depaste sau nu`i intereseaza.

Cert e ca unele motoare consuma ulei fie pe la turbina (cazul fumului albastru) iar altele scapa ulei in cantitati considerabile pe la EGR (sau cine stie pe unde) ;)

Idee de baza e ca TDI-urile in general intre schimburi consuma ulei... nu se poate sa nu consume deloc, pt aia sunt laudate benzinarele

Ce am vrut eu sa subliniez prin post pus mai sus despre un ulei (cazul de fata Mobil Syst S special V 5w-30) este ca mi-a consumat mult prea mult.

Eu unu pot accepta ca intre schimburi sa-mi manance 400-500-600ml hai 1 litru, dar cand se trece peste de acest "prag" eu cred ca ceva nu e inregula, iar uleiul respectiv nu-i "agreat" de motor, de aceea il si consuma (pt aia am si schimbat marca de ulei cat si SAE-ul)

Trebuie sa precizez, nu sunt expert, sunt la primul motor TDI, asa ca tot ce scriu aici este "din experienta mea" :)

(...) schimba la 10,000 KM ulei-ul; NU PAPA NIMIC (...)

Nu ti se pare ca faceai schimbul de ulei cam repede ?! :D

Uite, nici cu asta nu sunt de-acord... daca sunt 2 intervale BINE STABILITE de catre fabricant (la 15000km, respectiv la 30000km), de ce sa fiu eu mai cu mot si sa-l schimbi la 10000 sau la 20000 ?!

Totusi din ce m-am informat eu despre uleiuri, fie de aici, fie din alte articole, el are un "ciclu" de viata cu diverse "stadii de lucru" printre care putem enumera "stadiul de curatare", "stadiul prevenire", etc. si ce stadii or mai fii (ca nu le stiu ordinea exacta) fiecare din ele repartizat intre anumiti km.

Stiu doar ca in primi km, "stadiul de curatare" intra in actiune, dar nu stiu exact intre cat si cat.

Oare schimband uleiul mult mai repede (cu 5000km/10000km mai exact) nu afectam un pic din "stadiile" respective ?! :unsure:

Sper sa nu va fii plictisit cu postul meu (cam lung cei drept), dar problema aceasta, a tipurlor de uleiurilor, a consumului lui, pe unde, de ce, etc. e foarte ampla si cred ca nu ne-ar ajunge spatiul de hosting al acestui forum la cate s-ar pute scrie pe aici :)

:Driver: safe

P.S.: Pe langa faptul ca sunt la primul TDI, sunt si la prima masina personala de care am grija, ca pana acum nu prea ma interesa :)

Modificat de Riddler
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Uite masina mea (de noua) are 33 mii km si a "papat" pana acum 1 l ulei, eu zic ca este rezonabil (mentionez ca am schimbat la 15 si 30 mii uleiul). A prins intr-un an si jumatate si vara si iarna si forja si de toate si Bucuresti la greu. I-am pus Castrol Edge 5 W40 505.01.

Referitor la ce citeam mai sus este clar PD-ul consuma mai mult sau mai putin ulei fata de CR care nu ar trebui sa consume deloc. Daca la un PD consumul de ulei poate fi mai mare sau mai mic, la un CR daca consuma trebuie sa te iei de griji.

La masina dinainte VW Bora am observat ca ii pria mai bine cu Mobil Synt S special V decat cu Castrol, in sensul ca Mobilul nu-l halea repede, tresesem eu concluzia atunci ca Mobilul se preta mai bine motoarelor mai uzate (avea la 200 mii km).

La motoarele astea PD uleiul consumat mai mult este pierdut "pe ici pe colo" decat sa-l arda si sa-l scoata pe esapament (ca Dacia).

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Nu vreau sa zic ca nu e bun alt ulei, dar la mine pe capacul ala pe unde pui ulei scrie Castrol. La reprezentanta in germania daca cer ulei de schimb si filtre cu seria mea de sasiu sigur imi vor da Castrol. Marketing sau nu, reclama sau nu, nu pot sa stiu. Cert este un lucru, VW recomanda Castrol iar Castrol proiecteaza probabil uleiurile sa corespunda motoarelor VW. Astea fiind zise eu nu cred ca voi pune vreodata alta marca de ulei si alta norma decat cea specificata de producator.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

@ riddler: nu, nu mi s-a parut ca il schimbamprea devreme, deoarece atat mecanicii de la vw ro cat si cel la care ma ducea " dar si altii pe care ii intrebam ca fapt divers " toti mi-au spus " ca este bine ".

toti mi-au spus " la calitatea ulei-ului din RO, e chair foarte bine sa faci acest lucru ".

normal, implica un cost mai mare, dar tinand cont ca " piesele de motor sunt foarte scumpe " e mai bine pt 500 lei in plus, sa evit acest lucru.

nu vreau sa ma laud " am avut peste 15 masini " 14 diesel si 1 pe benzina si la toate am facut schimburile de ulei la 10,000KM si nu am avut efectiv nici o problema.

in cazul Passat-ul B6 e normal ca Constructorul sa recomande la 15,000 KM de moment, la peste 2000km sau 3000km trebuie sa completezi ulei-ul din motor.

dupa cum se vede, Ulei-ul in motor mai tot timpul este REINOIT si in acest fel nu ii face bine la motor? lumea poate nu si-a dat seama de acest lucru!!!

:icon_thumright:

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 1 month later...

Ce norma de ulei este recomandata pt un B6, motor benzina 1.8 TFSI, cod BZB?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 2 weeks later...

salutare baieti! Am reusit sa citesc si acest topic si am prins ideea insa un lucru as vrea sa il inteleg. Daca eu folosesc tipul de ulei recomandat de producator pentru motorul meu, voi pune acelasi ulei si daca masina are 80mii km si daca are 200mii km? multumesc !!

inca un lucru:

Nu este o diferentiere, tipul asta de ulei e pt vara iar asta e pt iarna, nu?

Modificat de NemeSys_xxl
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Acelasi ulei si la 80000 si la 200000km - cartea masinii nu face diferentieri. Daca te muti in Norvegia/Suedia etc. poti pune un ulei mai fluid, sa zicem un 0w30. Mai multe vezi si aici.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

As vrea sa aud niste pareri ale unor posesori de B6 commonrail care au apucat sa schimbe uleiul original, mai precis daca au sesizat o modificare la zgomotul produs de motor. Mie mi se pare ca am un tractoras ceva mai zgomotos de cand am fost la revizie. Dar e posibil sa fie si de la motorina, de aceea am o mica dilema.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Common-rail-ul este destul de putin zgomotos (am vut anterior Megane cu motor CR). Iar de regula dupa schimbarea uleiului la orice masina "torsul" este mai silentios. Sa nu fie altceva... Verifica si nivelul uleiului sa nu-ti fi pus mai mult.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Nivelul la ulei e ok. Pana la schimbare nici nu bagam de seama motorul, parca era benzinar. Acum il aud ceva mai tare. Pe sticker scriu ei ca au pus Castrol 5W-30 norma VW507.00

Modificat de clau_75
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

In ceea ce ma priveste pentru un 2 TDI cu FAP, Castrol 5W-30 VW507.00 este super. Recent am facut prima revizie la 30.000 km (long life, circul doar in occident), iar pana la revizie n-am adaugat nici o picatura de ulei. Sunt maniac cu verificarile si intretinerea, verificand frecvent nivelul uleiului. Desi conduc destul de sportiv, respectand perioada de incalzire a motorului, apoi schimb peste 2700-3000 ture (exceptand prima treapta), nu mi-a comsumat deloc ulei. Super incantat de blocul 2TDI.

Aceeasi satisfactie am avut-o cu vechiul passat 1.9 TDI motor 116 ATJ (310 NM) de care m-am despartit la 180.000 km si care nu mi-a consumat deloc ulei.

Poate un caz norocos.

Mirc

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Trebuie sa folosesti vechiul 505 01 care acum se cheama Castrol Edge Sport for diesel engines 5W 40. Il gasesti destul de ieftin pe site-ul sculedescule.ro.

Chiar astazi mi-am luat si eu. Ai grija daca il cumperi direct de pe pagina asta de internet este mai ieftin; de exmplu pe site erau 4 litri 141 Ron si la magazin era 180 ron.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • Ex member a închis acest topic
Vizitator
Acest subiect este închis acum şi nu mai pot fi adăugate alte postări.
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!