Jump to content

Conversie intinzator curea transmisie


dadu221
 Share

Postare recomandată

Aveti cumva idee daca pe un ALH se poate inlocui intinzatorul curelei de transmisie cu unul fara amortizor? Cel cu amortizor e zgomotos, nu este fiabil deloc si este si dublu ca pret. M-am lovit odata de un topic asemanator dar nu mai e chip sa-l gasesc iar din ce m-am uitat pe net intinzatoarle de la 131cp si 101cp sunt cam la fel in sensul da diametrul si latimea rolei sunt aceleasi, sistemul de prindere poate fi la fel sau diferit (3 suruburi in triunghi sau linie) si probabil lungimea de la prindere pana in varful rolei e aceeasi dar nu am confirmare. Ma puteti ajuta cu o parere si eventual o indicatie de la ce tip de motor se potriveste la mine? Atasez o poza in care se vede prinderea tipului meu de intinzator , unde sunt pastrate suruburile in zona alternatorului.

post-61743-0-39844400-1421810463_thumb.j

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Tu vrei sa inlocuiesti intinzatorul hidraulic + rola intinzatoare cu o rola intinzatoare cu intinzator mecanic ?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

DAdu, vorbesti de cureaua de la distributie sau de la accesorii?

ca la distributie nu este intinzator hidraulic.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

eu cred ca e vorba de cea de la accesorii, care clantane si la mine.

Mi lene sa o desfac, insa remediul e sa pui o bucata de foita de cupru in lagarul in care e prins amortizorul de rola, capatul din "jos" cum e montat pe motor.

 

PS: clantane cat timp se incarca bateria, cam 2 minute, cat timp este mai solicitat alternatorul.

Modificat de marius1982.11
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Colegul vorbeste despre intinzatorul de la distributie (care e mecanic nu hidraulic) la motoarele de 131 cp, care dupa 2003 parca a fost inlocuit cu o simpla rola + alte acareturi. Aceasta modificare a facut-o Borisake la fosta lui masina(passat AVB rosu), deci cu el poti vorbi. 

Modificat de Mihai.Nechifor
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

la alh nu poate fi vorba de asa ceva.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

De asta am si spus ca mai mult ca sigur vazuse aceasta conversie la AVB sau AWX/AVF, care dupa 2003 a avut o revizie din partea producatorului la acest amortizor

Am gasit si ceva poze de la Borisake 

post-26988-0-51989800-1421862735_thumb.j

post-26988-0-87038000-1421862785_thumb.j

post-26988-0-05849900-1421862808_thumb.j

post-26988-0-49468200-1421862843_thumb.j

post-26988-0-63400800-1421862852_thumb.j

Modificat de Mihai.Nechifor
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Asa se intampla cand nu stii sa explici ce vrei.

In poze e indicata cureaua de distributie, in descriere se spune despre cea de trnasmisie.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  Haideti ca am tras putin chiulul si vad ca lumea isi face de cap pe topicul meu :) Am specificat clar ca e vorba de transmisie (adicatelea accesorii) iar poza cu distributia era de fapt pentru a se vedea prinderea inyinzatorului pe care doresc sa il inlocuiesc (am si specificat ca suruburile intinzatorului pe care vreau sa il schimb se vad in poza). Motivul inlocuirii este ca acel cu amortizor este dublu ca pret plus ca nu sta linistit pe durata de viata a distributiei si isi da in petec destul de repede. Am vazut ca intinzatoarele fara amortizor sunt de mai multe feluri dpdv al prinderii  unele avand suruburile in linie altele avandu-le in triunghi exact cum le are intinzatorul cu amortizor. Ma gandeam ca poate merge pus un intinzator de AXR ... sau orice alt motor. 

 

@marius: foita aia de cupru se baga ca o saiba presupun dar asta se face la prinderea din capatul tijei amortizorului sau la cea pe corpul lui ?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Nu mai tin minte exact, pt ca am desfacut acum 5 ani si, cand am pus distributia, dar o bagi ca pe o camasa ori intre surub si capul acelui telescop ori intre o bucsa si telescop.

Se vedea la ochi ca e putin uzat si are joc,stiu pt ca am dat cu vaselina atunci nu s-a mai auzit o vreme, insa nu asta era solutia de durata.

Iideea asta am vazut-o mai tarziu cand am vazut unlele reparatii de acest gen., dar nu m-am mai chinuit sa desfac pt ca e zona cam greu de accesat.

Modificat de marius1982.11
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

la asta apar probleme la bucsa apoi de la bucsa apar si la rola ... decat sa ma chinui cu foite de cupru , ca oricum e aproape mort cel de acum , mai bine il inlocuiesc cu o varianta mai buna. astept in continuare putin ajutor legat de variantele de inlocuire daca exista vreuna 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

ok, acum tu stii in ce stadiu e. Daca ai probleme si la rola, merita inlocuit. La mine rola parea foarte ok.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

nimeni , nicio idee? atasez nispe poze poate ajuta.. se poate observa la modul de prindere poate coincide. cel de la 131 de cai pare sa aiba aceeasi prindere.  Ma poate ajuta cineva cu compararea dimensiunilor daca se gasesc in vreo etka ?

post-61743-0-08209600-1422178973_thumb.j

post-61743-0-12425100-1422178976_thumb.j

post-61743-0-90754500-1422178981_thumb.j

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

in etka nu se dau dimensiuni la asemenea piese, doar pe incercate, daca a mai facut cineva. La ochi pare lafel cu cea din poza OEM insa fara a testa, nu e garantat

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

@MRC: m-am gandit ca ala are rolul sa tina rola acolo la locul ei si sa nu ii permita sa slabeasca tensiunea din curea. Si m-am gandit ca restul intinzatoarelor au vreun mecanism in interior care compenseaza lipsa amortizorului.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Salut...vad ca esti din Bucuresti...te ajuta daca iti dau un intinzator sa iti faci masuratorile si verificarile necesare?

Maine verific daca il mai am..dar eu asa tin minte...ca mai am unu aruncat pe undeva:))

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

@MRC: m-am gandit ca ala are rolul sa tina rola acolo la locul ei si sa nu ii permita sa slabeasca tensiunea din curea. Si m-am gandit ca restul intinzatoarelor au vreun mecanism in interior care compenseaza lipsa amortizorului.

 

Asa credeam si eu, dar e acelasi mecanism la toate intinzatoarele -> un arc interior. Ala e doar un amortizor de vibratii. Eu il am scos de vreo 5000 km si n-am nicio problema.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

tot nu e convenabil sa platesti dublu pentru el. Cand te lasa rulmentul de la rola e mai ok sa iei unul fara amortizor la jumatate de pret :) De retinut pentru al meu daca nu mai suport zgomotul.  Multumesc mult !

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

multumita lui Laurentiu_LWR m-am ales cu intinzatoirul de la motorul de 130 cp si fac apel la colegii de pe forum, daca are cineva un intinzator  pt cureaua de transmisie de la alh pentru 5 minute ca sa le comparam. la mine e cam probelmatic cu demontatul.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Interesant demersul - si eu trebuie sa imi fac distributia + accesoriile anul asta - si ma intrebam daca nu e si alta varianta decat nenorocirea aia cu piston...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

cheama-ma cand iti faci distributia ca sa vedem daca se potriveste intinzatorul pe care mi l-a imprumutat Laurentiu :)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

ati incercat intai sa schimbati rulmentul da la viscoventilator,sa nu fie de acolo huruitul,banuiesc ca nu toti mecanicii il schimba intrucit este mai mult de munca si iti trebuie o cheie speciala sa il poti demonta.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Salut Dadu, eu la fosta masina Skoda Octavia 1 , cod motor AHF am facut aceasta "modificare" singurele diferente sunt : o gaura are diametrul mai mare pe varianta cu amortizor, deci trebuie marita pe cea fara si trebuie inlocui surubul care coincide acestei gaurii fiind mai lung la varinta cu amortizor.

post-16812-0-72910200-1423656579_thumb.j

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!