Jump to content

Instalatie electrica - compartiment motor


SamuraiJerk
 Share

Postare recomandată

Ca si prim subiect: prelungirea perioadei de incalzire a bujiilor incandescente pentru motorul diesel

 

Motivatie: atunci cand temperatura motorului este sub 5 grade, am observat ca porneste mai greu: 3-4 secunde de dat la cheie, timp in care motorul manifesta ezitari sa porneasca

 

Generalitati:

- la punerea contactului, bujiile sunt alimentate si becul galben este aprins

- bujiile incandescente sunt comandate printr-un releu (sau ECU la TDI) care le alimenteaza la punerea contactului pentru o durata de timp in functie de temperatura motorului. Temperatura motorului este "citita" de un senzor de temperatura rezistiv. Diagrama lui este atasata mai jos.

- dupa stingerea becului galben din bord, bujiile incandescente mai sunt alimentate inca aprox 4 sec.

- bujiile sunt alimentate pe toata durata actionarii electromotorului

- la unele motoare (de ex. TDI 1Z), bujiile sunt alimentate si dupa pornirea motorului pentru cateva minute

- senzorul de temperatura este situat pe chiulasa si are 1 sau 2 pini in functie de motor

 

Pentru a mari durata de incalzire a bujiilor, trebuie sa pacalim releul pentru bujii ca motorul este un pic mai rece (sa zicem cu 5 grade) decat ii spune senzorul de temperatura.

 

In exemplum meu concret, motor 1.9TD AAZ pe T3, la o temperatura de 1 grad afara (si implicit motor) am asa:

timp bec bujii (sec.)        alimentare bujii (sec.)           conditii

           11                                15                                 sensor temperatura conectat direct

           13                                17                                 rezistenta 1,2K ohmi inseriata

           17                                21                                 rezistenta 2,4K ohmi inseriata

 

Eu am ramas cu varianta cu rezistenta de 1.2K

 

Schema:

post-1559-0-25048100-1421182776_thumb.jppost-1559-0-11445900-1421182786_thumb.jp

Modificat de SamuraiJerk
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 1 month later...

Salut, eu abia ce am achizitionat un T 3 si ledul Galben din bord nu Se stinge decat dupa ce am pornit motorul oricat de mult l-as lasa inainte sa pornesc motorul. Dupa ce am porrnit, Se stinge.

In Schimb am un bec rosu de la temperatura lichidului de racire care atunci cand pun contractul Se aprinde intermitent o perioada dupa care Se stinge. E normal sa Se intample asa?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

ledul galben trebuie sa se stinga singur fara sa pornesti motorul

daca motorul e cald trebuie sa se stinga dupa o secunda, daca e rece (-20 grade) dupa vreo 15 secunde.

fa o poza la bord cu el aprins si pune aici, am senzatia ca a umblat cineva in bord si de fapt semnalul pentru ledul de incarcarea bateriei (rosu) sau cel de presiune ulei (rosu) iti aprinde ledul galben (care e pentru bujii incandescente)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

De umblat, sigur a umblat cineva in bord. Becul de la ulei nu Se aprinde niciodata nici macar la pornire iar becul rosu si indicatorul de la apa Se aprinde si respectiv arata maxim si daca dau cu masina peste o groapa, desi Motorul nu fierbe.

Bordul Este cu turometru in dreapta si mai am primit cand am cumparat masina un bord cu ceas in dreapta, care era in plus odata cu alte piese. Am incercat sa il Montez pe acesta , m-am gandit ca poate asta a fost original pe masina ca daca tot nu merge turometru poate va merge acel ceas, dar cand am pus priza mare din spatele indicatoarelor din dreapta (ceas, temp apa, Nivel rezervor), am constatat ca s-au aprons farurile si am renuntat la a le mai schimba. Stiu cumva cu ce bord s-a fabricat modelul din 87?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

bordul este compatibil, nu conteaza anul de fabricatie, cu sau fara turometru din cate stiu eu

mi se pare tot mai clar ca ai probleme cu instalatia electrica

pana una alta verifica ordinea culorilor firelor la cupla de la bord

ai aici o poza: http://vwforum.ro/topic/116434-instalatie-electrica-interior/#entry2517364

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

ceasurile de bord sunt diferite,in primul rand  mufele sunt verticale si orizontale.difera de la unul la altul legaturile

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Da asa Este dar Se potrivesc una cu cealalta, dpdvd mecanic, adica Se imbina perfect dar conexiunii le difera.

O sa o duc la un electrician.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 2 years later...

-Tensiune baterie motor oprit= 13,3

-Tensiune baterie motor pornit= 14,35

Dupa 30-40 secunde de la pornirea motorului se aprinde becul rosu de baterie. Din curiozitate Am masurat crezind ca voi vedea ceva de gen 13,2...12,8V. Dar nu! 14,85V! A crescut. Ajutor! Cum a crescut la 14,85? 

Dau pedala vrum-vrum...gata iar arata 14,35. Dar dupa cele 30secunde iar se aprinde becul rosu si imi arata 14,85.

Deci? 

 

T3 1,6TD 1990.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 2 weeks later...

releul de incarcare este original sau aftermarket?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Scuze de intirziere. Nici nu stiu! Dar cred ca e aftermarket. Nu scrie nimic pe el. Negru lucios hahahahahah.  

Eu n-am mai intilnit situatia asta. Ca releul sa incarce mai mult. Clar, in situatia in care releul are fi bușit. 

Aseara am observat ca la aprinderea farurilor...nu se mai aprinde beculetul de la bord. Ca si cum ar incarca. N-am apucat sa verific tensiunea. Pacat!  Dar am observat ca la faza mare...dupa 30secunde mi se sting farurile. Hm!cu cea mica...am mers pina in italia. Perfect.  Alta belea!  Hahahah

Abia am cumparat masina...si am tot felul de faze...pe care nu le inteleg. Pun  mare baza pe acest forum.

Va multumesc! 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 4 weeks later...

tot ce e peste 14.4V rezulta -> releu de incarcare defect

18.8 nu e neaparat o crima, dar nu stii cand sare mai sus si iti strici in timp bateria si eventual altele

am avut un releu care imi baga 18V si imi tot fierbea bateria si scotea lichid pe la dopuri

eu am avut succes destul de bun cu relee de incarcare after market din magazin

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Sincer! Mii de multumiri! 

Am inteles...sa nu ma sperii,dar e deranjant beculetul rosu usor aprins cind stai la semafor cu motorul la relanti. :)

Merg sa-l schimb chiar acum. Voi reveni cu rezultatul. 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

12 hours ago, SamuraiJerk said:

18.8 nu e neaparat o crima,

am vrut sa scriu: 14.8 nu e neaparat o crima...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Intr-un final l-am schimbat. Gata! 14.4v! Dar partea buna e ca nu se mai aprinde beculetul rosu.  Multumesc!

Intrebare: o carte de diagnoza...gasim?  Eu am curaj sa mai bag sa fac.  Dar diagnoza ma omoara.  Printre lucrarile mari amintesc: cutie viteza -sincroane,  garnitura chiulasa, frine,  etc. Acum lucrez la o restaurare completa caroserie. Sudat, zincat, chituit, etc,etc. Am 3 carti de meccanica si una de tinichigerie.  Dintre care una de meccanica in limba romana.   D-aia Am curaj sa ma bag. Dar.... Diagnoza ma omoara!!!! 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Ma bucur ca ai gasit vinovatul si ai rezolvat problema  :)) fac o mica paranteza (nici nu te-am sfatuit sa verifici (prin schimbare - cea mai usoara diagnoza posibila) releul de incarcare in celalalt topic 

sfatul meu nu era cu scopul de a te trimite la "sacali" ci de a te indruma catre un specialist), revenind la oile noastre :)) uite un manual de reparatii sper sa-ti fie de folos personal nu-l detin dar pare un manual bun, in viitor doresc sa-l achizitionez si eu,  https://www.manualeauto.ro/vw/vw-microbuz-transporter

Plus inca cateva din colectia proprie adunate de pe internet... sper sa te ajute in reconditionarea bus-ului :)

https://www.dropbox.com/sh/jw8n5qrvcou43jv/AABOFpZ2OmsZY41qtw1GPEOQa?dl=0

 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Siv, imi pare rau ca scrisul nu reflecta tonul.  Poate a sunat... Hai sa lasam!..sunt eu mai ironic. 

Cartea o am. Am vrut s-o postez. Am scanat-o. Dar topicul e inchis, asa ca am luat legatura cu ceva senior pe aici si tot n-am reusit.  Pacat! In romana,scanata, muncita, gratis.... 284Mb. O vrei? O pui tu pe aici!?!!!  Hai, cum facem? 

A! Apropó! Cartea e cumparată de pe net cu 50 lei si mi-a trimis o copie xerox dupa 3saptamini.  Șacalul pu....li..i. Si se vede....cum se vede.  hahahah ar trebui sa ne batem la fund cu cite 50de lovituri de curea, pentru fiecare vizita la specialist. Asta doar ptr.ca d-aia suntem iubitori de" fiare vechi"...sa ni le facem singuri..cu bine...cu nu e bine...doar ne mindrim cu c'è facem noi...nu ei.hahahaha 

Deci, da-mi de veste la cum sa ti-o trimit.  Si s-o postezi tu. 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pai o solutie ar fi sa o urci pe  wetransfer (https://wetransfer.com/) sau alt site de share-urit fisiere (il arhivezi cu winrar si il uploadezi pe site la adresa de email bagi adresa mea gabidrideanu@yahoo.com) , alta ar fi un cont de dropbox o urci in cloud si share-uriesti link-ul sa aiba lumea acces ambele variante sunt free, si simple. Multumesc.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 5 months later...
  • 1 year later...
ETX-GiugleaMarian
On 4/11/2018 at 12:20 AM, Flautus said:

Siv, imi pare rau ca scrisul nu reflecta tonul.  Poate a sunat... Hai sa lasam!..sunt eu mai ironic. 

Cartea o am. Am vrut s-o postez. Am scanat-o. Dar topicul e inchis, asa ca am luat legatura cu ceva senior pe aici si tot n-am reusit.  Pacat! In romana,scanata, muncita, gratis.... 284Mb. O vrei? O pui tu pe aici!?!!!  Hai, cum facem? 

A! Apropó! Cartea e cumparată de pe net cu 50 lei si mi-a trimis o copie xerox dupa 3saptamini.  Șacalul pu....li..i. Si se vede....cum se vede.  hahahah ar trebui sa ne batem la fund cu cite 50de lovituri de curea, pentru fiecare vizita la specialist. Asta doar ptr.ca d-aia suntem iubitori de" fiare vechi"...sa ni le facem singuri..cu bine...cu nu e bine...doar ne mindrim cu c'è facem noi...nu ei.hahahaha 

Deci, da-mi de veste la cum sa ti-o trimit.  Si s-o postezi tu. 

Salut, imi poate trimite si mie ci eva cartea service pentru t3 1.7 diesel? Pot pune un link unde o puteti trimite direct fara cont...  Va mulțumesc 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

On 4/11/2018 at 12:20 AM, Flautus said:

Cartea o am. Am vrut s-o postez. Am scanat-o. Dar topicul e inchis, asa ca am luat legatura cu ceva senior pe aici si tot n-am reusit. 

@Flautus am redeschis topicul

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 6 months later...

Buna ziua..

Am un T3 . PUS bornele la baterie invers + la - dat si contact binenteles ca degeaba 

Unde sa umblu pt a remedia 

Si daca sa afectat electromotorul

Va multumesc anticipat 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

sigurantele le-ai verificat?

Dupa acest eveniment,  daca ai pus baterie ok si incerci sa o pornesti, ce se intampla? 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!