Jump to content

Martor (buton) recirculare aer (climatic)


Godfather
 Share

Postare recomandată

O sa ma uit. La ce te referi cand zici ca "ramane cuplat"? La timpul ala scurt cat sta martorul aprins? Apropo, are cineva idee de unde stie ECU in ce pozitie e flapsul acela? Nu cumva are vreun senzor pe undeva care inchide sau deschide un circuit in pozitia de recirculare?

Multumesc!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • Replies 58
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

  • ionu192000

    18

  • SergiuD

    8

  • Carmina

    6

  • Godfather

    4

pai e cuplat cand e martorul recirculare aprins, ceea ce se intampla si in treapta R

 

senzorul e un potentiometru in actuatorul v154, tu ce ai curatat cand ai zis ca ai curatat v154? tocmai acel potentiometru se curata...

 

plus diagnoza VCDS e sfanta, degeaba ne dam cu presupusu...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

eroarea care ai postat-o mai sus o primeam dupa curatarea potentiometru din servomotorasul v154, cand nu reuseam sa il cuplez bine cu rotitele de la cele 2 clapete de la recirculare, ideea e ca acele clapete au niste pinteni pe acele rotite dintate care daca nu sunt potriviti blocheaza rotirea, poate din aceasta cauza ramanea blocat pe recirculare o perioada, probabil a fost demontat si nu a fost pus corect inapoi sau ceva s-a intamplat acolo, cred ca o idee buna ar fi sa-l dai jos si sa vezi daca functioneaza ok demontat, si apoi sa te zbati sa-i prinzi smecheria la montare cum trebuie fazate clapetele sau macar sa te uiti la el sub bord daca e capabil sa faca cursa completa de inchidere/deschidere a clapetelor

Modificat de SergiuD
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Salut, nu a fost umblat la el. Am dat torpedoul jos si m-am uitat. Dupa cum am scris mai sus, am mers fara torpedou o perioada sa vad ce se intampla. Merge normal motorasul ala, flapsurile inchid si deschid recircularea...m-am uitat la si becurile de mers inapoi, functioneaza amandoua, nu au scurt pe nicaieri...nu stiu ce sa cred...oare VCDS imi spune mai detaliat care e problema?

Merci!



Nu am curatat nimic, nu stiu unde ai citit. In treapta R nu imi mai cupleaza recircularea automat, si nici daca dau spre parbriz nu mi-o mai decupleaza. Imediat dupa ce a aparut problema asta, cateva zile puteam sa folosesc recircularea in treapta R normal: o porneam, o opream, martorul ramanea inchis/deschis, asa cum trebuie si in celelalte trepte nu mai ramanea aprins. Acum nici in R nu mai merge normal...offff :unsure:  inseamna ca s-a mai inatamplat cate ceva pe acolo..

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

eu zic sa citesti codurile de eroare cu VCDS, tare ma tem sa nu ai erori pe motoras si sa nu poata fi nici adaptat din cauza asta, adica potentiometrul din servomotoras da erori de pozitie clapeta practic, fiind murdar

 

si al meu se comporta haotic impreuna cu cel de temperatura, le-am curatat potentiometrele din ele si apoi adaptare, functioneaza perfect acum si fara erori

 

incearca adaptare din VCDS, daca mai raman erori trebuie curatare, spune-ne si erorile inainte de adaptare fiindca dupa se sterg si s-ar putea sa fie intermitenta problema

Modificat de SergiuD
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

ok, merci, asa o sa fac. trebuie sa caut un coleg de prin Bucuresti cu VCDS si revin aici cu detalii.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 6 months later...

Salutare! Am avut si eu problema asta cu butonul de recirculare pe fabia mea! Eu mi-am cumparat un spray WD-40,am dat torpedoul jos,demontat motorasul v68 l-am desfacut i-am dat cu acest spray de curatat si uns,montat motorasul v68 la loc si imi functioneaza perfect! Spre parbriz se dezactiveaza automat,dar in pozitia parbriz si podea functioneaza recircularea! Ca sa nu se abureasca geamurile in modul recirculare se poate deschide putin geamul,la mine functioneaza si metoda asta

Modificat de Ionut_82
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

cand dar doar spre parbriz e normal sa se decupleze recircularea, asa e setata tocmai pentru a evita aburirea

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 1 month later...

Salut, cum ai dat jos v68? Am dat si eu torpedoul jos dar nu-mi dau seama cum sa ajung la motoras...poti sa pui o poza cu suruburile/clemele care le-ai desfacut ca sa ajungi la motoras?

Multumesc!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Daca vrei sa demontezi V68, trebuie sa mentionez ca esti pe o pista gresita.

V68, este in partea stanga, nu in dreapta.

Daca intr-adevar doresti sa demontezi V154, acolo este locatia lui unde ai mentionat.

Pentru demontarea V154, trebuie sa desfiletezi cele 2 suruburi de fixare marcate in imagine cu rosu, te uiti cu atentie la pozitionarea rotii dintate a motorasului cu roata dintata care actioneaza clapeta, dupa care vei trage usor din partea de jos a motorasului inspre exteriorul masinii, declipsezi cele 2 urechiuse ale ramei de plastic care fixeaza motorasul de ventilator (in partea de sus sunt urechiusele).

Te rog sa te uiti aici, sa vezi exact cum stau lucrurile:

http://www.skodafabiaclub.com/technikaisegitseg/belsokeringetes/belsokeringetes.php

 

 

Sent from my SAMSUNG-SGH-I337 using Tapatalk

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

cred ca-l intereseaza v68 in ideea unei erori la diagnoza

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Hello,

intr-adevar V154 ma intereseaza (am facut o diagnoza si imi zicea ca V154 functioneaza intermitent). Am mai vazut intr-un topic tutorialul acesta dar eu nu stiu cum sa scot melcul acela de sub torpedou :D. Aici e problema, un tutorial pt asta m-ar ajuta ca dupa aia ma descurc eu.

Multumesc!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Fa o poza sa vedem despre ce ,,melc" este vorba.

Modificat de carmina
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

"Melcul" din prima poza din turorialul pe care l-ai pus anterior! Cred ca e aeroterma,nu? Eu am dat torpedoul jos si nu imi dau seama cum sa o demontez. Nu stiu daca are vreo relevanta, eu nu am airbag la pasager, poate este altfel prinsa...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Da, aeroterma.

Lasa aeroterma acolo la locul ei, nu are nicio treaba cu problema ta. Tu vrei sa demontezi V154 care este in lateral, in partea dreapta a aerotermei.

Desfileteaza cele 2 suruburi marcate cu rosu, in  cea de-a doua imagine se vede mai bine....dupa care declipsezi cele 2 urechiuse ale suportului motorasului, sunt in partea de sus a aerotermei, tragi usor inspre exterior si esti cu motorasul in mana.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Ok, o sa incerc. Multumesc mult!

Nu stiu daca ati urmarit topicul, dar mie imi merge motorasul ala cand bag in marsarier. Nu se aprinde martorul de pe buton, dar el merge attata timp cat tin marsalierul cuplat (am stat si 2 min inconitnuu si a mers).

Sa fie mai degraba ceva software?

Merci!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Nu.

Nu trebuie sa se aprinda martorul la actionarea manetei schimbatorului de viteze in marsarier.

Daca V154 este functional cand actionezi maneta schimbatorului in marsarier, sau cand dai tu comanda, nu inteleg de ce vrei sa-l demontezi....Daca te referi la eroarea din mai 2013, trebuie sa mentionez ca eroarea este intermitenta, asta inseamna ca va fi suficient sa stergi eroarea, deoarece dupa afirmatiile tale V154 este functional.

Eu am mentionat procedura de demontare a motorasului, fiindca m-am gandit ca tu ai constatat ca este nefunctional. Din moment ce afirmi ca el lucreaza la actionarea manetei, eu cred ca este functional si in faza cand vei da tu comanda. Parerea mea personala...curata pe langa clapeta, dai 2-3 comenzi sau ,,n", daca inchide/deschide, torpedoul la locul lui. Nu demonta motorasul fiindca nu are niciun rost. Stergi eroarea si gata.

 

Sent from my SAMSUNG-SGH-I337 using Tapatalk

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

OK, multumesc mult. O sa iau legatura cu Al Bundy ca e in zona locului meu de munca, sigur ma rezova el :D

Modificat de lucian.1950
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 2 weeks later...

Am pus vag-com si am sters eroarea. Apare iar eroare pe V154. Cel mai probabil o sa il schimb...sau merge adaptat/reinitializat ceva de genul asta?El totusi e functionale doar ca nu prea asculta de buton :)))

Merci!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

sau merge adaptat/reinitializat ceva de genul asta?)

 

 

 

Sent from my SAMSUNG-SGH-I337 using Tapatalk

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 1 month later...

L-am reinitializat...V68 se duce pana la o valoare 255 iar V154 se duce pana la 240 si ceva, sta acolo ,apoi sare la 255 si imi zice ca nu s-a putut initializa :(

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

trebuie desfacut si curatat potentiometru de pozitie din el

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Ok, cand se mai indreapta vremea, asta o sa fac. Multumesc!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!