Jump to content

Martor (buton) recirculare aer (climatic)


Godfather
 Share

Postare recomandată

Problema...sa merg sau nu la service? Ieri in trafic am fost prins cateva zeci de secunde in spatele unui autobuz....pufaiala mare, fum de nu mai vedeai nimic. Apas recircularea, se aprinde martorul, ventilarea data pe 1 sau 2 nu mai retin. Iese mirosul, scap de autobuz, imi vad de drum. Cand ajung la un semafor, vreau sa inchid recircularea si cand colo..surpriza, becul era stins. Mai spre seara am facut niste "teste" si am observat ca se stinge singur (dupa cateva minute) dupa prima apasare, iar apoi daca mai este apasat odata sa ramana aprins. Sunt nedumerit insa daca se opreste recircularea sau se stinge singur doar martorul ?? :D

Modificat de BLiTZ
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • Replies 58
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

  • ionu192000

    18

  • SergiuD

    8

  • Carmina

    6

  • Godfather

    4

daca aerul e directionat catre parbriz(dezaburire_ atunci poti apasa mult si bine butonul de recirculare ca nu se aprinde martorul.... asa e si la mine... nu iti fa griji

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Am observat si chestia asta, daca este pornita recircularea si se comuta in acest timp "doar spre parbriz" (scuzati formularea), in urmatoarea secunda se stinge martorul de recirculare... :blink:

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

asta din cauza ca mersul cu ventilatia pe recirculare timp mai lung provoaca aburirea geamurilor, si in cazul in care sufla pe parbriz, mai ales a parbrizului, fapt considerat a periclita sigurantza. VAG stuff...

Mai era o chestie cu recircularea si mersul inapoi

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Bun atunci, explicatia ta este destul de logica, dar cum recomndati voi sa setez recircularea atunci cand fumez de ex. o tigara? Daca din cele 4 variante (parbriz, podea-parbriz, podea, bord) primele doua nu intra in calcul iar ultima este destul de incomoda...iti sufla fumul in fata !!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Recircularea se opreste singura doar in momentul in care pui sa sufle aerul doar spre parbriz, nu si cazul parbriz podea. Daca vrei totusi sa menti recircularea, si cand sufla pe parbriz este suficient ca dupa ce ai pus cursorul de pozitionare a fluxului de aer spre parbriz sa apesi butonul de recirculare.

Apropo daca fumezi in masina nu cred ca e cea mai buna solutie sa pui pe recirculare :-). A si legat de fumat in masina, din ceea ce am citit in cartea tehnica producatorul recomanda sa nu se fumeze in masina cu instalatia de aer conditionat pornita si cu recircularea pornita in aceelasi timp. Eu sincer de cand mi-am luat masina asta am renuntat sa mai fumez in masina, chiar daca inainte mi se parea aiurea sa pornesc de pe loc cu masina si sa nu-mi aprind o tigara :-). Chiar parca e mai relaxant sa opresc 5 minute sa fumez o tigara :-)

Modificat de stefan76
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Bineinteles ca nu merg cu AC pornit si cu Recircularea pornita, o explicatie dintr-un manual Renault parca era ca AC functioneaza cu aerul "tras" din afara, pe cand REC foloseste aerul din habitaclu. Apropos de fumatul in masina...nici eu timp de vreo 2 luni nu am fumat, dar intr-o seara dupa un drum de vreo 300 km de polei-ceata-zapada-ceata cand m-am vazut sanatos la intrarea in oras am tras "una" cu sete :17:

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Bineinteles ca nu merg cu AC pornit si cu Recircularea pornita, o explicatie dintr-un manual Renault parca era ca AC functioneaza cu aerul "tras" din afara, pe cand REC foloseste aerul din habitaclu.

Asta e ciudat. La mine cu pornesc recirculare porneste automat si AC.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 2 years later...

cam aceasi problema o am si eu pe fabia mea... se stinge martorul singur, indiferent pe ce pozitie se afla, chiar dc e dat de exemplu spre picioare....

vreo idee careva?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Problema poate fi la blocul de comanda A/C, probabil contacte imperfecte la butoane. O solutie n-am insa acel bloc se poate demonta si verifica.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 3 weeks later...

Tare forumul asta!!! Chiar intalnesti toate problemele. In cazul de fata, problema asta cu stingerea solo a martorului de recirculare, consider eu, ca ar trebui postata pe topicul cu "defectiuni comune Fabia 1", deoarece si la mine e la fel: indiferent in ce pozitie e directionat aerul, martorul se stinge singur in secunda 2. si nu se mai aprinde. Iar ca sa raspund la intrebarea de mai sus daca se opreste si recircularea: DA. Nu se stinge doar ledul, iar recircularea ramane cuplata. Si il apasa apoi dar nimic, nu mai are nici un efect. Uneori merge fara probleme. Poate are de-a face temperatura setata, sau turatia??? Sau poate vre'un BUG de la functia aia de siguranta cu oprirea automata a recirculatiei cand aerul e directionat only spre parbriz. Conflict de interese dom'le! HF

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Trebuie facut prima data un Basic Settings cu VAG-COM pe modulul HVAC. Se repozitioneaza de fapt clapetele de recirculare si temperatura.

La mine din cand in cand mai dau cate una din asta si ii trece pt cateva ... lunni. Apoi revine.

Din ce am mai discutat cu un electrician de la service, se pare ca problema ar fi din cauza parcarilor cu spatele. La mersul inapoi porneste recircularea. Apoi soferul opreste motorul, sau o mai fataie putin fata spate. Chestia e ca acea clapeta de recirculare nu mai revbine la pozitia initiala. Calculatorul de HVAC la Fabia este ceva mai prostut din fire si la repornire nu mai stie exact pe unde ii stau clapetele. La axctivarea recircularii, incep sa se miste, ajung la un capat de cursa pe undeva si se dezactiveaza, pentru a nu "crapa" motorasele.

Problema a doua este motorul care actioneaza clapetele de recirculare. Acolo e cu totul alta problema.

Cum spunea o ... "politicianca" .... "succesuri" ... nebanuite

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Se poate sa fie si din calculator, insa am fost marti la o diagnoza cu ea, si VAS-ul a detetcat ca fiin defect motorasul de recirculare. dedsi merge...cand vrea el. Acum, dupa diagnoza nu mi-a mai facut probleme....inca :)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 2 weeks later...

Un electrician de la Delcar Brasov mi-a spus ca multa lume opreste motorul cu recircularea pornita...iar HVAC nu mai stie pozitia initiala a lor!

Trebuie facuta o scanare si repozitionare.Si alta data cand dati cu spatele(si vreti sa opriti motorul) mai bine o lasati pe liber cateva secunde sa-si revina clapetele,sau daca mergeti cu rec pornit il opriti inainte sa opriti motorul!

Numai bine!

Modificat de Dominic
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Si eu ce-am spus cu 2 posturi mai sus?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 1 year later...

Am si eu problema asta la Polo si dupa un test cu VAG com am aflat ca motorasul V68 care controleaza cum circula aerul si la ce temperaturi e defect.L-am comandat de la UNIX de nou este 384 de lei si astept sa vina....sper ca voi scapa de problema asta .Am uitat sa mentionez masina mea are Climatic si cand tineam de exemplu temperatura pe 18 grade vara cand afara erau 40 de grade ma trezeam la un moment dat ca imi baga aer fierbinte inauntru in masina la fel iarna era fenomenul tocmai invers butonul pt setarea temperaturii era indreptat spre cald iar inauntru venea aerul rece de afara.Revin cu impresii dupa ce il schimb...sper sa nu uit

Modificat de mihaitzab
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Buna, problema expusa mai sus am avut-o si eu,dar s-a rezolvat destul de simplu. Dupa ce am citit aici pe forum m-am apucat si am dat jos motorasul de la recilculare, l-am desfacut si am curatat cu spray de contact potentiometrul care citeste pozitia motorului. L-am montat la loc si de vreo 6 luni nu am mai probleme. Daca incercati asta sa aveti mare grija cand montati motorasul la loc :pozitia rotitelor dintate de la clapete este stricta ,daca o puneti cu un dinte mai incolo se blocheaza intreg mecanismul. Nu este exclus ca unii cologi sa aiba blocata clapeta, simtomele sunt aceleasi:daca motorasul nu poate face cursa complecta revine la pozitia initiala si se stinge si martorul (astea le-am observat la mine).

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 2 years later...

Salut, am vazut ca e mai vechi topicul, dar am zis sa nu deschid altul nou de vreme ce am o problema relativ asemanatoare. Am observat la masina (si apropo, este foarte enervant, mai ales cand ploua) ca recircularea aerului se actioneaza singura. Pun contactul si se aprinde si butonul de reirculare,se aude releul si cand pornesc ventilatia, indiferent ca pornesc sau nu si AC-ul, recircularea functioneaza. Daca opresc recircularea, sta 3-4 secunde asa si porneste iar. Nu conteaza ca e indreptat spre picioare, spre parbriz sau in orice alta pozitie sau treapta, el porneste singur si face recircularea aerului. Cand ploua, merg cu geamurile aburite din cauza asta. Am incercat sa-i iau contactul in timp ce functiona ventilatia, sa tin apasat mai mult pe butonul de recirculare, sa decuplez o borna de la baterie pt cateva minute, nimic.  A mai patit cineva asta? Pare sa fie ceva din ECU de-l cupleaza mereu, nu stiu. Sa o pun pe tester? Multumesc!

Modificat de ionu192000
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Sau poate butonul de recirculare este dus si face aiurea contact de pornire ....zic si eu

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Salut, merci de sfat. L-am scos, l-am curatat, nu ramane blocat sau altceva. Pare in regula.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Tocmai am observat, ca atunci cand e in marsarier, butonul se comporta normal (se opreste si porneste cand apas si asa ramane). Deci tocmai invers decat ar trebui: il pot opri cand sunt in marsarier, dar nu-l pot opri cand sunt in alte trepte. Aveti vreo idee sau nu scap fara tester?  :sick:

Multumesc!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Nu cred ca scapi fara o diagnoza amanuntita. trebuie vazut cine il cupleaza.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Salut, merci de raspuns.

O sa vad sambata. Insa, am reusit urmatoarea ghidusie: m-am gandit, dupa ce am gasit ceva asemanator tot pe forum, ca s-ar putea sa se datoreze faptului ca nu am mai dat drumul la AC si recirculare de prin ianuarie (si atunci pt cateva minute) si acum, cand le-am pornit, e posibil sa fi luat contactul in timp ce recircularea era pornita. E posibil, din ce am inteles, cand se aduna astfel de conjuncturi, ECU sa se dea peste cap, ceva de genul: nu mai tine minte pozitia initiala corecta pt butoonul de recirculare. Asa ca am comutat spre picoare (directia aerului ventilat), am bagat marsarier, am pornit AC am apasat pe butonul de recirculare sa-l opresc (dupa cum am zis, statea cateva secunde oprit inainte sa porneasca singur iar) si am luat contactul. Am lasat-o asa peste noapte si, surpriza, dimineata, am pornit-o (lasand pe on AC-ul, treapta 1 de ventilatie si aerul directionat spre picioare) si recircularea nu a mai pornit singura. :na: 

Am mers ieri vreo 16 km cu ea si inca este inchisa. N-am avut curajul s-o pornesc, o sa fac asta sambata (in cazul in care nu o pot opri iar, sa ajung cu ea la tester).

Nu stiu cat de relevant e ce am facut eu, dar, poate o sa mai incerce cineva cand mai intampina problema asta si vedem daca rezultatul e acelasi!

Modificat de ionu192000
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 5 weeks later...

Salut, am reusit sa pun testerul pe masina si imi da eroarea de mai jos. Am dat torpedoul jos si vad ca motorasul ala merge (care schimba directia flapsurilor spre recirculare sau spre aerul care vine de afara, V154 cred ca e) si ramane in pozitia in care il las. Am mers 2-3 zile asa si l-am urmarit. Merge normal doar ca mi se stinge martorul din buton dupa 10 sec. Aveti idee ce sa ii fac? Acum am pus torpedoul la loc si ascult zgomotul pe treapta 3 ca sa imi dau seama daca e pe recirculare sau nu (am observat ca e mult mai galagios pe recirculare).

Merci!

photo27042013072323pm.jpg

Modificat de ionu192000
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

uitate cand ramane cuplat daca nu iti ard luminile de la mersul inapoi, poate fi de vina cablajul bulbului sau chiar acasta, ma gandesc eu...

Modificat de SergiuD
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!