Jump to content

platforma tehnica Altea


vtoderoiu
 Share

Postare recomandată

In perspectiva achizitionarii unei Altea, as dori sa stiu ce platforma tehnica (sasiu, punte fata + spate) foloseste Altea. De G5 sau G4 ? Puntea spate este independenta sau semi ?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Este platforma de G5, iar puntea spate este independenta.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

BICOLORUL are dreptate si incerc sa detaliez putin, poate e necesar.

Platforma A5 (PQ35) este platforma VAG pentru compacte, prima platforma A cu suspensii complet independente, pe care sunt construite A3 II, G5 (si Plus), Jetta, Touran, O2, Altea si Leon de la Seat.

Suspensia spate este de tip multilink, deci A5 nu are o "punte" spate propriu zisa ci un tren posterior cu roti independente, care confera o tinuta de drum net superioara platformei A4 folosita anterior de VAG pentru compacte.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Oare merita Altea investitia ?! (in ideea valorii de revanzare). Sau mai avantajoasa este varianta de Golf Plus ?

Cum s-a vandut oare Altea in Europa de la aparitie ? Se bucura de apreciere sau nu ?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

In ideea revanzarii cred ca G5 Plus e in avantaj, chiar daca d.p.d.v. estetic Altea pare sa fie mai reusita.

Nu am consultat statisticile (banuiesc ca se poate gasi ceva concludent cu Google), dar din cate imi amintesc, am citit ca G5 Plus s-a vandut si se vinde mai bine.

P.S. Vezi si topicul: " Sondaj Monovolume compacte, Ce model v-ati alege?", inclusiv postul #8.

Modificat de razdan
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

@razdan - pe platforma A5 se mai constuiesti noul PASSAT, si nu in ultimul rand TOLEDO ( cum ai putut sa omiti :blink: )

Cat despre revanzare, in mometul aparitiei unui nou model pretul masinii scade dramatic.

In orice caz masinile SH nu mai sunt cum erau odata sa conteze anul, dotarile, motorizarile, nr km la bord , toate astea fiind de domeniul trecutului ( parerea mea )

Totusi daca te gandesti deja la revanzare cel mai in avantaj este GOLFUL simplu si PASSAT-ul din grupul VAG (din nou parerea mea ).

Bafta!

PS: Iti iei masina in functie de pretul ei de revanzare, sau mai sunt si alte chestii, nu de alta poate te ajutam sa te decizi mai repede. :wub:

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

In prima faza ma interesa Golf, insa intrand mai in profunzimea calculelor am vazut oferta cu 5% avans la Altea (leasing pj) - nu imobilizez multi bani la inceput. Am vazut Altea -> imi place (si ext si interior) si nu stiu la ce sa ma hotarasc - cred ca pana la urma ramane Altea...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Este o masina buna, spatioasa ( se apropie de un PASSAT la interior ).

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

:wub: BICOLORUL-e, n-am uitat de Toledo, dar ma gandeam ca poate e construit pe A5 alungita (PQ 46) ca si Passatul, care sigur nu trebuia trecut la A5 (PQ35).

Cautand acum, la repezeala, gasesc Toledo mentionat la A5 in Wikipedia, desi am unele indoieli totusi ...

Revenind strict la subiect vtoderoiu, cred ca daca revanzarea nu e un criteriu prioritar si daca n-ai auzit de probleme majore la Altea (eu nu), poti merge cu sufletul impacat pe "the beaty of 2004" vorba unui coleg de forum. :blink:

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Eu stiam ( auzisem ) ca si PASSAT este pe aceasi platforma ca si golf; nu am citit nicaieri oficial dar la emisiuni si in reviste nu zice nimic de alungire, daca tu sti altceva asa o fi, dar TOLEDO este pe A5 clar.

@vtoderoiu, verifica pe mobile.de si vezi care sunt preturile la SH-uri, cu cat a scazut pretul, oricum acolo preturile sunt foarte mici in comparatie cu piata noastra, poate te combini la un TOLEDO ca sunt putin posesori p'aci :blink:

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

@bicolorul: Toledo al tau cum este ? Stabil, sigur pe traiectorie ? Ai mers la drum intins cu el mai mult timp ? Mare in interior ? Materiale de calitate ? Ce difera intre Toledo si Alea, numai caroseria ? Interioarele sunt asemanatoare?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

VOi raspunde pe rand

STABILITATE - A mea este foarte stabila, am luat-o cu jante de 17" cu pneuri 225/45/17, acum am 235/45/17 => deci e mai stabila

CALATORII => am mers destul ( GRECIA, AUSTRIA, ELVETIA ), o am din august 2005 si deja am 25k km, e foarte confortabila ( neaparat sa-ti iei volan piele cu comenzi pe el )

SPATIU => IMENS ( mie unul mi s-a parut mai confortabil decat noul passat )

MATERIALE => mai slabe calitativ decat vechea generatie ( valabil si la GOLF V fata de GOLF IV ) dar bunicele ( mai bune ca RENAULT si FORD )

DIFERENTA ALTEA - TOLEDO =>Difera doar 100 L la portbagaj in rest interiorul este IDENTIC

INTERIOARELE IDENTICE

Cred ca ti-am raspuns la toate intrebarile

PS: Du-te fa un TEST DRIVE

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

asa este, generatiile actuale au materiale interioare mai slabe calitativ decat generatiile anterioare - din pacate...

Voi merge sa fac un test drive dar nu gasesc la dealeri configuratia ce as dori-o eu...

Va tin la curent cu ce fac in final.

Multumesc mult pt sfaturi.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

eu as fi vrut 1.9 cu cutie cu 6 tr (asa am acum pe Bora si e super tare la drum intins cu cruise control) dar au zis ca nu se prea poate, numai la 2.0 Fsi sau 2.0 tdi ...

Mai vedem....

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

MOtorul care il ai tu este puternic, cel de 1.9 TDI 105CP va fi inferior celui de 1.9 TDI de 130 CP care-l ai tu

Ca sa simti o schimbare treci la 2.0 TDI cu 6 trepte, asa vad eu evolutia la ceea ce ai tu. Eu am condus 1.9 TDI 105 CP si mi s-a parut slabut ( pe GOLF si o2 )

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Eu am Altea si amicul are Golf Plus. Motorul identic la ambele masini.

Singurul lucru care mi se pare mai bun la Golf este faptul ca bordul e din plastic mai moale. Dar, oricum, nu atingem plasticul de pe bord, decat atunci cand stergem praful.

Altfel, Altea e mai stabila in curba, avand - chiar si echiparea de baza - un tren de rulare reglat mai sportiv.

Dincolo de acestea, e o chestiune de gusturi.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

@hubertus: citeam ca ai facut ceva km cu Altea ta prin Europa. Nu stiu ce masina ai avut inainte de ea insa te-as intreba daca iti da siguranta la volan (cred ca intelegi ce vreau sa zic ... diferenta intre o masina germana si altele non...). Face ce-i comanzi exact? Este similara cu un VW clasic in acest sens ?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pai un singur VW clasic am condus pana acum. Dar ala era clasic in adevaratul sens al cuvantului: VW Golf I din 1978 si motor de 1100 cmc. :huh:

Inainte de Altea am avut Megane Break personal, si Symbol, Octavia, Espero sau Cielo la firma. Astea sunt cele pe care le-am condus mii de kilometri. Am mai condus si eu altele: 206, Jeep Wrangler, Opel Frontera, Audi A4, Dacie, Renault Espace, Megane 2, Skoda Felicia, etc...

Dintre toate Altea este de departe ceea mai placuta la condus: directia este ferma, raspunsul este rapid si simti pe unde merge masina. Am condus o Laguna nou nouta. Diferenta mare intre cele doua.

Motorul de 2 litri are destula putere, te ajuta cand e de depasit ceva si daca te grabesti pe autostrada, poti sa mergi muuult mai repede decat majoritatea.

Masina e grea, cu centrul de greutate destul de jos, asa ca in curbe sta excelent. E una dintre elementele care o diferentiaza net de Golf Plus.

Stii cum e: tehnica - motor si tren de rulare - e germana, dar interiorul are totusi din rafinamentul latin. ;)

Modificat de Hubertus
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 2 weeks later...

Am condus destul de multe alte masini si... practic sint obligat sa ma impac bine de tot cu fiecare. Fara gluma, Altea de 2.0 TDI 140 CP se detaseaza net, in rindul masinilor din gama ei de pret. Nu vorbim de avioane dar... Cuplul de 320 Nm este impresionant si impinge ferm de la turatii joase. Ma minca palma sa vad cum merge dupa chip-tuning, cu 170 CP si 400 Nm!

Am incercat nu demult Nissan 350Z si... mi-a fost greu sa ma entuziasmez. Nu stiu de ce mi s-a parut ascutitoare!!! Si cind am vazut cit a consumat (vrind-nevrind am comparat cu consumul de la mine, am mers cam la fel) m-a luat cu ameteala. Fara discutie, Altea si Leon sint masini destepte.

Si nu pastreaza nici o problema existenta la G5, chiar daca e aceeasi platforma. Luati A3 ca referinta, nu G5.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Dupa CIP zici ca ai alta masina TRUST ME. AM facut la multi baieti CIP si dupa nu le venea sa creada cat de mult s-a schimbat masina, iar dupa un timp imi spuneau ca si consumul le-a scazut. Asa ca fara grija iti poti face cu CIP, se schimba masina RADICAL.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 4 years later...

Seat Altea este inrudit cu Audi A3, Volkswagen Touran, Audi TT Mk2, Volkswagen Golf Plus, SEAT Leon Mk2, Volkswagen Golf Mk5 precum si Volkswagen Golf Mk6,

toate modele bazate pe platforma VW codata A5 (PQ35)

conform cu http://vehicle.ezinemark.com/seat-altea-know-more-about-history-and-earlier-generation-of-altea-4f0719d5dfa.html

citez <<The SEAT Altea was first launched in the year 2004 and is still continuing its production till present date. The vehicle falls under the category of compact MPV class type. The vehicle is designed with the 5-door body style on the platform of Volkswagen group A5 (PQ35).

The Altea is closely related to the Audi A3, Volkswagen Touran, Audi TT Mk2, Volkswagen Golf Plus, SEAT Leon Mk2, Volkswagen Golf Mk5 and the Volkswagen Golf Mk6. It was designed by the Walter de'Silva from Italy and was launched in the year 2004 for the first time as the sample model from the SEAT's company.

The company has released the Altea XL version in the year 2006 at the Paris Motor Show held in the same year. The Altea FreeTrack was released in the year 2007 as high suspension model with 4WD engine. The SEAT Altea is built based on the similar design of the Toledo, became popular than the Toledo and sold more number of vehicles in comparison to the Toledo in the UK.

However, the most noticeable thing about the Altea has been its unusual design as the vertical parked windscreen wipers disappears suddenly into the window, and gives it a unique look.

This has fascinated many customers, and as a result a total of 31,223 vehicles were sold in the first year, crossing the expectations of the sales and marketing team.

The earlier generation models have also bagged a few awards as well>>

Modificat de stegosaurus
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!