Jump to content

Sistem franare Fabia


vsk
 Share

Postare recomandată

Ai putea indeparta rugina de pe discuri cu un smirghel sau, mai putin elegant, le montezi si folosesti frana.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

am o dilema ce reprezinta crestatura asta?

Nimic de care sa iti faci griji. In procesul de fabricatie au fost supuse unei echilibrari dinamice si probabil s-a mai indepartat material din zona respectiva. La majoritatea discurilor am vazut astfel de crestaturi.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 1 month later...

Salutari,

de cateva luni am observat un sunet ciudat la una din rotile din spate (tind sa cred ca e dreapta) in momentul franarii. Masina are 52k, pe fata am schimbat placutele cu Ferodo Premium care la mine fluiera la franari usoare si nu fluera cand franez mai tare. Pe spate e un sunet ciudat parca de metal ruginit sau mizerie intre suprafete dar dupa 4-5 franari dispare. Are careva idee de ce suna si cum poate fii remediat? Multumesc.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Am cam aceeasi sunet, pe vineri am programare la service, suspectez schimb saboti caci am deja 60kkm cu ele.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Nu e cam devreme pentru schimb saboti ?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Eu cred ca 60.000 km ar fi destul. Dar se va vedea vineri. Pana atunci doar suspectez.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Te rog sa revii cu ce sa intamplat la service, as dorii sa stiu daca trebuie sa ma duc si eu sau doar trebuie curatata ceva mizeria de pe acolo. Multumesc.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Bogdan, daca ai unde, ca pe frigul asta m-as mira sa ai chef de mesterit pe afara daca nu-i musai :) , desfa tamburii, curata mizeria si vezi ce se intampla. Rau nu-i faci.

PS: eu am facut treaba asta anu' trecut in primavara si am scos o tona de praf de acolo. "Chitsaielile" au disparut.

Modificat de MarlboroMan
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Revin cu detalii. Oricum eu am o lista lunga pentru vineri: distributie, frane fata spate, lichid de frana, bujii, verificat ulei cutie viteze, bucse bara stabilizatoare, verificat bucse brat fata, verificat compresie motor.

Eu am 176.000 km pe moment, de aceea cer sa fie verificate toate si schimbat ce trebuie.

Modificat de jagoman
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

E foarte devreme pentru saboti la 60k km; minim 90k ar trebui sa tina sabotii (daca nu chiar intre 120-150k km). Harsaitul apare primele 3-4 franari la rece, s-a mai discutat de n ori; umezeala, ger etc. Sigur, o demontare tambure/curatare saboti nu ii face rau.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

La mine de fiecare data, nu numai dimineata am la primele pedale harsait. De aceea m-am decis sa fie verificat daca tot intru in service pentru distributie, lichid frana si altele.

Promit sa revin vineri cu detalii ce s-a gasit. Unde ma duc e permis sa stau langa masina tot timpul daca vreau. Eu avand o slabiciune pentru tehnica intotdeauna prefer sa stau langa masina, si ma iluminez in multe privinte discutand cu mecanicii, electricienii etc.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Bogdane, nu are nimica, este doar mizerie adunata acolo. Aceeasi problema o am si eu de cand a venit iarna. Dupa 4-5 pedale cum ai zis si tu dispare.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

stai calm. Nu zic ca nu o fi si ceva mizerie de la uzura sabotilor, dar problema e umiditatea excesiva din aer, probabil de cand a nins zilele astea. Isi revin singure,cand se mai incalzeste.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Multumesc mult de sfaturi si pareri. Poate cand va da caldura o sa-mi iau inima in dinti si voi desface sa vad ce e pe acolo, eventual o mica curatenie.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Legat de frana de mana...

Pentru ca nu mai tinea ca inainte (desi niciodata nu a fost teapana) m-am hotarat sa investighez ce-i cu ea. Si am gasit motiv de nedumerire. Cablurile de frana de la rotile din spate sunt prinse intr-un "jug" atasat tijei manetei de frana de mana; ei bine, la mine acest jug este deformat si-mi da impresia ca se deformeaza in continuare :P. Cum fac sa rezolv problema? Se poate schimba piesa asta? Adica se gaseste?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 4 weeks later...

Salutare, din cate am citit pe aici nimeni nu a avut probleme cu pompa de frana dar stiti cumva daca se pot schimba garniturile sau trebuie scimbata cu totul. La mine a cedat fata si nu mai tine asa cum trebuie, cu toate ca am aerisit-o desi stiam ca nu are cum sa apara aerul pe instalatie, pedala frana este relativ tare si ineficienta, stiti cumva un pret la pompa sau eventual kit de reparatie?

Multam.

Modificat de catalinx
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Acum 2 saptamani incepusera sa imi harjaie cam tare sabotii pe spate si am zis sa dau jos tamburii sa verific. Cand, stupoare: cilindrul dreapta curs si sabotii pe dreapta plini de lichid.

Prin urmare luni seara am schimbat la a mea, la 92700km cilindru frana dreapta spate, am montat set nou de saboti si am schimbat cu ocazia asta si lichidul.

Cilindrul de frana a fost undeva la 120RON pe original (am beneficiat de reducerea de 20% pentru masinile din segmentul 2), set saboti Bosch undeva la 120RON.

Per total sunt multumit de rezultat, simt ca am din nou frane pe spate (incepuse sa vina in bot cam tare la franari mai abrupte).

Urmeaza bieletele de directie si rulmentii de amortizoare :D

Modificat de BLiTZ
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pai poate ne detaliezi un pic cu cilindrul ala de frana rupt... El era cauza harjelilor la franare? Sau pe el l-ai descoperit intamplator, si harjaielile atunci de ce apareau?

La mine am impresia ca nu prea mai revin cum trebuie sabotii. Uneori desi e frana de mana lasata se aude cum harjaie daca o imping. Am zis ca o fi mizerie, tarana de la drumuri si balti, numai ca am mai observat ca uneori cu frana de mana lasata, intr-o anumita pozitie a rotii se aude ca si cum frana de mana nu ar fi complet lasata (pocanitul ala ca atunci cand e frana de mana trasa mai putin). Deci nu revin cum trebuie sabotii. Ii mai curatasem odata la service si isi revenisera. Daca vad ca o tin tot asa si in vreme de primavara...cred ca o sa ii schimb si eu.

PS: deci mai continua promotia cu masinile segemntului 2 :D 120 lei setul pe roata din reprezentanta?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Problema cu revenirea sabotului la pozitia de neutru am avut-o si eu. Am constatat-o odata cu inlocuirea sabotilor. Si ca manifestare, inainte de schimb aparusera chitaieli (la plecarea de pe loc, dupa ce masina a stat o perioada mai lunga) si uneori acel pacanit de tambure (ca atunci cand ai frana de mana actionata, 1-2-3 dinti).

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Nu nu Adi. Stii, de ceva vreme tot povestim cum se aude un zgomot tip harsait pe spate cand pleci de pe loc dimineata, cand e frig sau umezeala. Ei, eu spuneam tuturor ca e normal si ca eu rezolv problema cu cateva frana de mana trase usor. Ei bine, de ceva timp parca acel frecat se auzea mai tare decat de obicei si foarte des. No, mi-am luat inima in dinti si m-am pus sa desfac tamburii (nu ii mai desfacusem de la 50k... de lenes ce sunt). Cand colo cilindrul de pe dreapta curs si sabotii uzi. Cam asta a fost.

Problema voasta ar fi alta: parghiile sabotilor s-au intepenit probabil de la uzura cu mizerie, cu praf de ferodo etc. Sau cablurile de frana de mana sa nu mai lucreze corespunzator? Trebuie musai dati jos tamburii, sabotii si verificat parghiile si cablurile. Alta modalitate de diagnosticare nu vad.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Si nu ai remarcat nimic curs pana nu ai demontat?

In rest, asta e si scenariul pe care il vad eu. Dar ma gandesc sa ii si schimb daca nu sunt foarte scumpi cu sabotii vechi la schimb si cu cei 20% la reprezentanta... :offtopic: Din cate stiu eu vin cu intreg setul de parghii si arcuri.

Modificat de Aditu
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

[...]

Problema voasta ar fi alta: parghiile sabotilor s-au intepenit probabil de la uzura cu mizerie, cu praf de ferodo etc. Sau cablurile de frana de mana sa nu mai lucreze corespunzator? Trebuie musai dati jos tamburii, sabotii si verificat parghiile si cablurile. Alta modalitate de diagnosticare nu vad.

Exact asa a fost, parghiile respective erau imbacsite, inca putin si intepeneau de tot si nu permiteau sabotului sa revina la pozitia de repaus, ramanand foarte aproape de tambur. La cat praf era acolo umpleam o cana :lol:. Am curatat si au fost inlocuiti sabotii. Acum totul este/pare normal.

Aaaa, apropo de cablu de frana de mana, mai demult scriam ca "jugul" care leaga maneta de frana de mana si cablurile care vin de la roti este indoit. Eh, nu era chiar asa, statea aiurea tocmai din cauza pozitiei nefiresti a sabotului. Dupa schimb si reglare de saboti si-a revenit.

PS: cand ai scris "Adi" la care din noi te-ai referit? :))

PPS: chitaielile nu sunt neobisnuite la franele cu tambur. Pe de alta parte verificarea periodica este necesara pentru ca socotind zgomotele un lucru normal dai in altele, vezi parghii blocate sau cilindru scurs sau...altele (sigur se gaseste ceva :) ).

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

La tine scriu Marlboro, stii bine doar :)

Da Aditu, cred ca solutia cea mai buna este kit-ul original cu cei vechi la schimb. Acel kit se livreaza cu tot cu setul de parghii si arcuri si ar mai fi 20% pentru segmentul 2.

Ma intrebai daca am observat ceva: nu, nimic. Nici macar nivelul lichidului din vas nu scazuse suficient incat sa aprinda martorul. Pierderea era relativ mica insa suficienta a.i. lichidul sa ajunga si sa imbibe materialul de frictiune. V-am zis, singurul lucru care mi-a atras atentia a fost harsaitul ceva mai pronuntat si mai des, nu doar la franarile de dimineata.

Cu toate astea numai eu sunt de vina pentru ce s-a intamplat. Puteam bine mersi sa dau jos tamburii sa arunc un ochi cand am schimbat uleiul ultima oara la 87k... cred ca mai salvam sabotii pentru inca 15-20k da' stii cum e cu lenea.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Salutare .

De cateva zile la mine cand plec cu masina de pe loc in special dimineata dupa ce a stat nemiscata o noapte intreaba , se aude un scartait continu , pe partea dreapta , pentru cateva secunde .

Apoi dispare si totul este normal ... Franele tine bine placutele sunt ok doar discurile de pe fata sunt putin uzate adica pe margine se simte o diferenta de 2 milimetrii de uzura intre margine si partea unde apasa placuta .

Masina are frane pe disc pe fata si tambure pe spate .

Oare de la ce poate fi ca tot urmeaza in curand sa merg in service pentru ambreiaj .... ce sa cer sa fie verificat ?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Asta mi s-a intamplat si mie. Cauza era mizeria din interiorul tamburului care nu permitea sabotului sa se miste "natural", era aproape gripat. Poti incerca o curatare a franelor din spate (presupunand ca in spate e sursa zgomotului).

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!