Jump to content

Sistem franare Fabia


vsk
 Share

Postare recomandată

Inafara de discuri nu trebuie schimbati si etrierii? si automat alt tip de placute de frana? Si inca ceva... aceasta schimbare are influente asupra ABS-ului?

Scuze b77eru... dar postul tau mi-a ridicat si mie niste nelamuriri in plus. :D

Modificat de o3_cep
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

f bine a venit intrebarea ta. nu ma pricep asa ca astept un raspuns de la cineva care stie.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

S-a mai raspuns.

Cu roti de 16" poti monta maxim discurile de TT sau Octi1 RS adica 312mm. Fabia RS are discuri de 288 dar cu jantele stock am citit ca intra si 312. Sistemul este Lucas. Cu fuzeta originala de fabia RS schimbarea la 312 este cea mai simpla, necesitand alt suport si alt disc, etrierul din cate imi amintesc ramane acelasi(s-ar putea sa gresesc, se poate cauta pe Briskoda).

Cu 14" nu poti pune mai mult de franele stock FS3 256mm.

Cu 15" poti pune tot FS3(alcelasi) cu discuri de 280 asa cum este la Octi1/2, insa trebuie alta fuzeta (eu am renuntat cand am ajuns in punctul asta), pentru ca prinderea etrierului la FS3 este direct pe fuzeta. La sistemul Lucas exista un suport care se poate schimba intre etrier si fuzeta.

Oricum, probabil cum deja ti-ai dat seama, necesita costuri foarte ridicate.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 1 year later...

Va salut,

Sunt posesorul unei Skoda Fabia 1.4 MPI, 6Y, motor AZF, an 2002. In urma cu aproximativ 2 luni am schimbat discurile de frana + placute cu unele marca TRW. La momentul schimbarii masina avea 85 000 km(acum am 91 000 km). Motivul acestei schimbari a fost existenta unei trepidatii foarte puternice in volan , pe perioada franarii, (care s-a accentuat in ultimii 10 000 km). Acel joc (trepidatie) o simteam si in pedala de frana dar numai la viteza mica (pe perioada de franare inainte de a se opri masina). Totul se intampla cand franam foarte usor pentru reducerea vitezei sau pt a opri la semafor. Daca pedala era apasata mai ferm acea trepidatie nu era prezenta. Toate aceste simptome m-au determinat sa cred ca discurile de frana sunt deformate (ovalizate). Dupa schimbarea discurilor totul a fost OK, trepidatiile au disparut indiferent de viteza cu care rulam cat si de modul in care franam (usor sau ferm).

Cu noile discuri am facut 5-6000 km si chiar eram fericit ca am scapat de problema :Driver:

Astazi am simtit iar trepidatia in volan (tot la franare usoara) dar numai cand tin si pedala de ambreiaj apasata. Daca franez fara a apasa si pedala de ambreiaj se simte doar un tremur foarte usor in volan.

Ce se intampla? A mai patit cineva asa ceva? Nu stiu ce sa fac. :icon_thumright:

Va multumesc anticipat pentru sugestii si sfaturi.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

intr-un fel e normal sa se comporte asa...si va zic si de ce ... eu am patit-o cu un jeep grand cherokee iarna vand am coborat un deal si am pus frana si masina se tot ducea..fara sa intre abs-ul... imediat am sunat la mecanis ci m-a lamurit ca sa functioneze sistemul trebuie ca cel putin o roata sa se miste daca apesi farna si pe jos e o suuprafata cate permite celor 4 roti sa se blocheze ,abs-ul nu detecteaza nimc...e logic nu?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Crede-ma ca nu este normal ceea ce se intampla cu masina mea. ABS-ul intra in functiune in cazul unei franari violente (la unele masini doar atunci cand ai si pedala de ambreiaj apasata) pentru a impiedica blocarea rotilor si a putea avea un control asupra masinii. Iar atunci trepidatia o simti in pedala nu in volan si este insotita si de un zgomot. Problema mea este aceea ca in momentul in care vreau sa reduc viteza (foarte lin, de exemplu vreau sa reduc de la 110 km/h la 60 km/h pe o distanta lunga) pe tot timpul franarii volanul are un joc (stanga - dreapta) de aproximativ 4-5 grade. Ca sa fiu mai explicit este ca atunci cand rulezi cu viteza mare si ai rotile dezechilibrate. Daca franez mai ferm se simte doar o mica trepidatie care o pot pune si pe seama calitatii drumului (dar nici aia nu este normala).

Ma sperie acest simptom deoarece circul cu masina in fiecare zi (de aproape 17 ani in fiecare zi) si nu am intalnit acest fenomen pana acum indiferent de masina pe care am condus-o (Dacia, Ford, Renault, Daewoo, BMW, Mercedes, Audi, Skoda). Discurile de frana pe care le-am schimbat acum 6000 km (2 luni) erau deformate (inainte de a se opri masina simteam cum piciorul de pe pedala de frana imi salta). Dupa inlocuirea discurilor a disparut fenomenul (si din volan si din pedala). Acum a inceput iar, aceleasi simptome, ce sa inteleg? Ca si aceste discuri s-au deformat? OK sa zicem ... dar care este cauza? Cauza vreau sa o elimin ca efectul l-am simtit la buzunar.

Nici nu vreau sa ma gandesc ce se intampla daca din cauza acestor trepidatii simtite la nivelul volanului, care in mod cert sunt prezente si la nivelul rotii, cedeaza vreo bieleta de directie.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Am si eu o intrebare despre franele pe spate. Cand frana de mana este trasa si ma urc in masina (sau cand zgaltai masina in orice caz) se aude un sunet, cum e acela cand sunt duse ceva bucse pe spate, un fel de scartait (dar nu ascutit). Cam ca si cum scartie usile pe spate daca nu sunt unse. Imi aduc aminte, cand am fost la RAR pentru inscriere tipul de la firma de intermedieri inscrieri, mi-a zis ca inginerul de la RAR i-ar fi spus ca sunt ceva probleme la franele pe spate, dar eu m-am gandit ca vrea doar sa mai stoarca 20 Ron de la mine. Credeti ca e vreo problema? Franele imi prind bine iar zgomotul apare doar cand e frana de mana trasa si se misca masina. Masina e second, din Cehia, inscrisa anul trecut (din 2001 e).

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Si la mine face cam la fel, si inainte si dupa schimbarea discurilor si a placutelor, numai ca franele spate le am pe discuri.

Modificat de b1ade
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

daca e sunetul la care ma gandesc eu,sa stii ca si una noua face la fel

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 3 weeks later...

la apasarea pedalei de frana se aude un scartait (dar nu de la roata, de la placute); zgomotul vine de undeva de sub masina; cand aveam solenza ungeam perioidic un distribuitor al sistemului de franare undeva in dreptul puntii spate, dar la fabia nu gasesc (daca are) ceva similar.

poate stie cineva un remediu la problema asta. precizez: fabia combi / 1.4 mpi / 2002

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

verifica discuri/temburi/placute eu am patit asa la o masina cand efectiv s-au "intarit" placutele pe fata si faceau un zgomot.....vezi ca sunt niste spray-uri ptr curatat discuri ..folosete-le cu incredere

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 7 months later...

am fost la ITP si am fost respins pentru ineficenta frana mana .

inainte:

frana de mana prindea foarte sus,si foarte putin dar totusi daca trageam de ea pana in tavan se blocau rotile.

am fost la service si mi-au schimbat sabotii de frana (erau distrusi total) si mi-au pus noi.

tamburii sunt uzati si ei dar nu am apucat sa ii mai schimb.

acum:

frana de mana prinde relativ jos( adica nu pot trage doar cativa dinti) insa rotile nu se franeaza.

frana pe spate de la pedala de altfel este foarte eficienta in urma schimbarii sabotilor.

mecanicul spune sa astept pana sabotii noi se muleaza dupa forma tamburilor uzati si apoi va fi mai eficienta frana de mana.

acum insa daca accelerez si trag in mers frana de mana nu se blocheaza deloc rotile

Cine imi poate explica cam ce e de vina acolo?....baietii au spus ca,cablul de frana este ok.

Deci am pus saboti noi,am reglat mai strans frana de mana,am frana la pedala,dar TOT NU AM FRANA DE STATIONARE.!?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Eficienta de franare este mult mai scazuta dupa ce se schimba sabotii sau placutele. Intr-adevar bin a zis mecanicul ca trebue sa ai rabdare pina se muleaza sabotii pe tambure. La frana de picior fortele sunt mult mai mari decat la frana de mana. Peste cateva zile, in fuctie de cat de mult folosesti frana de mana o sa vezi ca-si revine.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 3 months later...

Salutare , trebuie sa schimb discurile de frana (fata) pt. ca la modelul meu (Junior de 55CP) numai pefata are discuri. As vrea sa stiu ce dimensiune imi trebuie ? Am vazut ca sunt de 232 mm , 239 mm - diametrul si grosimi diferite . Etrierele sunt FS II . Ce marca imi recomandati ? si daca se poate si un pont unde pot gasi mai ieftin . Va multumesc :ceuameni:

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 1 month later...

Salut,

Am schimbat tamburii si sabotii de frana pe spate,inclusiv arcuile si clemele de prindere a sistemului.

Sabotiii i-am cumparat de noi iar tambure din dezmembrari insa sunt tot de la o fabie neuzata (4000km) si nu prezentau nici cea mai mica uzura.

Totul a mers perfect insa dupa cca 100 km mi-a aparut o bataie spate cand franez.

Stie cineva ce ar putea fi?

Precizez ca tamburii,desi nu aveau uzura,din cauza nefolosirii lor aveau un strat de rugina pepartea de franare dar care nu l-am curatat. Posibil ca acum,prin franare sa se curete si sa intre mizeria la saboti?Asta sa sune?

si inca 2 intrebari:

1 mizeria adunata in tambur cat si pilitura de saboti cum se evacueaza sa zic asa?

2 sabotii spate au un punct de unde se regleaza actiunea lor asupra tamburului? Ma gandesc ca poate oi fi reglat eu ceva gresit pe-acolo.

Multumesc

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

1 mizeria adunata in tambur cat si pilitura de saboti cum se evacueaza sa zic asa?

2 sabotii spate au un punct de unde se regleaza actiunea lor asupra tamburului? Ma gandesc ca poate oi fi reglat eu ceva gresit pe-acolo.

Multumesc

1. prin demontare si frecare cu peria de sarma; partea cu sabotii o cureti cu spray de frane si sufli cu aer comprimat.

2. nu se regleaza nimic, sabotii au autoreglaj (acea pana prinsa cu un arc pe care o ridici cu surubelnita in sus ca sa dai tamburul afara, ala este autoreglajul). Nu uita ca dupa ce montezi tamburul la loc sa faci si cateva pedale de frana si sa tragi si frana de mana de cateva ori pe loc a.i. pana de la autoreglaj sa reajunga la pozitia corecta.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

aha...mersi mult pt sfat.

totusi daca de exemplu nu te pricepi sa dai jos tamburul..sa zicem ca e vorba de o domnisoara.

cum se curata pilitura de ferodou din tambur adunata in timp?...sau doar la urmatoarea schimbare de tambure?

nu are cumva locas intre tambur si osie prin care iese?

mersi

si inca ceva

la montaj..desi toate sunt noi...inclisiv cablul frana nou,am observat ca la actionarea franei de mana parghia care actioneaza sabotul ,trasa de cablu, freaca in axul principal.

de ce oare?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Este o ferestruica de vizitare pe interior dar nu cred ca foloseste la evacuare. Mizeria se curata de acolo periodic; este operatiune prevazuta in fisa de revizie a masinii si ar trebui facuta musai: demontare tambure si inspectare curatare saboti etc. Sunt o gramada de service-uri, nu e nevoie ca o domnisoara sa isi curete singura tamburii pe marginea santului!

Aia-i nasol tare daca parghia pe care se prinde cablul loveste in cititorul de ABS: sigur ai acolo in spate tot nou?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

da...totul e nou.

nu am cititor de abs pe spate.

e doar lagarul simplu dar loveste fara tambur (ma gandesc ca sabotii sunt mai detasati asa)

cand pun tamburul se aduna sabotii si oate nu freaca nu?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Aaa, scuze ca nu am inteles. Da man, pune tamburul la loc si fa cateva frane si de picior si de mana. Daca va freca vei auzi in mers daca tragi mai tare de frana de mana. Dar sunt sigur ca nu va freca. Am patit vreo 2 cazuri de a lovit parghia in rotorul de ABS dar acolo tamburii erau uzati mult peste masura (180k+ km, deja masinile erau la al 2-lea rand de saboti). No, si ca sa tina frana de mana am strans mai tare cablurile dar tragand frana, parghia deja ajunsese la rotor. Daca la tine e nou totul atunci totul e :)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 4 weeks later...

salut, o parere

am de la un prieten 2 discuri frana fata pt fabia 1, 256mm(perforate,ventilate)

nu stiu ce marca sunt,de fabricat sunt fabricate ingermania scrie pe ele,au si un cod VDS KBA 60872

am o dilema ce reprezinta crestatura asta?

numai cel la care se vede are,deci?????????

multumesc

post-28990-1258738930_thumb.jpg

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

aveti idee cu se poate curata rugina dupa ele.

multumesc!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!