Jump to content

Sistem franare Fabia


vsk
 Share

Postare recomandată

Se pare ca pluralul pt tamburul de frana este tambure si pentru tamburul de la fanfara este cu i. Deci sunt cenzurate aici discutiile despre muzica, fanfara, tobosari si alte categorii socia(bi)le.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Da, am editat postul cu sectiunea PPS ;)

Si totusi, ca sa revenim on-topic: la voi frana de mana blocheaza rotile spate?

Eu am testat la dacie, matiz si 307. La toate are suficienta forta incat sa blocheze.

La 16v a lui rvacaru (discuri) si la fabia lui robi (tot AME cu tambure, hihi) nu se intapla. O fi un caz de subdimensionare sau intentie.

andREI, tu ai tambure pe spate (hihi again). La tine cum e?

Modificat de Akebono
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Eu am Comfort si inclin sa cred ca nu am.

Nu ar trebui atunci cand pui contactul sa se aprinda si senzorul de la placute?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

La mine, la tambure le blocheaza (le tarai dupa mine), dar am vreo 12 dinti. Cand o pun in mers tiuie a avertisment, dar masina se duce aproape la fel, mai ales la peste 40 km/h. Poate o fi prea grea pentru dimensiunea tamburilor... Oricum franeaza bine.

Are vreo importanta cati dinti am la frana de mana?

Am mers cu un 405, cu discuri pe spate si nu le tara de loc. Era totusi "proaspata" d.p.v reglaj, si piese la frana de pe spate.

Se aprinde senzorul numai daca sunt duse placutele de tot. Deci la ce te-ar ajuta? Oricum face ca si cum ai duce dupa tine un tomberon. Daca fac putin zgomot e posibil sa fie de la material (nu au azbest) sau rugina daca nu folosesti prea des masina.

(Cel putin asa face la Vectra B - 1997. Am eu una si stiu ca am schimbat multe seturi de placute.)

In mod normal se aprind toate becurile posibile cand pui contactul. Deci daca nu se aprinde poate ca nu ai.

Modificat de B-40-YTD
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

La mine blocheaza rotzile complet cand trag frana de mana

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

de cand mi-am schimbat placutele de frana la fabia, am un sunet ciudat de la roata din stanga. placutele bat in etrier. oare cum e posibil?

e stricat etrierul oare?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

de cand mi-am schimbat placutele de frana la fabia, am un sunet ciudat de la roata din stanga. placutele bat in etrier. oare cum e posibil?

e stricat etrierul oare?

Cum se aude mai exact? Eu am o bataie de pe la 40 in colo, tot de prin perioada cu placutele. Nu stiu ce e. Am zis k e de la cauciucuri, dar vad ca nu e.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 3 weeks later...

Am o problema la roata din dreapta spate a fabiei sedan. Cand ridic piciorul pde pe frana scoate un scartatit/ NU si cand apas. Tin sa precizez ca nu s-a modificat sesizabil capacitatea de franare. A mai avut cineva o asemenea problema. ce poate fi si cat de grav?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Nu are nimic - s-a strans jeg in tambur - e clasica problema. Trebuie desfacut si curatzat. Insa nu iti influenteaza fortza de franare, cred ca simti subiectiv asta.

Lichidul de frana e schimbat la timp? Cu reviziile cum stai?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

franele mele tin foarte bine...desi pe ud nu prea e eficace frana...am avut si o mica ciocnire din aceasta cauza...dar mai ales ca cine trebuia sa mi cedeze trecerea a intrat in mine desi eu eram oprit ..caci am oprit vazand cat de hotarata intra in intersectie...apoi in bara mea...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 3 weeks later...

si eu am ABS+ASR+EDS pe fabia 1,2. de fapt daca nu ai abs nu prea ai frane. am fost ieri bucuresti-pitesti-curtea de arges-campulung-bucuresti. am uciso pe serpentine ma rog atat cat a putut si ea si sunt multumit de frane. si chiar si in curbe statea destul de bine si fara esp. eu as fi preferat esp dar era destul de scump. oricum franeaza f bine. am 10 000 cu ea din decembrie.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Dupa ce un an juma' m-am dat cu un clio symbol cu ABS (fab.2005), cand m-am suit in Fabia mi s-a parut ca pedala de frana putea la fel de bine sa nu existe si sa ai o maciuca pe care s-o scoti prin podea. Insa masina statuse vreo 3 luni nemiscata inainte s-o cumpar si se pusese rugina pe discuri (am discuri si pe spate) si cred ca mai si 'prinsese' ceva aer. Dupa o tura mai 'forjata' in care s-a dus rugina de pe discuri, o aerisire si dupa ce m-am obisnuit si cu pedala (care este mult mai elastica decat la reno), pot zice ca e sensibil mai eficienta decat la Clio.

Cred ca senzatia de frana slabuta e data doar de felul in care se simte pedala. La reno e mai moale si cursa e mai scurta pe cand la fabia e mai elastica si cursa mai lunga. Insa la franare brusca cu pedala la fund fabia e peste.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

"The 2006 model year innovations

An important innovation in the Fabia model range is the use of the Dual Rate mechanical braking assistant that is currently fitted in the Octavia and Superb models. The Dual Rate system has two levels of boosting the braking effect." de pe Briskoda

Exista pe Fabiile din 2006 sistemul de franare Dual Rate? In pliantele cu datele masinii nu scrie nimic de asa ceva.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 2 weeks later...

Vreau sa imi schimb placutele de frana la fabia. Imi puteti recomanda o marca? Un producator?

si... sunt greu de schimbat? Pot sa o fac singur, sau trebuie neaparat sa apelez la un service?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Din cate stiu eu Lucas sunt printre cele mai bune.De schimbat nu e greu, acuma depinde daca esti cofetar, frizer, sau mai ai o idee despre mecanica auto.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Sunt inginer :D

Adica am terminat o facultate tehnica acum un an. Nu are legatura cu mecanica auto... dar nici spre frizerie cofetarie nu m-a format.

Scuzati de :ceuameni:

Ma gandeam ca sunt necesare cine stie ce scule profesionale, care se gasesc numai in service-uri.

O sa caut, si apoi ma bag la schimbat.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Este destul de simplu amice . Ai nevoie de urmatoarele scule

- cric

- cheie imbus de 6 sau 7 nu mai stiu sigur

Dupa care dai jos roata . In spatele etrierulul vei gasi doua suruburi cu cap imbus unul sus si unul jos . Inainte sa defaci cele doua suruburi baga un cap de surubelnita intre placuta de frana si discul de frana si incearca sa le depresezi ca sa-ti fie mai usor la deomntare . Desfa cele doua suruburi - mare atentie ca daca sunt gripate si se rup inauntru ai pus-o - dupa care cu atentie desfaci etrierul de pe suport .

In momentul in care ai desfacut etrierul il dai jos de pe suport si scoti placutele de frana . Dupa ce ai scos placutele de frana, in functie de uzura lor - max 7.5 mmm incluzand si placa de baza de metal- o sa trebuiasca sa impingi pistonul etrierului inapoi in etrier . Pentru asta iti trebuie o scula speciala sau doua surubelnite mai mari .

Dupa ce ai impins inapoi pistonul in etrier , cu o perie de sarma curata suportiul de etrier si anume ghidajele pe care stau placutele de frana de pe porfuzete. Iti vei da seama care sunt deoarece sunt doua muchii ascutite . Este recomandat sa le dai si cu putina vaselina .

Dupa ce ai facut aceste lucruri , asambleaza placutele in etrier , observand cu atentie indicatiile de pe ele : daca pe vreuna dintre ele scrie KOLBENSEITE sau CALIPER SIDE sau PISTON SIDE , aia este placuta care se monteaza pe pistonasul de frana . Cealalta se monteaza in partea opusa .

Vezi ca suruburile(bolturi mai precis ) cu care se prinde etrierul sunt mascate de doua dopuri de cauciuc negre .

In momentul in care ai montat placutele , montezi la loc si etrierul dupa care in ordinea inversa il asamblezi la loc .

Ai inteles?

A , si ca sa nu uit dupa ce termini , fa cateva pedale de frana pe loc ca sa apropii placutele de frana de disc.

Modificat de ARDEI_IUTE
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Eu zic ca am inteles. Sapt viitoare imi iau placutele, si ma apuc sa le si montez. Multumesc de tutorial.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 3 weeks later...

Salut!

Am si io nevoie de cateva opinii si eventual indrumari pentru schimbare placutelor si discurilor de frana pe spate pt masina din semnatura.

Ce producator recomandati si eventual niste preturi orientative... Nu imi trebuie ceva super-sport da' nici ceva care sa fie bune pe un dric... :) . Schimbarea o sa o fac intr-un service, dar as vrea sa stiu cand ma intreaba nenea "De care vrei, marca x, marca y, ventilate, plastifiate :P ... si ce n alte tipuri or mai fi"

Odata cu schimbarea lor, ar fi indicat sa ma mai gandesc si la alte inlocuiri (e.g. garnituri, etrier, etc....) ca sa stiu la ce sa ma astept cand o sa vad cat scrie la 'total factura' ?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 2 weeks later...

Cu ocazia schimbarii rulmentului, am avut ocazia sa urmaresc un pic constructia sistemului de franare FS3.

Am ramas foarte surprins sa observ ca acest sistem, cu un singur piston, nu beneficiaza de un etrier culisant.

Asta inseamna in alta exprimare ca etierul nu strange uniform din ambele parti cum face un etrier culisant sau un etrier cu mai multe pistoane dispuse de o parte si de alta a discului.

Etrierul este monobloc cu montura fixa pe fuzeta. Franarea in acest caz se face prin presarea/deformarea elastica (care la trecerea prin apa in momentul franarii puternice, poate deveni deformare plastica) a discului de catre ansamblul activ placuta piston pe placuta pasiva, montata fix pe etrier. Aceasta are mai multe consecinte triste asupra eficacitatii franarii si a sistemulelor inteligente de siguranta.

Modificat de Akebono
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Acuma nu vreau sa ma bag si eu ca musca in lapte ca nu cunosc foarte multe despre sistemul de franare de la Fabia, insa am o intrebare: etrierul era prins fix de ce? pentru ca poate ansamblul de care e prins etrierul e culisant... si atunci nu se mai face franarea cum ai descris mai sus (prin deformare elastica a discului).

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Am stat sa mai gandesc putin problema. Ar fi o varianta de culisare, dar cel putin dubioasa.

Suruburile de prindere au cel putin o forma neobisnuita. Sunt cilindrice si trec prin niste bucse de cauciuc prinse pe extrier. Este posibil ca acolo sa se realizeze sistemul culisant si anume suruburile din schema sa se infileteze fix in fuzeta si sa nu reprezinte de fapt decat niste tije pe care etrierul sa se poata deplasa. Nu am scos bucsele din etrier sa imi dau seama exact cum sunt gaurile respective, si prin urmare nu am vazut cum este gatul de prindere ascuns in etrier.

Poate altcineva a facut-o si ne poate lumina.

Modificat de Akebono
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Presupun ca te referi la reperele 2). si 3). din desenul de mai sus. Asa mi se pare si mie mult mai acceptabil. Deformarea elastica oricarui alt element metalic din lantul de prindere mi se pare foarte improbabila. Ma indoiesc ca se poate deforma discul, iar daca totusi se face prin deformarea discului, ar trebui ca placutele de frana sa nu se mai uzeze uniform (placa "activa" sa se uzeze cu muuult mai repede decat aia pasiva - la franarile "usoare" aia pasiva sa nu ajunga in contact cu discul) iar uzarea placutelor sa nu fie planara (prin deformarea discului s-ar obtine o suprafata asemanatoare cu o calota sferica care s-ar regasi si forma suprafetei uzate a placutelor). Cat despre deformarea elastica a vreunui alt ansamblu metalic din componenta franelor cred ca nici nu poate fi vorba. O sa incerc sa caut acasa mai multe desene "explodate" cu ansamblul franei si poate pot sa ajut la clarificarea functionarii sistemului.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Sistemul cu etrier fix exista si este destul de vechi ca si conceptie. In cazul fabiei ipoteza a doua este cea valida, prima a fost eronata. :ceuameni:

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!