Jump to content

Sistem franare Fabia


vsk
 Share

Postare recomandată

Pai nici cu abs n-o sa scada distanta, doar ca nu vei derapa si vei avea controlul directiei. abs nu mareste puterea de franare, ci impiedica blocarea rotilor la o franare violenta. In principiu orice e posibil, dar cred ca o sa te coste de o sa iti piara pofta.

Modificat de saboteur
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Chestia cu distanta de franare e discutabila. Citez wikipedia:

"On high-traction surfaces such as bitumen, whether wet or dry, most ABS-equipped cars are able to attain braking distances better (i.e. shorter) than those that would be easily possible without the benefit of ABS. An alert skilled driver without ABS should be able, through the use of techniques like cadence braking or threshold braking, to match or improve on the performance of a typical driver with an ABS-equipped vehicle. However, for a majority of drivers, in most conditions, in typical states of alertness, ABS will reduce their chances of crashing, and/or the severity of impact." am incheiat citatul :)

Deci ca sa nu ma inteleaga lumea gresit: nu zic ca ABS-ul mareste puterea de franare, insa te ajuta sa te opresti/franezi pe o distanta mai scurta decat ai face-o fara ABS

Modificat de mihai_sarb
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Eu am ABS pe 1.2 HTP Avantaj, dar asa am comandat-o din fabrica.

Ce ma surprinde e ca intra destul de usor. Si la denivelari mai mari, cum salta un pic masina intra ABS-ul

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

nu zic ca ABS-ul mareste puterea de franare, insa te ajuta sa te opresti/franezi pe o distanta mai scurta decat ai face-o fara ABS

Din pacate insa rezultatele practice stau fix pe dos, cel putin cu ABS-ul sensibil la denivelari.

Mi s-a intamplat iar de curand la un semafor sa fiu nevoit sa franez puternic si in franare sa lovesc o fisura de asfalt. Forta de franare s-a diminuat si am simtit ca masina "fuge" de sub mine. Am eliberat si reapasat puternic frana si masina s-a infipt in asfalt, noroc ca aveam centura :). Fara manevra asta faceam adunare generala in intersectie.

Concluzia este ca ABS-ul este mult prea sensibil si din pacate este influentat de cauze pentru care nu a fost proiectat sistemul, iar odata activat nu-si mai revine. Trebuie dezactivat "manual" :D (cu inca o apasare de pedala).

Modificat de Akebono
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Intr-adevar, asa este. Chestia asta am observat-o si eu, in trafic, cand ti-e lumea mai draga, daca se intampla sa treci peste vreo linie de tramvai ceva si incetinesti putin se trezeste ABS-ul. Este prea sensibil, ma enerveaza uneori.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Referitor la implementarea ABS-ului pe o masina fara: nu este de ajuns doar pompa si celelalte chestii. Mai trebuie schimbate si planetarele care au pe ele un sistem de caneluri pentru senzorul de ABS (care si asta trebuie cumparat). E destul de dificil daca nu ai comandat masina din fabrica cu ABS. Eu m-am interesat si mi-a trecut de tot cand am auzit "scorul".

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Da si mai trebuie si rulmentii schimbati, pt ca au in ei ceva un marcaj, un magnet, nu stiu exact, ce este citit de senzorul de abs

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

...

Mai trebuie schimbate si planetarele care au pe ele un sistem de caneluri pentru senzorul de ABS (care si asta trebuie cumparat).

....

Un mic sfat - nu va incredeti in tot ce vi se spune la dealer, ei doar vor sa scape de complicatii, putini sunt cu adevarat competenti - vezi cazul lui Aer Curat caruia i s-a spus ca pentru discuri pe spate trebuie schimbata complet puntea. Canelurile de ABS se afla in rulment.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

George Burciu

Masina este in garantie,cred ca sunt obligat de ei sa imi pun sistemul abs nou,iar pretul fiind relativ mare cred ca pentru moment voi abandona acest proiect.Oricum multumesc pentru sugestii.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

1. exista si astazi fabii cu discuri pe spate: 2.0 si 1.4 16V 101CP si (nu toate) 1.9tdi.

2. raspunsul il gasesti in postul cu nr. 18 pe acest topic.

Atentie, nu toate motorizarile 1.4 16v au discuri spate. Daca posesorul doreste, le comanda separat odata cu comanda masinii.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

La Fabia nu am vazut disponibila optiunea de discuri spate. Ori le are din fabrica ori nu le are deloc.

Se face o confuzie cu Octavia 1.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Sa facem cateva completari: la Fabia, modelele Combi si Sedan vin cu tambure spate (chiar daca au 1.4 16v 101 CP sau 1.9 TDI-PD 101CP), in timp ce modelul Hatch este dotat standard cu discuri spate la aceleasi motorizari si dotari. Este "sportiva" in timp ce celelalte "familiale".

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Am si eu o intrebare (poate stupida...):

La Fabia exista un senzor... ceva care sa ne anunte cind ar trebui schimbate placutele de frina? Stiu ca la Cielo exista asa ceva, care scoate un suierat in momentul cind placutele sunt prea uzate si ar trebui schimbate.

Multumesc

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Eu am Comfort si inclin sa cred ca nu am.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Ieri am condus si eu pentru prima oara Fabiuta mea,la prima franare am apasat pedala (instinctiv) ca la Dacia veche,m-am dus nitel cu nasul spre parbriz. :) Urmatoarea franare am facut-o mai cu delicatete,asa ca mi se pare buna franarea.O sa experimentez mai mult zilele viitoare,sunt curioasa daca avand ABS+ASR+EDS voi intampina probleme pe suprafete mai putin netede (un drum de tara cu multe gropi). :)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

sunt curioasa daca avand ABS+ASR+EDS voi intampina probleme pe suprafete mai putin netede (un drum de tara cu multe gropi). :)

Ai ASR+EDS pe Fabia Elite 1.2 HTP ?!? :) Stiam ca astea vin doar pe anumite motorizari, mai sportive sa zic asa. :)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Da,le-am trecut la optionale,am considerat ca merita 70 euro. :)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

.O sa experimentez mai mult zilele viitoare,sunt curioasa daca avand ABS+ASR+EDS voi intampina probleme pe suprafete mai putin netede (un drum de tara cu multe gropi). :)

Pe un drum de tara cu multe gropi nu cred ca este indicat sa-i testezi "abilitatile"; mergi usor :P este mai sanatos ...in special pt. masina :) In plus, daca nu te-ai documentat pana acum referitor la ABS,ASR...etc. poti sa o faci cautand subiectele discutate pe aceasta/aceste tema/teme. :)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Am ajuns si eu la cota 10K KM si am observat ca in ultima vreme franeaza mai bine sau m-am obisnuit eu :(. Oricum nu mai am aceeasi parere proasta ca la inceput.

Referitor la pornirea ABS-ului la denivelari este intr-adevar enervant si uneori intra chiar repede in functiune.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 3 weeks later...

Ieri am facut iar "manopera" de intretinere la tambure. Curatzat, gresat si ajustat frana de mana. Acum cursa maxima este de 6-7 dinti, fara ca roata sa frece (deci pe 0 are cursa liiibera). Ajustarea a fost aproape de maxim, deci curand necesita saboti noi.

La plecarea de pe loc se opinteste foarte tare si taraie rotile spate. Totusi in mers nu se blocheaza rotile orice ai face. Ma asteptam sa poata (nu mai retin cum a fost la inceput).

Se pare ca avem auto-correct. Desi vreau sa scriu pluralul de la "t a m bu r" adica "t a m b u r i", automat se face corectia la "tambure". Aceasta este o eroare, desigur.

Modificat de Akebono
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

;) tambure e pluralul corect.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

@andREI: http://dexonline.ro/search.php?cuv=tambur&source=

Exista si ca neutru si ca masculin.

un tambur doua tambure

un tambur doi tambure

PS: si totusi nu, ai dreptate. Varianta neutra este corecta pentru ce am vrut eu sa zic. Imi cer scuze.

PPS: haha forumul nu ma lasa sa scriu varianta de plural masculina ... tot "tambure" iese in loc de "tambur i"

Modificat de Akebono
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!