Jump to content

Sistem franare Fabia


vsk
 Share

Postare recomandată

fa un drum mai lung nitel, nu numai in jurul blocului, daca ramane blocat iti vei da seama singur, parere mea.....esti tu un pic mai agitat....si cred ca pe degeaba..... :blah_: :lol:

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Cred ca is cam agitat ca nu mai am chef si finante sa tot merg pt cam acelasi lucru.

1.Ideea e in felu` urmator dupa un drum mai lung daca ala ii blocat ar treii` sa iasa fum, nu?

2.Daca pe o parte is reglati sa stranga putin mai tare decat pe cealalta e cam problema?nu zic poate is paranoic :blink:

3.Daca vreau sa strang frana de mana de la surubu de sub scrumiera din interior pot freca ceva sau sa prind frana nush cum?Ma enerveaza ca trag sus de ea si vrea sa fie cursa mai scurta.

4. Si la voi e la fel urmatoarea faza: cand dau cu spatele unpic mai in sfortza si apas frana brusc(nu va ganditi ca bag pedala sa ies cu ea pe dedesupt) si simte ca si cum sarbloca roata dreapta spate( se aud un pc asa) de la roata dreapta se aude acuma nam tras teste sa pun pe cineva sa se uite la amandoua rotile.

Imi cer scuze inca odata poate ca asta`i boala incepatorului grijuliu( paranoia). Mentionez ca la vopsierea etrierilor si a tamburilor sau desfacut tamburii si etrierii la fiecare roata cat si pompa de frana si lichidul schimbat. Mecanicul nu mi-a zis atunci sa fie probleme in afara de cilindru pe stanga care sa schimbat.

Modificat de B0gdy-
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

1. ca sa iasa fum, ar trebui sa fie blocata rau roata, ai simti si la pornirea de pe loc....(ridica masina, si invarte roata la care crezi tu ca e blocat tamburul.....daca se invarte usor, o baie la baile Felix, ar fi de recomandat.... :lol: 2. sunt cu autoreglare, se regleaza in functie de uzura ferodoului, daca ai pus ferodouri noi......recomand de data asta o baie la 1 Mai.... 3. de ce sa strangi? chiar vrei sa frece ferodul de-a moaca...sau chiar vrei sa ajungi iar la punctul 1. :blah_: ...4. se aude un pacanit usor, dar nu iti fa probleme...trece cu un dus rece....sa ai noroc de buburuza, si in timp ce te vei obisnui cu ea nu va mai suna nimic.....aici recomand ptr. matale un modulator fm...ca sa nu mai auzi nimic..... :lol: succesuri.....

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

1. probabil tre sa fug in felix sau la strand :lol: tine minte ca era masina pe cric la mecanic si dupa ce am pus roata stanga spate am invartit de ea si mergea usor si frumos(la vremea aia mi sa parut ca roata dreapta spate mere mai greu)deci baie+inca o bere rece :icon_thumright:

2.Nu am pus ferodouri noi si astia care is acuma is cam copti(de la roata din dreapta sabotu` orietat spre fata masinii e aproape gata daca nu il schimb in toamna la iarna ajung sa franez cu niturile :( ) probabil ca e bine atunci cum is acuma avand in vedere ca si saboti nu sunt noi.

3.Nu vrea sa frece ferodoul si nu vreau sa fac prostii daia am zis sa intreb. Pur si simplu as vrea sa imi fie cursa mai mica la frana de mana. Dupa ce schimb ferodoruile atunci chiar vreau sa le stang toate(cand trag frana de mana la 50km/h sa scot fum din roti :Driver: )...stau pe curu meu deocamdata

4.Si eu ma gandeam ca e normal fenomenul. Am cd si chiar vreau sa caut ceva cabluri sa leg in spate la mp3 si sa pot lega ipod`ul, la modulator nu imi place ca tre sa dau mai tare cu vreo 3-4 nivele ca sa se auda la fel ca la cd.

Mersi frumos pt. sfaturi :icon_thumright:

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 3 weeks later...

Recent mi-a atras cineva atentia ca discurile mele au ajuns la sfarsitul vietii lor, is subtiate si au o bordura frumusica. Placutele de frana is la jumate dar is formate dupa bordura si pe deasupra mai is si tari ca dupa ce se incing fluiera mai rau ca trenu in gara :angry: cand franez si asta o zic pe bune. Sabotii in spate is si ei o parte gata.

Deci trebuie sa ma pregatesc financiar sa le inlocuiesc:

1. La discuri mam gandit la ferodo sau ate, am zis sa caut ceva mai tare si sa aiba 22mm. Am vrut initial ate power dar mam c**at pe mine cand am vazut ca is 6 milioane/2 buc. Deci ce imi recomandati sa fie bun si sa aibe si un pret de bun simt?

2. La placute is in ceata totala dar is 100% sigur ca vreau placute moi sa nu mai scartaie ca scartaie astea de ma seaca. Am inteles ca ferodo ar fabrica in general placute tari deci ce marca imi recomandati: sa fie moi si la fel cu un pret corect? Cat costa textar greenstuff?

3. La saboti mam gandit din nou la ferodo am vazut pe autokarma la 108 lei cica se complet: aia inseamna 4 bucati adica 2 pe stanga si 2 pe dreapta? Ce imi recomandati si la saboti?

Astept recomandarile voastre deoarece eu is incepator si nu ma stiu, mentionez faptul ca ar fi o posibilitate sa le cumpar si din Ungaria putin mai ieftin.

Modificat de B0gdy-
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Din experienta personala, poate te ajuta cu ceva:

- discurile originale sunt schimbate putin dupa 100.000 de km - cauza: uzura si o usoara deformare. Au fost inlocuite cu Zimmerman - astea au acum 40siunpicdemii si sunt deformate :grrrrrr: (cu discurile astea am condus muult mai elegant decat cu cele vechi).

- placute de frana: cele originale schimbate pe la 5x.000 cu Textar. Foarte misto astea, dar le-am schimbat cu Ferodo cand am inlocuit discurile. Si Textar si Ferodo mi-au facut o impresie buna, dar cred ca-s mai abrazive decat cele originale.

- saboti: inlocuiti odata cu discurile. Am pus Ate. Dupa vreo 25.000 unul din ei cedase nervos. Acum am Bosch :unsure: .

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Eu am 120.000km si am masina de vreo 4-5 luni deci nu stiu dar presupun si eu ca`s discurile de fabrica.

Deci tu nu imi recomanzi Zimmerman la discurile de frana? Sabotul ala Ate a avut eroare de fabricatie sau era iarna si faceai gogosi cu frana de mana? :lol: Parca era cineva pe forum care se plangea de saboti marca Bosch

Mai astept sfaturi de la voi oricum am vazut ca in rampa sanatoasa acuma 2 zile masina doar cu frana de mana trasa cand ridicam picioru din pedala(frana) mergea frumusel in spate deci cred ca tre stranse alea pacolo sau poate ma mai fericeste si cu un cablu de frana de mana :( ala cat $ o mai fi?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

[...]

Deci tu nu imi recomanzi Zimmerman la discurile de frana? Sabotul ala Ate a avut eroare de fabricatie sau era iarna si faceai gogosi cu frana de mana? :lol: Parca era cineva pe forum care se plangea de saboti marca Bosch

[...]

Nu mi-au trecut suficiente seturi de discuri, placute, saboti prin mana sa pot face o recomandare, bazata pe argumente solide, nu experiente singulare :) .

E posibil sa fi avut eu ghinion, na - shit happens, dar e bine de notat si poate ajuta pe cineva la alegerea pieselor.

Blitz a avut probleme cu Bosch.

PS: un cablu de frana de mana e vreo 60 de lei (daca nu-mi joaca memoria feste).

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Dragi colegi, in sfarsit am trecut de la tambure la discuri! :Driver:

Trebuie schimbata puntea doar daca NU aveti la punte "urechiusele" de prindere a etrierilor ! Atasez o poza,vedeti sagetile verzi !!

Daca aveti "urechiusele", atunci iti trebuie doar: port etrierii, etrierii, conductele de frana, cablu de frana de mana si aparatoarea (cea neagra din poza care vine prinsa de butuc) ! Si normal discuri si placute noi sau second. Piesele care se refolosesc sunt: butuc, rulment si senzor abs.

Diferenta de franare este enorma, am facut aceasta modificare deoarece simteam cum masina nu se oprea, iar abs-ul intra foarte repede. Recomand aceasta schimbare cu toata inima. Eu am pus si pe fata si pe spate ATE Power Disc si placute tot ATE (mai moi ca sa nu-mi termine discul mai repede). Etrierii i-am sablat si vopsit si zici ca sunt noi !

Daca nu aveti punte cu "urechiuse" va pot ajuta eu cu o punte + discuri si placute la un pret decent, iar daca vreti sa ramaneti pe tambure mai am piesele (saboti cu arcurile de prindere + placa de metal pe care se prind+ cabluri frana de mana + cilindru de frana ) ramase de la modificare, vreau sa scap de ele tot la un pret decent!

Mecanicul a zis ca sunt nebun ca sa fac modificarea asta, dar dupa un test drive inainte si dupa, m-a felicitat, doarece s-a simtit considerabil diferenta, chiar si prietena mea, care nu are nici o treaba cu masinile a simtit ca masina franeaza mai bine si se opreste mai repede (deci nu este efectul placebo)!Iar frana de mana simti ca este frana de mana (abia astept iarna)

Nu ezitati sa ma intrebati daca pentru mai multe informatii! Toate cele bune!

post-74153-0-59865700-1312802568_thumb.j

post-74153-0-60344700-1312802595_thumb.j

Modificat de rrradu
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

134k km , mamaia , soare , cald , aglomeratie , pun frana .... panica HRRRRRRRRRRR! grav . Am zis : " s`au dus placutele" , azi de dim am mers am cumparat placute 110 Ron Ferodo Sl, am fost la nea mecanicu , le`a schimbat! ..... dupa ce le`a schimbat l`am rugat sa arunce un ochisor si la spate, da omu jos roata , si vroia sa scoata capacu , ca sa vada saboti ....... nu i`a iesit treaba , a ciocanit , etc .... mi`a aratat el asa oarecum ca mai este carne pe saboti! Plec de la el , testez placutele noi , foarte bune .... dupa vreo 2 ore de condus .... acelasi HRRRRRRRRRR! se auzea dar din spate, de la roata pe care tocmai o verificase! dc oare?

Modificat de t.dan
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

azi de dimineata s`a rezolvat! Aseara , am dat jos roata, si`am invartit asa de ea , se auzea : praful,rugina cum freca pe acolo, si ceva gen piulita ...... capacul la tambur nu am reusit sa`l dau jos dar l`am cracanat, si`am scos o fumusete de cui, surub...... nu am stiut de la ce este ...... m`am dus cu el la nenea mecanicu` , era cuiul care tinea arcul de la un sabot ..... am curatat pe acolo cu o perie, dupa am dat cu spay Textar, special ptr curatarea angrenajelor de franare , zici ca e ca nou totul acolo .... capacul de la tambur ( discul ala in care se prin prezoanele,) nu iesea deoarece , saboti isi facusera carare in el..... si pe margine avea o buza de 1 mm sa zic....... dar l`am dus la strungar si`a rezolvat`o .

Maine fac si celalalt tambur , curatat, tot frumos, strungarit ...... si cred ca voi baga si discurile fata la strungarit,sunt cam ovalizate asa! stie cineva grosimea minina a discurilor?

Va multumesc ! o zi placuta tuturor

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

grosime minima 16mm

ce sa mai strungaresti ? ca sigur esti deja sub limita.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Dragi colegi, in sfarsit am trecut de la tambure la discuri! :Driver:

Trebuie schimbata puntea doar daca NU aveti la punte "urechiusele" de prindere a etrierilor ! Atasez o poza,vedeti sagetile verzi !!

Daca aveti "urechiusele", atunci iti trebuie doar: port etrierii, etrierii, conductele de frana, cablu de frana de mana si aparatoarea (cea neagra din poza care vine prinsa de butuc) ! Si normal discuri si placute noi sau second. Piesele care se refolosesc sunt: butuc, rulment si senzor abs.

Diferenta de franare este enorma, am facut aceasta modificare deoarece simteam cum masina nu se oprea, iar abs-ul intra foarte repede. Recomand aceasta schimbare cu toata inima. Eu am pus si pe fata si pe spate ATE Power Disc si placute tot ATE (mai moi ca sa nu-mi termine discul mai repede). Etrierii i-am sablat si vopsit si zici ca sunt noi !

Daca nu aveti punte cu "urechiuse" va pot ajuta eu cu o punte + discuri si placute la un pret decent, iar daca vreti sa ramaneti pe tambure mai am piesele (saboti cu arcurile de prindere + placa de metal pe care se prind+ cabluri frana de mana + cilindru de frana ) ramase de la modificare, vreau sa scap de ele tot la un pret decent!

Mecanicul a zis ca sunt nebun ca sa fac modificarea asta, dar dupa un test drive inainte si dupa, m-a felicitat, doarece s-a simtit considerabil diferenta, chiar si prietena mea, care nu are nici o treaba cu masinile a simtit ca masina franeaza mai bine si se opreste mai repede (deci nu este efectul placebo)!Iar frana de mana simti ca este frana de mana (abia astept iarna)

Nu ezitati sa ma intrebati daca pentru mai multe informatii! Toate cele bune!

Una peste alta cit a costat toata distractia ?

Eu unul pot sa reglez manual la mine forta de pe spate a.i. sa nu fie nevoie de operatiune dar e valabil doar la auto fara ABS.

Din feedback-ul forumistilor se pare ca ABS-ul la majoritatea e prost reglat si conceput. Un test concludent il faci acum in comparatie cu un auto fara ABS care frineaza in aceleasi conditii cu skoda ta, fara ca sa blocheze rotile.

Desigur cu cauciucuri identice ca si profil, grosime...etc.

Inca ceva: cauciucurile mai moi fac tot la fel de mult ca si operatiunea ta.

Oricum e de laudat ce ai facut, poate pui si ceva poze cu montajul daca ai.

Modificat de 120 L
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Discuri si placute fata 500 ron, si spate 400 ron. Dupa cum am scris sunt ATE Power Disc si placute tot ATE, de aceea au fost asa de scumpe. Alte variante mai ieftine se gasesc, dar eu am vrut ce-i mai bun. Puntea cu TOT ( etrieri, port etrieri, discuri, placute, cabluri frana de mana, conducte frana, aparatorile de metal, rulmenti, fuzete si senzori de ABS) - 100 euro :D !!! A fost o "oferta" mai speciala! La dezmembrari se gasesc etrierii si port etrierii + conducte cam la 300 - 350 ron! Si puntea cam 100 euro! Sablatul si vopsitul etrierelor, port etrierelor si aparatorii 170 ron ! Lichidul de frana 60 ron si montajul nu mai stiu sigur cat a fost, deoarece au mai fost si alte lucrari! Poze nu am dar eu m-am inspirat din link-urile lui akebono dupa tuning.sk ! Exact aceeasi pasi au fost urmati! Montarea este relativ usoara dupa cum am vazut, dar eu am vrut sa fie facuta in service si nu de mine!

Deci: 900 + 420 + 170 + 60 = 1550 fara montaj. Dar daca luati placute si discuri mai ieftine si le montati voi iesiti mai ieftin ! La mine au fost numai 500 ron cele dupa fata !

Un exemplu mai ieftin din ce am cautat pe net: discuri spate (road house) 2x55 ron, placute spate (delphi) 80 ron, etrierii si port etrierii + conducte + cabluri de frana de mana (second/dezmembrari) sa zicem 400 ron cu tot cu transport,lichid de frana 60 ron, montajul facut de voi, un final ar fi 650 ron ! Calculul este facut pentru cei care au "urechiusele" la punte. Pentru cei care nu au, inca 100 euro puntea ! Eu zic ca este o investitie care merita !

Ce ai vrut sa zici prin asta: "Inca ceva: cauciucurile mai moi fac tot la fel de mult ca si operatiunea ta." ??? Eu am 185/60/14 fata (kormoran) si 185/65/14 spate (firestone), deoarece asa am luat jantele cu tot cu cauciucuri.

Am si eu o intrebare, un strut bar, sau bara rigidizare, cea care vine montata la oalale amortizoarelor are cineva, de unde si cat ???

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Vezi AICI despre anvelope. Citeste pct 17 cu atentie.

In rest...cam costa treaba. Bine ca nu am ABS :)

Modificat de 120 L
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Ma Scuzati de off-topic dar nu e problema daca pe fata ai cauciucuri de 185/60R14 iar pe spate 185/65R14 adica mai multa carne pe ele nu?

Daca tot v-ati strans mai multi mie ce imi recomandati in materie de discuri, placute si saboti?Am postat cu o pagina in urma.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Nu este absolut nici o problema deoarece ai loc destul pe spate sa le pui! Nici nu iti ating de presurile/aparaturile de noroi! Am vazut pe Fabia si 195/60-14! In materie de discuri si placute recomand ATE! Sa nu iti iei Bosch, eu am avut placute Bosch si imi scartaiau ca trenul! Eu initial am vrut sa schimb pe spate sabotii, cilindrii + tamburii si cand am vazut ce preturi sunt, am zis mai bine dau un pic mai mult si trec la discuri! Am zis ca nu ma zgarcesc la piese, mai ales ca este vorba de frana. Daca vrei sa vinzi masina, pune cele mai ieftine piese, daca nu, gandeste-te ca tu o conduci deci e vorba de tine daca Doamne fereste se intampa ceva! Iar pretul cam in 99% reflecta calitatea. Sa iti dau un exemplu: am avut probleme la cutia de viteze, 2 rulmenti au prins joc. Cutia are 4 rulmenti 2 facuti in Cehia (mai scumpi) si 2 facuti in Italia (mai ieftini), si ghici care au cedat? Normal cei facuti in Italia. Mecanicul mi-a zis: putem sa punem tot rulmenti facuti in Italia si iesi mai bine la pret si normal ca am zis NU ! Vorba aia: dai un ban, dar stii ca nu-l mai ai ! :lol:

@ 120 L : multumesc pentru informatii, acum o sa ma uit mai bine inainte sa cumpar cauciucuri

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Man...chiar acum mi-am dat seama ca e f probabil sa ai o mare problema:

O sa ai nevoie de omologare individuala la RAR pentru modificarea facuta, mai ales ca e facuta la cel mai esential sistem de siguranta al automobilului !

Sa ne tii la curent in timp cu situatia.

Modificat de 120 L
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

nu cred ca se va ajunge pana acolo! si chiar daca, e un upgrade in "bine" ! dar de ce sa ma duc la RAR ???? cine o sa-si dea seama ???

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Trebuie sa faci omologarea din multe puncte de vedere:

1. Siguranta ta si a participantilor de trafic

2. Trebuie facute teste pe stand pentru frine

3. Trebuie verificate prinderile si montajul

La ITP se va vedea imediat. Intelege ca nimeni nu are voie sa faca modificari mai ales la sistemele de siguranta fara a le omologa, chiar daca sunt imbunatatiri evidente.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Legat de postul meu de pe pagina anteriorara nimeni nimic? ce discuri/placute/saboti recomandati?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

TRW discuri, placute ferodo.....daca nu agreezi aceasta varianta, alege cele mai ieftine.....n-are rost sa bagi multi bani in ele, ca oricum tot ce e pe piata noastra, cam toate miroase a vapor....daca esti sarac lipit, ia din dezmembrari, is cele mai ieftine.....fiind din Oradea, Alesdul e langa matale..... :lol: respecte.... :icon_thumright:

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Da placutele ferodo nu is cam tari si sa manance din disc?Vreau placute moi chiar daca tre schimbate mai des, astea actuale is ceva placute ieftine si tari si scartaie de mie rau.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

da, ferodo sunt dure si mananca discurile. pune ATE !

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

salutari eu ce sistem de franare am? ca pe pompa de frana scrie FTE cit si pe cilindri de franare

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!