Jump to content

Sistem franare Fabia


vsk
 Share

Postare recomandată

Deci banuiala era corecta, multumesc. Ce lichid ma sfatuiti sa pun? Tata imi spunea ca are el ceva lichid de vre`un an sau doi pe nush unde, DOT parca ii spune, eventual il caut si ii fac o poza.

Al Bundy matale te stii cu chestiile eletrice, daca te rog nu arunci un ochi si pe "Topic pentru probleme la care nu gasiti rezolvare in cadrul sectiunii"

Multumesc frumos baieti :icon_thumright:

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

andras.ilyes87

Salutari! intrebarea mea este ca se poate schimba lichidul de frana acasa daca iau DOT 4 din magazin? Msi!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Se poate folosi DOT4 care in principiu se schimba la 2 ani din cauza ca absoarbe apa astfel schimbandu-si proprietatile, lichidul se schimba in toata instalatia nu doar in borcan, se poate schimba chiar si acasa aceasta depinzand de abilitatile fiecaruia.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

andras.ilyes87

As vrea sa va intreb in legatura cu intrerupatorul de pedala frana, nu am gasit in acest topic nimic despre subiectul asta, poate nici nu ii locul pentru ea, dar atunci va rog spuneti unde pot sa gasesc discutii pe tema asta. Sau daca aici atunci doar atat vreau sa zic ca mie imi da eroare la VAG pentru switch pedala frana, si am auzit ca de aceea poate fi aprins EPC-ul, care la mine ii aprins de mult timp. Insa toate luminile de frana functioneaza fara probleme. Atunci totusi ce bai poate avea swithu ala? Ce rol mai are? Msi!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Din cate stiu eu switch`urile se mai defecteaza din cand in cand si cica nu is asa scumpe deci ai putea sa il inlocuiesti iar legat de becul de la EPC vezi la diagnoza ce eroare iti da.

EPC nu era legat de directie electrica sau ajustata de un motoras electric? :blink:

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

andras.ilyes87

Salut! Din cate am inteles eu, la fel ca si martorul Check Engine, si EPC-ul poate sa se aprinda din "n" cazuri.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Atunci totusi ce bai poate avea swithu ala? Ce rol mai are? Msi!

Switchul are 2 perechi de contacte acre se verifica intre ele. Contactele care trimit informatia catre ecu sunt duse. Schimba switchul. 50 lei OEM.

EPC electronic power control si se refera la electronica motorului.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

andras.ilyes87

O problema ciudata am intampinat in curand (Fabia Hatchback 2001) , frana din dreapta spate s-a blocat dupa ce frana de mana a fost tras. Dupa pornire si cateva minute de mers s-a deblocat dar deja situaita s-a inrautatit intr-o seara cand nu se mai debloca, si mergea masina foarte greu, bineinteles se stia care ii problema dar am mers cu ea asa asteptand sa se deblocheze, dar nu, si s-a incalzit tare. Dupa aceea dat cu ciocanul, s-a deblocat pe urma, nu stiu ce poate fi, am auzit ca sabotii asa si asa, nush ce, trebuie sa demontez roata si sa vad, daca nu reusesc nimic, neparat la service. Deci am vrut sa spun ce mi s-a intamplat, sigur si altii ati mai avut probleme de genul. Daca stiti ceva mai mult despre aceasta problema, sa postati cum se rezolva. Multumiri!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Ieri am schimbat si eu cilindrii de frana de pe spate, arculetele si ghidajele de la saboti.Din cauza ghidajelor (cuisoarele alea) care au ruginit mi-au scapat sabotii de pe pozitie si auzeam un scartait foarte naspa cate o data se incingea rau o roata aproape ca se inrosea.Cand am dat rotile jos am constatat ca cilindrii erau si ei terminati chiar unul din ei avea un pistonas iesit si incepuse sa curga si lichid de frana.Dupa o munca de cateva ore in care am curatit toata rugina si negreala si tot ce era pe acolo am inlocuit cilindrii si am montat totul la loc.Sabotii erau buni si nu a fost nevoie de inlocuit.Am umplut vasul de lichid de frana si m-am apucat de facut aerisirea la rotile din spate.Dupa ce am observat ca aer nu ar mai fii pe conducte ca orice om fericit ca am terminat incerc si eu sa vad daca tine.Spre surprinderea mea NU AVEAM PIC DE FRANA.M-am intristat si ne stiind ce are sun un prieten.Sfatul ce il primesc a fost sa mai fac aerisirea o data dar CU MOTORUL PORNIT. Fac si asta dupa spusele lui si REUSESC.Am frane foarte bune acum.In schimb am ramas cu un sunet ciudat cand apas pedala de frana se aude ca un sunet de BUHAI, ceva un fel de pufait ca un suflu.

MA POATE AJUTA CINEVA CU O REZOLVARE? Mai trebuie aerisit ceva sau de facut un reglaj pe undeva.Frana tine foarte bine doar ca este un sunet ciudat de fiecare data cand apas pedala de frana.Acest sunet a aparut dupa ce am facut aerisirea cu motorul OPRIT. Adica dupa prima aerisire.

Daca cineva a mai intalnit asa ceva sa imi spuna si mie care ar fi rezolvarea.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Aaa, pai gresesti cu franele. Gaseste o portiune de drum mai libera ca sa franezi violent fara sa deranjezi si fa cateva franari de urgenta mai lungi. Nu menaja pedala de frana ca altfel incep sa se uzeze aiurea discurile+placutele. Deci cateva franari mai lungi si mai violente de la viteze maricele pana se ia grundul de pe discurile alea si vezi ca au inceput sa lase semne pe toata suprafata.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

pai pe instructiunile de montaj de la ATE scrie ca primii 200km sa eviti franarile violente. Sa lasi discurile sa se formeze dupa placute. Mai ales ca eu n-am schimbat si placutele. Le-am lasat tot pe ce cele vechi ca aveau doar 10k km si nu sunt foarte uzate. Si placutele sunt tot ATE

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Andras, cauze pot fi mai multe. Se mai intampla cateodata chiar sa ramana doar sabotul lipit de tambur dar e bine sa faci o verificare serioasa la frane pe spate: cauze mai pot fi si la vreunul dintre cablurile de frana de mana care necesita inlocuire sau parghiile de la saboti oxidate rau.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

EDIT: Split din topicul Schimbare bucse bascula!

Ai luat macar si tu la placute o fata dreapta cu un smirghil?

Daca faci cum scrie acolo or sa se formeze prost discurile si exista riscurile sa se formeze doar o parte din suprafata discului.

Modificat de BLiTZ
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

am curatat placutele, dar n-am dat cu smirglu, ca era suprafata perfecta :)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

La fel aveam si eu pe stange spate, un cilidru dus, tot era negru si plin de praf inauntru, am curat(impreuna cu mecanicu`) schimbat cilidru si pus inapoi, dabea atunci am inteles de ce se lipeau sabotii de oala dupa ce stateam cu frana de mana trasa 2-3 ore. Operatiunea a fost mai ampla decat credeam, am mers sa imi vopsesc etrierii si tamburii si sa schimb lichidu de frana si am mai facut una alta, am tras si o spaima ca ii dusa pompa de frana dar pana la urma a fost okay. Vechiu lichid era galben(cica inseamna ca era imbatranit, vechi). Desi am luat un litru de dot4 SL de la ATE desfacand pompa sa mai pierdut unpic iar acuma am in vas putin peste imbinarea aia de l amijloc, sa mai cumpar unu de 250ml si sa complectez sau ii bine si asa?

Acuma is multumit de frane, parca is mai ferme si cand trag frana de mana in rampa/panta nu se mai aud saboti stanga cum scapa(scartaiau unpic) si parca nu mai trag nici de maneta pana in plafon desi nu am umblat la surubul ala sa strang dar in caz ca vrea stiu sa ajung la surub dar ce cheie imi trebuie si in ce parte se strange? Multumesc. :Driver:

P.S: Blitz avem una alta de vb, ai un id?PM :icon_thumright:

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Cat te-au costat discurile? :rolleyes: Dar placutele?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Am vrut sa mai intreb ceva si mi-am amintit acuma. Daca sa dat jos pompa de frana ma gandesc ca sa aerisit si cilindrul de ambreiaj?nu mam uitat la mecanic ce face exact.

Modificat de B0gdy-
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

B0gdy ,

Salut.Ai zis ca ai tras o spaima ca s-a dus pompa de frana.Ce s-a intamplat?Poate ma ajuti si pe mine.Din cate am mai vb si eu si cu alti "mecanici" cred ca am probleme cu tulumba cu servofrana.Imi este teama ca ori garnitura ori supapa de la tulumba este dusa.Cand apas mai cu putere pedala de frana se aude un pufuit-scartait.Frane am foarte bune acum.Am schimbat si eu cilindrii pe spate am inlocuit si lichidul am facut aerisirea pe spate iar acum intampin aceasta problema.

Poti sa ma ajuti cu un sfat?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Cat te-au costat discurile? :rolleyes: Dar placutele?

eu le iau de la un importator, ca am ceva relatii, si e pret pentru mine. nu stiu cat sunt normal in magazin, poti sa-ti spun ca pe placute am dat 180 RON (pe set 4 bucati, stanga-dreapta fata) si pe discuri am dat 230 ron (pe 2 bucati)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

BMA: Preturile par destul de corecte, poate la placute eu unpic mai scumput dar oricum sa franeze bine aia ee tot ce conteaza.

alin15: La mine a venit ajutorul mecanicului sa faca aerisirea si cica rotile la aerisit is legate intre`un fel de x deci roata stanga fata cu dreapta spate si dreapta fata cu stanga spate si la mine se aeriseau frumos stanfa fata, dreapta spate dar stanga spate nu vroia nici cum si initial mecanicu cand a venit a dat jos pompa(acolo unde intra 4 tevi de frana) si a zis el ceva de vreo garnitura(nu am mai fost atent pt ca, crapam de nervi :rolleyes: ) si pana la urma a puso la loc a mai frecat ceva si a putut aerisi bine toata 4 rotile si merge bine. Cum mau tot pus sa dau la pedale am observat si eu un usor sunet dar foarte incet(poate un fel de scartait) dar cred ca era de la pedala iar "pufuitul" cred ca e de la pompa cum baga presiune, nu am mai fost atent sa vad daca si dupa ce a dat el pompa jos se mai aud sunetele astea. Eu zic sa intrebi un mecanic daca ar trebui sa iti faci griji pt. sunetele astea.

Revin si eu cu intrebarile mele:

1. Cu ce cheie se strange surubul ala din interior de la frana de mana si in ce sens?Cum se da jos scrumiera aia de plastic sub care ii surubul?

2. Daca sa desfacut pompa de frana sa aerisit si cilindrul de ambreiaj?Unde se afla mai exact acest cilindru?

3. Daca am lichid de frana peste imbinarea rezervorului sa mai cumpar sa complectez?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

1. Tragi tare de scrumiera spate in sus. se scoate de acolo, e doar in niste cleme. sub ea gasesti 2 suruburi torx, le desfaci si poti sa ridici putin in sus de consola, si apoi cu o cheie de 10 ajungi la piulita aceea, pe care o strangi in sensul normal de insurubare (dreapta).

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Eu am dat in iarna 110 ron pe placute Ferodo Premier. Dar am luat pentru un prieten Set discuri Ferodo si placute Ferodo Premier la 250 RON. Toate. Cred ca o fost ceva promotie pe la Unix, dracu sa le cante.

BMA, cu o inelara cotita de 10 merge usor treaba doar cu scrumiera scoasa, NU trebuie ridicata in sus consola.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

ai dreptate...si eu am strans cu cotita, dar ma gandeam ca omu probabil nu are cotita, si atunci ridica putin sa poata face traba cu fixa dreapta. si ar mai merge si cu o tubulara scurta.

nu stiu cat de bune sunt ferodo, eu merg numai pe ATE sau Zimermann. Sunt mai moi, si franeaza bine, dar nu ataca discul. Pentru ca m-am speriat cand am vazut cat mi-au mancat din disc placutele PAGID care erau pe masina. Cei 2 mm de uzura pe disc ii fac in primi 20k placutele alea. Din fabrica, cred ca le pune ca sa termini mai repede discurile sa le schimbi. :)

Apropos, am facut in cei 500 km vreo 10 franari de urgenta lungi, asa cum mi-ai recomandat, de la viteze de ~100km/h. Si totusi inca nu s-a luat grundul decat pe jumatate din suprafata discului. Inca astept sa se mai uzeze placutele sa ajunga sa calce pe tot discul. ca deocamdata vad ca doar pe primi ~3cm din disc calca. Catre exteriorurl discului. Probabil din cauza ca s-au uzat placutele pe discurile vechi in cei 10k, si ala nu o fi fost drept. nu stiu. Oricum franarea este foarte buna. Nu face probleme. Masina franeaza perfect.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Hmm.

Modificat de BLiTZ
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Am constatat ieri si reverificat azi ca tamburul stanga se incalzeste putintel mai mult decat cel din dreapta. Deci am testat in 2 feluri. Prima data am dat o tura inb jurul blocului, mers mai frumos cu doar 2-3 franari usoare si verificati tambure ambii erau reci(ori placebo ori ala din stanga mi sa parut ca incepea doar sa se incalzeasca dar taicameu na simtit nimic). Apoi testarea a-2a mers ca animalu trantit vreo 4-5 frane si rezultatul tamburul drept putin cald si cel din stanga putin mai cald decat cel din dreapta.

Dupa primul test eu tind sa cred ca nu is blocati saboti altfel ma gandesc ca dupa cateva drumuri prin oras scoteau ei aburi/fum ceva. EU cred ca saboti din stanga is reglati de la pana aia sa stranga mai tare probabil de aia se incalzeste putin mai mult, repet tamburul stanga nu fierbe pe langa celalat doar ca e o diferenta de temperatura intre ei(dupa cateva franari) care o simti cu mana.

Acuma eu is cam speriat, spuneti-mi daca e problema si sa fug cu ea la mecanic sau nu e problema. Un raspuns promt mi-ar fi de mare folos deoarece doar pana la ora 5 pot merge la mecanic.Multumesc.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!