Jump to content

Sistem franare Fabia


vsk
 Share

Postare recomandată

Salut!

Am si eu o fabia din noi 2005. De curand am implinit 5000 km. Sunt foarte multumit de ea. O singura nedumerire as avea. Nu mi se pare ca ar avea frane foarte bune. Pot sa o compar cu clio sau megane pentru ca altceva n-am condus. Franele alea te pun in cap. In fabia insa pot sa apas cat de tare vreau si tot nu se compara. As vrea si parerile voastre. Va multumesc.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

eu am masina de 3 zile ... si inca nu s-au "ros" franele ca sa aiba capacitatea lor maxima de functionare si totusi opresc masinutza foarte eficient :D .. adica, atunci cand am nevoie se opreste repede si sigur :D .. nu stiu cum e la megane, dar mie mi se pare ca merg foarte bine franele de fabia model 2005/2006 ..

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Eu am avut un Renault Megane din 2002, diesel, si acum am Fabia model 2005...nu vad nici o diferenta la distanta de franare, ambele cu ABS desigur. Este o diferenta intr-adevar in tensiunea pedalei, sau nush cum sa-i zic....in sensul ca pedala de la Fabia se apasa mai usor, muuult mai usor.

Acum ce-i drept..nu-s pilot de teste nici la Michelin si nici la Goodyear, e doar parerea mea de sofer cu ceva experienta.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Franele fabiei FS3 sunt intradevar insuficiente. Sistemul FS3 este prezent insa si pe A3, G4 si suratele acestora cu varianta discuri spate sau tambure si un disc de frana mai mare 14" vs 15". Placutele de frana si etrierele sunt identice insa pentru discuri de 256 sau 280mm. Generatia mai mare nu are probleme insa cu franarea asa cum are fabia. Diferenta poate proveni din pompa sau si mai probabil dintr-o componenta numita regulator de forta de franare montat intre pompa si circuitul de franare. Mai trebuie studiat insa aici.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Salut!

Am si eu o fabia din noi 2005. De curand am implinit 5000 km. Sunt foarte multumit de ea. O singura nedumerire as avea. Nu mi se pare ca ar avea frane foarte bune. Pot sa o compar cu clio sau megane pentru ca altceva n-am condus. Franele alea te pun in cap. In fabia insa pot sa apas cat de tare vreau si tot nu se compara. As vrea si parerile voastre. Va multumesc.

Si eu am condus Renault Clio si Kangoo si intr-adevar "senzatia de franare" este mai buna decat in Skoda Fabia in sensul ca intra repede in actiune si te pun in cap.

La Fabia franarea este "mai lenta" si nu incepe imediat dupa apasarea pedalei.

Pana la urma este o chestie de obisnuinta cu stilul de franare al fiecarei masini. Pentru a avea date obiective, ar trebui stabilite distantele de franare efective.

Later edit: Akebono a adus (ca de obicei) si detaliile tehnice explicative. :D

Modificat de DRAPAR
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Eu am avut un Renault Megane din 2002, diesel, si acum am Fabia model 2005...nu vad nici o diferenta la distanta de franare, ambele cu ABS desigur. Este o diferenta intr-adevar in tensiunea pedalei, sau nush cum sa-i zic....in sensul ca pedala de la Fabia se apasa mai usor, muuult mai usor.

Acum ce-i drept..nu-s pilot de teste nici la Michelin si nici la Goodyear, e doar parerea mea de sofer cu ceva experienta.

Mie mi se pare mai mare si distanta de franare. Nu demult am pupat un Oltcit din spate cu toate ca ar fi trebuit sa se opreasca cu frane mai bune. E diferenta intr-adevar intre tensiunea pedalei foarte mare. Dar si daca o apas foarte tare nu-ti da senzatia aceea de franare brusca. Poate sunt probleme doar cu franele mele. O sa vad la prima revizie.

Asa e Drapar, trebuie sa te obisnuiesti cu franarea la fiecare masina, dar problema e ca uneori mai conduc la firma un clio si cand plec cu fabiuta mea imediat dupa aia parca apas si nu se mai opreste :D

Modificat de vsk
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Franele la fabia sunt f. bune, atat ca franarea e progresiva, mie imi place mai mult, fatza de clio care "da in bot" cum pishti frana, parca la fabia e mai cu simtz, mai controlabila fortza de franare. Eu ce putzin nu am sesizat sa franeze slab, e chestie de obishnuintza, asha e.

:D vsk, cum ramane cu Skoda Tour 2006? vii cu fabia sau tot cu 120'u? Eu inca sunt in dubii cu ce sa vin, probabil cu fabia sa nu mai platesc rovinieta si pe 120 :D Asta e, legea romana care zice ca daca ieshi din orash o data pe an cu o mashina trebuie sa dai un milion pe rovinieta. No comment....

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

In legatura cu franele de pe Fabia (cele fara ABS), eu unul, sunt foarte multumit, chiar daca franarea se face progresiv, dar foarte eficient. Treaba cu progresivul este un lucru foarte bun, nu blocheaza rotzile de la inceput, actionand ca un pseudo-ABS. Am evitat multe mici incidente cu ajutorul acestui tip de frana (probleme de oras).

In concluzie, eu cred ca este si o problema de obisnuinta. Frana de pe Fabie este foarte eficienta (parera personala a unui utilizator).

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Am Octavia, am condus destul de mult Fabia si Clio (de la servciu). Intr-adevar la Clio la apasare brusca a pedalei te "da in nas" dar nici Skodele nu franeaza rau. Nu detin date referitoare la distantele de franare numai ca stiu din ofertele Renault ca se lauda cu AFU (Asistenta la Franarea de Urgenta) care se traduce in felul urmator:

- franare progresiva la apasarea lenta a pedalei de frana;

- franare abrupta la calcare rapida a pedalei, deci la franarea de urgenta, chestie pe care Skoda (VAG?) nu o are...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Eu stiu ca are, cel putin e mentionata in manual(nu stiu acu ce modele echipeaza). Si am si observat ca atunci cand ating pedala f. brusc, fara sa fac o cursa prea lunga ma pune in cap spre deosebire de o franare progresiva in care intr-adevar, nu mi se pare ca tine prea tare.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 2 weeks later...

Sunt sunt ok si doar atat...am mers cu noua ASTRA H si nu imi venea sa cred cum ingheta masina aia.

.nu in sensul de a te arunca in parbriz..vezi Logan care il pisti si te trezesti pe capota.

Poate un upgrade cu placutze pe spate ar imbunatiii situatia.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 1 month later...

Si eu consider ca franarea la Fabia este ceva mai lenta in raspuns, iar distanta de oprire altfel spus eficienta acestora este cam mare respectiv lasa de dorit. Uneori lasa impresia de "fadding".

Ciudat este faptul ca ma testat o alta masina, de drive test, din curtea dealer-ului si comportamentul sistemului de franare parea mai bun.

Oricum am solicitat o testare a sistemului de franare, sa vad care vor fi rezultatele.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Am efectuat testul de franare, totul a iesit f. bine (acestea au fost cele comunicate mie), nefiind destul de lamurit am facut si o testare pe drum cu un responsabil din service caruia i-am expus motivele nemultumirilor mele legate de raspunsul sistemului de franare, a testat si dansul masina si concluzia a fost ca masina raspunde bine, in parametrii constructivi. Astfel parand ca acea latenta in raspuns si ca distanta de oprire este din fabricatie.

Pacat, si daca ne mai gandim ca au scos discurile spate complet si au configurat-o cu tambure.......

Ca o paranteza, am intrebat cam cat ar costa si ce ar presupune "upgrade-ul" sistemului de franare cu discuri spate, si cand am primit info ca trebuie schimbata puntea spate, plus toate celelalte, am renuntat la idee.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Evident ca nu trebuie schimbata toata puntea, ti-au spus asta doar ca sa scape de tine. Daca te uiti bine cu roata data jos o sa observi niste urechiushe si nervuri care sunt acolo tocmai pentru a asigura compatibilitatea si cu discurile. Mai mult, in catalogul de piese exista o singura punte spate pt Fabia.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Cand le-am precizat rezerva mea in ceea ce priveste necesitatea schimbarii punti spate pt a putea monta discuri, au sustinut sus si tare ca la Fabia sunt 2 tipuri de punti spate cu tambure si cealalta cu discuri.

Pt ca, in caz contrar, ar fi necesare: discurile, placutele de frana, etrierii, racordurile de frana si probabil ceva piese necesare modificarii. Care piese nu au un cost comparabil cu cel al unei intregi punti. Dar totul ar trebui efectuat la un dealer pt a nu pierde garantia, garantie care nu stiu cum si-ar mai produce efectele (in viziunea lor) avand in vedere modificarea.

Este posibil ca nici ei sa nu stie exact ce si cum si sa nici nu vrea sa se complice. Mai greu gasesti, la un dealer, oameni care sa marjeze la astfel de chestiuni.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Eu am masina de vreo 18 zile. Am facut deja peste 2.000 de kilometri si pot sa afirm cu siguranta ca sint extrem de nemultumit de frinele Fabiei. Inainte de asta, am condus un Megane 2 si frinele erau extraordinare. De altfel, frinele sint singurul lucru pe care-l apreciez la frantuzoaica. Fabia este o masina buna, dar frinele imi creeaza un sentiment de nesiguranta. Pacat.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pot sa spun ca e diferenta intre frana de la Fabia fara ABS si de la Cielo fara ABS, in sensul ca la Cielo e mai proasta. Frana fara ABS de Fabia mi se pare aproape la fel ca la Vectra B. Poate e doar o parere personala. Mentionez ca am si Vectra 2, am facut cu el 100.000 km. Vectra are ABS, ceea ce te ajuta iarna.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Se pare ca avem inca o "confirmare" a capabilitatii service-ului din Ro.

Interesant. Mai ramane de vazut cum sta situatia garantiei in acest caz, si de estimat costul aferent atat in cazul in care lucrarea se desfasoara la dealer cat si in alta parte.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Ultimele 3 masini conduse sunt, in ordine:

1) Skoda Felicia fara ABS

2) Megane Sedan 2 cu toate sistemele posibile, discuri pe ambele punti etc.

3) Skoda Fabia Sedan cu toate sistemele posibile dar cu discuri numai pe fata.

Am observat ca in general toate pedalele sunt mai moi la Renault si nu numai cea de frana. renault-ul il cam da cu capu' de parbriz pe cel din dreapta daca nu este atent, pe cand la Fabia iti cam ofera timp sa intelegi ce se intampla. Oricum franele sunt bune si daca infigi piciorul in pedala se opreste cand ai nevoie.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Se pare ca avem inca o "confirmare" a capabilitatii service-ului din Ro.

Interesant. Mai ramane de vazut cum sta situatia garantiei in acest caz, si de estimat costul aferent atat in cazul in care lucrarea se desfasoara la dealer cat si in alta parte.

Sa ne tii la curent, sunt foarte curios ce ti se mai spune acum.

offtopic: ref. la problema cu ESP si tambur, pot sa iti confirm ca exista si pe Fabii in Germania configuratia asta. Sursa: http://www.skodacommunity.de/

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Am vazut azi o Fabia model vechi (fara facelift), cu discuri pe spate. Intrebarea este...in anii trecuti Fabia venea cu discuri si pe spate?!? Daca da, de ce @#$ au modificat-o? Si daca Fabia respectiva avea, inseamna ca se pot pune si la astea noi, model 2005, nu? :blink:

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Am vazut azi o Fabia model vechi (fara facelift), cu discuri pe spate. Intrebarea este...in anii trecuti Fabia venea cu discuri si pe spate?!?

1. exista si astazi fabii cu discuri pe spate: 2.0 si 1.4 16V 101CP si (nu toate) 1.9tdi.

Daca da, de ce @#$ au modificat-o? Si daca Fabia respectiva avea, inseamna ca se pot pune si la astea noi, model 2005, nu? :blink:

2. raspunsul il gasesti in postul cu nr. 18 pe acest topic.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 2 weeks later...
George Burciu

Sper sa nu zic vreo prostie,dar imi puteti spune va rog daca este posibil montajul ABS-ului pe o Fabia 1.2HTP(promotia avantaj)?Am masina de 1 an de zile,nu am avut nici un incident din fericire,dar cand este ud pe jos distanta de franare creste considerabil.

Multumesc.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!