Jump to content

Demontare bord T3


SamuraiJerk
 Share

Postare recomandată

Operatie: demontare bort T3

 

 

 

 

Motivatie posibila: mentenanta caseta distributie aer (sistem ventilatie fata), acces mai bun la instalatia electrica, etc

 

 

Nota: motorasul de la stergatoare si axul stergator stanga (posibil si dreapta) se poate schimba cu bordul montat

 

 

 

 

 

Scule necesare:

 

 

- surubelnita cruce, cheie tubulara/fixa de 8,10, patent/mox,

 

 

 

 

 

Pasi pentru pregatire:

 

 

- se deconecteaza bateria!

 

 

- se demonteaza panoul cu ceasuri (nu intru in detalii aici)

 

 

- se decupleaza tubulatura flexibila de la suflanta (gros + subtire stanga si dreapta)

 

 

- se demonteaza panourile de plastic din fata schimbatorului de viteze

 

 

- se da jos torpedoul

 

 

- se demonteaza plasticele de pe coloana de directie (volan)

 

 

- se scoate casetofon (daca e cazul) sau alte accesorii montate acolo (statie emisie, ceasuri suplimentare, etc)

 

 

- se deconecteaza mufa de bricheta

 

 

- se deconecteaza cablul de soc

 

 

Durata la prima incercare: aprox 30 min o singura persoana

 

 

 

 

 

Pasi pentru demontare bord (numerotare suruburi/piese in poze atasate):

 

 

- se deconecteaza mufa pentru butonu rotativ pentru treptele de ventilatie

 

 

- se scot butoanele de directionare a aerului (3 sau 4 buc., depinde de model), prin tragere afara cu grija de pe parghiile metalice (1)

 

 

- se deconecteaza becul de ilumiare panou cu butoanele de mai sus, posibil sa fie nevoie sa scoti papucii electrici (2)

 

 

- se scoate panoul de plastic prin impingere din interior cele 3 picioruse de plastic

 

 

- se desfac cele 2 suruburi de sub acest panou de plastic (stanga + dreapta) care tin structura metalica de parghii

 

 

- se desface al 3-lea surub care tine structura de parghii prin deschizatura cesurilor de bord (3)

 

 

- se demonteaza cele 4 suruburi care tin bordul de cadrul usilor (2 stanga (4), 2 dreapta (5))

 

 

- se demonteaza suruburile care tin coloana de directie de bord (6). Au forma conica si sunt netede. Am reusit cu un mox

 

 

- se slabesc putin suruburile care tin tijele (7) si (8), astfel incat tijele sa fie pozitionate un pic oblic

 

 

- se scot suruburile care tin bordul la linia cu parbrizul (vreo 6 buc) (9). Doar cele mici! Cele mari raman pt ca tin sistemul pentru stergatoare.

 

 

- se scoate bordul cu grija, de preferinta fara sa se sparga parbrizul :). Volanul poate ramane montat.

 

 

Durata la prima incercare: aprox 30-60 min o singura persoana. La ultimul pas prinde bine o a doua persoana.

 

 

 

 

 

Poze:

 

 

post-1559-0-63681700-1419872185_thumb.jppost-1559-0-38823900-1419872202_thumb.jppost-1559-0-39805600-1419872209_thumb.jppost-1559-0-37323400-1419872219_thumb.jppost-1559-0-65456800-1419872225_thumb.jppost-1559-0-67172300-1419872231_thumb.jppost-1559-0-08183700-1419872240_thumb.jppost-1559-0-89484800-1419872248_thumb.jppost-1559-0-73083600-1419872288_thumb.jppost-1559-0-37303500-1419872419_thumb.jppost-1559-0-67336700-1419872426_thumb.jppost-1559-0-49085200-1419872434_thumb.jppost-1559-0-59550400-1419872441_thumb.jppost-1559-0-71857000-1419872450_thumb.jppost-1559-0-10056700-1419872488_thumb.jp

 

 

post-1559-0-75323900-1419872478_thumb.jp

 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Util topic,multumim pt documentarea operatiunii! :icon_thumleft:

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Multmim de documentatie, bun topic. As vrea sa mai completez informatiile cu ceva gasit pe net si care  sper sa fie de folos.

VW T3: Dash Removal for Heater Core Replacement

in you.tube.com se scrie la cautare

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 4 weeks later...

cateva cuvinte despre intretinerea aerotermei fata:

Am intalnit 2 variante:

a. capacul de plastic prins in cleme metalice -> usor de desfacut si pus la loc

b. capacul de plastic prins prin incalzire in punctele in care ar fi fost clemele de metal -> pentru interventie trebuie rupte si prins la loc cu cleme eventual

 

Odata desfacut am remarcat ca motorul este fixat pe pozitie cu un adeziv elastic asemanator cu silicon. Oarecum dificil de inlaturat dar posibil.

 

In carcasa de plastic se mai gasesc:

- rezistenta electrica balast pentru treptele de ventilatie

- caloriferul

- clapetele pentru directionarea aerului

 

post-1559-0-07551600-1422339756_thumb.jp

Modificat de SamuraiJerk
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Buna dimineata.


 


  Cunoaste cineva daca un ventilator pentru o aeroterma habitaclu T3, 1.6D din 1987, se poate repara cumva si daca da, cum? Majoritatea parerilor de pe internet spun ca este de "unica" folosinta si se schimba pur si simplu. Totodata daca are cineva asa ceva in plus prin garaj i-as fi recunoscator. Multumiri anticipate.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

raspuns scurt: da se poate repara :)

urmatoarea intrebare este daca merita. Vorba americanilor: "make or buy?". Depinde cat te costa reparatia si cat costa unul nou sau second hand dar bun.

ca sa revenim in plan concret, poti sa descrii simptomele?

 

Din experienta mea sunt mai multe situatii posibile:

1. functioneaza doar anumite trepte de ventilati -> trebuie inlocuita rezistenta balast si/sau butonul de comanda

2. functioneaza dar e zgomotos -> corp strain in incinta sau bucsele de la motor uzate si scartaie

3. se blocheaza sporadic -> corp strain

4. alte simptome

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

...oho, daca ar fi functionat necorespunzator cu siguranta ca nu as mai demontat 1/4 din masina ca sa ajung la el. Este blocat, am incercat sa il fac bucati dar nu am reusit sub nicio forma. Ma gandesc ca este una dintre piesele indestructibile ale masinii asteia. 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

eu iti recomand asa:

- sa te uiti sub bord sa vezi daca ai modelul cu clemele de metal -> usor de desfacut

- daca da: dai jos bordul si desfaci caseta de distributie aer -> vezi caca poti debloca ventilatorul tau

- daca nu il poti repara ai alternativa de a cumpara altul de la dezmembrari sau din magazin. Am fost surprins sa constat ca este si cu 160 lei (de confirmat evident cu magazinul pe codul piesei sau cu piesa veche) Exemplu: http://www.promotortm.ro/versiune/1774/tree/10449/auto/motor_ventilatorpieseelectroventilator_elice_paleta.html

dupa ce rezolvi pune aici sa vedem si noi, cu tot cu poze

bafta!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

    Probabil ca nu s-a inteles prea bine din cele scrise de mine mai sus. Am desfacut aproape un sfert de masina, l-am facut bucati chiar si pe el, ventilatorul, doar ca "opune" rezistenta la dezmembrarea totala, adica nu pot sa ii scot elicea si motorasul. La asta ma refeream cand ceream ajutorul privind repararea sa, vroiam sa ii schimb: carbuni, perii, ceva, altceva numai sa il repar pe asta original. De cumparat unul nou nici nu se pune problema, din princpiu ;)) , de unul seccond hand nu am incredere. La Auto....(nu stiu daca am voie sa fac reclama) am gasit si eu nou la pret destul de piperat, aici pe forum am gasit unul la un pret mai mic, dar cel recomandat in link-ul atasat mai sus chiar are un pret acceptabil. Multumesc.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!