Jump to content

Alernator Bug


crazymaniac
 Share

Postare recomandată

Am o nelamurire demult timp am un alternator dar nu ai stiu principiu de functionare adica daca este intreg sau nu ? 

De pe stator ies 3 fire alea vin ''inadite'' toate 3 ? Si daca pleaca pe urma spre un releu exterior ? ( cand l am cumparat le alvea legate toate 3 si iesieau afara )

De pe regulatorul de tensine ( 17 din figura  ) pleaca un fir direct in becul din bord ?

Are punte de diode ? La mine lipseste o piesa (37 din fig ) 

cum re leaga un regulator extern ? 

post-110529-0-53433600-1419590897_thumb.

Modificat de crazymaniac
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Deci alternatorul este oarecum ca asta:   http://s22.photobucket.com/user/HappyKyndArts/media/Grace/IMG_9016.jpg.html , nu ?

 

In cazul asta ai un alternator cu releu extern.

Ca fapt divers, exista si alternatoare cu releu incorporat, si arata asa :     http://jk-uk-cdn.justkampers.com/media/catalog/product/cache/1/image/600x/5efe8a34d5bcaff3d2fb65b505e2a616/J/1/J10157-0_5.jpg    (un singur fir cu papuc subtire, ce duce la bec si un singur fir pt. plusul de forta).

 

 

 

In ceea ce priveste releul, daca ai releu original VW pt. modelul asta schema e similara cu cea de aici ( e de bus,  dar simbolurile sunt la fel)   http://www.thesamba.com/vw/archives/info/wiring/baybus_72b.jpg

In principiu fiecare pozitie are aceiasi denumire si intr-o parte si in alta.

Good luck,

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Piesa 37 din figura este chiar puntea de diode. Si daca lipsește e najpa, ca e greu de găsit.

A proposta, caut/cumpăr punte de diode pentru alternator cu releu incorporat.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Daca nu gasesc .... pot sa montez de la alta masina ? 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Poti monta extern - da.  Chiar am vazut acum multa vreme o improvizatie de genul asta.  Daca e facuta bine poate sa fie functionala si fiabila, numai ca nu va fi estetica.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Poti monta extern - da.  Chiar am vazut acum multa vreme o improvizatie de genul asta.  Daca e facuta bine poate sa fie functionala si fiabila, numai ca nu va fi estetica.

Parca era pe broasca galbena a lui...? Baiatul care are si busul kaki de la Sibiu.. am uitat cum il cheama... TONI-peste?? Aveam poza cu puntea aia  pe undeva.. o s'o caut..

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Este modelul cu releu incorporat, doar ca, daca vad eu bine in poza, lipseste releul.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Cel din poza de la link-ul lui lexxus ?  -  am eu unul identic, comandat de pe ebay.de acum 3 ani - releul este incorporat, dar se afla in spatele alternatorului, Pt. a il schimba trebuie scos alternatorul cu tot cu turbina din tulumba, scoasa tulumba si desfacut capacul spate :(

Poza de pe net:   http://images.thesamba.com/vw/gallery/pix/585810.jpg

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Chiar m-am speriat ca trebuie demontat alternatorul de pe tulumba ca sa ajungi la releu.

Am desfacut acum alternatorul :din 3 suruburi am ajuns la releu; se desface capacul de deasupra -cel nichelat, si ajungi la releu.

Cu ocazia asta am vazut carbunii ca-s dusi si trebuie schimbati- maine direct la electrician ma opresc.


Am o nelamurire demult timp am un alternator dar nu ai stiu principiu de functionare adica daca este intreg sau nu ? 

De pe stator ies 3 fire alea vin ''inadite'' toate 3 ? Si daca pleaca pe urma spre un releu exterior ? ( cand l am cumparat le alvea legate toate 3 si iesieau afara )

De pe regulatorul de tensine ( 17 din figura  ) pleaca un fir direct in becul din bord ?

Are punte de diode ? La mine lipseste o piesa (37 din fig ) 

cum re leaga un regulator extern ? 

Mai am un alternator care are 3 fire ce duc la o punte de diode.

Nici eu n-am stiut care-i rolul lor, asa ca am trecut pe dinam.

 

(Asta este acelasi tip cu alternatorul pe care l-am desfacut sa-i vad releul.)

post-10814-0-27286900-1420393904_thumb.j

post-10814-0-40252200-1420393963_thumb.j

post-10814-0-02521200-1420393972_thumb.j

post-10814-0-67723900-1420393982_thumb.j

post-10814-0-37762000-1420394176_thumb.j

post-10814-0-50040000-1420394205_thumb.j

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pai nu, doar alternatorul din link-ul de la aircooledparts.ro are releul in spate ( si de fapt toate alternatoarele stil nou ce se vand pe ebay, cip1, hoffmann, etc ) .  Nu stiu de ce naiba le-au facut asa.

 

Alternatoarele vechi, germane cu releu incorporat sunt mai bine gandite, releul e sub placuta aia de tabla din mijloc.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Periile sunt ale releului.

Daca te tine, cumpăra un releu si asambleaza/schimba-l singur. Sunt doar 2 șuruburi.

Codul de la releu l-am pus eu pe undeva, un releu ar trebui sa fie vreo 50-60 de lei.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Nu se schimba doar carbunii?

Am vazut ca sunt doar 2 suruburi, dar am crezut ca schimb numai carbunii.

Vad azi ce zice electricianul - ala are si piese de schimb.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Daca releul la care face referire Cristobob este ca acesta, eu tocmai am comandat pt. un alternator de typ4  (dar e comun cu Golf 1,2,3, VW T3, Audi 100, etc ) cu 25 de lei de la un mag de piese auto din cartier :)

http://images.esellerpro.com/3394/I/33/0147311023_1.jpg

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Am pus carbuni noi - 10 lei.

Tot releul este 50 lei.

Komisar - seamana cu cel din linkul tau.

post-10814-0-39424300-1420461677_thumb.j

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

releul la alternatorul ala ii 280  lei nu 50 sau 25...

ala de 50 de l-ai luat iti va praji rotorul pentru ca nu se pupa( il alimenteaza in bucla "loop" pana iese fum- patit)

nu vinzi rotorul?!!?!? :P sau cu totul... de la al 2-lea zic...

Modificat de UVeul
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Am schimbat numai carbunii - nu am intrat mai adanc, ca nu era nevoie.

L-am impachetat deja pe celalalt, luni il trimit.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

pun si aici sa ramana pe vecie :P

ASTA  e releul adevarat ce trebuie sa fie intr-un alternator de-al nostru:

post-1347-0-05186800-1421320372_thumb.jp

 

si aici sursa de inspiratie:

http://www.thesamba.com/vw/forum/viewtopic.php?t=406702

 

si NOS costa:

http://www.ebay.com/itm/NEW-VW-VOLKSWAGEN-BEETLE-TRANSPORTER-GHIA-THING-ALTERNATOR-VOLTAGE-REGULATOR-/200919146764

si nou replica ceva mai putin

Modificat de UVeul
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Eu nu inteleg, nu m-am lovit de problema asta si nu stiu.

E vreo diferenta constructiva intre alternatoare si la unele merge releul asta si la altele nu ? Ca inteleg ca la alternatoarele de typ 4 merge. Ce face diferite intre ele releele ?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pun si eu codul corespondent pe Huco : 13 0502.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Eu nu inteleg, nu m-am lovit de problema asta si nu stiu.

E vreo diferenta constructiva intre alternatoare si la unele merge releul asta si la altele nu ? Ca inteleg ca la alternatoarele de typ 4 merge. Ce face diferite intre ele releele ?

 

diferenta o face placa de diode. aia are o clema care vine in contact cu releul de incarcare(D+ din poza)

daca pui releul prost, se creeaza o bucla( ce scoate statorul intra in rotor) si ajunge instant la tensiuni foarte mari.

in cazul meu, primul care a cazut a fost rotorul (s-a facut scrum)

uite si o schema care sustine ceea ce zic: clema este in legatura cu punctul D+ (la relele alea cu "galma" au pe dos clemele D+ cu DF si atunci carbunele de DF intra in legatura directa cu grupul de 3 diode.

acum ai inteles?!?!?!? :)

post-1347-0-08501000-1421400542_thumb.gi

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Da, pare logic ce zici ... insa imi e greu sa inteleg cum dracu au facut astia doua tipuri de relee care aparent  (cred) au acelasi cod. As intelege ca e o diferenta intre alternatoare ... poate unora le lipsesc alea trei diode si ramane doar alimentarea prin B+, adica prin bec ...

 

Oricum gasesc observatia f  utila ... tre sa ma mai uit si prin alternator sa vad ce e in el ... cine stie ce inginerii au mai facut mesterii timpului sau asa o fi fost lasat din fabrica, mai stii. 

 

Deci in cncl ... trebuie vazut ... si imperechat dupa caz :)

Thx !

Modificat de tipatescu
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!