Jump to content

LED vs Xenon headlights


Serban F
 Share

Postare recomandată

"Nu stiu altii cum sunt, dar eu, cand ma gandesc la  ..."  ...ah! nu! asta e "din Creanga"  ...prin natura meseriei probez o multime de masini cu tot felul de echipari, iar farurile cu Led chiar nu m-au dat pe spate, ba sincer, pe carosabil umed, ceata, timp ploios, prefer halogenele alea de arati a sarac dar macar vezi pe unde mergi; si nu am nici ochi bionic, nici nu port ochelari.Parerea mea e ca daca ar mai cobora culoarea luminii la farurile Led ar fi mult mai OK, dar masinile nu ar mai avea acel bling, bling si ar scadea vanzarile ....

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Nu au cum farurile cu halogen sa bata mai bine nici pe umed nici pe uscat zapada fata de multibeam sau matrix led ca sa nu mai vorbim de cum poti merge cu ele pe faza lunga fara sa deranjezi pe altii datorita tehnologiilor din spate

Eu pe drumuri noaptea le luminez si celor din fata ce au halogen

Cred ca ai confundat cu xenon acela intr-adevar nu este bun pe teren umed

Modificat de Ana231
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

floro_st205 vorbeste mai degraba despre culoarea luminii si nu neaparat despre halogen vs led.

Din cate stiu eu lumina galbena e superioara fata de lumina alba atunci cand conditiile meteo sunt nefavorabile (ploaie, ninsoare, ceata etc.). De aceea in multe proiectoare inca se monteaza becuri cu halogen. 

Acum am faruri led high cu dla si, intr-adevar, pe carosabil uscat, mi se par mult mai bune decat xenon (ultimile 2 masini pe care le-am condus timp de aprox. 10 ani aveau xenon din fabrica si nu vreo chinezarie, insa tot nu se ridica la nivelul farurilor cu led). Nici nu are rost comparatia led vs halogen pe carosabil uscat.

 In schimb, pe ceata, viscol, ploaie torentiala etc, lumina alba si rece a led-urilor nu ma ajuta deloc...ba din contra... Dar cum proiectoarele masinii folosesc inca clasicul halogen, problema nu e chiar atat de "spinoasa".

Modificat de dbk
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • Administrator

@dbk ce te faci cand unele masini moderne cu led nu mai au proiectoare ? In AutoBild am vazut test comparativ acelasi mode de masina cu XENON si cu LED intr-un tunel special. Se dovedea clar ca nu e cu mult mai bun LED. Era doar cu putin la toate. Dar (marele meu dar) eu consider ca pe termen lung un far cu led ce nu face caldura nu va obosi lupa, plastic exterior far, iar o masina cu xenon la 5+ ani necesita un polish de faruri sau schimbare de lupe spre deosebire de o masina cu LED ce va avea niste faruri bune si la 10 ani de viata.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Avantajul major al ledurilor e ca sunt intr-o continua dezvoltare. Vor deveni din ce in ce mai puternice si mai sofisticate si diferenta fata de xenon va fi creste treptat. Sa speram totusi ca si fiabilitatea lor va fi una buna. La halogen sau xenon mai schimbi un bec, o lupa si rezolvi problema, dar la led ce faci? Vom fi nevoiti sa cumparam farul nou, care numai ieftin nu e.  

@voinea led-urile nu se incalzesc dar totusi au nevoie de racire. Variantele de led pt h7/h1/h4 etc au totusi ori un ventilator micut ori ceva pt racire pasiva.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

@voinea Ai dreptate, si eu m-am uitat pe cateva teste (led vs xenon vs halogen) si diferentele nu sunt chiar asa de mari. Mie totusi mi se pare un pas inainte led-ul de pe actuala masina, insa stiu ca lumina lor, diferita fata de cea a xenon-ului de pe celelalte 2 masini, ma poate pacali. Nu mai zic ca faruruile de pe masina precedenta (Passat B6) nu erau deloc stralucite din punct de vedere tehnic, in sensul ca bateau mai prost (parerea mea) decat cele de pe prima masina (Passat B5.5). Deci, cred ca marile diferente apar totusi de la constructia  diferita a farului la fiecare model si nu doar de la sursa de iluminare in sine.

Modificat de dbk
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Dupa ce am condus mașini cu halogen, cu xenon “inteligent” cât si cu LED “inteligent” de la acelasi producator, personal consider ca avantajul major al farurilor cu LED consta in posibilitatea de a controla mult mai precis ce si cat anume iluminezi.

Lasand la o parte distantele de iluminare de peste 500m sau zecile de diode cu care încearcă broșurile de marketing sa ne imbie, dupa ce vei conduce măcar o data pe timp de noapte pe drumurile noastre naționale o mașina cu un sistem de iluminare LED suficient de avansat (DLA, ILS, IHT, etc. - alegeti voi acronimele care va plac mai mult!) si vei vedea cum “decupeaza” masina care circula in fata ta sau care vine din sensul opus in timp ce păstrează activa faza lunga si lumineaza perfect ambele laturi ale drumului permițându-ți sa observi câini, pietoni sau biciclisti, nu vei mai dori sa încerci altceva.

Tot din experiența personală xenon-ul si LED-ul lasă impresia ca sunt mai slabe pe carosabil umed, dar înclin sa cred ca este mai mult o iluzie, prin faptul ca nu creeaza o “ambianta” luminoasa a “scenei” pe care o privești - sper ca ma pot face înțeles! - deși obiectele aflate la distanță se văd la fel de bine. 

Disclaimer: Informațiile prezentate mai sus reprezintă opinii strict personale si nu reprezintă “adevarul absolut”.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Am trecut de la A6 bixenon la octavia led. Mult mai mulțumit de farurile led

Modificat de urs_marcel27
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 3 weeks later...
On 1/5/2019 at 8:57 AM, voinea said:

iar o masina cu xenon la 5+ ani necesita un polish de faruri sau schimbare de lupe spre deosebire de o masina cu LED ce va avea niste faruri bune si la 10 ani de viata.

- xenon: 35W, halogen: 55W. ma indoiesc ca xenonul oboseste ceva. Am prieteni cu audi din 2002 cu xenon si sint ok si lupele si farurile

- LED: becurile led au unele si ventilator fizic... produc caldura destula. In timp, vom vedea, pt ca nu avem inca 10 ani vechime la LED, dar prin casa stim ca majoritatea se ard mult sub orele de functionare anuntate pompos de producatori

On 1/5/2019 at 5:59 PM, urs_marcel27 said:

Am trecut de la A6 bixenon la octavia led. Mult mai mulțumit de farurile led

poate ca A6 avea becurile xenon neinlocuite de mult si nu mai luminau cum trebuie, sau nereglate pe prisma optica.

ca intensitate luminoasa, cei 3200 lumeni ai Xenonului nu sint inca atinsi de led, din cate stiu eu, de aceea la led nici nu e obligatoriu spalatorul de far

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Avea faruri in stare bună. Becurile le-am inlocuit eu unele noi comandate la reprezentanta

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

On 1/5/2019 at 5:25 PM, wert said:

Dupa ce am condus mașini cu halogen, cu xenon “inteligent” cât si cu LED “inteligent” de la acelasi producator, personal consider ca avantajul major al farurilor cu LED consta in posibilitatea de a controla mult mai precis ce si cat anume iluminezi.

 

ai punctat excelent acest acest aspect

e valabil ptr orice tehnologie si dispozitiv care utilizeaza led-uri , de la iluminarea locuintelor pana la televizoare , masini si orice altceva

controlul precis e marele plus pe langa eficienta energetica si luminoasa

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

4 hours ago, detinator said:

- xenon: 35W, halogen: 55W. ma indoiesc ca xenonul oboseste ceva. Am prieteni cu audi din 2002 cu xenon si sint ok si lupele si farurile

Trebuie să accepți că și la becurile xenon există o limită la care intensitatea luxului luminos scade semnificativ încât să necesite înlocuirea. Din experiența mea, 4 ani ( 120K km) ar fi o limită optimă sau o limită maximă de 6 ani (150K km). Diferența dintre un bec nou / vechi este chiar semnificativă atât ca intensitate cât și ca temperatură de culoare (K0) - vezi poza.

Referitor la subiectul topicului LED vs HID (xenon) opinia mea este că intensitatea fascicului poate fi superioară în cazul unei matrici LED prin nr. de joncțiuni luminiscente și configurația/ forma acesteia în funcție de conțițiile de drum. Acest avantaj vine atât în sprijinul utilizatorilor pentru identificarea optimă a configurației drumului și a obstacolelor, cât și pentru cei ce vin din sens opus și care nu vor fi afectați de utilizarea unor faruri cu intensități luminoase mari prin utilizarea unui fascicul controlat dinamic.

Mai adaug și poziția punctului de incandescență față centrul geometric al elementul optic de focalizare care permite o formare mai eficientă fascicului în raport de configurația specifică situațiilor de drum. În aces caz LED-ul are un avantaj semnificativ față de HID.opel-says-intellilux-led-matrix-headligh

Xenon.jpg

Modificat de safari hunter
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

5 hours ago, detinator said:

 

- LED:  majoritatea se ard mult sub orele de functionare anuntate pompos de producatori

 

toate se ard sub nr de ore de functionare anuntate

ptr ca acel nr de ore , daca nu e pus din imaginatie , este calculat in conditii ideale si nu exista asa ceva

led-urile sunt consumabile indiferent de dispozitivul care le incorporeaza

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • Administrator

 Adevarat ca se ard la un moment dar vorba americanului "once you go black you never go back" cam asa este si cu LEDul. Daca ai avut penru un drum de cateva ore faruri cu LED OEM doar asa ceva o sa-ti doresti toata viata.  Eu am pe un renault faruri led si sunt uimitoare atat pe uscat noaptea cat si pe ploaie. 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

16 hours ago, safari hunter said:

Trebuie să accepți că și la becurile xenon există o limită la care intensitatea luxului luminos scade semnificativ încât să necesite înlocuirea. Din experiența mea, 4 ani ( 120K km) ar fi o limită optimă sau o limită maximă de 6 ani (150K km).

Chiar asta am spus si eu mai sus :) Verifica inca o data. Am spus insa ca nu imbatranesc farurile, lupa. Din contra, degaja mai putina caldura ca un halogen.

1 hour ago, voinea said:

 dar vorba americanului "once you go black you never go back" 

americancei, nu americanului :)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Bine, ai putea sa faci o combinatie interesanta. Xenon Alb pe faza scurta si LED galben, 3000K pe proiectoarele de ceata. Eu am pus pe proiectoare asa si chiar se observa o diferenta pe timp de ceata sau conditii meteo nefavorabile.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Un pic off-topic (adica se refera doar la LED) dar iata ce aplicatii pregatesc producatorii pe aceasta tehnologie:

Pt cei care nu au chef/ timp sa se uite la tot clipul: ideea e ca VW impreuna cu furnizorii sai de componente pregatesc o tehnologie LED de proiectie a unei lumini compuse din 30 de mii de pixeli iar fiecare pixel poate fi aprins/ stins / dimmed individual (high res. LCD tech) ceea ce da posibilitatea de a ilumina eficient exact suprafetele care au nevoie sa fie iluminate. Mai mult, pot oferi functii interesante gen optical lane assist, o mai buna iluminare pe timp de ceata/ ploaie/ vremea rea,  insa un lucru care mi s-a parut super-important este faptul ca aceasta tehnlogie se bazeaza doar pe software, partile mecanice dispar din ecuatie (si de aici disparand si uzura/ defectele frecvente ale partilor mecanice din faruri)

E clar ca de acum LED-urile ofera o perspectiva mult mai larga in ceea ce priveste inovatia in acest domeniu, perspectiva pe care HID pur si simplu nu e fizic capabil sa o ofere.

Modificat de dbk
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

si uite asa incepe o noua era a masinilor

in care defectele mecanice vor fi mai rare fata de cele electronice

vor apare defecte tipice utilizarii electronicii , de ex :  bad-uri pe nand-uri si emmc-uri care altereaza secvente de bootare sau rutine de memorare

si atunci sa vezi distractie

Modificat de tavitara
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Care crezi ca sunt mai frecvente: defectele mecanice din faruri sau cele specificii electronicii?

PS: Chiar ma intereseaza parerea ta, @tavitara , avand in experienta ta in domeniu (nu interpreta gresit intrebarea mea...nu e nimic tendetios in ea)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

preluand statistica generala referitoare la orice dispozitiv care cuprinde parte mecanica si parte electronica , pot spune urmatoarele :

- cu cat electronica e mai complexa , cu atat sansele sa apara un defect pe parte de electronica sunt mai mari

- cu cat electronica este mai software decat hardware , cu atat sansele de defectare sunt mai mari

ca sa explic simplu - un circuit are nevoie de o tensiune de referinta sa zicem - aceasta poate fi generata hardware cu un divizor rezistiv care trimite un potential unui pin al procesului sau software cu o comanda pe magistrala I2C care comanda intern procesorul

de la 2 rezistoare si o tensiune = primul caz , ajungem la o memorie nvm sau flash , tensiune alimentare , polarizare magistrala date , etc = al doilea caz

cu cat ceva e mai complex , cu atat sansele sa apara o eroare sunt mai mari

daca in acest moment defectele mecanice sunt multiple iar cele datorate electronicii , mai putine , in timp raportul se va inversa , in sensul ca cele mecanice poate vor fi mai multe , dar cele electronice si mai multe ( deci in sens rau )

si va fi nevoie de specialisti buni in domeniu , deci unii care si gandesc si mai bine zis , care inteleg despre ce e vorba , care sa nu iti faca praf electronica masinii

ptr ca la televizoare de ex , sunt foaaarte multi specialisti care fac praf un tv in loc sa il repare

 

reducand totul la niste electrocasnice putem afirma urmatoarele :

o masina de spalat cu comutator mecanic nu va avea niciodata erori pe care le are o masina cu programator electronic , la fel un cuptor cu microunde , etc

vrem tehnologie , ne asteptam si la probleme , inevitabil

 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 2 weeks later...

Noaptea sistemul de iluminare LED cu DLA este absolut superb, mult mai complex decat cel vechi cu Xenon, in plus temperatura culorii este mai apropiata de lumina naturala decat la Xenon si le gasesc odihnitoare la drum lung. Legat de halogen, stand in spatele masinilor cu faruri cu halogen, fascicolul LED se vede mult mai puternic pe ambele parti ale drumului, lumineaza MULT in lateral si iti permite sa vezi lucruri pe care nu le poti vedea cu un sistem obisnuit. In plus, modul in care lucreaza este foarte rapid si precis, practic ai vizibilitate maxima in orice conditii de trafic. As lua acest sistem in dauna multor altor optiuni, il consider o dotare majora de siguranta.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Eu am Bi-Xenon adaptiv pe Touareg 7L si Matrix Led pe Audi 4G si fara doar si poate LED-ul este superior. Asta din experienta personala nu din teste/auzite etc.

Marele avantaj, cel putin personal, este intensitatea luminoasa care la LED pe unde bate se vede ca si cu soarele pe cer :) .

Pe asfalt negru si ud sunt la fel de proaste toate, inclusiv halogenul, nu stiu unii cum vad mai bine cu cele din urma dar mie mi se par toate jalnice. In cazul asta are un sigur "plus" LED-ul ca reflecta marcajul mult mai bine, daca poate fi considerat si asta un plus.

Subscriu si la cele prezentate mai sus de @dercos

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 1 month later...

Salutare, intrebarea mea este mai mult legata de LED Aftermarket vs Halogen OEM. Sper ca e OK, postand pe acest thread.

Merita "investitia" unei astfel de (aparente) copii?

Caut sa inlocuiesc farurile halogen stock/OEM de pe un Passat B8 (cumparat nou in 2018).

Pareri si sfaturi, binevenite. Multumesc!

PS: nu am gasit nimic OEM, decat SH. De aceea link-ul cu ceva aftermarket.

Modificat de Encvw
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Asemenea faruri - chinezarii - pe o masina ca a ta.... e ca si cum ti-ai cumpara ochelari de vedere din cos de la Lidl. Tot asa bine vei vedea cu ele.... adica, mai bine vezi cu halogenele actuale.

Daca vrei sa faci o treaba asa cum trebuie, retrofit la farurile OEM - LED. Da, costa mai mult, dar nu degeaba.

Modificat de F l o r i n
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Mersi,  acesta a fost si motivul pentru care am postat. Dar ceea ce am gasit pe piata, sunt ori astfel de copii chinezesti, ori SH/dezmembrari. Nou, OEM (cred), am gasit ceva basic doar.

Si recomandari sunt binevenite, nu doar pareri :) Legat de retrofit, gasesc un astfel de profesionist in Bucuresti sau Constanta?

 

 

 

 

Modificat de Encvw
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!