Jump to content

LED vs Xenon headlights


Serban F
 Share

Postare recomandată

Stie cineva avantajele pentru a avea LED si nu xenon?

Din cate stiu nu prea se ard si au consum de energie foarte redus dar din cate stiu trebuie sa aibe proces de racire foarte bun ca se incing.

 

Am postat aici Versus'ul ca nu stiam daca merita postat in aria dedicata tinand cont ca nu e vorba de masini.

 

Poate cineva care are/avut si e mai in tema imi explica mai multe. Lumina, durata de viata etc

 

Multumesc mult

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • Administrator

Intr-un bine facut articol din revista AutoBild au testat in germania cateva sisteme (de la SEAT la Mercedes & Co. ) . Sunt similare la lumina / acoperire dar fiabilitatea nu poate nimeni sa o laude caci au prea putina varsta aceste faruri.

Personal nu as mai cumpara masina doar cu halogen si as alege bixenon intotdeauna . Ideea de LED mi pare interesanta dar nu sa ma inghesuiesc sa am asa ceva pe urmatoarea masina .

Nu gasesc revista in Romana sa-ti fac fotografie dar pot sa-ti dau aceste doua linkuri -> http://www.autobild.de/artikel/adac-scheinwerfertest-2009-1006702.html

http://www.autobild.de/artikel/licht-test-3873702.html

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Scrie in acele articole ca in teorie led-urile ar trebui sa tina cat viata masinii. Teoretic pt ca in practica daca se arde unul ce se intampla? Se schimba farul cu totul?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Din ce stiu Led nu se arde...Ideea este ca ma uit la passat si nu au decat LED ca optiune. 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • Administrator

poate LED de pe faruri nu se ard, dar am vazut frecvent in trafic PASSAT, JETTA si chiar si non VAG cu stopuri led si aveau unul , doua arse in cerc/linia de lumina LED...

deci diferente de temperatura, socuri mecanice provoaca probleme cu siguranta in timp .. Si cum zice si The_Ego teoretic tine cat viata masinii ... dar ce te faci daca masina este produs de consum si are durata medie de viata 8-10ani ? (ca un frigider si mai multe nu :lol: )

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Exact asta vroiam si eu sa spun, ce te faci cand nu poti alege bi-xenon cum este in cazul Passat B8?

 

Eu as alege LED insa ca cel de pe Audi, nu ca cel de pe B8:

 

 

Daca vrei B8, alegerea e clara: LED.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pai in cazul acesta viata este de 8-10 ani. Dupa care se schimba :D


Da la A8 din video are 5 sau 6 Leduri pe fiecare far...la passat probabil exista doar 1.

Poate or baga si pe B8 optiunea de bi-xenon

Modificat de Serban F
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Multi ani o sa ii trebuie led-ului matrix sa ne ajunga.

 

VW prin marketing-ul de led sau halogen vor sa impinga pe piata farurile led. Probabil sa testeze :)). Este primul VW de serie cu asa ceva (variantele ca GTE nu se pun).

Intre timp se vor perfectiona tehnicile si vor fi din ce in ce mai raspandite farurile led. Fiabilitatea si costurile unei eventuale inlocuiri sunt marile necunoscute dupa mine.

Ceva frumos si de la MB :D

Modificat de The_Ego
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Ca actual sau fost proprietar de masini cu toate sistemele de iluminare, adica halogen, bixenon adaptiv si led, pot spune ca diferenta intre bixenon adaptiv si led exista, insa nu e atat de radicala ca cea intre halogen si xenon.

Diferentele sunt date de temperatura luminii, care la led este mai alba, dar si la dinamicitatea luminii, la farurile cu led existand tehnologii care modifica modul de aruncare a luminii pe strada, in functie de conditiile de drum.

Daca farurile de la B8 sunt asemanatoare cu cele de la Leon 5F, iti pot spune ca exista mai multe leduri in far, nu e unul singur. De asemenea, se pastreaza functia de autoleveling, insa cea de cornering nu e prezenta, cel putin la farurile clasice cu led, cum e cel de la Leon 5F. E posibil ca cele cu matrice led, mai avansate ca tehnolgie, sa aiba si acesta functie.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Xenon-ul adaptiv poate modifica si el. Cum exista pe Golf 7 Dynamic light assist sau chiar si pe generatia precenta la viteze mici lumineaza pe o arie mai mare si la mers pe autostrada se restrange, concentrandu-se pe directia inainte. 

 

Ceva important ar fi ca nu toate farurile cu led sunt facute egal. In video mai jos, Led-ul de pe S-class nu are nicio treaba cu Led + afs de pe b8, nu degeaba S-ul a fost mereu avangarda. De la minutul 6 este comparativul.

Modificat de The_Ego
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Nu poti compara tehnologia de pe o masina compacta, indiferent ca e Mercedes sau Seat, cu cea de pe S-class. Pana la urma, un S-class costa aproape 100.000 euro, iar un Leon 5F, care probabil e cea mai ieftina masina cu faruri cu led, se poate cumpara la 17.000 Euro.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Nu comparam cu Seat Leon ci cu Passat b8.

Alta era concluzia. Led-ul momentan pe masinile normale Leon, Passat nu este un pas un mare pas inainte pentru ca este la inceput de drum.

Cand va veni tehnologia de pe S si la modele mai accesibile atunci putem discuta realmente de avantajele led-ului.

Modificat de The_Ego
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Revin, farurile de pe B8 nu au aceeasi tehnologie ca cele de pe Leon 5F, cele de pe B8 sunt cu lupa, ca si cele clasice cu xenon:

 

 

Asa arata cele de la Leon 5F:

 

http://www.ps3youtube.com/watch?v=seat-leon-5f-licht-light-review-deutsch-full-led-hYv7uw0JWjQ

 

In concluzie, eu vad sistemul de iluminare de pe Passat B8 mai aproape de xenon decat alte sisteme de iluminare cu led, singurul avantaj fiind temperatura de culoare. Ciudata alegerea celor de la VW.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Mercedes Benz are tot lupa, important e ce se ascunde in spatele ei

2015-mercedes-benz-cls-class-multibeam-l

S-coupe-ul din clipul de mai sus probabil are acest gen de faruri

2015-mercedes-benz-s63-amg-4matic-coupe-

 

De remarcat ceva interesant, adio spalatoare obligatorii la led. Nu inteleg de ce la xenon sunt obligatorii, dar la cele cu led nu.

Modificat de The_Ego
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Mentiune: S-class (limuzina sau coupe) nu are MULTIBEAM LED ci doar CLS facelift are (se distinge prin cele 3 reflectoare pentru iluminarea de proximitate aflate in partea de jos a farului).

 

Exista doua tehnologii pentru farurile cu iluminare LED disponibile in acest moment. Varianta "low" care foloseste tehnologia reflector si varianta "high" care foloseste tehnologia projector. Ambele sunt similare constructiv cu suratele clasice (halogen si HID) diferind sursa de lumina. De asmenea, datorita faptului ca lumina emise de LED este unidirectionala, forma lentilei si/sau a reflectorului poate fi mult mai variata (vezi lentilele rectangulare de pe B8)

B8-ul ofera reflector pentru varianta "standard" a farurilor LED, si projector pentru varianta "plus" a acestora. Cred ca noul leon foloseste tehnologia projector, care este considerabil mai ieftina.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

In prima poza se vede ca nu e vorba de o singura lupa, pe langa lupa pentru faz scurta, exista leduri pentru iluminarea spatiului din fata masinii, precum si o matrice de 24 leduri pentru sistemele adaptive. Fiecare producator a incercat sa inoveze iar sistemele sunt la inceput, sunt sigur ca se vor perfectiona. Sa nu uitam ca exista si tehnologia de iluminare bazata pe laser.

Da, Leon 5F foloseste tehnologia cu reflector.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

La Mercedes , costul unor faruri led vs faruri xenon este ametitor .Banuiesc ca la Bmw , Vag , sunt preturi asemanatoare.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Cateva informatii interesante venite de la un oficial Hella, intr-un articol: http://www.electronicsweekly.com/news/components/led-lighting/car-makers-focus-on-led-headlights-2013-03/

 

Printre ele si un raspuns partial la intrebarea care e diferenta intre LED si HID:

 

Despite the marketing, early LED headlamps were actually dimmer than lamps based on older xenon high-intensity discharge (HID) technology. Now the difference is minimal, allowing advance features to be incorporated.

“In general, LED lighting features all the stuff of other high-end solutions like xenon, for example glare-free high-beam where a camera detects on-coming traffic,” said Pietzonka.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pai si la B8 am vazut ca sunt 2 optiuni Basic LED si High LED, o fi vreo diferenta inafara de ajustarea automata a puterii de iluminare in functie de trafic?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 4 weeks later...

Am facut o comparatie pe timp de noapte....cele 2 optiuni de led de pe B8 cu bi-xenon de pe golf gti..am impresia ca nu merita basic led pt ca mi se pare ceva mai slabe ca intensitate ca bi-xenon. Ori ramai pe standard ori iei led high care sunt de aceeasi intensitate, ba chiar pe margini cum privesti din masina, are putere ceva mai mare 

Modificat de Serban F
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

multumim dar cum traducem ? :D:D

dar e ceva diferenta in favoarea 308

sau nu, e ciudat ca in prima poza din stanga  doar leonul are aprins faza scurta si in a 2a impreuna cu 308..

parca la leon e mai placut luminat si mai real sa zic asa...la 308 zici ca e ca o foaie alba

Modificat de Serban F
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Poti sa folosesti Chrome sau Google translate pentru traducere, scuze, m-am obisnuit sa traduca automat Chrome-ul...

testul este in favoarea Leon-ului. 308-ul bate mai puternic dar aproape, atat pe faza scurta cat si pe faza lunga, si linia dintre lumina si intuneric este mult mai pronuntata, ceea ce ridica niste probleme.

Leon-ul bate atat mai departe, fara sa deranjeze alti soferi, cat si mai "larg", atat pe faza scurta cat si pe lunga. Alte  reviste au zis ca farurile 308-ului deranjeaza putin ceilalti soferi.

 

Comparatie faza scurta. In poza din stanga este faza scurta a Leon-ului, singura lumina, si in dreapta este 308:

 

0004-2014-Peugeot-308-vs-Seat-Leon-Abble

 

Comparatie faza lunga. Stanga Leon, dreapta 308:

 

007-2014-Peugeot-308-vs-Seat-Leon-Fernli

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Din ce am inteles de la dealeri, LED de la leon e cumva in intensitate si calitate cumva intre led basic si led high de la passat. Oare de ce fac diferit pt leon? 

Modificat de Serban F
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!