Jump to content

Pierdere putere, cuplu neuniform, consum mare 1.4 TDI motor BMS


alias
 Share

Postare recomandată

Salutare,

    Sper ca cineva sa se fi confruntat cu problema/ele intalnita/e la masina mea si sa gasesc o/doua solutie/ii.

 

    Polo Bluemotion 1.4 TDI, 59 Kw-80CP, Cod motor - BMS

    Masina cumparata personal din Germania, cu istoric service la dealer VW

    - niciun defect pe VAGCOM - testata la mecanicul meu si la D&C Oradea (reprezentanta VW)

    - 197.000 KM

    - filtru aer, f motorina, ulei, f ulei schimbate 

    - filtru particule ok

    - injectoare OK (corectii -0,17 / -0,17 / +0,37 )

    - presiune ok in turbina

    - nu se vad depuneri mari in galeria de admisie

    - nu s-au vazut furtune de vacum rupte 

    - porneste "la sfert"

    - trage ok in turatii peste 2500 rpm

    

Ma confrunt cu 2 probleme:

 

I. in timpul mersului in plaja de turatie 1800 - 2200 rpm - nu stiu cum sa explic fenomenul corect - masina "da in nas", pierde putere, scade cuplul, timp de 1 sec, lucru care se simte nasol in masina, dupa care trage ok.

Daca "bag picioru in acceleratie" adica din treapta  a 2-a schimb de la 2500 rpm in sus nu mai simt aceasta pierdere de putere.

De asemenea nu simt pierderea de putere de la 2300 rpm in sus.

 

 

II. consum marit de combustibil : in oras (o persoana in masina fara " alte greutati")  consuma 8 litri,  in exterior (2 persoane deci inca 130 kg :) )  nu scade sub 5,5 litri  - ambele consumuri de carburant sunt rezultatul unui stil de condus economic - scimbat viteze la 2300 - 2500 rpm, fara "talpa" ;

Avand in vedere ca e modelul  "Fucking" Bluemotion si ca producatorul spune ca in oras consumul nu trece de 5 litri / exterior 3,2 litri mi se pare ca e problema; de asemenea compar acest consum cu consumul masinii mamei mele POLO 1.4 TDI 55 Kw cod motor BAY - 6 litri in oras si 4,5 exterior - OMFG :) e o diferenta

 

Mecanicul mi-a recomandat sa fac resoftare - incitant, dar as vrea sa remediez problema si apoi sa ii mai pun 35 cai in herghelie.

 

Astept sfaturile voastre si mai ales pe cineva care sa fi rezolvat o problema similara.

Multumesc in avans !

Modificat de alias
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

-"avansul" ?  (MB 004 camp 4)

-blocheaza EGRul cu o garnitura "oarba" si vezi cum se comporta 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Multumesc floro 

Nu cunosc acest detaliu (valoarea avansului)  - am fost si in mers cu VAGcom conectat si baietii de la reprezentanta nu au observat nimic. Se poate sa ai dreptate.

Dar, revin cu intrebarea - oare nu mi-ar face probleme si la turatii superioare daca ar fi din avans sau EGR cu defectiuni?

Doresc sa strang mai multe sugestii urmand ca apoi sa le incerc pe fiecare in speranta de a remedia problema

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Legat de prima problema: cum se comporta volant? Pentru a doua problema as face un schimb de masini (asa pentru vreo 2 saptamani).

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Parca au masa simpla, si nu prea au probleme cu volant

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Janos,

Simt ca face zgomot volant  - atunci cand debraiez stand pe loc si cu motorul pornit se aude diferenta de sunet ( in rest nu cunosc cum sunt simptomele unei volante uzate) - nu imi trepideaza cand plec de pe loc.

Mentionez ca se aude si un zgomot - ca un fel de suierat (discret) tot in plaja de 2000 -2200 Rpm

Crezi ca ar putea fi de acolo ?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Nu stiu exact daca motorul BMS  are fulie antivibratii sau volant cu masa dubla, astfel ca ceea ce observasem la BMM poate ca nu se aplica aici. Dar cert este ca daca este cu DMF atunci figura poate fi identica ca si la mine pentru ca exact asa am simtit si eu la veche volant, si marea problema ar fi ca si cu cea noua am niscai semne (la 40T km dupa schimbare).

Suieratul trebuie sa fie de la altceva.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Din cate am inteles toate 1.4 tdi au volant cu masa simpla ; acesta a fost unul din criteriile pt care am ales si eu 1.4 tdi -> ieftina la intretinere.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Am verificat pe site-ul Sachs, alegand masina mea (59 Kw) http://www.sachsperformance.com/Sachs-Performance-Kupplung-Sportkupplung/VW/VW-Polo-IV-9N_-10.01-11.09/1.4-TDI-59-kW-;-04/2005-:::2_6_155_403.html

Am vazut ca au disponibil disc de ambreiaj cu arcuri in el --> trag concluzia si eu ca e cu masa simpla, astfel ar fi exclusa pierderea de putere din cauza volantei cu masa dubla

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Atunci (oare) nu poate veni din arcuri? Intreb si eu ca sincer nu m-am intalnit ... nu exista vre-un topic pe aceasta tema?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Eu cred ca din arcuri ar scutura nicidecum sa pierd putere - fenomenul se intampla in timpul mersului nu la debraiere

Astept sugestii pentru cele doua probleme ridicate.

Multumesc

 

Atunci (oare) nu poate veni din arcuri? Intreb si eu ca sincer nu m-am intalnit ... nu exista vre-un topic pe aceasta tema?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Vezi ce e cu turbina si fa un log in mers cu cineva cu VCDS sa vezi valorile la MAF si presiune turbo, posteaza aici http://vwforum.ro/topic/41003-log-uri-interpretarea-lor-probleme-turbina-debitmetru-egr/page-399dar incearca sa mai si citesti in urma poate te lamuresti.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 3 weeks later...

Unele motoare din grupul PSA au simptome similare cand senzorul de citire pozitie arbore cotit are probleme.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

 

Alte pareri

 

daca "unu' ,altu' " iti sugereaza sa faci/controlezi  "ceva" iar tu nu postezi raspunsuri decat "astept pareri" o sa stai mult si bine cu masina asa sau o sa o duci la service. niciunul din noi nu are "glob de cristal" acasa (sunt sigur) sa poata face o diagnoza/loguri la masina ta pentru a reusi sa-ti dea o "reteta" pentru a o repara .

 

ce ai mai facut intre timp ?

ai incercat sa obturezi egr-ul ? cum se comporta ?

ai facut niste log-uri (sugerat colegul SergiuD)? BS003 ,BS011 ,MB 003,010,011? un scan ?(daca da scuza-ma ,dar eu nu le-am vazut)

 

scuza-ma pentru "tonul" folosit ,dar din cauza acestor comportamente (cerere ajutor fara cooperare) ,tot mai multi "se plictisesc" de acest forum .

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 10 months later...

Salutare!

Am citit din acest topic si încerc sa discutam deoarece dețin motor 1,4 tdi, cod BMS /filtru particule, Skoda Roomster 2007.

În primul rand, pierderile de putere despre care vorbești le poți asocia cu ambreiajul decât intr-un singur mod, adică accelerezi și mașina nu demarează, dar asta ar însemna că ambreiajul sa patineze , motorul sa se tureze, s-ar auzii și deci nu este din cauza ambreiajului(nu sunt pierderi de putere din ambreiaj). Ce tine despre consumul explicat de tine și eu am cam același consum. In mare nu scad sub 5.5 la drum lung cu pedala ponderata iar ce tine de consumul în oraș este de cam 6,5 după aproximativ 30, 40 de km efectuați local. La km mai putini, calculatorul nu face un calcul bun și îmi arata valori destul de mari...7 sau 8 litrii %. Și eu am problema cu datul în nas undeva la 1800, 2000 ture, mai rar ce este drept și la un mers constant la acea turație. Dacă trec repede de acest prag și o fac de fiecare data , este de neglijat. Oricum motorul fiind în 3 pistoane, destul de mic pentru un Roomster , trebuie mers cu el mai turat. L-am și resoftat ptr niște cai în plus, adică Stage 2 plus, 107 cai. Consumul a scăzut f puțin la un mers normal datorita cuplului crescut la turații joase. La mers sportiv creste consumul fata de înaintea softarii cam cu 1 litru. Puterea este simțită destul de bine, deci s-a meritat remaparea! Menționez ca sunt doar păreri personale și aștept corecții unde am greșit.

P.S. Mi-a picat turbina, palele de la admisie ating în carcasa. Doresc sa ma interesez ce implica modificareturbina kkk 1,4 la Garett de 1,9.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 2 months later...

Am si eu aceiasi problema, doar ca plaja mult mai mare, cam pana la 2500-2800 in functie de treapta, mentionez ca am inlocuit capsula vacumatica, valva n75, traseul nu pare sa piatda vacum, nu face boost.....

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Si eu am 1.4 TDI varianta mai puturoasa de 51kw. La drum lung computeru` zice ceva de 5.1, 5.2. Prin oras creste la 6.0-6.5. La mers mai sportiv pe Autobahn am vazut ceva de genul 5.4. Are aproape 140000km si doar 5 viteze.

Acum ce se aplica la topicul de fata, suieratul il aud si eu dar il pun pe seama ambreiajului care nu a fost schimbat de cand am luat masina, pe la 101000km. Dac schimb treapta 1-2-a mai "feminin" nu aud suieratul.

Acum folclor stiintific: masina a fost adusa din Olanda cu stampile si tot ce trebuie. Avea un semn cu marker-ul pe cadranul  de rpm la ora 12 sau nord, 3000rpm si o mentiune in cartea masinii in olandeza sa nu mai schimbe sub 3000 ca o sa ii cumpere alt filtru de particule :D.

Din cate am citit in cartea ei cuplul maxim la tipul BWB care am inteles ca e frate geaman cu BMS este pe la 2200rpm. Probabil de aici mentiunea de 3000. Din experienta personala masina nu are pierdere de putere la schimbarea la 3000, din treapta a 2-a la a 3-a samd.

O alta problema referitor la consum ar mai fi distanta mica si anotimpul rece. DIn cate am citit in cartea masinii de-abia dupa vreo 4 km motorul incepe sa consume decent si cu cat este mai cald cu atat consuma in randament (90 grade celsius).

M-am produs si eu, scuze daca am plictisit pe cineva.

Si eu am 1.4 TDI varianta mai puturoasa de 51kw. La drum lung computeru` zice ceva de 5.1, 5.2. Prin oras creste la 6.0-6.5. La mers mai sportiv pe Autobahn am vazut ceva de genul 5.4. Are aproape 140000km si doar 5 viteze.

Acum ce se aplica la topicul de fata, suieratul il aud si eu dar il pun pe seama ambreiajului care nu a fost schimbat de cand am luat masina, pe la 101000km. Dac schimb treapta 1-2-a mai "feminin" nu aud suieratul.

Acum folclor stiintific: masina a fost adusa din Olanda cu stampile si tot ce trebuie. Avea un semn cu marker-ul pe cadranul  de rpm la ora 12 sau nord, 3000rpm si o mentiune in cartea masinii in olandeza sa nu mai schimbe sub 3000 ca o sa ii cumpere alt filtru de particule :D.

Din cate am citit in cartea ei cuplul maxim la tipul BWB care am inteles ca e frate geaman cu BMS este pe la 2200rpm. Probabil de aici mentiunea de 3000. Din experienta personala masina nu are pierdere de putere la schimbarea la 3000, din treapta a 2-a la a 3-a samd.

O alta problema referitor la consum ar mai fi distanta mica si anotimpul rece. DIn cate am citit in cartea masinii de-abia dupa vreo 4 km motorul incepe sa consume decent si cu cat este mai cald cu atat consuma in randament (90 grade celsius).

M-am produs si eu, scuze daca am plictisit pe cineva.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 1 year later...

Ai gasit rezolvarea problemei?

am aceleasi simptome si ma innebuneste... aveam si eu acele intreruperi de putere, dar dupa am anulat egr si filtru dpf si au disparut.

dar consumul, doamne fereste.

in Bucuresti daca scot sub 8 e parfum. Calculatorul imi arata consum mediu intre 8,5 - 9,5 uneori sare si de 10.

Masina este Polo 1.4 TDI 69 cp din 2007, am facut schimburile de uleiuri si filtre, merg mereu cu motorina scumpa omv, turbina am reconditionat-o acum cateva saptamani, injectoarele sunt ft bune au valoarea apropiata de 0 (0,3 ... 0,2 ... 0,3) . Din soft nu am nicio eroare totul este cum trebuie.

si totusi are un consum ireal. 

Sper ca am postat unde trebuie. Daca stie cineva ce se poate face , sau are vreun habar, va rog niste sugestii. Consuma cu 2,5-3 litri mai mult decat trebuie. Si punctez, Nu merg talpa cu ea, merg ca omu.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 10 months later...

De ceva timp am o problema intermitenta cu Polo-ul meu 1.4 TDI.

La drumuri mai lungi (peste 2 ore) si viteze mai mari (peste 110 km/h), dintr-odata se aprinde martorul de motor (cel galben) si scade brusc puterea motorului. Problema se manifesta de vreo 6 luni, dar fac putine drumuri lungi cu masina asa ca pana acum am vazut-o doar de vreo 2-3 ori. Intre timp a fost si la revizia anuala, si au fost schimbate toate filtrele si uleiul. Problema a persistat la primul drum lung de dupa revizie. Dar dupa aceea, la drumul de intoarcere, nimic. A mers perfect.

Comportamentul pare sa aiba legatura cu rularea pe autostrada la viteze de 130-140 pentru mai mult timp. Dar cum am spus, este intermitent. Intr-o zi m-am pus pe autostrada Timisoara/Arad si faceam ture. Nimic. Mergea perfect.

In oras nu mi s-a intamplat niciodata. Accelereaza foarte bine la pornirea de pe loc, nu scoate fum, nu e mai galagios ca de obicei.

Nu mi s-a aprins nici un alt martor in bord, cum ar fi martorul de filtru de particule esapament. Masina a fost rulata tot timpul intr-un mod cat mai optim (nici subturat, nici supraturat la rece, cu iesiri scurte periodice din oras pentru curatare filtru).

Am fost si la service, s-au uitat in computerul de bord, dar computerul nu a logat nici o eroare. Dupa ce apare problema si motorul este repornit, eroarea dispare imediat si masina merge bine din nou.

Mi-au curatat contactele de la diversi senzori legati de turbo si motor (nu ma pricep la detalii), dar aparent nu a ajutat.

Aveti vreo idee? Ati mai intalnit asa ceva? Ce imi recomandati, sa astept sa se strice ceva definitiv, si atunci se va sti ce are, sau sa incerc sa schimb anumite piese sa vad daca se mai reproduce?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

cu ce ti au facut diagnoza?

probabil e vorba de limp mode si trebuie sa ai eroare chiar daca se stinge becul din bord...incerca o diagnoza cu un vag com/vcds

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

20 hours ago, ionut10a said:

cu ce ti au facut diagnoza?

probabil e vorba de limp mode si trebuie sa ai eroare chiar daca se stinge becul din bord...incerca o diagnoza cu un vag com/vcds

Nu stiu. Nu ma pricep, si nu vreau acum sa invat vag com / vcds, sau ce o mai fi. Ei au conectat laptop-ul la masina si s-au uitat. Mai mult nu stiu.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 2 months later...

Verifica sa nu fie EGR partial obturat cu depuneri.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 1 year later...

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!