Jump to content

Antigelu', antigelu'.....


BogMW
 Share

Am (am avut) probleme cu antigelul la:  

102 voturi

  1. 1. Am (am avut) probleme cu antigelul la:

    • Fabia MPI
      33
    • Fabia (alta decat MPI)
      10
    • Octavia
      22
    • Seat
      9
    • VW
      31
    • Audi
      5


Postare recomandată

Ce e clar e ca G12 se contracta vizibil la temperaturi scazute, deci o parte din cei 900ml poate fi pusa pe seama sezonului. E adevarat totusi ca 900ml sunt cam mult. Jos la radiator, in parte stanga a masinii este un furtun gros si deasupra lui un senzor de temperatura. Pe acolo se pierde lichid de obicei. La mine erau urme si pe la conexiunea furtunului cu radiatorul si pe la senzor. Parca am scris mai sus in topic cum s-a remediat la mine.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 5 months later...
  • Replies 88
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

  • BogMW

    10

  • s_c

    6

  • Fanatic

    5

  • GIZMO

    3

Top Posters In This Topic

Se remediaza pierderea , pe asa zisul senzor se adauga o saiba si se pune pasta de blocare.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 8 months later...
Post-ul asta e de pe "Golf IV"

mcer - masina te e in garantie asa ca du-te frumos la AVIA si cere-le sa-ti completeze lichidul de racire GRATIS deoarece antigelul (teoretic) nu este consumabil.

Cat despre calitatea antigelului cu care vine masina din fabrica nu stiu ce sa-ti spun avand in vedere ca la Skoda exista diferente intre masinile livrate pe EST si cele pt VEST - cauciucuri, dotari, etc - s-ar putea sa fie si un antigel mai prost, dar nu stiu nimic concret. Exista doar niste zvonuri pe Skodacommunity.de cum ca o firma ceheasca (Spolana) ar fi incercat la un moment dat sa fabrice G12 si a scos un rateu de antigel. Unii spun ca antigelu' asta se mai pune din cand in cand pe Skodele noi (la Felicia au fost cazuri dovedite).

Bog

Alooo, taica mai lasa-ne cu aburelile matale...VA ZIC EU DIRECT CE SE INTAMPLA LA TOATE MASINILE CU CIRCUIT DE RACIRE SUB PRESIUNE...Capacul vasului de expansiune contie o supapa care elibereaza presiunea circuitului cand motorul este rece...deci EVAPOREAZA si lichid de racire...si aviz amatorilor, numai in cazul accidentelor cu deteriorarea circ. de racire (ex radiator, pompa apa) nu vetzi plati lichidul de racire...e trecut la CONSUMABILE, vedeti certificatul de garantie semnat de dvs la livrarea masinii...

Post-ul asta e de pe "Golf IV"

mcer - masina te e in garantie asa ca du-te frumos la AVIA si cere-le sa-ti completeze lichidul de racire GRATIS deoarece antigelul (teoretic) nu este consumabil.

Cat despre calitatea antigelului cu care vine masina din fabrica nu stiu ce sa-ti spun avand in vedere ca la Skoda exista diferente intre masinile livrate pe EST si cele pt VEST - cauciucuri, dotari, etc - s-ar putea sa fie si un antigel mai prost, dar nu stiu nimic concret. Exista doar niste zvonuri pe Skodacommunity.de cum ca o firma ceheasca (Spolana) ar fi incercat la un moment dat sa fabrice G12 si a scos un rateu de antigel. Unii spun ca antigelu' asta se mai pune din cand in cand pe Skodele noi (la Felicia au fost cazuri dovedite).

Bog

Alooo, taica mai lasa-ne cu aburelile matale...VA ZIC EU DIRECT CE SE INTAMPLA LA TOATE MASINILE CU CIRCUIT DE RACIRE SUB PRESIUNE...Capacul vasului de expansiune contie o supapa care elibereaza presiunea circuitului cand motorul este rece...deci EVAPOREAZA si lichid de racire...si aviz amatorilor, numai in cazul accidentelor cu deteriorarea circ. de racire (ex radiator, pompa apa) nu vetzi plati lichidul de racire...e trecut la CONSUMABILE, vedeti certificatul de garantie semnat de dvs la livrarea masinii...Nu vorbesc aici de Fabiile cu motoare MPI sau Felicii, unde intradevar cuplul de strangere al termocupajului de la radiator e prea mic fata de dilatarea radiatorului la presiunea si temp de lucru a circuitului de racire...si de aceea lichidul de racire e ROZ, sa se vada imediat pierderea, ptr remediere, de ex la Dacia-Renault lichidul e verde ca sa sara in ochi orice pierdere

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Alooo, taica mai lasa-ne cu aburelile matale...

Aloo mad Max sa stii ca este inadmisibila o asemenea lipsa de politete pe forum ... indiferent din ce motiv si fata de cine.

Iar daca nu stii, BogMW este unul din oamenii care au contribuit cel mai mult ca acest forum sa ajunga un forum cu adevarat serios si respectabil.

Si noi, membri, nu acceptam sub nici o forma o atitudine ca cea manifestata de tine in acest topic.

Daca iti lipsesc niste ani din primii 7 poti sa te manifesti in piata, dar nu aici ...

Si scuze celorlalti pentru OT-ul meu.

Modificat de razdan
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Domnule MadMax, supapa de presiune se deschide cand lichidul este cald sau mai bine zis fierbinte. Presiunea creste numai in momentul cand creste volumul lichidului de racire, intr-un mediu inchis. Adica atunci cand se INCALZESTE lichidul. Numai si numai cand se INCALZESTE lichidul de racire se "EVAPOREAZA" lichidul (daca citeai mai mult aflai ca se se scrie EVAPORA si nu EVAPOREAZA si supapa de presiune este pt a elibera presiunea cand lichidul este fierbinte - stii e ca la clasa a 7-a la fizica cand te invata ca la fierbere apa creste in volum si produce vapori si ..... creste presiunea). Sau daca nu ai inteles inca principiul de functionare, mai uita-te la "oala sub presiune" in care se mai si gateste. Aia functioneaza la fel. Cand se incalzeste apa produce vapori, creste presiunea si ..... se deschide supapa de presiune, ca altfel ai obtine o bomba pe aragaz. Vezi ce simplu este ?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

PS. Pt domnul MAD MAX. La VAG lichidul este roz, nu neaparat pentru a vedea orice scurgere, ci pt ca este "Silikat-Frei", adica fara silicati. Adica are o compozitie ceva mai speciala care nu intra in reactie chimica cu componentele motorului. Astea sunt SPECIFICATII TEHNICE. La Dacia-Renault este alt antigel si evident, alta culoare. La VAG este roz pt ca asa este solutia respectiva. Si tot antigelul G12 pe care l-am vazut pana acum, produs de diferite firme, este ROZ. Chiar si Guzu-Chim facea intr-un timp G12 (am cumparat eu pt Felicia) si culmea, era tot ROZ.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Oameni buni , daca vreti antigel adevarat , va recomand doua marci :TOSOL A 65 (antigel rusesc care concentrat rezista pana la - 65 grade ) si TOSOL M 85 (anitgel militar rusesc pentru motoare diesel, care rezista pana la -85 grade !!) .Am avut de a face cuaceste substante - daca bagi mana in ele incepe sa te manance si se inverzeste .Le-am folosit la niste motoare de camion RENAULT si credeti-ma sunt nemaipomenite .

Chestia e ca nu exista aparate care sa masoare densitatea acestor doua antigeluri . CU refractometru iese din scala , iar cu densimetrul ala urca de mai are putin si sparge instrumentul .Oricum , nu cred ca ele corespund normelor VW , dar rusii care mi le-au dat spun ca ei le baga la masini care circula la Polul Nord si spuneau ca orice ingheata pe masina acolo , numai antigelul nu .

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 3 months later...

La cat timp (km) se schimba antigelul?

Mersi

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

De obicei, conform manualelor, la doi ani. Au mai fost raspunsuri pe tema asta pe forum. :)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Mobil Frostschutz 600 este sau nu g12 plus :D ? Am primit un bidon de antigel si nu stiu ce sa fac cu el!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Si mie imi scade nivelul antigelului :D . Am gasit-o aseara pentru a 2-a oara (prima a fost in ianuarie anul asta) cu 2 degete sub nivelul minim.

Prima oara cam tot atat a scazut (probabil sa fii fost si frigul) si am fost cu ea in service si nu au gasit nici o scurgere. Mi-au facut cadou un bidonas de antigel (plecam la un drum lung cu masina) si mi-au spus sa verific si daca mai scade sa completez eu si sa revin in service.

Ei bine nu a mai scazut de atunci pana zilele trecute cand mi-am amintit sa-l mai verific (nu-l mai verificasem de vreo luna) si surpriza :D scazuse din nou. Am completat si mi-am facut programare la service.

Masina iese din garantie peste o luna si are 34.000 de km.

Offtopic: Cred ca ar trebui sa mutam topicul asta la Discutii Generale Vw-Audi Seat Skoda ca tare mult l-am mai cautat!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

La cat timp (km) se schimba antigelul?

Mersi

As vrea sa am timp sa citesc tot ce scrie pe aici, dar cu 2 juniori e cam... greu...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 2 weeks later...

problema mare, am nevoie de ajutor... urgent... pana vineri

incepand de astazi a inceput sa apara o balta mica sub masina :D la o scurta verificare se pare ca scade nivelul antigelului si s-ar putea sa fie fisurat ceva furtun :D daca voi mentine nivelul prin completare pana luni cand va fi timp pt. o reparatie, va fi ok? Mentionez ca nu este timp pana luni si am nevoie de masina in weekendu asta pt. vreo 500km. :(

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Cati km are pompa de apa? Ai schimbat si pompa de apa odata cu distributia? Cel mai probabil pe acolo pierzi antigel... Iti sugerez sa verifici frecvent nivelul lichidului de racire daca pleci cu masina la drum lung, ca sa nu ai surprize...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

pompa de apa nu a fost schimbata, sper sa nu fie aia ca ii cam scumpa si acum au fost foarte multe cheltuieli. oricum pana luni nu se vede un service dar se vad drumuri care vor totaliza vreo 500 km. :)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 2 weeks later...

Misina mea are 131.000 km. Nu stiu daca a fost sau nu schimbata pompa de apa in Germania, pt ca nu stiu cum se scrie in germana ca sa caut in cartea de service ... poate este trecut acolo (daca ma poate ajuta cineva - multumesc anticipat). Cand am adus-o in tara si i-am schimbat distributia (la 128.000 km) in service autorizat, dupa verificarea ei, mi-au spus ca pompa de apa va trebui schimbata la urmatoarea distributie... ?!

Cert este ca dupa 3.000 km in ultimele 4 luni, cand am ridicat capota... surpriza : nivelul antigelului a scazut pana la minim adica vreo 400 ml fata de nivelul din februarie.

Trebuie sa fiu ingrijorat? - sau este ceva normal?

Mentionez ca am memorat nivelul antigelului cand am plecat din service dupa schimbul distributiei - deci nu a fost o pierdere cand au dau jos radiatorul.

Multumesc pentru orice fel de sfat.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Apa se mai si evapora. Nu e anormal, pe timp calduros sa-ti scada nivelul antigelului.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Da, asa e. Si eu am completat la finele verii trecute aproximativ 500 ml la alta masina decat cea din semnatura, si pana acum nu a mai scazut nivelel antigelului.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 1 month later...

Eu am facut o prostie monstruoasa...am completat cu antigel d'ala penal de 1 leu litru si in 2 luni mi-a spart caloriferu...l-a corodat.Am zis ca e masina veche si merge si cu d'ala penal...da de unde radiatoarele(am 2 in fata) din aluminiu si caloriferu din cupru.Bine ca s-a spart decat caloriferu...acu am invatat lectia ...numai si numai G12 roz .

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

pompa de apa nu a fost schimbata, sper sa nu fie aia ca ii cam scumpa si acum au fost foarte multe cheltuieli. oricum pana luni nu se vede un service dar se vad drumuri care vor totaliza vreo 500 km. ;)

dupa o mica inspectie la service se pare ca e radiatoru spart intr-un loc si lipitura facuta a cedat, s-a incercat o nou lipire si daca va ceda urmeaza un radiator nou ;)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 5 weeks later...

Salut tuturor.

Problema cu antigelul o am si eu, adica a scazut nivelul sub minim cam cu un centimeru. Am verificat si nu am vazut nicaieri vreo pata sau macar urme de umezeala vizibile. Nu imi e foarte clar pe unde dispare, poate se evapora din vasul de expansiune (poate nu e etans). Masina o am de doi ani si este prima oara cand am problema asta.

Cum inspectia tehnica e peste vreo 4000 de km am decis sa completez eu cu antigel.

Intrebarea e: pun antigelul diluat sau nediluat cu apa distilata? Poate ma ajutati cu un sfat cei care ati mai completat singuri.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Daca urci masina pe rampa, uitandu-te de dedesubt la radiator vei vedea anumite urme roz de G12 pe radiator langa colierul furtunului din stg/jos, altfel nu se vede nimic, intr-adevar. E tipic MPI.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Daca urci masina pe rampa, uitandu-te de dedesubt la radiator vei vedea anumite urme roz de G12 pe radiator langa colierul furtunului din stg/jos, altfel nu se vede nimic, intr-adevar. E tipic MPI.

Cand merg la revizie peste vreo 2 saptamani, am sa ma uit si eu pe sub ea mai atent. La procar unde fac eu reviziile poti sa stai langa mecanic pe durata reviziei. Oricum am sunat la ei inainte sa completez iar raspunsul a fost ca intr-adevar se mai pierde antigel din sistem dar ca acesta se pierde prin evaporare printr-o anume supapa de siguranta. Cred ca pe undeva e oarecum logic ca daca s-a pierdut ceva lichid de racire, temperatura acestuia sa creasca (mai ales ca au fost niste temperaturi mari vara asta) iar ca urmare mai mult lichid sa se evapore din cauza temperaturii mai mari.

P.S. Antigelul l-am turnat nediluatla recomandarea celor de la procar.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 3 weeks later...

Am fost la revizie si m-am uitat sub masina cand aceasta era pe elevator. Intr-adevar existau urme de antigel in acel loc. L-am intrebat pe mecanic si spunea ca trebuie montata o saiba de alama la termocupla in locul unde aceasta intra in radiator. Operatia o sa o execut la inainte de intrarea in iarna. Cand o sa schimb si lichidul de frana.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 8 months later...

Salut...Problema cu scazutul antigelului pe timp de vara am inteleso...Dar e normal ca pe timp de iarna sa fie exact la nivel si acum vara cu 2 degete peste MAX? Asta am remarcat week asta. E vreo problema ca e peste nivel? Nu inteleg de ce si de unde a crescut... Din condens? ;)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!