Jump to content
andrusel

Frana/discuri/placute - probleme

Recommended Posts

andrusel

Salutare.Trebuie sa schimb discurile fata la Sharan.Am cateva variante:ATE=181 lei,Textar=163 lei,Bosch=162 lei,Brembo=118 lei,Roadhouse=106 lei.Pretul e pe bucata.Ceva impresii despre vreo marca din astea ? Merita diferenta de bani ATE ?Am citit ceva impresii ca s-au ovalizat destul de repede la unii . :tuktuk:

As dori ca fiecare dintre voi care a pus vreo marca anume sa imparataseasca parerea lui(pozitiva sau negativa),cat a mers cu ele,comportament(daca s-au ovalizat prematur),astfel sa ne facem o ideie pentru o eventuala achizitie in viitor.Multumesc

Share this post


Link to post
Share on other sites
papay

ATE cu placute ATE se comporta exemplar de 94.000km

Share this post


Link to post
Share on other sites
Silvian91imAuto

Am folosit cu placere vreo 86.000km placute de frana Ferodo cu discurile, de frana, originale (ATE) ale masinii. Recomand. In momentul in care am schimbat placutele (fata, exterioare?) mai aveau, cam 0.2mm de ferodou pe ele si celelalte doua (fata, interioare) aveau mai mult deci erau ajunse la sfarsitul perioadei de viata. Placutele spate, tot Ferodo, aveau doar urme de imbatranire si o uzura buna. In spate nu le schimbas
Sharan despre care vorbesc are franele "de 300mm" (300x26) fiindca e 2003 (frane maricele puse pe masinile produse dupa 07.05.2001).
Dupa setul de la Ferodo am pus un set de la Brembo dar nu pot sa-mi dau cu parerea fiindca am circulat putin cu ele si pe langa asta se auzea acel vajait la franare ce mi-ar zice ca (paremi-se) trebuiau alte discuri de frana, so no feedback about Brembo. Mașina frâna bine.
Daca sistemul de franare este ATE... placutele ATE ar trebuii sa vina perfect si apropo etrierele mele spate erau TRW si doar cele din fata ATE, conductele sunt de asemenea de la ATE, sistemul.
 

Edited by Silvian91imAuto

Share this post


Link to post
Share on other sites
Emy D

Nu mai stiu ce discuri are Sharanul, dar cand s-au cumparat placute ATE, frana a fost net superioara. Acum la golful meu, am pus placute Bosch si sunt foarte multumit. Nu stiu ce sa zic de discuri. Eu as tinde sa merg pe set ATE sau set Bosch sau set Brembo. Dar set, nu combinatii.

Share this post


Link to post
Share on other sites
nelu_24

Am un prieten care vinde piese auto si cand i-am cerut placute de sharan pe original mi-a zis ca daca vreau cu sigla de la vw pe ele costa dublu, altminteri aceeasi marca(textar)fara sigla costa la jumatate.

Share this post


Link to post
Share on other sites
andrusel

Se mai poate "resuscita" un etrier spate care se blocheaza mecanismul de la frana de mana ? Cablul e ok(verificat la mana),arculetul e nou dar mecanzimul(tija) nu revine pana la limitator.Daca il gresez si fac cateva miscari sus-jos isi revine si merge cateva saptamani fara probleme.Etrier nou sau se mai poate schimba/repara/curata ceva la el ? Mentionez ca la frana de picior mecanismul functioneaza in regula. 

Share this post


Link to post
Share on other sites
tonytony

Da-l  jos si misca cu mana de mai multe ori levierul de care e prins cablul de la frana, mai faci cate o pedala. Si la mine a  facut asa si a revenit.


Datorita cablului care il tine putin acctionat  face doar cam juma de cursa si se blocheaza in timp, mai ales daca nu tragi frana de mana macar de 2 ori pe zi, pina la capat.

Share this post


Link to post
Share on other sites
andrusel

Asta e problema....ca masina sta mult parcata si nu e folosita des frana de mana.Ma gandeam ca e vreo solutie de al demonta/curata.

Share this post


Link to post
Share on other sites
tonytony

Se poate si demonta, dar atentie la garnituri, la montaj  atentie la garnitura de pe cilindru, pune lichid de frana pe ea si pe cilindru inainte de montaj.

Share this post


Link to post
Share on other sites
andrusel

Stiu ca se poate,dar in prealabil trebuie sa te pregatesti cu un set de reparatie nou(garnituri) si nu stiu daca se rezolva problema,ma gandeam ca cineva a mai avut problema mea.Multumesc Tony.

Edited by andrusel

Share this post


Link to post
Share on other sites
razvi_gyl

Eu nu am putut sa-l repar decat pentru putin timp,nu merita.Incearca unul OEM SH de pe un sharan 2008/2009.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Iurox

Salutare, vreau sa schimb discurile pe spate. Ce diametru au? 300 sau 268? Masina e fabricatie 2004. Pe fata am discuri noi Ate cu placute Ate. Ma gandeam pe spate sa pun ceva mai ieftin. Am gasit un brand ITN a folosit cineva acest brand pentru discuri de frana?

Share this post


Link to post
Share on other sites
andrusel

268....pune si pe spate bune...nu te zgarci la frane...e pana in 100 lei un disc pe spate pe Ate;)

Share this post


Link to post
Share on other sites
wvw

Buna seara!

De ceva vreme am o problema la frane si nu reusesc sa o rezolv , adica am pedala tare si desi la prima pedala frana tine , daca vreau sa franez dupa 10 m abia o opresc ( si nici nu trage masina)

Am schimbat tulumba de frana cu tot cu pompa , pompa abs/esp (la sfatul ”mecanicilor”) si nici un rezultat , pedala e la fel si cu motorul pornit si cu el oprit

Mentionez ca de ceva timp am aprinsi in bord martorii de abs si esp , si mai nou dupa ce s-a umblat pe acolo se aprinde si frana de mana

Azi am fost la un electrician si dupa diagnoza a aparut ca pompa abs nu comunica ,+ senzor g47 roata stanga fata + g85,,,,,,,

Acum , dupa mintea mea , nu cred ca are legatura pompa de abs cu pedala tare , e corect , nu am abs si esp , dar ar trebui sa am frana

 

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites
andrusel

Stutul de la pompa tandem ?!

  • Upvote 1

Share this post


Link to post
Share on other sites
wvw

Verific maine , sper sa o gasesc , ar trebui sa vina un furtun de la tulumba la ea?

Multumesc!

Share this post


Link to post
Share on other sites
wvw

Multumesc andrusel ! cred ca asta e , am verificat azi si stutul are joc destul de mare, incerc sa il lipesc azi cu epoxi

 

Share this post


Link to post
Share on other sites
vdragos

Subiectul cu frina tare este discutat pe numeroase arii din forum. Folositi cu incredere functia Search.

Share this post


Link to post
Share on other sites
wvw

Multumesc mult andrusel si vw forum!!!, am rezolvat problema cu lipirea stutului . Daca intrebam prima data pe forum rezolvam de mult problema si nu mai cheltuiam aproape 800 de ron, + ca de o luna stau cu masina in curte 

Mai am o singura interbare , codul de eroare” 65535 - Internal Control Module Memory Error” este de la modulul abs ? , pentru ca cu pompa sh pe care am cumparat-o , afiseaza eroarea asta , iar cu cea pe care o aveam pe masina nu apare , cel putin poate o pot trimite inapoi

Multumesc!!

Share this post


Link to post
Share on other sites
andrusel

Vezi ca Ross-Tech-ul spune altceva .;)

Share this post


Link to post
Share on other sites
Razvaboy21
On ‎7‎/‎7‎/‎2017 at 4:16 PM, wvw said:

Multumesc andrusel ! cred ca asta e , am verificat azi si stutul are joc destul de mare, incerc sa il lipesc azi cu epoxi

 

Salut, daca te rog frumos, poti sa atasezi sau sa-mi trimiti o poza cu acest stut? Si eu am aceeasi problema, solutia mecanicului era schimbarea pompei tandem si as vrea sa vad daca nu reusesc sa o lipesc/repar...

 

Merci!

Share this post


Link to post
Share on other sites
Daniel Ratiu

Aveti grija la placutele pe spate. Sunt seturi care vin cu doar pe o parte cu senzor. Eu am patit asta cu placute de la Textar. Sharan-ul meu are senzori pe amble parti. Nu stiu daca la alte modele se poate sa fie pe o singura parte doar. Doar o atentionare sa nu patit si voi ca mine, stati cu masina demontata pana vin piese potrivite. 

Share this post


Link to post
Share on other sites
Vlad Petruta

Buna ziua, am si eu o problema la Sharanul meu, am mai incercat sa mai pun aici intrebarea si nu am reusit. Frana nu prinde bine numai daca apesi pedala brusc, când apesi treptat pedala prinde slab, se duce mult și nu franeaza nici mai jos cum trebuie. Am schimbat pompa centrala de frana si am aerisit toate franele.

Share this post


Link to post
Share on other sites
georgemarcu53

Buna ziua. Am schimbat placutele si pe fata si pe spate.

Acum la pornire i-mi spune sa verific placutelesi  ramine aprins aprins becul de placute cu toate ca am scos toate firele de la ele. Cu respect.

 

Share this post


Link to post
Share on other sites
BadGrandpa

Pune firele inapoi si scapi de avertizare.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now

  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...

Important Information

Acest site folosește cookie-uri. Continuarea navigării reprezintă acceptul dvs. pentru această folosință. Pentru mai multe detalii privind gestionarea preferințelor privind cookie-uri, vedeți Politica de utillizare cookie-uri