Jump to content

Tremurat plecare de pe loc cu TC (traction control - ESP) ON


feliugabriel
 Share

Postare recomandată

Salut,

Sper ca fac bine topicul asta.

Am o intrebare: Am un Passat B6 2009 CR - CBDC Bluemotion resoftat de TCM la 150cp. Nu mai retin inainte sau dupa resoftare daca facea la fel.

Cand plec de pe loc, tremura.

Masina are ambreiaj nou de aprox 10.000 km.

Ce am observat ca daca dezactivez ESP (Apare in bord TC off) masina are alt comportament referitor la plecarile de pe loc.

Nu mai tremura..(sau foarte putin, deh ca e diesel.) .

Am facut 10-20 plecari de pe loc, la toate cu TC on tremura. La cele fara nu mai tremura.

Si iarasi un comportament ciudat, cand ridic ambreiajul, fara sa fie in viteza, motorul se accelereaza 20-50 ture.

Alti baieti cu Bluemotion sa imi confirme cele de mai sus ?

Modificat de feliugabriel
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Din ce spui ar parea sa fie de la ambreiaj. Inainte de schimb facea asa? De ce a fost schimbat?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Cand ai schimbat ambreiaj-ul a fost schimbat si volantul ?

Sau doar disc-ul de ambreiaj + placa de presiune + rulment-ul de presiune ?

Modificat de @DRI@N
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Am schimbat tot kitul din cauza zgomotului produs de volant, zgomotul metalic care apare deobicei la volant cu masa dubla.


Mai citisem pe forumul de la Renault ca exista o bara de stabilizare intre motor si cutie de viteze, insa acuma cu dezactivarea ESP-ului  nu mai am dubiul asta. 

Maine incerc din nou sa dezactivez ESP (Traction Control) sa vad cum pleaca... 

 

Ma deranjeaza in special in oras, la plecarile de la semafor, sau in coloana...atunci se simte urat.

 

Sunt curios:

- daca se accelereaza si la voi cand ridicati ambreiajul (o sa filmez maine sa vedeti la ce ma refer).

- daca se simte la toti trepidatii, daca e normal, la plecarea de pe loc. 

 

Incerc sa scot din ecuatie ambreiajul ca la 10.000 km nu cred sa fie dus.. si e tot sachs la fel , identic chiar cu originalul.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Dar daca pleci usor doar din ambreiaj (fara sa atingi acceleratia) tot tremura cu ESP ON ?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Da... mai putin, dar tremura.

Mult mai mult insa decat cu ESP off.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Eu cred in proportie de 75% ca este din Ambreiaj .

Tu cand ai schimbat ambreiajul ai schimbat cu piesele tale la schimb ?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Da, au fost piese noi, kit complet : volant masa dubla, placa presiune, disc ambreiaj, rulment.

 

 

Asa am crezut si eu, pana am dezactivat TCS... merge total diferit.. Am citit ca ASR / TCS are treaba cu plecatul asta de loc.

Ma gandesc ca poate am vre-un senzor ceva de la ABS (parca TCS functioneaza pe senzorii de la ABS) si imi raporteaza o viteza mai mare/mica decat cea reala pe rotile motrice. (e doar o idee, nu dati cu parul).

 

Tind sa cred ca nu e ambreiajul tocmai din cauza asta. cu TCS OFF nu mai am tremuratul de care povestesc. nu am avut timp astazi sa fac filmulet, poate maine.  

Nu va imaginati ca tremura tot bordul cand plec de pe loc, ci se simt trepidatii care nu ar trebui sa fie acolo si dispar la TCS OFF.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Nu ai inteles la ce ma-am referit .

De obicei cand se repara o masina cu piesele uzate la schimb acele piese care se pun pe masina sunt piese reconditionate de catre facricant-ul lor, si nu piese noi noute .

Fapt care le face sa fie ceva mai ieftine (accesibile pentru buzunarele Romanilor) fata de piesele noi la care nu se cer piesele vechi, si de aceea am zis ca poate acest ambreiaj poate avea o problema sau a fost reconditionat prost .

Uite maine o sa ma uit in ETKA si o sa-ti zic diferenta de pret pentru un ambreiaj 100% NOU si unul RECONDITIONAT .

Problemele cu tremurat-ul au aparut odata cu schimbarea ambreiajului sau cand ?

Pompa de ambreiaj a fost si ea schimbata (sa nu fie de la ea problema) ?

O seara buna .

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Kitul a fost cumparat din Bucuresti, pe langa firma SACHS, pe ambalaj scria AUTONET ( nu stiu daca ei au si kituri reconditionate ), kitul a fost cumparat de mine. 

Totul parea nou si stralucitor.

 

Pretul kitului a fost ~ 1.750 RON.

 

De atunci ma framanta intradevar aceasta problema. Nu am semnalat insa (nu imi aduc aminte)  daca se auzea inainte.

 

Pompa de ambreiaj nu a fost schimbata. Motivul schimbarii kitului a fost zgomotoul metalic pe care-l facea ambreiajul si nu faptul ca patina.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Acuma am intrat pe site si s-a mai si ieftinit.

Pai cum arata un kit reconditionat? si de ce se reconditioneaza? cand se reconditioneaza ? 

 

Si de ce atunci cand inchid TCS nu mai tremura ? 

 

O curiozitate mai am, sa incercati si voi, sunt curios daca doar la mine se manifesta: daca ridicati piciorul de pe ambreiaj, se ridica turatia 50-70 de ture?  ( se schimba sunetul de la motor cand ridicati piciorul de pe ambreiaj ? ) parca ar ajuta la plecarea de pe loc, insa nu stiu sa fie vre-un sistem de asta implementat ?!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Din ce an este masina ?

Ce cod motor ai pe masina ?

Ce cod are cutia si cate trepte ?

AI pe masina sistem START STOP ?

Modificat de @DRI@N
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

2009

2.0 CBDC

5 trepte.

Nu stiu codul cutiei, sau de unde il iau (de pe ea, evident, dar nu am acuma acces la ea). Am insa seria sasiului

WVWZZZ3CZAE025396

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Este un pret ok pentru ambreiaj si CORECT.Nu ai montat nimic reconditionat.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Nu ai montat nimic reconditionat.

Daca nu ai ETKA si nu stii cel putin nu te mai baga .

 

Acum pentru colegul cu problema din acest topic .

Preturile in ETKA stau cam asa :

VOLANT-ul NOU (nu exista RECONDITIONAT) pentru masina cu START STOP marca SACHS = 03L 105 266 S costa 3745 Ron.

VOLANT-ul NOU (nu exista RECONDITIONAT) pentru masina fara START STOP marca SACHS = 03G 105 266 BM costa 3640 Ron.

 

KIT AMBREIAJ NOU marca SACHS = 03G 141 016 A costa 2474 Ron (si sa produs pana la data 30.11.2009)

KIT AMBREIAJ NOU marca SACHS = 03L 141 016 B costa 2474 Ron (si a inceput sa fie produs din data de 01.12.2009)

 

KIT AMBREIAJ RECONDITIONAT marca SACHS = 03G 141 016 AX costa 1826 Ron (si sa produs pana la data 30.11.2009)

KIT AMBREIAJ RECONDITIONAT marca SACHS = 03L 141 016 BX costa 1826 Ron (si a inceput sa fie produs din data de 01.12.2009)

 

Toate codurile ce se termina cu X in coada sunt coduri de piesa RECONDITIONATA si se vand doar cu piesele uzate la schimb .

De aceea sunt si mai ieftine fata de piesele NOI .

 

RULMENT DE PRESIUNE = 02A 141 165 M costa 319 Ron

 

Preturile sunt preturi de reprezentanta iar tu poti cauta la magazinele de piese auto dupa aceste coduri scrise de minecu verde poatele gasesti mai ieftin .

As vrea sa te uiti pe cutie si sa vezi ce cod dau pentru ambreiaj-ul pus de tine (binenteles daca o mai ai) .

Sau pe site-ul de unde au fost cumparate .

 

Iar acum parerea mea ca ce ai pus tu la 1750 Ron este un KIT de AMBREIAJ RECONDITIONAT .

Legat de acel tremurat eu cred 100% ca este VOLANTUL care ESTE PE DUCA .

 

Si inca ceva FOARTE IMPORTANT

Vezi ca VOLANT-ul tau actual suporta mai putini NM fata de cel de pe motoarele de 140 Cp din fabrica, iar faptul ca tu ai facut si soft la motor nu este un lucru chiar asa de benefic pentru el .

El este si mai mic ca diametru 228 mm fata de 240 mm cat au cele de 140 / 170 Cp .

 

O zi buna .

Modificat de @DRI@N
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Si eu am avut o problema asemănătoare cu Audi A4 B6, dupa un mers prin aglomeratia din Bucuresti, ambreiajul facea figuri si tremura cand plecam de pe loc. Am schimbat kitul de ambreiaj cu tot cu placa de presiune + volant si nu a mai facut. Si eu sunt de aceeași părere cu @DRI@N.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Si atunci dece cand dezactivez ESP, TCS, nu mai tremura ?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 8 months later...

Am scapat de tremurat.

Nu m-am lasat pana nu am rezolvat.

 

Am observat ca unul din amortizoare era curs(dupa verificare amandoua era proaste) si cand stateam si invarteam volanul, se auzea un zgomot de arc (m-a dus cu gandul la rulmenti)

Am comandat amortizoare + flanse + rulmenti. Odata cu astea am schimbat si bucsele brat inferior (alea mari de aluminiu).

 

!!Nu mai am tremurat la plecarea de pe loc!!

 

Ce e ciudat, cum poate un amortizor terminat + flanse + rulmenti sa influenteze TC, sa pacaleasca algoritmul de traction control. 

Important e ca acum e bine. :d

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 3 months later...

Hai ca sa n-o stric un topic nou. Mașina mea are buton esp si în mfd îmi apare tcs of/on dacă activez /dezactivez. Iar pe ceasuri imi apare simbolul asemănător cu cel de drum lunecos. Pana la urmă esp e una și aceeași treaba cu tcs? Sau esp înseamnă tcs+inca ceva? Mașini cu esp am avut, știu ce înseamnă. Pentru tcs nu am avut încă zăpadă :)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

nu e tot aia... dar ESP-ul nu-l poti dezactiva din buton. ESP-ul este asa cum ai zis si tu, TCS .. plus altceva

 

TCS - controlul tranctiunii - este vb doar de patinarea rotilor.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 1 year later...

o sa fac si eu o proba ca un reper, si a mea e resoftata de la 110 la 140 (teoretic). 

topic off: dupa dezactivare tcs (ala apare in bord) la plecatul de pe loc scartie unpic apoi intra limitarea. ce pot face ca sa nu mai intre limitarea?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!