Jump to content

Probleme si rezolvari Octavia 3


barqqsanu
 Share

Postare recomandată

posibil sa fie de la soft, insa eu am repornit motorul de cateva ori (respectiv si scos cheia din contact si oprit/ repornit unitatea Bolero) si tot degeaba. Referitor la ce zicea @andreialex treaba cu slaba calitate o pot intelege, insa ce treaba are touch-ul cu faptul ca nu imi mergeau butoanele de pe lateral (gen Radio, Car, Source.... etc). Din acest motiv eu cred ca "buba" provine de altundeva!

 

 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

ca o mare companie ce e, fabrica aprovizioneaza stocurile cu piese de la diferiti producatori, uneori pentru acelasi reper existand mai mult de 1 producator.
prin urmare, pe perioada rece unele ecrane functioneaza, altele nu.

Butoanele fizice au functionat la mine tot timpul, chiar si cand ecranul nu reactiona la nicio apasare. Eu am Columbus, MIB1 2013 produs.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

TPLdisplayCont_zgomot_rola.pdf@ark13

un sunet asemanator am si eu. Insa la mine este mult mai pronuntat. il am de cateva luni, insa nu e mereu prezent (sau nu era). In general face cand temperatura de afara este mai scazuta. Insa cum ziceam este mai gros si este un zgomot care provine de la rola intinzatoare /curea. Exista si un TPI care descrie exact pasii care trebuie facuti in acest caz. Eu unul am fost la inceputul lui septembrie la Porsche TImisoara. Ba mai mult le-am lasat masina peste noapte ca ei sa porneasca motorul atunci cand este rece. Insa al naibii ca atunci nu s-a manifestat. Acum insa cum afara este mult mai rece este prezent mai mereu cand pornesc motorul. Dupa ce se incalzeste nu se mai aude. Am sa caut sa vad daca gasesc TPI ul respectiv si il pun aici! Eu o sa ma duc sapt viitoare cu masina din nou, insa de aceasta data la alt service. Cu cei de la Procar si Porsche TM m-am convins cu numeroase experiente asa ca nu mai vreau sa am de a face cu ei.

Masina are 60k. Tot motor de 2.0

nu e chiar super calitatuv sunetul de la telefon, insa se poate auzi!

https://www.dropbox.com/s/axtgv9fcghb96pp/20160829_125236.mp4?dl=0

Update: am gasit si TPI-ul insa este in germana => google translate!

Modificat de vj_lau
add file
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Salut @vj_lau si mersi de raspuns,

Nu imi dau seama daca este acelasi lucru. Eu vorbesc de acel click metalic (sunet inalt) , la tine pare a fi o rola dusa. La mine masina are 1500 km, si am ascultat inca 2-3 noi la dealer care faceau la fel. La tine a facut de noua asa?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Nu are nimica asa suna motoarele diesel EA 288 de la marele grup . Am fost si eu cu ea la Porsche Timisoara si la Procar Timisoara . Spre exemplificare mi-au pornit 3 masini noi la fel faceau asa ca........

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

@Teodoreanu Mai de mers merge :) insa ca si idee la mine nu facea zgomotul la inceput. Cam de la 45/50k a inceput sa faca. Sincer mie nu mi se pare normal plus ca in TPI ul care l-am share-uit sunt descrise clar sintomele:

- zgomot la rece

-dispare dupa 5 min cand motorul este cald

- iar daca se constata  ca vine de la rola, ei sunt obligati sa schimbe rola cat si cureaua. Cea mai mare probleme a acestor service uri este :

1. Majoritarea consilierilor / mecanicilor habar nu au ca exista informari de la fabrica: vezi exemplul meu cu schimbatul amortizoarelor spate. Nu era unu la Porsche care sa fi stiut de TPI in August 2016, desi primele informari erau din 2015. Au ramas cu gura cascata si intrebari de genul de unde il am, plus ca nici nu au stiut sa il citeasca, initial spunand-mi ca nu am PR-urile necesare, desi bineinteles era fals ce spuneau. Si atunci chinuiete sa le explici la "berbeci" ce scrie acolo, si asta desi la ei scria in limba romana :))))

2. Service urile au target ca sa raporteze / rezolve cat mai putine garantii,

In cazul meu masina merge si este a 5-a din familie din Grupul VAG. Insa si cea cu cele mai multe probleme! Asa ca pt mine bye bye grupul VAG!!

Numai bine,

Laurentiu

Modificat de vj_lau
correction
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

@Teodoreanu Din pacate, este de ajuns sa fie prima, ca teapa a fost data.

O alta problema pe care o am (lasand la o parte acest sunet iritant care nu trebuie sa existe la o masina noua) este ca atunci cand ridic mai brusc piciorul de pe ambreiaj (cu masina stationara dar motorul pornit) se aude un clanc metalic din zona motorului. Iarasi am vazut alte masini la reprezenta care fac la fel si in continuare mi se pare inadmisibil daca intr-adevar asta este solutia constructiva.

Mentionez inca o data ca masina este noua ( are 1500 km ).

 

Modificat de kthor
ștergere parte "off-topic"
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

@vj_lau sau @Teodoreanu imi puteti va rog confirma (avand in vedere ca aveti tot diesel 2.0) daca acel clanc metalic se manifesta si la voi? Multumesc frumos.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

am programare joi la reprezentanta pentru pierdere de lichid racire (da... in continuare pierde pe undeva). Deoarece pierde o cantitate mica la un timp destul de mare (cam 3 degete latime sub semnul de minim din vasul de expansiune completez cam la 3 luni), cred ca nu se va vedea la o inspectie vizuala.
Am 2 intrebari pentru cei cu mai multe cunostinte in domeniul tehnic:

1. se poate face un test de presiune de durata mai lunga in care intreaga instalatie sa stea sub presiune o durata de timp mai lunga (gen 24 de ore)? Exista aceasta procedura la reprezentanta? Dupa acest test, se va vedea oare vreun rezultat? Intreb pentru ca masina va iesi din garantie in februarie, si as vrea sa o stiu rezolvata de problemele "adolescentine" cum ar fi amortizoare, schimbator viteze exfoliat, becuri xenon arse, oglinzi rabatabile schimbate pe garantie, etc

Din istoricul masinii, pompa de apa reiese a fi schimbata.

Atasez mai jos un link unde este descris cum un domn, la sud de Dunare, avea aceeasi problema cu pierdere de lichid de racire chiar dupa schimbare de pompa apa, si chiar si dupa o schimbare de garnitura de chiulasa (identificata ca fiind defecta in mod incorect). 

Doar dupa ce a pus niste reactiv in lichid a putut observa urme de la "intercooler" zice el (eu nu sunt mecanic de meserie si nici acest domn nu se exprima elegant in limba engleza). Prin urmare a schimbat piesa cu codul 04l129766n si a rezolvat problema. Din septembrie nu mai pierde niciun strop. 

Cum as putea sa explic eu situatia descrisa mai sus cat mai bine consilierului de service? Ce piese este reprezentata de acel cod? La nivelul meu de intelegere mecanica auto, google ma depaseste.

http://www.briskoda.net/forums/topic/405019-crazy-coolant-loss-on-16-tdi-15/page-3

 

 

2. exista vreo informare service cu privire la eroare de bec xenon ars total aleatoriu (pe vreme mai umeda mai ales)? mentionez ca sunt rare ocaziile, dar primesc eroare de bec xenon ars in bord, ma uit la reflexia farurilor in masina din fata mea si vad ca un far este stins. Chestia ciudata este ca daca opresc si repornesc motorul de la buton, problema dispare - becurile xenon se aprind... pana data viitoare 
Daca exista o asemenea informare cu privire la faruri / calculatoare far sau ce naiba o fi, mi-o puteti share-ui ca sa o prezint consilierului service? Ca le-am mai spus de problema anul trecut dar ... stiti si voi urmarea..

 

Multumesc mult!

Modificat de andreialex
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

@ark13 la mine nu se aude acel zgomot metalic de care vorbesti .

@andreialex eu am avut ceva pierderi de lichid de racire au pus masina sub presiune 6 ore si nu au vazut nimica . Acuma au complectat la nivel cu antigel ramane sa vad daca mai scade . Referitor la faza cu xenonul cred ca ar fi bine sa o duci in service sa faca o testare ca de iesi din garantie sunt sigur ca va costa ceva distractia .

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

On 11/16/2016 at 2:14 PM, vj_lau said:

salut

revin cu o completare la postul de ieri. Astazi din nou la +2 grade nu mi-a mers touch-ul deloc. Insa surpriza: de aceasta data nu mai reactioneau nici butoanele de la Bolero. Ieri doar touch-ul era problema. Motor oprit si repornit, cheie scoasa din contact, etc.. nu au niciun efect.

@Ebi am incercat ce ai spus tu si degeaba! Am sa merg cu ea in service saptamana viitoare. Insa daca la +2 grade face asa, nici nu vreau sa stiu la  -10 sau chiar mai mult!

Din pacate cum spun si "marii specialisti" din reprezentanta, acesta este nivelul technologiei la ora actuala...=> asa ca vai si amar!

Revin cu o completare: dupa ce am cautat pe forumurile din Germania, am gasit un TPI de la Skoda care descrie problema semnalata de mine. Cum anticipasem, problema vine de la SW!

Aici un extract din documentul original:

Ursache ist eine qualitätsabweichende SW des MIB-Steuergeräts bei Fahrzeugen die im Zeitraum von KW 45/2012 bis KW 12/2016 gefertigt wurden. Serieneinsatz Ab der KW 12/2016 kommt ein modifiziertes Steuergerät der Multimedia-Bedieneinheit mit einer neuen SW 1031 zum Einsatz.

Adica problema provine de la un SW de proasta calitate, mai pe romaneste :)) Si toate MIB-urile produse intre perioada de mai sus mentionata pot/ sunt afectate. Problema s-a rezolvat incepand din KW 12/2016 pt ca masinile primesc un alt ECU,probabil de la alta firma. Tot acolo este descris ca "baietii" lucreaza intensiv la un SW update si pe masura ce acesta va fi gata, TPI-ul va fi actualizat si service-urile vor sti ce au de facut!

Seara faina la toti!

 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

si eu tot am completat... dar nu e normal intr-o instalatie unde se presupune ca livelul ramane constant.
La octavia 2 am schimbat distributie + role + pompa apa + inlocuire lichid racire acum 3 ani si... ce credeti? - si in ziua de azi nivelul este acelasi ca in ziua in care am umplut sistemul. Ireprosabil.

La octavia 3 am deja completat aproximativ 1 litru in 4 luni

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

asta cu completatul de lichid racire cred ca e ceva "normal" la noile modele :) eu am 60k si am completat pana acum de 2 sau 3 ori nu mai tin minte exact. Am reclamat in doua service-uri problema => raspunsul a fost ca este "oarecum normal". Insa comparativ cu alte probleme sunt "nimicuri". 

Luati o stica de G13 de 1,5 litri si va ajunge pt completat pt 1-2 ani sau chiar mai mult pt ca il faceti 1:1. Sau varianta nervi prin service-urile noastre :P

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Am asa o vaga impresie ca ajung tot la vorba ta @vj_lau dupa vizita la reprezentanta o sa plec acasa cu masina la fel dar cu o sticla de antigel extra in portbagaj.

Pacat ca masina n-are nicio vina... eu sunt mai tipicar pentru ca vreau sa fie lucrurile cum trebuie.
 

Revenind la problema descrisa te tine cu un post mai sus, eu am primit un update de software pt unitatea de navigatie la finalul iernii trecute, prin martie sau februarie am impresia, Inainte de update, ecranul nu raspundea la comenzi cam de pe la temperatura de 5-6 grade in jos. Fiind final de iarna, dupa update nu am avut oportunitatea sa testez eficacitatea solutiei.  Dar saptamana trecuta a fost destul de frig dimineata, uneori si aproape de 0 grade la prima ora, iar ecranul navigatiei nu a avut nicio problema.

Sper sa nu ma bucur prematur, acum in prag de iarna. As fi fericit daca rezolva si inginerii astia ceva stricat. Conform informatiilor prezentate de tine, nu sunt afectate decat masinile produse in aproape intregul interval de productie O3 (2012-2016)... un fleac insignifiant.

Seara buna!

 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Cu xenonul care se stinge incearca sa mergi in service chiar atunci cand o face. Nu mai opri motorul, pune-i sa faca poze, deschide fisa de service si asteapta sa vezi ce decizie iau.

Pentru pierderea de lichid, mergi in service, lasa masina sa se raceasca, pune-i sa iti umple pana la nivel maxim permis si pune-i sa sigileze ei borcanul(cu vopsea sigiliu, orice). deschide fisa de service si dute din nou la ei cand scade lichidul. In momentul acela sa se spele cu ea pe cap.

Modificat de teologul
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Ma numar si eu printre cei care completeaza antigel la interval de circa 2 - 3 luni. La service (Avia motors) mi s-a spus ca este un fenomen "normal" conform producatorului.

Am semnalat de asemenea si problema "amortizoarelor scurse". Iarasi mi s-a raspuns ca este un fenomen "normal". Mai mult, au venit si cu o foaie scoasa la imprimanta cu poze in care apareau amortizoare scurse unde fabrica spunea ca este totul OK. 

Probabil, totul este "normal" atat timp cat masina este in garantie. Dupa aceea, raspunsurile primite din partea service-urilor pe aceste teme vor fi altele, sunt convins. Cu siguranta imi vor atrage atentia asupra securitatii deplasarii avand in vedere amortizoarele scurse si alte bla, bla-uri ...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Interesant ca pe sora de platforma al octaviei 3 , pe leonul meu  FR cu motorizarea 2.0TDI 150CP EU 6 intampin fix aceste asa zise probleme. Trebuie sa completez si eu cam la 3-4 luni antigel si am lacrimare la telescoapele spate, bineinteles primesc si eu exact aceleasi raspunsuri de la serviceul reprezentantei Skoda/Seat din Cluj( sunt una si acelasi) . Mi-au zis ca degeaba le pun acum la testare, ca daca nu sunt sub 40 la suta oricum nu pot sa le schimbe, ce-i drept pana acum eu nu am simtit nici o schimbare in rau al caroseriei pe curbe sau la trecerea peste denivelari mai ample unde imediat se simte un telescop scurs sau imbatranit... doar ca pe vechea O2 nu am avut asemenea probleme deloc in 100 000 km... Probabil ca motoarele se fac in acelasi fabrica pentru tot concernul VW( vorbesc de 2.0TDI) si puntile spate fixe pentru O3 si Leon 5F pana la 150CP primesc aceleasi telescoape si componente al meu fiind ST(combi) etc...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

@ark13 m-am uitat inca o data pt filmuletul tau. Pot sa iti confim ca la mine nu se aude acel zgomot metalic. La mine este mai degraba un zgomot mai infundat si care cum ziceam cred ca provine de la o rola! O sa merg in service cu ea cat de curand si te voi tine la curent daca mai aflu ceva!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Salutate 

Am o problema mai ciudata daca ii putem spune asa .

Mi a fost livrata o Skoda Octavia rs in urma cu 2/sapt si de atunci nu pot activa pilotul automat la peste 80 de km/h.

Pana la 80 de km/ h se activeaza si se poate accelera din butoane peste aceasta viteza.

Are cineva idee de ce nu pot activa si peste 80 la ora ?

Multumesc

Am sunat la dealer si au zis ca nu stiu si sa trec pe la ei sa vada dar inca n am avut timp !

Multumesc

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Am fost la service sa-mi rezolve problema cu inchiderea centralizata automata la demaraj . Cauza este motorasul de inchidere de la usita  rezervorului nu mai functioneaza se va inlocui pe garantie.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Interesant diagnostic. La incuierea din telecomanda cum reactioneaza capacul rezervorului?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Toate usile,portbagajul  se inchid mai putin usita de la rezervor si din acesta cauza nu  merge inchiderea centralizata  la demaraj .

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

On 11/18/2016 at 9:46 PM, andreialex said:

am programare joi la reprezentanta pentru pierdere de lichid racire (da... in continuare pierde pe undeva). Deoarece pierde o cantitate mica la un timp destul de mare (cam 3 degete latime sub semnul de minim din vasul de expansiune completez cam la 3 luni), cred ca nu se va vedea la o inspectie vizuala.
Am 2 intrebari pentru cei cu mai multe cunostinte in domeniul tehnic:

1. se poate face un test de presiune de durata mai lunga in care intreaga instalatie sa stea sub presiune o durata de timp mai lunga (gen 24 de ore)? Exista aceasta procedura la reprezentanta? Dupa acest test, se va vedea oare vreun rezultat? Intreb pentru ca masina va iesi din garantie in februarie, si as vrea sa o stiu rezolvata de problemele "adolescentine" cum ar fi amortizoare, schimbator viteze exfoliat, becuri xenon arse, oglinzi rabatabile schimbate pe garantie, etc

Din istoricul masinii, pompa de apa reiese a fi schimbata.

Atasez mai jos un link unde este descris cum un domn, la sud de Dunare, avea aceeasi problema cu pierdere de lichid de racire chiar dupa schimbare de pompa apa, si chiar si dupa o schimbare de garnitura de chiulasa (identificata ca fiind defecta in mod incorect). 

Doar dupa ce a pus niste reactiv in lichid a putut observa urme de la "intercooler" zice el (eu nu sunt mecanic de meserie si nici acest domn nu se exprima elegant in limba engleza). Prin urmare a schimbat piesa cu codul 04l129766n si a rezolvat problema. Din septembrie nu mai pierde niciun strop. 

Cum as putea sa explic eu situatia descrisa mai sus cat mai bine consilierului de service? Ce piese este reprezentata de acel cod? La nivelul meu de intelegere mecanica auto, google ma depaseste.

http://www.briskoda.net/forums/topic/405019-crazy-coolant-loss-on-16-tdi-15/page-3

 

 

2. exista vreo informare service cu privire la eroare de bec xenon ars total aleatoriu (pe vreme mai umeda mai ales)? mentionez ca sunt rare ocaziile, dar primesc eroare de bec xenon ars in bord, ma uit la reflexia farurilor in masina din fata mea si vad ca un far este stins. Chestia ciudata este ca daca opresc si repornesc motorul de la buton, problema dispare - becurile xenon se aprind... pana data viitoare 
Daca exista o asemenea informare cu privire la faruri / calculatoare far sau ce naiba o fi, mi-o puteti share-ui ca sa o prezint consilierului service? Ca le-am mai spus de problema anul trecut dar ... stiti si voi urmarea..

 

Multumesc mult!

am fost ieri la avia si le-am lasat masina pentru verificari la sistemul de racire, mai exact pt a investiga pierderile reclamate de mine la ultimele 2 vizite.
m-au sunat azi dimineata si mi-au spus ca au facut testul sub presiune timp de 3 ore si nu s-a putut vedea nicio pierdere, dar azi au verificat din nou cu motorul cald, dupa o iesire la plimbare cu ea si au zis ca se pot observa mici urmede lichid pe la pompa de apa + termostat.
Au verificat ei in istoricul masinii si au observat ca doar termostatul a fost schimbat anterior in garantie din acelasi motiv, iar acum m-au intrebat daca le pot lasa masina pana le vin cele 2 piese ce necesita schimbare (pompa de apa + termostat).

Asta e partea buna. Partea proasta e ca masina va fi imobilizata la ei pana la finalul saptamanii viitoare (datorita minivancantei de 30nov/01dec)
 

Referitor la becul de pe partea dreapta xenon care se stinge aleatoriu, mi-au zis ca incearca sa reproduca eroarea schimband becul pe farul celalalt si daca nu se manifesta, atunci vor schimba calculatorul ce controleaza becul xenon. Au si o informare in sensul asta. Chiar daca nu se mai stingea becul cat timp e la ei masina, aparent erorile de bec ars raman in calculatorul masinii.

Trei mari probleme am avut cu masina asta: ecranul navigatiei ce nu raspundea pe timp de iarna (dar au rezolvat prin update de soft) si astea doua cu pierderea de lichid racire si becul xenon dreapta . Sper sa fie de domeniul trecutului dupa ce iau masina inapoi de la ei.

 

 

 

Modificat de andreialex
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

On 22.11.2016 at 3:09 PM, Alex2112 said:

 

STIRE

 

 

Cum vi se pare stirea asta?

 

"Un britanic in varsta de 32 de ani si-a pierdut viata dupa ce pilotul automat al masinii sale, o Skoda Octavia, s-a blocat. Acesta nu a reusit sa il decupleze, iar masina a intrat cu 191 de km/h in spatele unui camion parcat.

Ei bine, acest sistem a mai produs o victima, dupa ce un britanic de 32 de ani si-a pierdut viata. Potrivit celor de la Daily Mail, pilotul automat al masinii sale, o Skoda Octavia, a ramas blocat.

Kaushal Gandhi se afla la bordul masinii sale pe autostrada M40 din Marea Britanie, cand a observat ca pilotul automat nu se mai deconecta. Acesta a sunat imediat la 999 (112-ul britanic) si i-a spus operatorului ca masina sa nu se opreste si ca desi vitezometrul indica 112 km/h, viteza reala este mult mai mare. Britanicul de 32 de ani a declarat ca pilotul automat s-a blocat in momentul in care a incercat sa treaca masina din modul Sport in modul Normal.

La indicatiile operatorului, soferul a incercat sa scoata masina din viteza sau sa o opreasca de la butonul Start/Stop, insa fara niciun rezultat. Mai mult decat atat, acesta spunea ca masina face tot felul de zgomote, si ca viteza creste in continuare.

Dupa o convorbire de aproximativ 8 minute si dupa ce operatorul i-a propus sa incerce sa traga frana de mana, apelul s-a incheiat brusc. Un martor a sunat imediat la 999 si le-a spus acestora ca masina intrase intr-un camion parcat intr-un spatiu de servicii, la iesirea de pe autostrada."

 

ati depistat astfel de anomalii?

 

 

Modificat de the_andy16
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • Marian a închis acest topic
  • vdragos unlocked şi locked this topic
Vizitator
Acest subiect este închis acum şi nu mai pot fi adăugate alte postări.
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!