Jump to content

Probleme si rezolvari Octavia 3


barqqsanu
 Share

Postare recomandată

anvelope vara, temperaturi 2-4 grade, umezeala in aer + ploaie, mazga pe jos: chiar atat de greu e sa adaptezi stilul de mers la conditiile carosabilului?

Da, cat se poate de normal. Ca sa nu mai zic ca suntem in aria probleme. Octavia asta e o masina plina de probleme.

Modificat de warlock
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Nu stiu ce plecari de pe loc faceti voi dar la mine de cand am masina nu vazut martorul ESC aprins . Si daca este plecare in forta gen scrasnit"" de roti  normal sa intre ESC-ul .

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Am remarcat un sunet care se reproduce numai in anumite conditi

Sunetul semana cu un suierat

1. Trebuie sa fiu in treapta 3 sau mai mare
2. Sa fie turatiile peste 1800
3. Sa fie vreme ploioasa

Sunetul este mai pronuntat la accelerare dar ramane si daca mentin viteza.
Am inteles de la cineva ca e un sunet normal venit de la turbina cand este umezeala mare afara.

Voi ati remarcat un astfel de sunet?

p.s. si eu daca accelerez putin mai tare intra asr-ul imediat...eu ma gandeam ca anvelopele sunt prea slabe pentru puterea motorului

 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

gata warlock, renunt la orice agresivitate in trafic. am notat.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Revin cu un update pentru situatia mea relatata pe pagina anterioara :

pentru chiulasa mi s-a oferit inlocuire ( a doua chiulasa) dar mi s-a spus ca trebuie sa platesc uleiul. Serviceul in care am facut constatarea , desi stie foarte bine ca incalca prevederile UE si Informarile Skoda mi-a spus ca imi va pune doar Castrol. Eu in motor am Motul . Fie il completeaza cu Castrol - ceea ce este o tampenie , fie imi pun Castrol pe care nici ei nici fabrica nu il vor plati. Am schimbat uleiul acum 8000 de km ca sa imi fie impus un produs pe care nu il vreau.Au o lista de peste 60 de produse conforme cu norma vw504 si nu o recunosc. Astfel mi se refuza inlocuirea componentelor pe garantie.

Eficienta la franare la o masina relativ noua a ajuns la 66% pe puntea fata fata de 80% anul trecut si undeva pe la 90 de noua. Eficienta totala la franare este tot 66%, cu 8 % peste minimul necesar sa trec ITP-ul. Trebuie sa ma rog sa trec ITP-ul la o masina relativ noua.

Nu mi s-a facut nici o verificare specificata in ELSA pentru sistemul de franare.

Ca sa nu fie discutii despre anvelope, masina circula mai mult timp noaptea/seara/dimineata cand sunt temperaturi de 7 grade sau mai putin. Atat timp cat anvelopele de iarna nu au rupt aderenta ( nu a intrat ABS-ul ) la nici un test de franare nu are rost sa discutam despre anvelope de iarna folosite la temperaturi mari sau despre anvelope care nu au aderenta. Anvelopele de iarna sunt Continental TS850.

 

Modificat de gabip
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

@gabip: strict legat de eficienta la franare, vroiam sa te intreb cum stai cu discurile de frana? Au aparut striatii mari in ele, sau probleme de acest fel care pot micsora suprafata pe care calca placutele ?

Ai observat dezechilibru la franare stanga-dreapta cand ai facut testul de frane ?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

@gabip  : eu la fosta O2 i-am schimbat discuri si placute pe fata la revizia de 80 000km la reprezentanta. I-am pus Ate Power disc si ulei lichid frana Motul RBF 660(ce-i drept mai scump) si mi-a iesit eficienta 92% si diferenta intre stanga-dreapta  1.2%, am si acum foaia de test frane dupa montare... nu este normal sa ai 66 %...nu stiu ce sa zic. Atunci masina mea avea 4 ani...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

75NOR , striatii sunt . Nu sunt adanci dar se vede unde placuta apasa mai mult pe disc . O sa pun o poza ca sa se vada clar ce vreau sa spun. Pe pedala trebuie sa apas foarte tare si ma apropii de limita maxima la care se poate apasa ( cursa maxima a pedalei). Forta de franare a scazut pe o roata cu 600N si pe alta cu vreo 400 . Diferenta este de 8% intre rotile din fata . In iunie era de 14%.

Discurile sunt murdare, prafuite , nu sunt ca oglinda ca la alte masini vazute. Dupa o coborare de la Ranca ( ~1600m altitudine ) am vazut acest lucru.

IMG_20160329_104408.jpg

IMG_20160329_104356.jpg

Modificat de gabip
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Gabi, ceva nu e in ordine la franele tale. Daca pozele cu discurile de mai sus sunt facute dupa ce ai facut macar 5-6km si ai apucat sa pui cateva frane normale, gen treceri de pietoni, semafoare, etc, adica conditii normale de rulaj, discurile ar trebui sa se curete "oglinda" cum zici si tu.

Din pozele tale pare ca ar fi probleme si la placute - materialul lor care nu curata bine discurile + nu calca pe toata suprafata.

Asta ar putea justifica o eficienta scazuta la franare.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Am prins si treceri de pietoni pe la scoli si semafoare dimineata + o frana teapana sa feresc un destept care a intors pe linie continua. In plus, asa arata si dupa o coborare de la munte unde chiar se franeaza nu ca in oras.

IMG_20160329_102458.jpg

IMG_20160329_102511.jpg

Modificat de gabip
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

@gabip: ideea e cam asa:

Conform normativului RNTR, eficienta minima pentru masinile fabricatie >2010 este 58% pentru a fi admis la testul de frane, deci, din pacate te incadrezi la 66% cat ai obtinut.

Totusi, la 22,000km cat am vazut ca aveai inregistrati la momentul testului, nu e ok, e cam neplacut.

Eficienta testului depinde de mai multi factori, in ordinea importantei: stare discuri + placute, presiunea in anvelope, daca anvelopele sunt ude sau nu (au coeficient de aderenta diferit pe rolele alea ale standului de frane)

Ideea e ca pe garantie nu o sa-ti schimbe nimeni discurile si placutele la 22,000km, din pacate. Iarasi, ochiometric vorbind, din ce grad se vede ca au discurile, par cam 50% uzate, iar asta e cam prematur, avand in vedere rulajul tau.

La un stil agresiv si non-preventiv de condus cam 25-30k tin placutele si 60k discurile - din ce am vazut pe la unii si altii.

Posibil sa fi prins un lot de placute de frana usor neconform ? Vezi si "calcatura" neuniforma pe suprafata discului.

Simti vreo trepidatie in pedala pe franare ? Asta ar fi semn de discuri ovalizate :(

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Discurile au 1 mm uzura iar placutele 2-3 mm. Nu sunt agresiv dar nici nu merg cu piciorul pe pedala de frana.

Au o informare pentru discuri exact pentru problemele mele : eficienta mica, zgomote la franare, frana care nu e simetrica pe fata ( stiu si ce zice RAR-ul ca de la 30% diferenta intre rotile de pe aceeasi punte nu mai am dreptul de a circula). In plus apas pedala pana aproape de fund ca ca ma opresc iar la a doua apasare este foarte tare. La nici o masina nu a fost nevoie sa apas pana la fund.

Stiu de cel 58% dar la mine a scazut de la 80 asta vara la 66 in mai putin de 9 luni. Presiunea era buna ( 2.2) si anvelopele uscate. O sa fac si cu anvelope de vara un test dar rezulatul va fi acelasi mai mult ca sigur.

Trebuie sa mi se ia certificatul de inmatriculare + o eventuala amenda ( daca ma prind la control pe drum) ca sa vada ca este o problema ? De ce sa nu faca toate testele posibile, sa inlocuiasca piese si daca nu se confirma nimic sa ma puna sa platesc tot ? As plati cu cea mai mare placere daca mi-ar demonstra practic ca nu sunt probleme. Ei decat din vorbe spun ca e totul bine, fara teste. Daca ma duc in alt service ( nici macar la VW/Audi nu am voie dupa ei) neautorizat Skoda sa schimb piese si observa "baietii" , ma mult ca sigur ca vor spune ca sunt interventii neautorizate + discutii de garantie.

Modificat de gabip
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

ok, daca ai masurat uzura discurilor e in ordine. M-a pacalit poza, probabil din cauza flash-ului parea umbra mai mare pe "bordura" discului.

Asta cu apasat pedala pana la fund, iar la a doua sa te opresti, poate fi o problema la pompa de frana, sau aer in instalatie (dar daca spui ca nu s-a umblat nu vad de unde), sau...lichid de frana cu probleme (vine la pachet cu senzatie de frana spongioasa).

In orice caz, dincolo de presupunerile de pe forum, ar trebui mers in service si investigat special problema asta

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pai ,reprezentanta , nu dau nume dar este una singura in Craiova spune ca nu are ce teste sa faca ca este totul bine si lor nu li se pare ca am probleme la frana ( dupa un mers de proba). Anul trecut si un client de-al lor le-a spus ca se auzeau zgomote metalice ( pacaneli) cand franau ca sa iasa din service cu masina mea. O sa platesc un o expertiza facuta de cineva autorizat de Ministerul Justitiei daca ei nu vor.

Eu probleme cu vacuum-ul sau cu repartitorul de sub vasul de lichid de frana banuiesc ca sunt probleme. Pentru ca nici o anvelopa de iarna nu va pierde intre 400 si 600N fata de o anvelopa de vara.

 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Cu cauciucuri de iarna ar trebui sa scoti rezultate mai bune pe standul de franare, compozitia mai moale adera mai bine la rolele alea abrazive...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

am noua O3 de 4 zile si primii 100km :)

am urmatoarele probleme:

- nu stiu cum sa testez si daca merge mirrorlinkul. Am Galaxy S4, am incercat cu Syngin si nimic. Imi recunoaste telefonul pe cablu, il scaneaza, dar zice ca nu s-a gasit nicio aplicatie. A incercat cineva mirrorlink cu Galaxy S4?

- am plasa pt. portbagj (parca era in optiunea simple clever). Nu-mi dau seama cum sa o montez. Imi poate trimite cineva o poza detaliata?

 

AM inteles ca AndroidAuto nu este disponibil in Ro, deci singura obtine ar fi mirrorlink si conexiune pe cablu usb tel-bolero.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Ma uitasem pe lista cu telefoane compatibile si vad s4 mini dar nu s4. Ciudat ....

Am sperat sa mearga deoarece am citit niste tutoriale cu s4.

Mai am un Samsung A5, voi incerca cu acela.

 

Thanks.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Am si eu o intrebare pentru cei cu dsg.. La voi pedala de accelaratie e la fel mapata incat, cand apesi dabia aproape jumate sa traga mai tare si cand apesi cam 25% din pedala sa fie asa mai lenta ?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Salutare.

Acum ca a venit vremea mai calda, iar clima este tot timpul setata pe 22 de grade, am simtit un miros intepator (ca de otet) al aerului conditionat. Se intampla constant cata vreme masina cata vreme e relativ  cald afara si masina trebuie sa dea aer rece. Cat a fost iarna, nu am avut probleme

Eu am mai patit asa si la Octavia 2: Desi la ea am incercat diferite spray-uri minune (de prin diferite magazine) pe care le lasai pornite la picioarele pasagerului / soferului cu ventilatia pornita la maxim, nu am reusit decat sa improspatez masina un pic - mirosul urat continua sa fie prezent.

Intamplarea face ca la O2 a trebuit sa schimb radiatorul de clima pt ca avea o fisura dar si compresorul pentru ca era valva defecta. Schimband aceste doua repere, baietii de la service au "spalat" si conductele instalatiei de aer conditionat cu o solutie ce mirosea a aurolac. 

Ceea ce vreau sa zic e ca mirosul din O2 a disparut doar dupa ce am demontat mai multe repere ale masinii si s-a putut interveni fix acolo unde bacteriile salasuiau.

Credeti ca la O3 exista vreo solutie de a scapa de miros fara sa demontez aproape toata fata masinii?

 

Multumesc.

 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Fie iei un sprai mai bun cu furtun si bagi furtunul pe gurile centrale pana ajungi la evaporator fie dai caldura la maxim si lasi masina asa 5 minute. Pentru varianta cu caldura , trebuie sa repeti operatiunea la cateva zile.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

@andreialex: se rezolva montand un filtru de polen cu carbon si efectuand un tratament de ionizare de 15min. Am patit la fel si asa s-a rezolvat. Doar schimband filtrul nu rezolvi, e musai cu ionizare

Modificat de 75NOR
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

va multumesc pentru sfaturi.. nu cred ca are filtru de polen cu carbon.. cel putin nu cred ca asta pun cei de la reprezentanta la revizie.

Unde fac tratamentul asta cu ionizare? Am vazut la Avia Motors ca au pe site "Igienizare Climatizare" - http://www.aviamotors.ro/Service/Igienizare-Climatizare

Suna foarte complex ce fac ei acolo. Credeti ca ar fi suficient sa scap de miros?

 

Multumesc.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • Marian a închis acest topic
  • vdragos unlocked şi locked this topic
Vizitator
Acest subiect este închis acum şi nu mai pot fi adăugate alte postări.
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!