Jump to content

Probleme si rezolvari Octavia 3


barqqsanu
 Share

Postare recomandată

Eu folosesc Foerch (nu fac reclama!), acest produs:

 

http://www.foerch.ro/product.aspx?p=cba74489-a6b0-4bdf-a275-5ae61dcf5eaf&g=4e33a057-e13e-4f8d-8211-7bb99bd5a733

 

E mai scump ca Wurth, deci e mai bun! :icon_thumleft:

 

@sosoktm, barqqsanu: asa-i, siliconul nu e bun. Daca e pentru cauciuc si plastic atunci nu trebuie sa contina silicon.

(Asta in loc de "felicitari ca ai rezolvat problema!".... :D)

Modificat de AdiG
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Corect, si Foerch este foarte bun, am dat exemplu de Wurth pentru ca au si magazin pe soseaua Fundeni, pe cand Foerch se gaseste sensibil mai greu pentru persoane fizice.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Bine bine...voi lua Wurth...nu va panicati :)))

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

in regula, dar adevarul e doar la un google search distanta ;)

a nu se confunda "siliconul" pt bord cu produse specializate de intretinere cauciuc pe baza de ulei siliconic.

scuze de offtopic.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Salutare,

 

Nu imi mai merge plierea automata a oglinzilor cand se inchide/deschide masina. Aveti idee cum se rezolva?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

In meniul sub setari este "bifa" pusa ? Presupun ca in interior, la oglinzi, nu este pus pe alta pozitie "rotita" sau ?

RjRFkND.jpg

 

Later edit: Vorbim despre Octavia III sau ?

Modificat de ToniM
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

In meniu sunt puse toate bifele; am si resetat la Factory Settings; butonul acela posibil sa fi ramas in pozitia de rabatare manuala. Am vrut azi sa intru intr-o parcare , foarte stramta intrarea din cauza masinilor parcate, in capat tot din cauza masinilor parcate nu am avut cum sa ies asa ca a trebuit sa dau inapoi si sa pliez oglinzile manual ca sa am loc ; apoi nu mai voiau sa se deplieze manual dar intr-un final am reusit; ulterior , posibil ca am lasat butonul pe pliere manuala ;asta sa fie cauza pentru care nu se mai pliaza automat la inchidere/deschidere?

PS : Da, vorbim de Octavia III model 2014.

Modificat de enderb
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Am pipait pe dinauntru un Octavia Ambition (Smart) si manerele interioare de portiera erau dintr-un plastic scartaitor.

La Octavia mea de acum 14 ani manerele sunt din material mai robust.

 

E cu scart si la Elegance? 

Modificat de hiro
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

La elegance sunt din metal ca se simt reci. Am impresia ca e un metal prost care daca ai forta se rupe, nu se indoaie..

Apropo a observat cineva o chestie in neregula la usita de la carburant? Gen: se deschide/inchide intr-un mod dubios cateodata...

Modificat de son1k
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Nu e nimic din metal la interior, cu atat mai putin manerele usilor. Chiar si "cromul" este doar plastic lucios.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

 Am citi in manualul de utilizare ca nu trebuie tratate chederele cu niciun fel de material ! Ele sunt tratate din fabrica cu un strat mat incolor de vopsea,care sa impiedice inghetarea pe piesele vopsite de caroserie si pentru a reduce zgomotele in timpul rularii .

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Am descoperit un site realizat de un posesor nemultumit de Octavia sa http://nuskoda.ro/

Nu cred ca asta ar descuraja pe cineva hotarat in a achizitiona acest model + motor si cutie, dar zic ca trebuie citite si astfel de patanii cu masini lamaie. Nu vreau sa fie rost de flame.

Modificat de The_Ego
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Am citit tot de pe site acum cateva zile.. Omul a fost ghinionist in privinta masinii.. Sper sa nu fim si noi in viitor cand vom atinge 60.000km+

Modificat de son1k
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

In mod normal gherlele astea s-ar intampla cate una pe masini diferite, la el s-au aliniat planetele si toate au cazut, cel putin aia cu turbina e aiurea rau... O chestie mi-a atras atentia - aia cu accidentu si Front Assist - parca ala merge doar in oras si la viteze mici, nu? Parca la viteze mari trebuie sa ai ACC.

Nu inteleg de ce se ataca totusi la faptul ca nu-l lasa cu uleiul lui la revizie, atat timp cat masina e in garantie. E o regula, cred, general valabila, nu e doar la Skoda. Brady nu mai accepta niciun fel de lucrari cu piese aduse, indiferent daca masina e sau nu in garantie. Fiecare dealer are preturile si modul lor de a face business. Daca nu vrei ulei din cazanul de 200+litri, dai un ban si iti desface bidon la 1l si in prezenta ta ti-l pune in masina.... Saracul e patit si mi-e chiar mila de el la cate i s-au intamplat dar are si niste chestii care denota putina nestiiinta...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

uleiul tau cu sigla RAR ar trebui acceptat de toate service-urile. Asta este legea! Legea concurentei neloiale. ca sa nu mai spun, ca o masina in garantie care face revizia in service autorizat RAR ar trebui sa isi pastreze garantia. asa zicea legea , cel putin acum 2-3 ani! De asta in Germania gasesti sa iti faci revizia in garantie si e luata pe bune de catre producator, in orice sat, la orice garaj cu 2 elevatoare. Doar factura sa fie explicita. am vazut in Viena reparator skoda, citroen, peugeot la parterul uni bloc, unde incapea o singura masina.

Nu vad ca omul e oripilat ca nu-l accepta cu uleiul, doar vad ca face niste constatari. poate undeva are dreptate. problema ambreiajelor la dsg 7 nu mai poate fi numita boala copilariei...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Din cate tin minte problema asemanatoare a mai fost raportata pe forum tot la O3 1.4 tsi tot cu actuatorul wastegate: http://vwforum.ro/topic/115090-probleme-si-rezolvari-octavia-3/page-15#entry2531981

Modificat de fixpixu
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Cu regret pentru situatia neplacuta a omului, dar eu consider ca o parte din probleme provin din necunoastere si din asteptari prea mari de la alegerea facuta (care in cazul de fata se cheama Skoda Octavia III 1.4 TSI DSG, dar ar fi putut avea si alt nume si la fel s-ar fi intamplat).

 

Faptul ca reprezentantii de vanzari sunt insuficient instruiti tehnic ca sa te lamureasca despre functionarea anumitor sisteme ale masinii, inainte de vanzare, e un fapt pe care eu l-am intalnit, si chiar si la alte marci. Chiar am avut senzatia (ciudata!) ca eu ii explic vanzatorului cum va functiona masina... Multi dintre noi au riscat anumite optionale netestate, dar eu cel putin am cautat sa inteleg cum functioneaza si sa ma edific inainte de a face comanda.

 

Spre exemplu, FA-ul si ACC-ul nu actioneaza decat in raport cu corpuri in miscare, filmuletul cu cutia de carton mi se pare chiar caraghios... (eventual daca-l puneau in fata lor pe unul pe o bicicleta imbracata cu o cutie de frigider invelita in staniol, care sa franeze brusc :) ) Asistentul frontal functioneaza nu numai in oras, ci si la viteze mai mari. In situatia in care te apropii mai mult decat limita de distanta setata in infotainment (sunt 5 limite), de masina care merge in fata, iti apare pe MaxiDot un semn de exclamare intre doua masini. La o apropriere prea mare, presupunand de exemplu o franare brusca a masinii din fata, apare o masina incercuita de semne de exclamare, rosii + avertizare sonora. La mine asa este, si asa se comporta, (inca!). N-am asteptat sa franeze singura, totusi, dar cred ca am vazut undeva pe forum un link cu niste rusi care au incercat, si a functionat.

 

Sistemul ACC este altceva, desi foloseste tot radarul din bara fata. Masina "se tine" dupa masina din fata, atata vreme cat viteza setata este mai mare sau egala cu a celei din fata, iar distanta setata (numarul de linii) o mentine la "siguranta". In momentul disparitiei obstacolului din fata (aflat in miscare!, de exemplu prin schimbarea benzii), masina accelereaza la viteza setata, pana cand o alta masina este "prinsa" de radar, si ciclul se repeta. Practic, masina lucreaza intre doua constrangeri impuse de sofer. Eu sunt cel putin incantat de cum functioneaza sistemul.

 

 

Despre Bolero "posedat" s-a mai scris, si cu siguranta e o boala de copilarie care probabil ca a fost rezolvata, devreme ce la modelul meu nu sunt probleme.

 

Despre consum mare, zgomote anormale in cutie, ambreiaj defect si turbina defecta, nu vreau sa supar pe nimeni, dar vorbim de o cilindree relativ mica ce prin "dopaj" a ajuns la performante care-i solicita limitele. Plus ca mai depinde si de cum o conduci si ce vrei de la ea.

 

Sunt convins totusi ca modelul respectiv este un "best-buy", dar calificativul are sustinere mai mult in marketing decat pe considerente tehnice. De aceea, cedarea anumitor componente nu ar trebui sa uimeasca chiar asa de tare. Sigur ca nici nu le putem considera normale, mai ales probabilitatea ca "toate sa mi se intample mie" este un caz izolat. 

Si aici nu stam bine nici cu angajatii service-urilor, in multe cazuri vorbim despre firme private care sub sigla VAG (Skoda in cazul asta) au patroni romani, care se uita la bani cand e de trimis tehnicienii la training (si nu numai din-an-in-pasti, ci constant, prin rotatie), sau cand trebuie achizitionat un tester nou, respectiv setul de manuale si sdv-istica pentru un model nou. Si in 99.99% din cazuri, o procedura de diagnosticare si reparatie la un model nou, diferita de revizia curenta, se face pentru prima data pe masina clientului. Ca sa nu mai vorbim de zgomote neobisnuite, care prin natura lor, sunt un element care tine de subiectivismul celui ce face verificarea in raport cu "gradul de exagerare" al clientului. Credeti-ma pe cuvant, am lucrat ca sef de service pentru doua marci cunoscute. Altele, nu VAG.

 

Despre politica uleiului de motor: producatorul masinii recomanda un anumit tip de ulei compatibil cu motorul masinii. Compatibilitatea o reprezinta norma uleiului, care, coroborata cu faptul ca l-ai cumparat in mod legal, cu bon fiscal, de la orice magazin valabil, il face eligibil pentru a fi folosit in masina ta. Producatorul insa nu specifica "de unde" sa cumperi acest ulei. Reprezentantele insa, printr-un regulament intern, declara ca nu folosesc piese sau consumabile decat cele achizitionate prin sistemul propriu, deoarce nu dau garantie. Este doar o procedura interna, care poate fi reclamata la OPC, deoarece contravine drepturilor cumparatorului. Daca insisti, service-ul trebuie sa faca schimbul de ulei cu cel adus de tine, mentionand pe deviz/factura faptul ca uleiul e adus de client si indeplineste norma corespunzatoare motorului respectiv. Atasezi o copie a facturii sau a bonului fiscal si, daca in viitor vei avea vreo problema de garantie la motor, nu au cum sa ti-o refuze. De cele mai multe ori, insa, decat sa punem in aplicare aceasta teorie, preferam sa platim in plus la service, si sa nu ne legam la cap.

 

Una peste alta, da, experienta omului a fost neplacuta, si nu-mi doresc sa mi se intample. Dar n-as lua-o ca o fatalitate, sa ma apuc sa concep pagini web in care sa declar ca "masina a vrut sa ma omoare!"...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Aia cu "masina a vrut sa ma omoare" e foarte nasoala la capitolul emotii/senzatii, nu e ceva trivial si care poate fi trecut cu vederea foarte usor. La fostul O2 1.2 TSI mi-a murit si mie turbina intr-o depasire. Toata familia in masina, clasica problema cu actuatorul electric wastegate.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Deci pe MQB nu functioneaza city emergency brake?

Cum isi da radarul seama de un corp ca e stationar sau in miscare la o viteza mai mica?

Nu are cum decat sesizeaza diferenta cu care se intorc undele emise. Practic daca masina din fata merge cu 10kmh si cea din spate cu 50kmh este acelasi lucru cu faptul ca cea din fata sta si cealalta are 40kmh

 

 

Pe Up de ce merge?

 

L.E.: De fapt conteaza inaltimea corpului. Ce a facut el acolo cu acele cutii de carton nu este suficient cat sa declanseze.

Modificat de The_Ego
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Da, am patit si eu la Passat, de la N75. Dar nu m-am gandit ca piesa aceea ar avea ceva contra mea... De-aceea e bine sa mergi prudent, sa lasi loc si de neprevazut. Mai ales ca piesele se mai strica cateodata si din modul cum le exploatam...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

S-a mai discutat deja. Tehnologia este diferita intre ce are VW pe acel Up si Front Assist de la Skoda. Skoda foloseste doar radarul din bara, pe cand la VW foloseste si o camera stereoscopica la oglinda, in acelasi stil cu Volvo/Mercedes etc.

 

Radarul din bara de la Skoda merge pe efectul Doppler, care masoara diferenta de viteza intre doua corpuri aflate amandoua in miscare. Nu va sugerez la Skoda sa testati sistemul cu masini oprite la semafor... ;)

 

PS: Nu are legatura cu inaltimea obstacolului, acele cutii sunt mai mult decat suficiente ca inaltime. Numai ca ar trebui sa aiba si ceva metal in ele si sa fie in miscare.

Modificat de TudorM
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Deci m-am inselat amarnic, scuze, credeam ca FA singur, fara ACC, merge doar in oras la viteze mici

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Mersi de lamuriri. Personal nu stiam acest aspect si nu stiu cati stiu ca de fapt Skoda nu are city emergency brake ca la VW. E un lucru important ca nu franeaza la corpuri stationare.

De exemplu daca cel din fata de opreste brusc sistemul de la Skoda ar frana? Teoretic da.

 

Vazusem acest clip referitor la inaltime:

 

Acum intradevar se leaga si cu ce ai zis de camera.

Modificat de The_Ego
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru camerele stereoscopice iti trebuie si un sistem software destul de avansat de procesare a imaginilor si reconstituire a unui mediu 3D -> detectare obiecte -> algoritm de evitare/reducere a daunelor. Noi pe Skoda nu avem astfel de camere. Cea mai avansata camera de pe Skoda MQB e cea pentru ILA, care poate recunoaste farurile/stopurile masinilor din fata si prin urmare sa controleze farurile.

 

Sistemul de detectare video a obstacolelor e f complicat de realizat si utilizat fiabil intr-un mediu real. Banuiesc ca tine minte toata lumea esecul Volvo de fata cu toata presa, cand s-au stropsit pe un camion cu un S60. Au avut cateva rusini de genul asta si cei de la MB cu un S-Classe. Este si unul din motivele pentru care majoritatea masinilor autonome actuale aflate in teste folosesc LIDAR (adica laser). Acel sistem iti poate creea din start o imagine 3D in jurul masinii, dar sunt extrem de scumpe (gen >$50k/LIDAR).

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

George, daca cel din fata franeaza brusc nu vrei sa stii cum reactioneaza FA-ul (mai ales daca nu ai un volan in care sa te sprijini si nici centura cuplata). ;)

Tudor, lasa LIDAR. Frumos ar fi fost sa fi montat un radar cu unda pulsata, cu achizitie multipunct/multifocala - sagitala raportata la planul de deplasare, cu posibilitate de urmarire simultana a tintelor achizitionate si cu predictie de traiectorie (pe baza unei a doua antene de inalta frecventa) si, bineinteles, cu acoperire frontalo-caudala si backup cu telemetru laser. Adevarul este ca ar fi " dat bine" optiunea ACC la numai 500k. :)

Cred insa ca Skoda a ales (motivele imi scapa :P) sa se bazeaze pe un radar "de buget", cu unda continua si care, spre deosebire de alte "Dopplere" mai sofisticate (insa nu cu mult), ascunde tot ce nu se afla in miscare sau are o viteza foarte mica. Practic cam ce a mai explicat Tudor p'aci.
 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • Marian a închis acest topic
  • vdragos unlocked şi locked this topic
Vizitator
Acest subiect este închis acum şi nu mai pot fi adăugate alte postări.
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!