Jump to content

Inlocuirea placutelor de frana


Catalin
 Share

Postare recomandată

Ca sa fii sigur ca sant originale, ia-le din reprezentanta. E valabil la orice piesa.

Comportamentul martorului tau de frane se explica prin faptul ca firele senzorului fac contact intre ele uneori, si atunci sistemul vede ca totul e ok.

E foarte posibil sa nici nu fie uzate, ci doar rupt vreunul din fire. Cea mai buna solutie: verificarea placutelor.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • Replies 266
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

  • C o s m i n

    55

  • MARINJUVETE

    20

  • dsf

    9

  • msanyix

    9

Top Posters In This Topic

Posted Images

MULTUMESC PENTRU SFATURI!

Am ales FERODO PREMIER FDB 1323 - pe fata la pretul de 250 RON. Le-am schimbat astazi(50 RON manopera) o sa va spun cum e cu ele.

O sa trebuiasca sa la schimb si pe spate (sambata viitoare).

In ceea ce priveste martorul comportamenul lui se poate explica prin faptul ca nu era tocat definitiv firul si probabil avea pozitii in care facea contact.

Ingrijorarea mea este legata de faptul ca placutele pe stanga erau mai tocate decat cele pe dreapta si din cate stiu nu este ok precum si faptul ca toate placutele erau tocate inegal (mai mult la un capat decat la celalat) diferenta este de 2 mm (la ochi, nu le-am masurat), la un capat aveau aprox. 2 mm iar la un capat aprox. 4 mm, daca vreti pun si niste poze cu ele. ce parere aveti de acest lucru?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

am vazut ca mai nou pe orginal multe masini vin cu JURID...probabil pentru cost reduction...eu sincer nu mi-as lua Jurid.. In vara cand o sa schimb discuri si placute o sa merg pe Brembo sunt okay la pret (sub original) si numa de bine am auzit de ele.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Salutare,

Am schimbat placute+discuri acum 2 ani cca 30000Km, LUCAS, TRW, fata+spate si nu am avut ce sa reprosez de la ele; Cu un regim de utilizare moderat, doar cateva exceptii de franare de urgenta dar care mi-au dat incredere pana acum!

Preventiv (2 ani) am schimbat decurand lichidul de frana.

Am doua intrebari:

1. Dupa inlocuire+aerisire am pedala mai elastica ma refer la cursa pana la franarea completa, este normal asa ?

Am avut pedala un pic mai tare si frana si daca o ciupeam, acum am o cursa parca mai lunga, progresiva si nu sunt obisnuit cu ea, trebuie sa duc piciorul un pic mai jos iar masina franeaza gradual; Ma obisnuise-m sa simt franarea din varful de cursa al pedalei (mai sport), care acum este mai moale; Frana este ferma odata ce am atins punctul de blocare, lureaza si ABS la frana brusca, dar repet este mult mai jos; Pedalele sunt aliniate corect si placutele nu le-am schimbat!

2. Daca pornesc motorul cu piciorul apasat pe pedala simt ca intra servo, pedala se imoaie, si apoi daca mentin puternic apasat are tendinta de a se duce usor in jos!

Care este comportamentul normal in ambele cazuri ??? ca poate acum este bine, iar pe mine ma lovit paranoia franelor!?!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

09WVW, ai aer pe instalatie. Nu s-a facut corect aerisirea. Si eu am patit la fel. Era buna frana, dar totusi parca se putea mai bine. Si mergea pedala jos. Cauza? Aveam aer pe conducte.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 1 month later...
Pana nu se "obisnuiesc" noile placute cu striatile existente pe discuri, frana nu va fi la fel de eficienta ca inainte de schimbarea placutelor, dar acest lucru nu trebuie sa ne ingrijoreze. Dupa 300 km de la schimbare nu va mai fi nicio problema.

Schimbarea placutelor nu afecteaza pompa de frana, abs-ul sau altceva.

Asa am facut cu mentiunea ca am pus capacul la rezervorul de lichid de frana si apoi am facut pedale pana s-a intarit. Am pornit motorul si iar am facut pedale,

dar pedela se ducea destul de jos si dupa 7-8 pedale a inceput sa fie mai ferma. Acum am peste 1000km si tot nu am frana ca inainte de a schimba placutelele.

Abia la a doua pedala am frana buna. Daca am aer in instalatie cum a intrat doar prin schimbul de placute pe fata ? Sa incerc o aerisire pe fata ?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Fa o aerisire la toate rotile, nu doar pe fata. Frana buna doar la a 2-a pedala sau pedala elastica tradeaza existenta aerului in intalatie.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 1 month later...

Salut. Am schimbat ieri placutele fata / spate cu placute de frana REMSA. Ce ma nemultumeste este ca pe fata la roata din stanga la viteze foarte mici imi freaca cred ca pe disc o placuta si se aude foarte urat si se simte si in volan, daca ciupesc umpic frana nu mai face, sau daca merg mai tare la fel nu face. Am curatat si discurile de depunerile care erau pe ele. Am facut 100Km si la franari cand ma opresc la semafor mai si fluera cateodata, o sa scap de aceste efecte sau trebuie sa desfac etrieru dupa fata sa vad ce e acolo de atinge? Multumesc

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

eu am avut remsa si scartaiau f tare.eu unul nu am fost multumit din aceasta cauza.in rest frabnau destul de bine

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Salut,

Am schimbat si eu placutele pe fata acum cateva zile... am aceeasi problema ca si Romario, presupun ca este data de noua placuta care a incalecat putin buza formata pe disc (care este cam uzat).

O alta problema este martorul de la sitemul de franare care a ramas aprins, placutele erau uzate si trebuiau schimbate (mai aveau 6 - 7 mm), este posibil ca motivul sa fie din alta parte cum ar fi pompa sau mai stiu eu ce senzor de la sistemul de franare?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Merci Cosmin... exact cum ai spus problema a fost de la una din mufe...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 4 weeks later...

Daca imi montez discuri ventilate , exista placute speciale pt asa ceva sau pot pune orice tip de placuta de frana?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pe Passat discurile fata SUNT ventilate standard. Numai cele spate nu sunt ventilate pentru ca nici nu prea ai nevoie sa fie ventilate pe spate.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Da asa e ..scuze, la discuri perforate ma refeream :)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

salutare ,

am o problema sau cred ca am o problema , de curand (aprox 7000 de km) am schimbat placutele de frana fata , am pus TRW , disucrile au fost rectificate ( am dat jos buza , nu era

cine stie ce de mare dar am dat-o jos )

ei bine toate bune si frumoase pana azi dimineata cand am observat ca placutele nu se uzeaza uniform , ma refer la suprafata placutei , atasat am pus o schema , am desenat

ca si cum ai privii de sus ,perpendicular pe disc

e normal sa fie asa ? mentionez ca acel grad de usura e cam de 2 mm !!!! am mai obs o chestie ca la o franare brusca dupa ce s-au incins discurile frana aprope ca e inexistenta

am avut azi dim un caz ca am fost nevoit sa franez de la 140 la aprope 0 , violent ,abs .. si din astea .. apoi am obs ca frana nu mai prindea cumtrebuie ....

e normal ?sfaturi?

Multumesc

post-5830-1240817729_thumb.jpg

Modificat de Red
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Eu zic ca discul ala e cam uzat. Trebuia masurata grosimea lui atat la baza, cat si la extremitati. Doar asa iti vei da seama in ce stare e. Asta e "programul" dupa care se uzeaza discurile: prima data extremitatile, apoi la baza. Uite aici un exemplu elocvent.

Placutele vechi nu erau asa? Sau n-ai observat?

Iar calitatea slaba a franei dupa incingere, e oarecum normala. Aici intervine mai mult calitatea ferodoului din placute.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

se paote sa fie de la discuri , e pe ambele parti ale masinii usata la fel placuta de exterior ..

totusi e ciudat , m-am uitat in cartea de service au trecut fix 4000 de km doar !

la placuta veche nu era uzura sub forma asta , era pe intreaga suprafata a placutei usata la fel !

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

in ambele parti la fel ?

si pe stanga si pe dreapta masinii ?

tare imi e ca era prea mult lichid de frana in borcan dupa inlocuirea lor si din cauza presiunii mai mari exercitate de etrier pe extremitati s-au uzat mai mult

deseara merg la mecanic

placutlele de frana sunt in garantie ?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

nu are treaba cantitatea de lichid, doar e cu nivel liber

cu rectificarea discurilor nu faci mare lucru, mai ales pe fata ;)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

GATA ! s-a elucidat si mistrul usurii placutelor de frana !!!

am fost la mecanic dar ... gresala mea !!! :( placutele de frana nu sunt perfect plane au niste tesituri ca si in schema atasata !

cand te uiti in "etrier" se vede doar tesitura si marginea laterala a placutei de aici efectul vizual " de uzura "

sunt linistit , discurile le-am dat cu spray de curatire si am testat frana de dimineata .. e OK !

Multumesc

post-5830-1240901829_thumb.png

Modificat de Red
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Stii cum se numeste asta? Eroare de citire! :)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

asa tesituri ai??? wow...cred ca ti le-a dat pe polizor ca sa incapa in etrieri :icon_thumright:

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!