Jump to content

Probleme (Tiguan 5N & 5N2)


iio
 Share

Postare recomandată

nu vrea sa te contrazic dar :) : "The convenient Hill Hold function prevents your car from rolling back when pulling away on a slope or during a hill start. The Hill Hold operates for approximately two seconds." 

 

http://www.volkswagen.co.uk/technology/glossary/hill-hold

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Cat traim invatam:icon_thumright:

Cheers!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

1 hour ago, cristi511 said:

Da, hill hold-ul tine 5 secunde masina pe loc, nu 1.5s.

OK ! ... si cum se activeaza Hill hold ? cu ce buton, caci am observat ca in panta daca am pedala apasata, daca iau piciorul de pe ea, masina pleaca inapoi imediat. Eu am folosit AUTOHOLD si atunci am vazut ca tine frana inca apasata si pe masura ce apas pe aceeleratie elibereaza masina ... deci, cum este cu Hill hold, ca nu inteleg, nu trebuie apasat nimic inainte de franarea din pedala, sau setat de undeva din meniu acel Hill hold pe ON ? ... si atunci care mai este rolul AUTOHOLD-ului, daca exista acest Hill hold ? ... mi se pare prea complicat, incepe sa-mi fie dor de vechiul meu Golf ! ... noroc ca nu l-am vandut inca !

Modificat de George222
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

E o functie a ABS/ESP, la unele modele se poate activa cu VCDS, la altele nu (daca nu il ai din fabrica).

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

George, autohold te ajuta sa nu stai cu piciorul pe frana mereu. De exemplu, daca ai frana electrica (adica cu buton, nu maneta) si apesi frana de mana, daca accelerezi mai tare ea se elibereaza. Autohold-ul o sa tina minte intensitatea ultimei franari efectuate. Hill hold tine blocata masina pentru cateva secunde, ca sa ai timp sa iei piciorul de pe frana si sa faci forfecarea. Este optional si nu e pe toate masinile. :) Nu te obosi prea tare cu detaliile astea. Spor la reparat masina

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Eu gasesc functia autohold foarte utila. Am start/stop si nu ma impac cu ideea de a porni motorul de 150 de ori pe zi. Prin urmare am invatat sa franez doar pana se opreste total si o las in seama autohold-ului, astfel nu mai se opreste motorul si nici nu trebuie sa-mi amintesc mereu sa dezactivez functia de oprire automata.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

3 hours ago, Luciosu said:

George, autohold te ajuta sa nu stai cu piciorul pe frana mereu. De exemplu, daca ai frana electrica (adica cu buton, nu maneta) si apesi frana de mana, daca accelerezi mai tare ea se elibereaza. Autohold-ul o sa tina minte intensitatea ultimei franari efectuate. Hill hold tine blocata masina pentru cateva secunde, ca sa ai timp sa iei piciorul de pe frana si sa faci forfecarea. Este optional si nu e pe toate masinile. :) Nu te obosi prea tare cu detaliile astea. Spor la reparat masina

OK ! ... si daca nu am Hill hold (din fabricatie) ... nu pot folosi foarte bine si AUTOHOLD la plecarea din panta ? ca nu vad alta alternativa !? ... masina o duc diseara la mecanic, pana atunci mai invat cate ceva de la voi ! ... intotdeauna ai ceva de invatat !

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Salut ! Asa cum am promis, revin cu concluziile mecanicului care a facut verificari si teste la masina (inca nu a terminat cu toate testele) insa este, cred, suficient si ce am aflat pana acum. Deci are urmatoarele probleme:

1. in legatura cu TURBINA: spune ca papa ulei la greu. furtunul de la admisia in turbina este plin de ulei, chiar a pierdut putin si in scut.

2. a facut niste teste de COMPRESIE si a spus ca si acolo sunt probleme, in sensul ca pe fiecare piston ar trebui sa am in mod normal 14-14,5 kPa (sau Pa - nu stiu sigur unitatea de masura), iar masina mea are pe 2 dintre pistoane cate 12 kPa si pe celelalte 2 cate 11 kPa. Concluzia lui este ca garnitura de chiulasa este ciupita (perforata) si ar trebui schimbata garnitura si chiulasa rectificata.

3. Apoi spunea ceva legat de pompa de inalta presiune (nu prea am inteles clar), in sensul ca as avea nevoie sa pun contactul de 3 ori inainte sa pornesc, ca sa porneasca din prima fara probleme (ca sa aiba timp sa incarce acea pompa de combustibil) ... si probabil de aici primeam acea eroare (falsa) - cu releul de la pompa de combustibil.

Cel mai grav este ca nu prea ma poate ajuta cu mai nimic (pentru ca spune ca masina este un model mai nou si nu prea sunt multi care sa ma ajute, ca nu au sculele necesare). Cu turbina sigur nu ma poate ajuta.

Deci, apelez, cu sperante mari la baieti de aici. Oricine ma poate ajuta cu un sfat, dar mai ales practic ii sunt recunoscator !! O sa le iau pe rand ca banuiesc ca am nevoie de o investitie mai consistenta, asta dupa ce am cheltuit destul cu masina in faza initiala de cumparare + acte si asigurari ... in fine, asta este ! ... Trebuie sa incep cu ceva si o sa incep cu turbina ... si apoi vad cum se comporta si ce mai este de facut !

Sunt deschis la orice sugestie pertinenta ! Va multumesc anticipat !

PS "Sunt varza, nu credeam sa ma dezamageasca atat de tare aceasta alegere pe care am facut-o !"

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Sincer, si fara sa o ti-o iei aiurea, fa-ti un serviciu si scapa de masina. Banii din asigurari ii poti recupera pe baza contractului  de V-C. Asuma-ti pierderea cu comisionul samsarului si ce s-a mai cheltuit cu achizitia si aia e.

Personal nu stiu daca esti pregatit sa accepti si sa faci reparatiile. E un coleg pe aici pe forum, @Luciosu, care iti poate da mai multe detalii despre ce inseamna problemele tale dat fiind faptul ca si el a trecut prin ceva asemanator iar costurile s-au dus spre 20.000 ron in reprezentanta. :) 

Modificat de cristi511
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Turbina: cipos 0766339046, 0740983295. Hai sa nu o luam asa dramatic. Daca o vinde cel care o va cumpara ce va zice de resp probleme? Sau le "bagam sub pres"?

@cristi511: tie ti-ar conveni sa iei o masina cu pb mentionate?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

George, degeaba schimbi turbina daca s-au dus pistoanele, ca o sa ramai cu ea in drum. Asa cum spune @cristi511 cam ce ai tu am patit eu. practic am platit vreo 20000 de Ron + kulanz pe distributie 5000 de Ron + discount de vreo 30%. Din ce an e masina ? are toate reviziile la reprezentanta? pompa de inalte e cam 2300 ron la reprezentanta fara manopera. turbina, daca e ca a mea, peste 6000 ca e un TPI, care spune ca trebuie schimbata toata tubulatura. Exista un distribuitor autorizat BorgWarner la Brasov si cred ca e cam 2200 turbina, fara TVA.

@pronet Nu stiu de Cipos, dar cand am avut eu problema, nu prea am gasit cineva care sa se bage la reconditionare turbo pe benzina si motorul asta.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Off topic: @pronet eu m-as interesa de o masina (model/motorizare) si de eventualele ei probleme inainte sa dau banu. In ziua de azi informatia e garla, trebuie doar putin interes. El a si zis ca a facut rezervare un 2.0 tsi dar care "s-a dat intre timp" ( asta imi suna a manevra) si ca erau disponibile doar 2 masini, 1.4 amandoua ( intamplare? ) plus ceva presiune din motive personale, a luat-o p-asta. 

Fara sa fie cu suparare, data fiind atitudinea colegului ( suparare, deznadejde, mahnire, orice alt sentimente de asemenea), de inteles intr-o oarecare masura, crezi ca e pregatit sa bage 2-3000 euro in reparatia unei masini, reparatie care nu iti ofera garantia totala ca dupa totul va merge struna? 

 

Modificat de cristi511
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Confirm ca totul nu merge struna. A se vedea postul meu de astazi de pe 1.4 TSI 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

 

21 minutes ago, Luciosu said:

@pronet Nu stiu de Cipos, dar cand am avut eu problema, nu prea am gasit cineva care sa se bage la reconditionare turbo pe benzina si motorul asta.

Mai poti incerca si la http://avdturbo.ro/contact

 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

DA ! sunt bulversat total ! ESTE GREU SA O VAND ! Nu sunt genul de samsar care sa vanda o masina stiind ca ii fac un rau cumparatorului. Deci, ramane chiestia cu reraratia. Dar asta pe rand si in timp. Asa cum spuneam, o sa incep cu turbina. O sa-l sun si pe cipos, sa-mi dea un sfat pentru inceput ! apoi o sa vad cu celelalte, dar in nici un caz la reprezentanta, nu pot sustine o asemenea suma.

Legat de datele masinii: da ! masina este din 2010, am cartea de service (si a avut toate reviziile in service) - sunt 3 service-uri facute pana la 87000 km. Eu am cumpart-o la 9700 km.

--------------------------------------

Legat de Turbina - am gasit pe unii la Cluj (AUTOMERT) care reconditioneaza trurbina cu 1100 lei, si altii tot la Cluj care vindeau turbina noua (spun ei) cu 24000 cu turbina la schimb (dar cred ca tot reconditionata era). Dar am inteles ca sunt unii, aici in Bucuresti, la Mecanica Fina, care fac turbine Garett pentru VW (undeva pe la Bucur Obor) - dar nu dau de ei ...

Modificat de George222
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Nu vreu sa reluam discutiile referitoare la alegerea facuta de colegul nostru. Suntem pers mature si ne asumam deciziile luate. Eu unul nu as vinde o masina cu pb, sau as informa viitorul proprietar despre acestea. E vb de principii.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

pai bine, reviziile in service, ca reviziile in service, dar sunt la reprezentanta? daca da. poti sa incerci sa ceri kulanz.

turbo nou BorgWarner, importator oficial : http://www.turbocenter.ro/contact

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Din pacate, dintre problemele acuzate de mecanicul colegului cea cu pompa de combustibil pare cea mai facila. As incepe cu problema compresiei, continuand cu turbina si abia apoi cu pompa. 

Dpmdv este de preferat sa se faca toate o data, pentru a evita alte probleme ce pot aparea. De aceea zic ca e mai bine sa nu ruleze cu masina cat timp se pregateste moral si financiar pentru reparatie. Foarte important de asemenea este sa ceara pareri in diferite locuri (persoane) pentru a avea o imagine cat mai corecta. Alegerea unui service competent este iar o chestiune absolut necesara cat si intelegerea implicatiilor:

- desfacere motor. Din patania colegului Luciosu s-ar putea sa nu fie garnitura ci pistoane si altele; Daca e garnitura trebuie planata chiulasa, trebuie suruburi noi, e nevoie de un mecanic "preceput".

- desfacere turbina. Atentie, o turbina refacuta nu este aceeasi cu una noua asa ca trebuie sa isi seteze asteptarile in consecinta;

- schimb distributie;

- schimb bujii si bobine;

- schimb pompa de combustibil;

- revizie generala: ulei, filtre;

- materiale aditionale: suruburi, garnituri, antigel;

Daca am ratat vreun aspect rog sa fie completat postul meu.

Ideea nu e de a vinde masina mai departe si de a "pasa" problemele altuia ci mai degraba daca este masina pe care si-o doreste cu adevarat. Sa nu uitam ca rezervase 2.0 tsi care e cu totul alta mancare de peste.

De asta zic ca poate o varianta e sa isi asume pierderea de timp, bani, nervi si sa mearga mai departe. 

O lectie pentru noi toti patania colegului. Nu trebuie sa aleaga altul pentru noi pe banii nostri.

 

Modificat de cristi511
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

19 minutes ago, Luciosu said:

pai bine, reviziile in service, ca reviziile in service, dar sunt la reprezentanta? daca da. poti sa incerci sa ceri kulanz.

turbo nou BorgWarner, importator oficial : http://www.turbocenter.ro/contact

... incearca sa-mi dai mai multe detalii, te rog, ca am spus de la inceput ca nu am experienta cu motoare cu turbina si problemele cu masinile astea mai noi ! ... deci ce inseamna kulanz ? si ce pot sa cer la ei ?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

23 minutes ago, George222 said:

 

--------------------------------------

Legat de Turbina - am gasit pe unii la Cluj (AUTOMERT) care reconditioneaza trurbina cu 1100 lei, si altii tot la Cluj care vindeau turbina noua (spun ei) cu 24000 cu turbina la schimb (dar cred ca tot reconditionata era). Dar am inteles ca sunt unii, aici in Bucuresti, la Mecanica Fina, care fac turbine Garett pentru VW (undeva pe la Bucur Obor) - dar nu dau de ei ...

Nu te prosti cine stie pe unde. Turbine se fac in BV la turbomecanica. Una noua e in jur de 500 eur-more or less.

 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

De acord cu Cristi, cu o mica modificare :

1. turbina + garnitura de chiulasa (eu cred ca de fapt sunt pistoanele). Daca sunt pistoanele si tu faci turbo-ul fara pistoane, se sparg pistoanele si fac prapad, indoaie supape si pa pa motor.

P.S. mie mi-au schimbat uleiul si filtrele la fiecare operatiune.

@pronet Turbine se fac si in Bucuresti, la fosta Turbomecanica, actuala Honeywell Garrett. 

 

@George222 Service-uri sunt multe. Eu vorbesc daca reviziile sunt facute la reprezentanta. Kulanz inseamna gest de buna credinta, practic VW sa acopere o parte din costuri, in principiu la piese.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

20 minutes ago, Luciosu said:

De acord cu Cristi, cu o mica modificare :

1. turbina + garnitura de chiulasa (eu cred ca de fapt sunt pistoanele). Daca sunt pistoanele si tu faci turbo-ul fara pistoane, se sparg pistoanele si fac prapad, indoaie supape si pa pa motor.

P.S. mie mi-au schimbat uleiul si filtrele la fiecare operatiune.

@pronet Turbine se fac si in Bucuresti, la fosta Turbomecanica, actuala Honeywell Garrett. 

 

@George222 Service-uri sunt multe. Eu vorbesc daca reviziile sunt facute la reprezentanta. Kulanz inseamna gest de buna credinta, practic VW sa acopere o parte din costuri, in principiu la piese.

Cred ca totul este facut la reprezentanta. Insa, in afara de schimburile obisnuite si necesare, nu cred ca a facut vreo reparatie la masina. Mecanicul mi-a zis ca are bujiile originale (deci nu le-a schimbat niciodata).

Am sa pun aici pagina cu ultimul service facut (scanat de mine - pentru a o traduce) - vezi atach 

pagina-ultimul service.jpg

 si pagina tradusa (aproximativ) de mine:

 

 

pagina-ultimul service (tradus).jpg

Modificat de George222
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Din ce stiu eu (dar poate ma insel) Cipos se baga doar la turbine Garret. Daca turbina e Borg Warner, mai greu de reparat. Ideea e ca motorul trebuie facut cap-coada intr-un service specializat, nu merge desfacut intr-un garaj si facut cu piese cumparate de la magazin. Daca VW accepta kulanz, oricum reparatia trebuie facuta la ei in reprezentanta, cu costurile aferente. Citi km are masina acum?

Modificat de vdragos
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

1 hour ago, George222 said:

Legat de datele masinii: da ! masina este din 2010, am cartea de service (si a avut toate reviziile in service) - sunt 3 service-uri facute pana la 87000 km. Eu am cumpart-o la 9700 km.

cred ca in jur de 100k. Kulanz maxim ar fi 50% din piese si 0% manopera, care oricum va fi peste 3000 de euro. deci mai bine sa gaseasca un service serios.  plus la noi se schimba bujiile la 60k km si cred ca asta e motiv de refuz kulanz

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

... intre timp, am vorbit cu Cipos si mi-a zis ca trebuie schimbat tot interiorul turbinei - 1400 lei, fara manopera (dat jos turbina).

... si tot intre timp, am facut o cerere pentru turbina sa incerc cu acel Kulanz (reducere), insa mi-au spus ca am nevoie de COD-ul turbinei. Intrebarea este unde pot gasi codul turbinei, ca sa nu fac o greseala ? stie cineva, sa ma ajute in acest sens ?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • Marian a închis acest topic
  • Andrei_72 a deschis acest topic
Vizitator
Acest subiect este închis acum şi nu mai pot fi adăugate alte postări.
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!