Jump to content

Spuma alba pe busonul de umplere ulei


nik87
 Share

Postare recomandată

iar incepem... argumente ? in afara de banuieli ? 

 

Putem spune ca pana in 2010 , uleiul OEM a fost Shell , intrucat era recomandat prin stickere la motor si pe mapa de bord.

Din 2010 , brusc a disparut Shell si pe stickere si mapa de bord, chiar si pe busonul de umplere ulei,  apare Castrol....

este o chestie de marketing pur, care da mai mult si satisface cerintele minime. 

Modificat de andrei_221
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Deja suntem off topic avem topic dedicat pentru uleiuri ,fara dovezi concrete nu putem afirma cine e furnizorul oem eu la golf am pe buson Castrol altcineva are Repsol cu masina identica pana la urma ce mai conteaza atata timp cat VAG isi pune sigla pe uleiul respectiv avem certitudinea ca e ok,pana la urma orice ulei folosim in anotimpul rece circuland pe distante scurte va aparea fenomenul de condens in zona busonului

Modificat de GTD
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Am pe undeva salvat un document de la Fuchs care atesta asta.

Shell, Castroll, etc e doar parteneriat uletrior, ce nu are treaba cu uleiul de prima umplere ce se face in uzine.

Skoda e cu Shell, Vw-ul e cu Castrol.

 

Si ca offtopic, nu doar VAG foloseste Fuchs ca ulei de prima umplere, multe alte concerne nemtesti o fac.

 

Insa eu am recomandat Motul pt ca e mai gros, mai apropiat de vascozitate cu 10w40 insa cu alte avantaje.

Ca pret, vazusem pe forum acum cca 6 luni, un coleg ce a luat Fuchs GT1 bidonul de 4 L cu putin peste 100 lei.

La pretul asta e best buy, Motul nefiind un ulei chiar cel mai ieftin.

 

Totul tine de buget, insa sa raman strict la titlul topicului, poate pune mama cremei uleiului, daca va face cand e rece afara multe drumuri scurte, tot va avea spuma la buson.

Modificat de Muraru Dan
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 2 years later...

   Maioneza/spuma alba de pe buson este normal sa apara iarna daca se fac drumuri scurte. Apare la toate masinile. Este de la condens. Dispare la vara sau si acum dupa un drum lung.

Modificat de Ebi
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Confirm aparitia spumei maronii pe buson, in anotimpul rece,este normal.

 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 1 month later...
On 10/25/2014 at 4:30 PM, andrei_221 said:

singura diferenta la GPL, este ca uleiul se schimba mai devreme.

De ce se schimba uleiul la intervale mai mici daca ai GPL? Si eu am o spuma din asta, mai ales iarna, am GPL, dar il schimb la 10k si pare destul de curat. Ma gandeam ca poate spuma are vreo legatura cu gazul mai degraba decat cu frigul/condensul in cazul meu.
Merci!

Modificat de ionu192000
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

GPL e uscat si arderea uzeaza uleiul mai repede ca benzina.

spuma de la buson nu are legatura cu tipul combustibilului

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Off-topic: Andrei, imi permit sa te contrazic, dat fiind ca de vreo 15 ani sunt si gpl-ist :): arderea "uscata" a GPL-ului e doar un mit... E o ardere ca si a benzinei, doar ca are loc cu o degajare mai mare de caldura, temperatura in cilidru crescand cu aprox. 100 de grade fata de cazul arderii benzinei. De aici rezulta si problemele de uzura prematura a scaunelor supapelor de evacuare, efect advers intalnit adesea la motoarele ce functioneaza pe GPL. In rest, utilizarea GPL-ului are doar beneficii: cifra octanica mai mare (rezistenta la detonatie mai mare, observabila mai ales la masinile cu carburator), cantitate de cenusa mai mica prin ardere fata de benzina ( de aceea ramane si uleiul mai curat), cat si o protectie mai buna a motorului in cazul pornirilor la rece, deoarece nu condenseaza pe oglinda cilindrului, cum fac vaporii de benzina.

Singurul combustibil gras, care trebuie sa asigure si ungerea sistemului de alimentare ( pompa injectie, injectoare) este motorina, o stim cu totii... Insa nici motorina nu are si rolul de a asigura lubrifierea in cilindrii, rolul revenind tot uleiului.

Iar in privinta acelei spume albe (condens) pe buson, ai perfecta dreptate, o fac toate motoarele, inclusiv cele diesel, in special pe timp de iarna, cand se fac mai mult deplasari scurte, in oras.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 1 year later...

Am observat si eu aceasta “crema” gălbuie pe capacul de la ulei. https://ibb.co/gjvx4rQ

insa undeva mai jos sevvede si ceva condens sau scurgeri nu imi dau seama(sunt începător) puteti vede in poze si poate ma puteti ajuta cu un sfat.

https://ibb.co/M7byJbX

https://ibb.co/ZN6p4Xj

 

 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Scade nivelul de antigel? Daca nu, schimba uleiul cu altceva.

cu alta marca

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Uleiul a fost schimbat acum 2000km

si nu scade nivelul de antigel.

Modificat de R_a_z_v_a_n
Renunta la QUOTE
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

e ok. Spuma se face de obicei de la umezeala. In sezonul rece apare fenomenul.

Sau cand ai o problema de garnitura de chiulasa dar sunt si alte manifestari , nu cred ca e cazul. 

Ca sa fiu mai explicit e vorba de umezeala din ulei sau antigel din ulei cand pica garnitura de chiulasa. Asta inseamna pasta aia galbuie.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 1 year later...

Astazi am fost cu cineva sa cumpere o masina ,vanzatorul a spus ca masina nu mai este circulata de mult si o mai porneste saptamanal 5_10 min .Am facut un drum de 10_15 km cu masina si apoi la scoaterea busonului de umplere am gasit mult discutata spuma pe gatul busonului .Este un motiv de ingrijorate? 

20200618_091321.jpg

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

poti sa detaliezi un pic ?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Antigel in ulei...Garnitura chiuluasa cu probleme, ulei de slaba calitate, iar in cel mai fericit caz drumuri f scurte... si de aici condensul...dar pare f mult. Da capacul jos de la tacheti si vezi cum arata. Daca poti....Scade lichidul in vasul de expansiune ?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

@florin_gti Daca e vorba de un benzinar mai vechi spuma aia e de la condens ,ceva normal .

Trebuie dat capacuj jos si curatat.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

în urmă cu 16 ore, gmtiby2016 a scris:

Antigel in ulei...Garnitura chiuluasa cu probleme, ulei de slaba calitate, iar in cel mai fericit caz drumuri f scurte... si de aici condensul...dar pare f mult. Da capacul jos de la tacheti si vezi cum arata. Daca poti....Scade lichidul in vasul de expansiune ?

Lichidul de racire este la nivel si in cei aprox 1000 de km cat a circulat cu masina nivelul este constant . In privinta demontarii capacului , este ceva de curatat in el ,sau pur si simplu demontat  ptr o vizualizare interna ? Uleiul folosit este motul xc 8100, schimbat in urma cu 1500 km. Omul nea dat factura cu piesele si consumabilele pe care le-a schimbat inainte de vanzarea masinii si restul de ulei in bidon .Faptul pe care l-a mentionat a fost acela ca pana la ultimul schimb a mers pe ulei mobil 1 5w30 iar acum la recomandarea celor de la service a trecut pe ulei 5w40 motul .

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 3 weeks later...

lasa-l asa, este normal

dupa ceva drumuri lungi pe caldura se va duce

 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!