Jump to content

Probleme Cu Bateria / consumatori


geovadim
 Share

Postare recomandată

Desi am mai scris ieri despre probleme cu bateria, deschid un thread nou pentru ca nu stiu de ce am un presentiment ca asta va deveni o telenovela.

Faptele pe scurt:

1. Sambata - las masina bine mersi seara.

2. Duminica dau la cheie si nu mai porneste, bateria era aproape moarta. Nu lasasem nici un consumator peste noapte uitat. Iau curent de la un taxi, incarc 20 de minute, o pornesc.

3. Luni ma duc la serviceul rapid de la PBN si ma programeaza abia pentru marti la pranz. Ma intreb de ce se numeste service rapid? Motiveaza ca nu pot face nimic, pentru ca bateria trebuie sa fie incarcata la plin pentru teste. Cei de la PBN imi zic sa las masina la ei pana a doua zi ca sa incarce ei si sa faca testele. Nu o las si plec, imi cumpar un redresor in ideea ca o incarc acasa si ma duc a doua zi la PBN cu ea plina ca sa faca ei testele si sa nu raman fara masina.

4. Tot luni sun la Cardinal Motors Ploiesti. Ei imi zic sa vin pentru teste oricand, pentru ca bateria nu trebuie sa fie full asa cum imi zisesera la PBN, asa ca renunt sa mai incarc bateria cu redresorul, mai ales ca in ultimele ore masina pornise bine.

5. Luni seara ma intalnesc cu Dany si masuram bateria, totul este in parametri, atat cu motorul oprit, cat si cu el pornit si cu consumatorii in functiune. Ajungem la concluzia ca descarcarea subita a bateriei a avut loc de la un scurt, in zilele ploioasa din weekend.

Mi se pare inadmisibil ca la o masina de 3 luni vechime sa moara bateria. Si macar sa fie bateria, ca aia e simplu. Daca e un scurt pe undeva parca vad ca nu o sa ii dea de cap la service si ma va lasa masina cand ca intra apa cine stie pe unde, de la ploaie...

O sa mai revin cu detalii despre mersul situatiei.

Modificat de Manuel N.
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Am fost azi la inspectie la PBN, am un consumator care ia 0.5 amperi pe ora. Ma intreb daca nu a venit din fabrica cu acest defect. Inca nu i-au dat de cap, o sa ma duc la o noua programare...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • Administrator

Sa stii ca acelasi lucru a patit si o ruda a mea, cu un A4, care nu avea decat 1 luna de cand o luase.

Ce crezi ca a descoperit ???

Switch-ul de la portbagaj nu era bina pus si cand inchidea capacul, ii ramanea lampa aprinsa !!! :D

Modificat de R_a_z_v_a_n
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

4. Tot luni sun la Cardinal Motors Ploiesti. Ei imi zic sa vin pentru teste oricand, pentru ca bateria nu trebuie sa fie full asa cum imi zisesera la PBN, asa ca renunt sa mai incarc bateria cu redresorul, mai ales ca in ultimele ore masina pornise bine.

.

Oricat de criticati ar fi cei de la PBN, de data asta au cam avut dreptate. Chiar daca in cazul tau exista o problema mai deosebita, (si consumul este cam "maricel")treaba cu bateria INCARCATA pt. verificari, este adevarata. Am avut si eu probleme cu bateria... tensiunea era undeva la 11,8V si din aceasta cauza, se pare ca, calculatoarele masinii nu intrau in "adormire" dupa luarea contactului - sau daca o faceau, o faceau probabil dupa muuult timp - fapt ce ducea (in cazul meu) la un consum in repaus de ~ 250-300 mA (cu cresteri pana la ~700-900mA). Dupa incarcarea bateriei, timpul de intrare in "adormire" a fost de doar cateva secunde si consumul in repaus undeva la ~ 20-30 mA.

LE: Efectul ... dupa 3 zile de repaus, masina nu mai pornea; dupa un repaus de 5 zile, tensiunea pe baterie era de ~ 7,5V :D

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

domnu' Nelu, nu inteleg de ce computerele masinii nu intra in sleep mode mai repede cand bateria are tensiune mai mica decat cea nominala. Normal nu ar fi sa fie invers adica sa intre in adormire mai repede si nu sa consume tensiune inutil. NU crezi ca cei care au proiectat sistemul electric au prevazut aceasta situatie intr-o varianta optima (de protectie maxima a masinii/ansamblului) si nu a componentelor separate?! As crede ca explicatia celor de la Porsche este cam ciudata...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Switch-ul de la portbagaj nu era bina pus si cand inchidea capacul, ii ramanea lampa aprinsa !!! :blink:

Stiam de buba asta, mi-a zis un prieten ca era si la Octavia. Am verificat in portbagaj si lumina se stinge cand se inchide. Nu e de aici.

Oricat de criticati ar fi cei de la PBN, de data asta au cam avut dreptate. Chiar daca in cazul tau exista o problema mai deosebita, (si consumul este cam "maricel")treaba cu bateria INCARCATA pt. verificari, este adevarata. Am avut si eu probleme cu bateria... tensiunea era undeva la 11,8V si din aceasta cauza, se pare ca, calculatoarele masinii nu intrau in "adormire" dupa luarea contactului - sau daca o faceau, o faceau probabil dupa muuult timp - fapt ce ducea (in cazul meu) la un consum in repaus de ~ 250-300 mA (cu cresteri pana la ~700-900mA). Dupa incarcarea bateriei, timpul de intrare in "adormire" a fost de doar cateva secunde si consumul in repaus undeva la ~ 20-30 mA.

LE: Efectul ... dupa 3 zile de repaus, masina nu mai pornea; dupa un repaus de 5 zile, tensiunea pe baterie era de ~ 7,5V :D

Hm. Ok. Insa, daca e asa, trebuia sa puna o baterie noua pe ea si sa vada treaba asta. Era mult mai simplu, nu? Decat sa las masina acolo. Daca era de la bateria prea scazuta ma duceam acasa si o incarcam, iar treaba era rezolvata.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Crezi ca au baterii noi pentru proba?! :blink: Nu au baterii pe stoc; a mea trebuia schimbata pe garantie si s-a facut comanda pt. treaba asta.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

dar nici nu mi se pare normal ca la o masina de 27k cip sa imi rup cocoasa cu bateria pana in casa pt a o incarca...ce ar mai rade vecinii(cu logane) de mine....

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Apropo de baterie: care din componentele de mai jos sint conectate si dupa ce scot cheia din contact si incui masina:

- incalzirea in scaune

- incalzirea oglinzilor

- stergatorul pus pe senzor de ploaie

Mie nu mi se pare logic ca nici unul din astea sa ramina conectat, dar nu vreau sa mi se descarce bateria aiurea.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

domnu' Nelu, nu inteleg de ce computerele masinii nu intra in sleep mode mai repede cand bateria are tensiune mai mica decat cea nominala. Normal nu ar fi sa fie invers adica sa intre in adormire mai repede si nu sa consume tensiune inutil. NU crezi ca cei care au proiectat sistemul electric au prevazut aceasta situatie intr-o varianta optima (de protectie maxima a masinii/ansamblului) si nu a componentelor separate?! As crede ca explicatia celor de la Porsche este cam ciudata...

Scuze de intarziere :P . Tot ce am relatat mai devreme, sunt chestiuni observate cu "ochiul propriu si personal" :P (masuratori),nu povestite. Daca trebuie sa detaliez intreaga poveste, o fac cu mare placere dar, sper sa fiu crezut pe cuvant si cu varianta "scurta". :blink:

LE: Nu pot spune la ce valoare a tensiunii ar putea incepe "balciul" calculatoarelor (sa nu intre in adormire) pentru ca nu am avut nici timpul si nici dorinta de a afla. Cert este ca, asa cum am spus, dupa incarcarea bateriei, "cutiutele" :P se duceau la culcare in cateva secunde; spre deosebire de 15-20 min cat a durat (mai mult nu am avut rabdare sa verific(am) si ele isi tot trimeteau SMS-uri :P ) in cazul bateriei descarcate.

Ce mai zic cartile: Si le bus de donn

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Apropo de baterie: care din componentele de mai jos sint conectate si dupa ce scot cheia din contact si incui masina:

- incalzirea in scaune

- incalzirea oglinzilor

- stergatorul pus pe senzor de ploaie

Mie nu mi se pare logic ca nici unul din astea sa ramina conectat, dar nu vreau sa mi se descarce bateria aiurea.

Eu pana sa am buba asta lasam conectate fara sa ma uit ce. In dimineata in care masina nu am pornit erau conectate: farurile in pozitia 4 (stinse automat de coming home/leaving home), senzorul de ploaie, clima, scaunele si oglinzile incalzite. Ca niciodata as putea spune. De obicei lasam numai farurile dar cu venirea frigului nu am avut reflexul sa inchid toate cele. Oricum, dupa eveniment am inchis mereu tot, dar mereu am avut impresia ca masina dimineata o lua mai greu decat ar fi fost normal.

Acum sunt in service, a intrat masina in teste, o sa vad ce imi zic ei.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Oglinzile se incalzesc numai dupa ce pui contactul se verifica f. simplu. Pui mina pe ele. Scaunele nu se incalzesc nici daca nu e cineva asezat pe ele. stergatoarele nu sunt alimentate fara contact in nici o pozitie. Fara contact pus nu ai alimentat mai nimic in masina cu exceptia calculatoarelor confort si nu mai stiu ce.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Nu mi-au gasit nimic la Cardinal Motors. La baterie nu au putut face teste ca nu e incarcata full, in rest sistemele electrice au spus ca sunt ok. Au zis ca au frecat niste contacte si au scazut acel consumator de 0.4 amperi pe la 0,2 ceea ce e in parametri normali.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

eu totusi imi pun intrebarea dece a picat asa brusc bateria. daca era sa consume un pic cate un pic, in ultimile zile ar fi pornit motorul din ce in ce mai greu nu asa deodata poc si nu mai porneste. e ceva dubios. tind sa cred totusi ca a fost un scurt sau ceva de genul asta pe undeva de la ploaie...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

eu totusi imi pun intrebarea dece a picat asa brusc bateria. daca era sa consume un pic cate un pic, in ultimile zile ar fi pornit motorul din ce in ce mai greu nu asa deodata poc si nu mai porneste. e ceva dubios. tind sa cred totusi ca a fost un scurt sau ceva de genul asta pe undeva de la ploaie...

Nu ii asa. Bateria cand a murit e gata. Nu da semne inainte. Spun asta pt ca am patit-o la masina pe care am avut-o inainte. Aveam bateria originala, am pornit masina fara probleme, am mers sa cumpar ceva, si pe cand sa repornesc masina, nici un semn. Dintr-o data m-a lasat. Si masina era pe benzina, unde este nevoie de o putere mai mica decat la diesel pt a porni motorul.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Au zis ca au frecat niste contacte si au scazut acel consumator de 0.4 amperi pe la 0,2 ceea ce e in parametri normali.

Cum e cu acel consumator de 400mA ?

Ai un consum de 400mA din baterie cind masina e oprita ?

Asta nu e normal de loc. Nici 200mA nu e putin. Gindeste-te ca o baterie are 55-60 Ah ( nu stiu exact cit e dotarea pe masina) la un consum constant din baterie de 400 mA insemna ca bateria ti se goleste in 150 ore . Asta inseamna ca daca masina sta in parcare nepornita o saptamina nu mai pleaca . Eu zic ca e acceptabil un consum din baterie cu masina oprita de max 50mA. Normal mi s-ar parea vreo 20mA suficient sa tii in functiune un sistem de alarma un receptor radio de telecomanda si sa clipocesti niste led-uri . Si ar fi comparabil cu curentul propriu de descarcare a bateriei

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

acum 5 min am fost sa mut masina ca nu am gasit loc de parcare aseara cand am venit. pun contactul, se sting martorii, cand dau sa pornesc motorul, de vreo 2-3 ori motorul "car, car, car" si d'abia la a treia sau a patra rotatie a pornit. e prima oara cand imi porneste asa sughitand. geo sper ca nu a luat de la a ta problema cu sughitul :D totusi tind sa cred(sper) ca a fost o intamplare.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Nu mi-au gasit nimic la Cardinal Motors. La baterie nu au putut face teste ca nu e incarcata full[/color], in rest sistemele electrice au spus ca sunt ok. Au zis ca au frecat niste contacte si au scazut acel consumator de 0.4 amperi pe la 0,2 ceea ce e in parametri normali.

Aha... deci, nu a fost "abureala" din partea celor de la Porsche :D .

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Am mai scris aici zilele trecute, vineri am plecat pe picioare de la Cardinal Motors Ploiesti, totul bine cu bateria... Luni dau la cheie si iar nu porneste masina. Sun la CM cu un calm controlat si le expun situatia. Ei imi zic sa vin ca sa imi schimbe bateria, in sfarsit decizia logica dupa atatea teste care aratau clar ca alte probleme nu sunt. Ma duc la Ploiesti, ei imi spun la fata locului ca imi cumpara o baterie si sa astept sa vina ca sa o schimbe. Vine bateria, o schimba, totul bine. Apoi mi se spune sa ma duc la Casa ca sa platesc bateria, garantia nefiind valabila pentru ca trebuia plasata o comanda in acest sens la Porsche Romania. Moment in care mi se taie filmul. Le spun ca nu platesc: 1 la mana pentru ca nu aveam 5 milioane la mine si 2 la mana pentru ca mi se parea corect sa fi fost informat inainte de operatiune de cele doua variante (cumparare de baterie pe banii mei sau comanda la Porsche in cadrul unei reparatii pe garantie). Nici un moment nu mi-au specificat asta si nu facut delimitarea intre plata si garantie. In fine, neintelegere, pana la urma au spus ca imi lasa bateria cateva zile pe masina si ei fac comanda la PoRo, iar cand vine bateria de garantie sa revin la Ploiesti si sa o mnteze pe aceea, iar eu sa las bateria montata azi la ei in service. Jenant din toate punctele de vedere. Mie tot nu imi vine sa cred ca la fabrica VW au pus pe masina o baterie stricata. Pentru ca e clar, bateria a fost stricata, vara s-a chinuit, dar la primul frig a dat in primire si la al doilea la fel. Nu vreau sa fac speculatii, dar asta e feelingul meu. Masina porneste acum iarna mult mai alert cu noua baterie decat pornea vara cu bateria venita din "fabrica"...

Am o intrebare: cum pot sa verific daca bateria de pe masina mea este cea din fabrica? Scrie undeva o serie in cartea masinii sau in vreun alt act?

Modificat de geovadim
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

geo > cum naiba sa platesti bateria cand ai 3-4 luni de cand ai masina si garantia este de 2 ani de zile ?tu practic nu trebuie sa platesti nimic la problemele ce apar la masina timp de 2 ani.(exceptand suspensiile sau ce sunt garantate 30.000).

azi am avut ceva emotii ca nu o sa mai porneasca deloc, cred ca la a 5-a sau a 6-a rotatie a pornit. si in final problema este bateria saude la "alti consumatori"?ca sa stii daca din 4 in 4 luni tre' sa te prezinti pt o baterie noua.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Ai acelasi probleme si tu cu bateria?

Ei au spus ca e de la baterie pentru ca alternatorul incarca, iar 'alti consumatori' sunt in parametri normali. Au spus ca masina ar trebui sa stea saptamani intregi pe loc pentru ca bateria sa se descarce. Or la mine in doua randuri a stat cateva ore si s-a descarcat. Iar a doua oara a fost dupa un drum dus-intros Bucuresti - Ploiesti (ceea ce stiau si ei), in urma caruia ar fi trebuit sa fie incarcata bine de tot. A fost clar pentru ei ca bateria era pe duca si nu se mai incarca in parametri, stand undeva la minim.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 2 weeks later...
Oglinzile se incalzesc numai dupa ce pui contactul se verifica f. simplu. Pui mina pe ele. Scaunele nu se incalzesc nici daca nu e cineva asezat pe ele. stergatoarele nu sunt alimentate fara contact in nici o pozitie. Fara contact pus nu ai alimentat mai nimic in masina cu exceptia calculatoarelor confort si nu mai stiu ce.

Butonul de reglaj al temperaturii scaunelor se alimenteaza si le la "30" si de la "15" adica si tot timpul pe un fir si dupa contact pe alt fir, deci consuma si ele fffff putin

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

KL30 si KL15 sunt firele de alimentare din masina. KL30 are in permanenta 12V pe el iar KL15 are 12V numai cand e pus contactul. Este normal sa functioneze computerele din masina tot timpul (sa functioneze in sleep-mode adica) chestia e ca acolo ele sunt proiectate sa consume f putin (sub 1mA de exemplu pt CI si vreo 2-4mA pt display-ul central). In mod normal ele ar trebui sa intre in sleep-mode cand tensiunea de alimentare scade sub 9V de la baterie (au functii power-fail pentru ca atunci cand pornesti masina sa nu sufere defectiuni din cauza caderii bruste de tensiune). Problema pe care as crede ca e este un computer (ECU) defect care fie consuma el mai mult in stand-by sau mentine magistrala activa si astfel ECU-urile care intra in stand-by la inchidere, care poate au functionaliati de trezire pe CAN, sesizeaza magistrala activa si se autoactiveaza.Nu stiu daca din VAG-COM se poate forta in sleep ECU-urile masinii, stiu ca asta se poate face in procesul de testare al ECU-ului cu programe de diagnoza. Daca se poate forta in sleep din VAG-COM ar trebui sa fie destul de usor sa-ti dai seama ce consuma mai mult decat trebuie. :lol:

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!