Jump to content

Probleme Leon 5F


Cristian
 Share

Postare recomandată

Codul de eroare corespunde unei defectiuni la motorasul pas-cu-pas care comanda geometria variabila la turbina ... Ceea ce ar explica lipsa de putere. Ar putea fi doar o tija intepenita, inghetata ... Sau nu.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Evident ca azi dimineata, la -12.5 grade, problema a reaparut. Asadar a trebuit sa mi iau liber cateva ore de la noul loc de munca (si stim ca asta nu da bine la dosar) sa aduc masina in limp direct la service. Acum astept sa vedem ce zic mesterii. :)

Probleme de genul asta te fac sa vrei sa renunti la un producator/grup indiferent de relatia cu serviceul. 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Astept cu nerabdare verdictul final, nu de alta dar am fix km tai si motor identic.... deocamdata fara probleme inca(la motor). Sper sa fie un caz izolat totusi ! 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

@cristi511: era clar ca explicatia cu "regenerarea" e praf in ochi, ca sa ascunda ce nu stiu. Regenerarea nu se "comanda" decat cu motorul in parametrii de tempertaura, din ce am vazut la mine, apa si uleiul la minim 70 grade, altfel nu incepe sub nicio forma regenerarea.

Continui sa cred ca e partea de electronica de pe turbina, ai simptomatologie identica cu ce am patit eu pe CBAB-ul de pe Passat. Initial, a fost eroare intermitenta, dupa care s-a generalizat (adica nu se mai stingeau martorii de "bujie incandescenta" si cel de "motor")

Ref la remarca cu producatorul/grupul, nu as generaliza: am avut probleme cu CBAB-ul pe Passat, in schimb, tot cu CBAB-ul, dar pe Superb totul e perfect. Acelasi stil de condus, etc. Sunt doar piese care cedeaza mai repede, sau mai tarziu, din slabiciuni de asamblare, constructie, etc. Dintr-un lot de 100 de piese - desi sunt toate in tolerantele de acceptabilitate a parametrilor - realitatea de fabrica ne spune ca 20 din ele vor ceda mai repede decat celelalte 80. E doar chestiune de bafta, daca ai pe masina piese din cele "20" sau din "80". Important e sa cedeze in garantie.

Modificat de 75NOR
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Rezultatul investigatiei: actuatorul. S-a comandat piesa, urmeaza ca saptamana viitoare sa mai fac un drum la service pentru inlocuire. :)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Trist, la km pe care ii are masina. Nu ma mira totusi, se pare ca si la mine urmeaza un schimb de ambreiaje la dsg.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Nu e nimic neobisnuit. Sunt problemele grupului, nu ale marcii. Utilizarea mqb-ului face ca problemele sa fie generalizate. Aia e, dai un ban dar stai in fata...la service. :)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Eu am o alta intrebare legat tot de aceasta motorizare: este normal ca si dupa perioada de incalzire a motorului la un drum de 200+ km cu temperatura ulei 98-100 grade( deci motor absolut incalzit) la o temperatura de -5, -8 grade la acceleratii mai puternice sa imi scoata un fel de fum alb motorul( mai mult condens - ca nu este de intensitate puternica) dar in cantitate destula sa-l vad clar in oglinda retrovizoare interioara? Am fost pana in Maramures in weekend si chiar si dupa 3 ore de condus in continuu un pic mai energic, la acceleratii vedeam fumul... Masina prietenilor un Citroen C5 2.0HDI cu 290 000 km la bord nu scoatea un gram de fum dupa primele 20 km de incalzire... al meu chiar si la destinatie... nu pot sa cred ca este normal. In rest mi s-a comportat OK masina, nivelul lichidului de racire este OK...nivel ulei OK... de tras a tras foarte bine (motorina Rompetrol S55 Efix) 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

@Andrei1980 Cred ca este abur si este mai pregnant pe acceleratie. Si la mine face la fel, cu toate ca e benzina!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Un fel de abur parea si mie, ca nu parea fum in adevaratul sens al cuvantului doar ca nu prea am vazut la alte masini pe drum, plus prietenii mergeau in fata mea si nimic la ei, tot diesel tot CR(doar ca de la mama ei de CR - Peugeot Citroen), inseamna ca face ca mocanita de la Viseul de Sus... scoate aburi...dar asa mai speciali marca VAG-SEAT :) 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

39 minutes ago, Andrei1980 said:

Eu am o alta intrebare legat tot de aceasta motorizare: este normal ca si dupa perioada de incalzire a motorului la un drum de 200+ km cu temperatura ulei 98-100 grade( deci motor absolut incalzit) la o temperatura de -5, -8 grade la acceleratii mai puternice sa imi scoata un fel de fum alb motorul 

Este abur - de la diferenta de temperatura dintre gazele arse si temperatura exterioara si e normal fenomentul.

Vezi ca C5-ul ala HDI, desi e CR, nu are FAP, e fara filtru de particule. Am acasa un 307 HDI fara FAP si e aceeasi poveste - nu scoate abur

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Da, chiar nu are, este fara filtru. Dar FAP sau alte feluri de filtre de particule influenteaza in acest fel gazele? Interesant... OK, m-am lamurit bine de stiut :)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

@cristi511 la a doua gandire actuatorul s-ar putea sa rezolve problema consumului si a tipsurilor murdare ... E posibil sa nu -ti fi functionat corect geometria variabila de pe la inceputuri. Vezi ca aceleasi simptome le da si o fisura pe circuitul de vacuum, are un cot chiar in fata actuatorului si are obiceiul sa crape pe interior ...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pai din pseudo explicatia pe care am primit-o problema se manifesta pe partea de vacuum.

Vad dupa reparatie ce si cum. Din pacate, ducand efortul intelectual mai departe, se prea poate sa fi mancat mare parte din viata turbinei tocmai pentru ca ceva nu a functionat bine pe acolo iar eu in timpul asta nu am menajat masina. :)

 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Chiar trebuie sa rementionez ca tipsurile mele sunt foarte curate, oricum mult mai curate ca ale lui tata cu motor de 1.4TSI 150 ACT... dada stim ca si TSI-le fumega... cred ca de mult s nu era ceva OK la tine. Probabil daca mergeai in stil batranesc te tinea mai mult dar sincer nu cred  cu mult... Bine ca a iesit repede dracul din ea!!! Nici eu nu il menajez( doar ca nu am fost la trackdays - dar in rest vede multe pe E60) ...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Nu afecteaza viata turbinei ...dar iti umple motorul de funingine geometria care nu functioneaza corect.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

@vdragos: doar pentru cultura mea generala, daca geometria nu functioneaza, turbina se comporta ca una "cu geometrie fixa", nu ? Adica gol turbo in ture joase si abia din ture medii intra ?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Daca turbina nu functioneaza si vanale geometriei sunt deschise ,performantele motorului sunt scazute (mai mult sau mai putin,in functie de tipul motorului).

Daca vanele geometriei raman inchise (geometrie ancrasata)motorul trage bine o mica perioada pana intra in limp de suprapresiune

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Cum zice colegul mai sus, depinde cum s-au blocat - daca nu face suficienta presiune la turatii mici si medii, arderea e incompleta, senzatia e de lipsa de putere.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Din schema asta bag de seama ca ar fi vorba despre reperul 40, furtun de vacuum:

IMG_20170130_093423-1248x1664.jpg

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Schimbat actuator. Acum plec de la service, o sa urmaresc comportamentul masinii pe viitor. :)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Mor si eu de curiozitate! Observatii? 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Am facut prea putini km ca sa fie concludent. O sa revin cu informatii peste cateva mii de km, daca voi mai detine masina. :)

Very later edit: daca tot a dat caldura am zis sa "dezghet" compresorul de A/C. Rezultatul: un miros de stătut in mașina. Sper ca după câteva utilizări sā își revină sau o să îi fac o igienizare. 

Very Lle: a scazut consumul, simtitor chiar. Urmaresc cu atentie subiectul. Pentru a ma ajuta, imediat ce am plecat de service am resetat long term-ul. :)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!