Jump to content

Ulei pentru 1.2 TSI cu distributie pe lant


Dun
 Share

Postare recomandată

Pentru ca nu am gasit un subiect dedicat strict acestui tip de motor, pentru ca motorul este ceva mai pretentios si, dintr-un anumit punct de vedere mai fragil, si pentru ca sunt destui care s-au gandit ca este nevoie de un ulei mai competent decat cel furnizat si oarecum impus de marea majoritate a service-urilor din reteaua PoRo (ma refer la Castrol) - unii dintre cei care s-au gandit chiar facand pasul catre alti producatori - va propun sa discutam aici despre alte uleiuri decat Castrol pentru motorul 1.2 TSI versiunea EA 111, cel cu distributie pe lant.

 

Motorul pe care il am eu pe un Polo 6R este CBZB EA111, iar in cartea de service sunt precizate doua norme de ulei

 - 504.00 - service long life

 - 502.00 - service la intervale regulate.

 

Din primavara doresc sa renunt la Castrol si avand in vedere ca eu merg pe intervalele regulate de service la un an sau 15.000 km va trebui sa urmaresc variantele care se supun normei 502.00 (asta daca nu cumva ma va convinge cineva cu argumente tehnice ca este nevoie sa folosesc altceva :) ).

 

As vrea sa tinem cont in derularea discutiilor de faptul ca exista cateva aspecte distincte functie de care trebuie ales uleiul:

 - utilizarea masinii: pentru cei care merg preponderent in oras probabill ca trebuie urmariti cu precadere anumiti parametrii ai uleiului, iar pentru cei care merg mai mult in afara localitatilor probabil ca trebuie pus accentul pe alti parametrii

 - stilul de condus: unii folosesc motorul ceva mai putin turat, altii il folosesc in plaja normala, iar altii ii dau bataie voiniceste;

 - anotimpul: sunt si soferi care fac doua schimburi pe an, astfel incat vara sa foloseasca un ulei si iarna altul.

Si neaparat sa ne raportam la norma de ulei precizata in manualele masinilor.

 

Acestea fiind spuse, hai sa ii dam bice: ce alt ulei folositi sau va ganditi sa folositi pe acest motor si care sunt ratiunile pentru care ati ales sau va ganditi sa alegeti

acest alt ulei?

Ca sa nu o luam chiar de la zero exista aici o discutie pe aceasata tema, dar ea este intr-un topic dedicat modului de conducere a unei masini cu acest motor.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Avem si noi in familie un 1.4FSI tot distributie pe lant si ma gandesc sa-l trec de la Castrol EDGE 5w-30 la Eneos 5w-30 sau 5w-40(502.00 - 505.00), are 65k km.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Eu as merge pe Motul sau Liqui Moly. Daca vrei hardcore si mergi la turatii mari constant Motul 300V.

 

502 e o norma mai veche si a fost inlocuita de 504, diferentele dintre ele nu se limiteaza doar la interval fix vs variabil. Mergi pe uleiuri ce indeplinesc 504/507. Automat pe aceasta norma nu vei gasi decat 5w30. Nu conteaza cum e distributia.

Mai multe despre uleiuri http://www.supramania.com/aehaas/index-2.html

 

Daca vrei poti sa studiezi la fiecare ulei specificatiile exacte, intrucat ele difera desi indeplinesc 5w30, si VW 504, 507.

Ai aici lista cu toate uleiurile 504/507 http://www.my-gti.com/2540

Vezi ca e un thread cu uleiuri si pe forum.

Modificat de The_Ego
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Eu as incerca si ulei Fuchs, care este ulei de prima umplere. nu sunt 100% sigur de acest lucru. Eu asta il am in motor acum.

Modificat de robi_zet
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

conteaza mai mult sa fie schimbat ceva mai devreme de 15.000 km.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Andrei, aceasta opinie este bazata pe propria-ti experienta cu unu motor 1.2TSI sau are la baza informatii obtinute in urma vreunui studiu omologat?

Intreb aceste lucruri pentru ca sunt destule persoane care au raportat ca in urma utilizarii unui alt ulei decat Castrol si a unui alt tip decat 5W30 au remarcat, in unele cazuri, un mers mai rotund al motorului, o diminuare a numarului situatiilor in care lantul a zornait la pornire, o diminuare a consumului de ulei.

 

Este adevarat ca nu am vazut pe nimeni care sa vina sa spuna ca, la x zeci de mii de km dupa aceasta schimbare, motorul chiar se simte mai bine decat inainte si sa faca asta avand si dovezi palpabile.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

da, in urma experientelor personale cu 1.2 TSI, cu ulei 5w-40, dupa 8-10.000 km lantul devine mai zgomotos. Cu 5w30 nu am incercat.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pai ... masina, de noua, a venit cu 5W30.

Ce ulei ai folosit (cel 5W40)?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Deci eu am facut patru schimburi de ullei, toate in reprezentanta, ulei achizitionat de la ei, in toate cazurile 5w40 , norma 502 00.

Primul schimb ulei castrol magnatec 5w40 la 12500 km, lantul zornaia de la 10500, km, la 25200 am schimbat cu castrol 5w40  dar OEM, nimic spectaculos. In ambele situatii se completa ulei cca 700 ml in 12500 km.

In reprezentanta Cybernet la care fac acum reviziile mi s-a pus in ambele date ulei Mobil 1 litru, Super 3000 X1, 5w40 la bidoane de 1 litru achizitionat de la ei. Motorul putin mai silentios, lantul se aude mai rar si mai infundat, consum mai mic de ulei sau inexistent.(2-300 ml in 12500 km).

Am toate stilurile de mers, de la linistit la voiniceste, nu o iert deloc  pe autostrada(si in 3 ani la rand am calcat-o). Prin decembrie probabil fac al 5-lea schimb si probabil acelasi ulei voi pune.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Am uitat sa spun ca norma 502 00 a fost recomandata de ambele reprezentante, atat Uniservice cat si Cybernet, fara sa le solicit eu tipul de ulei.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Insa nu e norma recomandata de VW pentru TSI eu5, adica 504/507.

 

A ajuns lantul sa guverneze deciziile pt ulei ceea ce este aiurea. Nu este un criteriu de luat in considerare. 

 

Cititi slide-urile 19 si 20. Slide-uri expuse la ACEA ( European Automobile Manufacturers Association) din 2006.

http://www.lubrizol.com/EngineOilAdditives/ACEA/ConferencePapers/LowerSAPS.pdf

Uleiurile 504/507 sunt Low SAPS. Folosit pentru emisii, dar nu in ultimul rand si pentru a limita depunerile.

Spre exemplu puteti sa va uitati in specificatii:

Mobil 1 Super 3000 X1 5w40 are Sulfated Ash, wt%, ASTM D 874 1.0%, iar prin comparatie Motul Specific 504/507 are Sulfated ash ASTM D874 0.6% weight. E doar un exemplu cu specific pt a arata ce inseamna Low SAPS.

 

Caracteristicile sunt tot cam pe acolo fie ca vorbim de 5w30 sau de 5w40 la rece. Mai mult tine de placebo asta cu lantul si oricum nu are legatura cu uleiul. A ok, imediat cum schimbi uleiul sa se simta un pic altfel poate daca cel dinainte era uzat. Asta eventual se intampla cu orice ulei.

Modificat de The_Ego
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Ego, in carte la mine spune si de norma 502 00, pentru interval fix de service.

In al doilea rand eu nu le-am cerut ce ulei sa puna, doar i-am intrebat si mi-au spus ca au nota de la fabrica. Si asta mi-au spus-o ambele reprezentante.

In al treilea rand sa puna si ulei de masline. Nu ma duc cu uleiul meu si nici cu filtrul meu de ulei, chiar daca sunt mai scumpe. Ungerea motorului ramane responsabilitatea lor.

Iar vizavi de efecte placebo, vizavi de mobil nu e, sigur la mine nu e. Din contra, nu sufar de placebo deloc. Si avand in vedere ca pe masura avansarii schimburilor de ulei in kilometri parametrii lantului nu se imbunatatesc ......... Am schimbat lantul pe la 20700 km, a reinceput zornaiala la 24500 km aproximativ,  am facut revizia a doua la 25300 km cu ulei castrol OEM 5w40, si zornaia oarecum des, dupa Mobil la a treia revizie deja s-au simtit diferentele, sunt zile in care(mai ales vara) nu face chiar deloc. Adevarat ca in jur de 11000 de km incepe oarecum mai des sa se simta lantul. oricum mai mult de 12500-13000 nu tin un ulei.

 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Eu ziceam ca nu necesar un ulei 5w40 ca sa fie mai linistita pornirea, ci eventual alt ulei inafara de Castrol 5w30.

 

Mie mi-a venit cu interval variabil (cod pe sticker-ul din portbagaj) dar oricum pana la G7 nu conta trebuia schimbul la maxim 15k/1an. Probabil si eu am optiunea de a pune 502/505 mai ales ca nu trece anul sau nr de km intre schimburi. Insa nu vad de ce as face asta. 

 

Concret despre ce nota de fabrica vorbim? Trecerea tuturor 1.2TSi pe norma 502/505, respectiv 5w40? De ce?

Vine in contradictie cu tot ce au dezvoltat ei, adica norma 504/507 pt motoarele de la e4 incoace, in special cele cu injectie directa.

 

Inca ceva important. Cea mai mare uzura apare la pornire. Asadar de verificat si vascozitatea uleiului la temperatura ambientala de 20 de grade. Un ulei mai subtire e mai bun. 

Modificat de The_Ego
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pai 5w30 si 5w40 sunt apropiate ca si viscozitate:

HTHS PUTERNICA     
 Vascozitate peste 3,5 mPa.s
 Exemple de norme si specificatii ale constructorilor pentru aceste uleiuri:        
 ACEA A2 / B2,  A3 / B3, ACEA A3 / B4, C3, VW 502.00 / VW505.00 / VW 505.01/
 VW 504.00 / 507.00, DC 229.1 / 229.3 / 229.5 / 229.31, BMW LL- 98/01/04, ............

 

De fapt W acela dupa prima cifra vine de la Winter.

Modificat de bogdanpiatra
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Corect. Eu ziceam in general. E si normal sa fie pe acolo la densitate intrucat sunt 5w ambele, dar e un parametru de observat. In general se invart pe la 0.84-0.85.

 

Mai degraba daca Dun vrea sa mearga pe norma 502/505 sa ia 0w40. 

http://www.mobiloil.com/USA-English/MotorOil/Oils/Mobil_1_0W-40.aspx#

Modificat de The_Ego
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

m-am gandit si eu la 0w40, a pus Andrei la 1,4 tsi si e super multumit, dar cei de la reprezentanta au strambat din nas. Nu-i deranjez, in caz de ...sa nu-mi frece ridichea ca nu am pus ce trebuie.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

15 mii km e maxim, adica facuti pe autostrada toti cei 15 mii. altfel, la 10 mii km sau chiar 7 mii km daca sunt facuti numai in oras. 

 

de ce lasati motoarele pana isi schimba sunetul? noi mancam dupa ce ne arde stomacul sau ne ia cu lesin?

 

pt tsi e recomandat vw 504 datorita detergentilor. totusi si un 0w-40 nu suna rau.

 

cel mai bun in acest moment se recomanda redline 5w-30 euro-series.

Modificat de jag
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Uleiurile longlife care teoretic ar tine 30k/2ani sa fie inlocuite la 7.000km? Nu e cam risipa? In conditiile unui mers normal fie el si in oras. Discutand de o masina stock fara modificari.

Sunt de acord ca se face schimbul inainte de 15k, insa ajungem sa fim mai catolici decat papa.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

da, si asa e drept.

La anumite motoare merita sa schimbi uleiul mai des ( in special PD-urile), dar la altele, 10-12.000 km este o limita acceptabila - aici ma refer la motoarele pe benzina in general (aspirate) iar la TSI-uri merge 10.000 km pentru ca totusi intervine si turbina cu stres suplimentar la ulei...

 

iar ce am scris mai sus este valabil pentru cei care vor sa tina masina ani multi. Pentru restul... 15.000 km/1 an .....

Modificat de andrei_221
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

dupa cum vedem, majoritatea spun ca la 10-12 mii km li se schimba cel putin sunetul motorului, deci el e terminat inainte de acesti km.

 

nu e risipa sa arunci nici LL fiindca el tine mai mult doar daca mergi pe autostrazi sau faci km putini si il tii spre 2 ani. preturile sunt aceleasi.

Modificat de jag
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!