Jump to content

Sunet urat la martorii din bord


Adishu
 Share

Postare recomandată

Buna ziua, am un polo 9n3 2008 si de ceva vreme imi sunat foarte urat avertizarea sonora la frana de mana sau cand raman fara benzina sau orice alt martor , inafara de semnalizare. Are un carait zici ca a ragusit . Se poate face ceva , curata ? Ce as putea face. Multumesc.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

din pacate, nu ai ce curata - buzzerul din bord, e pe moarte..... trebuie desfacute ceasurile si inlocuit buzerul.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Ca o completare, nu e nimic de speriat, pentru cineva cu putine cunostinte se poate rezolva lejer acasa

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Sau il scoti de tot,ca mine,desi era perfect functional,sa vezi ce te bucuri de liniste la pus contact si altele.Luminile sint automate,nu am grija lor,deci e in regula.Cel putin,la mine.Daca se aprinde ceva,il vad,ca sofer chior n-am intilnit pina acum.

Off-topic:Alege si tu un companion sa piuie cind vede ca ai ramas fara benzina! :blink:

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 6 months later...

Identificare si reparare buzer buzzer Golf IV Golf4 Bora Volkswagen Polo , Passat , VAG .
Probabil ca membrana atinge de bobina ,
E ca la difuziare.
Este practic un difuzor .
Ar fi si posibilitatea infima ca sa fi atras de undeva ceva pilitura de fier si pilitura sa "sara" pe membrana .
Buzerul este cu magnet , atrage pilitura din fier
Dar nu cred , posibilitatea este minima . Cred ca buzzerul este stricat .
Aceste buzzere pe VW uri in jurul anilor 2000-2001 ( de care stiu sigur , posibil sa mai fie si altele )
sunt foarte proaste .Se strica singure cu toate ca nu ar trebui .
Posibil sa lucreze adica sa li se injecteze( din computer )  o frecventa egala cu frecventa lor de rezonanta mecanica

a membranei lor si atunci elongatia , deplasarea membranei sa fie foarte mare pana le sar "toate balamalele".
E posibil ca lipiciul din interior cu care este lipita bobina pe membrana sa crape la frig sau sa se topeasca vara la cald .
In masina intre iarna,  minus 20 grade si vara +80 ( efect de sera ) pot apare variatii de 100 de grade celsius .
Este greu de proiectat un echipament care sa reziste la o asemenea variatie de temperatura .
Montati pe geam vara un reflectorizant , altfel se coace tot bordul cu toata partea electronica ( vezi probleme la Display-ul rosu prin puncte al masinii  care se duce pe capete  si apoi mai merge oarecum dar este influentat de temperatura ) .
Difuzorul inlocuitor va avea diametrul exterior de 39-40 mm .
Se poate monta dupa decuparea din montura a celui existent asta in cazul cand cel existent este fixat inntr-o montura patrata . Puterea lui trebuie sa fie minim de 0.25W sigur ca vor mege bine si cele de 0.5W sau mai mari (1W).
Acum sigur ca odata schimbat difuzorul cu unul inlocuitor el va avea alta frecventa proprie de rezonanta .
Daca ( aici nu stiu sigur ) masina genereaza frecventa de beep egala cu frecventa proprie de rezonanta a difuzorului atunci sunetul va fi mult amplificat prin aceasta potrivire a frecventelor .
Daca montam un difuzor cu alta frecventa de rezonanta si proiectantii s-au bazat pe potrivirea frecventelor atunci buzerul
nou montat va suna mai incet . Dar eu nu cred sa fi nici o problema , Urechea are are o caracteristica de perceptie

profund neliniara si de aceea putem auzi sunete foarte slabe cum ar fi greierii pe camp .
Eu lucrez in domeniul electronicii .
De aceea recomand : montati buzzer cu rezistanta ( impedanta )  egala sau apropiata de cea a buzzerului
existanet pe masina .
Cel de pe masina are 100 ohmi . Diametrul exterior 39 mm . P = 0.25W
Puteri monta si de 50 ohmi .
Daca montati de 8 ohmi cu toate da din teorie el ar trebui sa se auda mult mai tare , in practica
apare fenomenul de prabusire in branci a etajului amplificator si sunetul va fi mult mai slab .
In general se gasesc doua tipuri de buzzere dinamice ( le excludem aici pe cele piezo ) :
Unele de impedanta joasa de 4...8...16 ohmi .
Altele de impedanta mare 32..50 ..100 ohmi .
In cazul nostru trebuie buzzer de impedanta ridicata , ideal sa fie de 100 ohmi la fel cu cel din fabrica .
50 ohmi nu va dauna .32 ohmi se monteaza dar la limita .
O solute pe care o cred buna este K36-50 Ohm de la Visaton  : 36 mm . Se competeaza cu lipici .
http://www.visaton.com/en/industrie/klein/k36wp_50.html
Sau de 40 mm :
http://www.visaton.com/en/industrie/klein/k40_50.html
Posibil sa mearga montat si Visaton K40 tot varianta de 100 de ohmi ,( atentie exista si de 8 ohmi ) .
( Conex electronic Bucuresti , Adelaida Craiova , TME.pl .)
La demontarea bordului nu incercati sa scoateti indicatoarele de viteza si de turatie , ele nu vor mai pleca de la zero .
Pentru inlocuirea buzzerului nu este necesara demontarea acestor ace indicatoare .
Buzerul se afla in spatele placii electronice .
Bordul se scoate usor , sunt doua suruburi intre bord si volan , este un cauciiuc  jos sub ceasuri acolo unde
se regleaa volanul in sus si in jos .Imingeti cacuciucul si cautati suruburile . Suruburile au capetele sub cauciuc .
In partea de sus bordul ( ceasurile) are doua cleme tip balamale din care bordul iese foarte usor .
Lucrati numai cu bateria DECONECTARA . Este necesar un letcon , cositor , sacaz si poate niste fire.
Atentie cu codul de al radio ( daca nu stiti codul , radioul nu va mai porni ) .
Nu transportati in mod inutil bordul , orice descarcare electrostatica de al haine sau din alta parte
poate arde computerul din bord .
Nu atingeti in mod inutil cipurile ( circuitele integrate )  si nici cablajele de pe bord .
Periclol de descarcare electrostattica este mai ales iarna cand aerul este uscat , izolant si nu permite

disiparea naturala a sarcinilor electrice care  si prin atmosfera .
Nu folositi difuzoare de 4 si nici de 8 ohmi .
Buzerul nu are probleme de plus si de minus , chiar daca are marcaje in acest sens .
Puteri monta la intamplare plusul si minusul .Lucrez de 30 de ani , aud tot felul de teorii .... ma rog .
Problema cu plus is minus apare doar daca sunt montate mai multe buzere la acelasi echipament
ceea ce nu e cazul nostru .
Buzzerul  poate fi montat prin decuparea ( eliminarea ) brutala a celui vechi  din montura lui ( dupa dezlipirea lui de pe placa cu circuite ) si lipirea buzerului nou in loc in montura . Liprea de face cu Bizon KIT Universal in jur de 8 lei Praktiker .Nu scapati  lipici pe membrana .
Lipiciul se depune pe ambele piese , se lasa 15 minute apoi cele doua piese se preseaza .
Nu lipiti iarna la frig . O sa meara si la frig dar greu , foarte incet , lipiciul se va usca ui ore intregi si nu stiu rezultatul .
Conecati bateria masinii numai dupa ce ati conecat ferm conectorii bordului .Nu lucrati cu bateria pusa .
Defectarea computerului din bord poate duce la necazuri mari , nerecunoasterea cheii de contact ...
Buzerul se tesetaza asa : mergeti cu masina cativa metri cu frana de mana trasa atat cat sa fie trasa dar sa nu prinda tare .
In principiu se poate monta orice buzer de 32.... 100 ohmi .
Buzerul teoretic poate fi montat oriunde , daca nu e loc se poate monta si in alt loc daca se prelungesc firele lui .
Nu confundati buzerele cu capsulele de casti .(Nu va orientati catre  castile stricate   care mai au o capsula buna )
Capsulele de casti au intr-adevar 32 ohmi dar se vor auzi incet , au randament scazut , genereaza presiune acustica scazuta .Se pot monta buzere de diametre mai mici , fara probleme .Daca nu si nu merge si o capsula de la casti de 32 ohmi dar se va auzi incet . Unele caruciore de copii sau unele jucarii mai au buzzere . Ar trebui amaurata impedanta lor inainte de montare .
Daca sunteti din Brasov ...beep ....buzz . :) Am numarul l atasat aici pe forum .  Nu stiu daca e voie  sa-l scriu direct in post .
Am montat pentru dumneavoastra  niste poze sub forma de banda cum erau pe timpuri
desenele animate tiparite  .Ca sa incapa toata povestea pe o singura poza . Daca la dumneavoastra pozitia sau dimensiunile buzzerului difera treebuie sa va adapatati  .Atentie buzerul Visaton din poza este de 4 ohmi , nu e bun , trebuie varianata lui  de 50  ohmi .Dimensiunile nu sunt chiar critice , prin lipire  cu Bison Kit ( prenadez) o sa reusiti sa montati cumva buzerul pe care il aveti .
Ca dimensiuni cel Visaton este la fel . 4 ohmi cu 50 ohmi .Trebuie montat cel de 50 .
Daca bobina nu e intrerupta  cu totul sau daca reusiti sa extrageti capetele de lita din buzer, cu un multimetru puteri masura impedanta lui .
Uneori un buzer stricat poate fi determinat sa mai faca o data contact ( doar pentru masuratoare prin apasarea sau tragerea de membrana lui ) .Puteti inceca sa scoateti cateva spire pentru a scoate un capat care sa va permita sa faceti masuratori .
Firul va tebui razuit de lacul transparent de protectie  , trebuie experienta . Se poate arde usor cu bricheta .
Daca codul este exact FE .... 36100 .... PC/W  ca in poza a 7-a din banda cu poze atasata atunci
semnificatia codului este urmatoara : 36 = 36 mm , 100 = 100 ohmi .  de fapt in fisa tehnica a lui
diametru exterior apare 39.6 mm .
Cautati pe net :
>>>>>        www.be-star.com FE36100PC/W    <<<<<

Daca linkul o mai fi valabil in momentul cand cititi :
http://www.bestartech.com/documents/PDFs/BMS36100PC_W%20FR3_MG3HT%20LF.pdf

Posibil ca buzzerul dumneavoastra sa difere , Importante sunt : diametrul exterior si impedanta .
Buzerul este destul de permisiv in ceea ce  priveste  pozitia lui de montare ,nu necesita o pozitie fixa anume si nu necesita nici etansare in rama sau in montura lui . Atentie , corpul buzzerului este metalic , daca atinge partile  cablajului  poate cauza  scurtcircuite .

Toate cele bune .
Adrian .

 

post-28117-0-24847800-1428477339_thumb.j

Modificat de Adi VW
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

CE ai schimbat tu este un buzer din ceasurile facute de manet mareli si intr-adevar are 100 ohmi. Celelalte facute de bosch sau vdo au doar 8 ohmi si arata altfel.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!