Jump to content

Diferentiale - Intretinere & Probleme (Tiguan 5N & 5N2)


mannix

Recommended Posts

  Buna ziua,am un Tiguan din 2008, 4motion,sau spart doi rulmenti de la pinionul de atac din diferential,stie cineva daca se poate repara undeva? :icon_cry:

post-88392-0-05863400-1410939692_thumb.j

Link to post
Share on other sites

Din experienta unui prieten iti spun ca mai bine cauti altul, rulmenti pe original sunt foarte scumpi si este mare bataie de cap sa ai schimbe cineva profi !

Link to post
Share on other sites

Care sunt simptomele? Cum se manifesta problema asta? Ar fi bine sa detaliezi putin problema.

Link to post
Share on other sites

Sal.,

Din pacate nu poti sa faci aceasta operatie deoarece in ETKA nu da cod de piesa pentru nici unul dintre rulmenti .

Cel putin eu nu am gasit aceste coduri .

Uite si doua poze cu diferential-ul puntii spate .

In poza de mai jos apare transmisia completa care are codul 0AY 525 010 C devenit intre timp 0AY 525 010 L si care costa doar 17001.63 Ron cu TVA .

post-20331-0-74883200-1410952145_thumb.j

Iar in poza urmatoare apare transmisia cu piesele care pot fi demintate si schimbate 

post-20331-0-23230700-1410952167_thumb.j

 

Sfatul meu e sa cauti un diferential spate pentru 4 MOTION SH ca de schimbat este exorbitant de scump + ca acei rulmenti nu se gasesc .

Si ti-l recomand pe asta :

http://www.ebay.de/itm/HALDEX-dyfer-nap-du-ty-4-motion-Vw-Au-Se-Sk-0AY525010F-nowy-0CQ525554D-/321521643872?pt=LH_DefaultDomain_212&hash=item4adc2ef160

In poze pare a fi nou nout chiar daca data de fabricatie este 19.04.2014 .

Intradevar este cel mai scum de pe ebay 1570 Eur dar oricum nu te costa 3910 Eur cat costa unul nou in reprezentanta .

 

Da ne poti spune si noua cum ai constat tu sau mecanicul ca sunt dusi rulmentii ?

Eu banuiesc ca acei rulmenti sunt in baia de ulei a diferentialului si ar trebui sa fie unsi in permanenta cu uleiul din el .

Ai spart cumva diferential-ul si ai mers fara ulei sau ce sa intamplat ?

Daca face zgomot ce fel suna acel zgomot ?

E ca un fluierat care se aude din ce in ce mai tare cu cat cresti viteza cu care mergi ?

Se aude vre-un zgomot cand mergi cu viteza si o scoti pe liber fara sa pui frana ?

Pune un filmulet sau o inregistrare audio cu sunetul .

 

O zi buna .

Edited by @DRI@N
Link to post
Share on other sites

@DRI@N , ai idee cat de greu este Haldexul ? la suma de 1570 euro mai adaugi  inca 300 euro cel putin si sincer nu cred ca este o afacere pentru colegul  nostru !

Link to post
Share on other sites

Atunci sa ia unul nou de la noi colega pentru ca repet NU SE GASESC ACEI RULMENTI DE CARE ARE EL NEVOIE .

Cel putin in ETKA nu da nimic legat de acestia .

Si cred ca nu-l va gasi la noi unul aprope nou daca nu chiar nou sub 2500 de euro cum este cel dat de mine in link ?

De reprezentanta nici nu-i mai repet pentru ca am scris deja odata cat costa .

Eu nu ma supar !!!

Pentru ca nu am nimic de castigat, ci tot el castiga .

Eu am vrut doar sa-l ajut .

Scuze ca m-am bagat peste tine si-ti urez spor la ajutorul colegului .

O seara buna .

Edited by @DRI@N
Link to post
Share on other sites

Nu te-ai bagat peste mine cu nimic, dar ma gandesc ca omu nu cauta sa cheltuie o avere pe unul nou, si ca idee colegul @DRI@N , pe orice rulment este un cod daca il desface gaseste codul si cauta dupa cod ! Daca te iei dupa ETKA iti cumperi altul nou asta este si ideea lor !

Link to post
Share on other sites

Pai tocmai asta e ideea ca din ce vad eu in poza pusa de el nu prea-mi pot da seama cum se poate ajunge la acea zona a rulmentilor .

Bine probabil si din cauza ca inaintea acelor rulmenti + pinionul de atac se gaseste unitatea HALDEX .

Probabil dupa ce se damonteaza HALDEX-ul se poate ajunge ca nu or fi turnati acei rulmenti acolo .

Dar acum noi sa fiu sincer ne contram total aiurea atata timp cat el nu spune ce simptome are si ce fel de zgomot face .

De obicei rulmentii fluiera dar el zice ca sunt sparti (ceea ce eu nu prea vad cum pot sa se sparga fara ca aceata cutie 4 MOTION sa nu fie deteriorata sau scapata fara ulei) iar pinionul de atac are un suierat dar doar daca nu este reglat cum trebuie sau are defect de fabricatie .

Iar din ce vad el este din Bucuresti iar la o simpla cautare cu GOGU gaesete o gramada de firme ce repara cutii de viteze automate in zona .

Edited by @DRI@N
Link to post
Share on other sites

Acei rulmenti preiau o parte din presiunea exercitata de o "jumatate" din discurile Haldex.

Daca softul din Haldex nu e bine "tunat" si "static load"-ul acelor rulmenti nu este bine reglat, la asa ceva se ajunge.

Ma intrebam eu la Tiguan cand o sa apara asa ceva probleme...

La motorizarea/masina pe care o am apar mult mai des astfel de probleme, din cauza cuplului marit si efortului pe care Haldex/diferential trebuie sa-l puna in pamant. La Tiguan cuplul e mult mai mic si Haldex-ul "depune" un efort mult mai mic in a-l transmite.

Si da, la acei 2 rulmenti se ajunge prin demontarea Haldex-ului.

Link to post
Share on other sites

Mi se pare mie sau problemele apar la masinile tunate si la care a crescut puterea motorului.

Link to post
Share on other sites

Prin "tunat" m-am referit la modul in care producatorul modifica firmware-ul Haldex-ului in mod particular, pentru aplicatia sa. In cazul asta VW si Tiguan.

La mine motorul dezvolta nativ 400 Nm si datorita faptului ca la plecarea de pe loc intotdeauna este cuplat Haldex-ul, adaugand si rapoartele de demultiplicare ale cutiei, din fabrica au setat firmware-ul Haldex-ului sa transmita un maxim de 1500 Nm. Si uite asa, se pare ca acei rulmenti au cateodata de suferit daca nu este totul bine pus la punct.

Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
  • Similar Content

    • seby
      By seby
      Dupa mai multe cautari dupa piese si dupa ce am cautat un zgomot de rulare care era direct proportional cu , cutia de viteze, am gasit defectul dupa care am ramas blocat cu partea de achizitionarea de piese.
      Scriu in caz ca mai are cineva aceiasi problema, sa stie la ce sa se astepte.
      Rulmentul ce era defect era de pe pinionul de atac de la diferential




      poza de mai jos cu l-am extras din cutie cu un o presa mai speciala

      daca stie careva unde gasesc rulmentul asta cod f-80945501 sau 712 1876 10
      din ce apare in siteul oficial nu se mai fabrica.
      https://webcat.schaeffler.com/web/schaeffler/en_HU/SchaefflerData/81273/keywords.xhtml?result=1528706727687&showResult=1
       



      defectul se vede in poza,avand si capace cu semering rulmentul, neavand ungere si rulajul de aprox 30000km 


      la cutie am incercat sa elimin , zgomotul schimband rulmenti de la diferential si cei din cutie care sunt sub pinioanele respective
       

      daca nu gasesc rulment, voi incerca adaptarea unui rulment apropiat ca si experiment
       
    • Doomy
      By Doomy
      Era timpul sa fac o schimbare......   dupa 9+  ani petrecuti in compania vechiului  Explorator era timpul pentru ceva mai nou .... si acel ceva mai nou a venit sub forma acestui Tiguan 2.0 TDI , 4motion CFFB   .  Povestea lui incepe cam asa ... 
      Am decis in ianuarie anul acesta ca voi schimba masina , din diferite considerente : spatiu , varsta fosteia , dorinta de 4x4 , pitici pe creier,.....etc .  Am zis ca de data aceasta nu vreau sa ma grabesc , cu banii in buzunar si timpul printre picaturi  am inceput sa caut variante pentru masini posibile . Tiguanul deja era top in lista dar nu am ezitat sa cer oferte si sa fac test drive cu alte modele de masini noi  gen Kia Sportage sau Suzuki Vitara.... . Nu vreau sa intru mult in detalii cu celalalte marci doar ca in bugetul meu la masina noua  aveam toate optiunile din "lume" mai putin 4x4  daca mai faceam un mic efort ajungeam si la tiguanul AD1 nou dar fara 4x4 si cu cel mai mic motor , asa ca am ramas pe Tiguan 5N2. 
      Am zis din start ca nu vreau sa dau sansa masinilor din tara si ca vreau personal sa o aduc  cunoscand bine piata auto de la noi si ce minuni poti sa gasesti .   Am plecat cu cateva optionale care erau obligatorii pe lista de cautare  dar si anumite optiuni care nu trebuiau sa fie pe lista de optionale : 
      Ce vroiam eu :  
      Model Track & Style ( 2012->2015)  Xenon   Volan cu comenzi  Incalzire in scaune  Navigatie(oricare)  Interior Beige (preferabil Piele integrala dar mergea si Alcantara )  Ceasuri Color Proiectoare ceata Clima Carlig remorcare OE Kilometrii cat mai putini , targetul era pana in 80.000 km   Ce NU vroiam eu :
      Buton Start  Suspensie DCC Trapa Panoramica Culoare neagra  exterioara Lunile au trecut , am ajuns in Mai cu zeci de telefoane date si peste 12 autoturisme urmarite  pentru postul de Explorator    .   Majoritatea care le gaseam nu aveau  toate optiunile dorite , sau aveau probleme de natura "accident" , cunoscatorii/pasionatii stiu ce inseamna si cat stress implica o astfel de cautare ....
      La inceputul lunii Mai am primit un telefon de la un prieten care lucreaza intr-un dealer VW din zona Buzau care stia ca eu sunt in cautare de masina ...ce masina si optiuni preferate  care mi-a zis direct la telefon  "Cineva a venit la noi si a incercat  sa schimbe un Tiguan manual  cu vreo 69.000 km cu un Tiguan automat cu 135.000 km  , schimb pe schimb  si noi nu l-am putut ajuta...."     Am luat toate datele masinii , am facut verificarile necesare si au iesit OK , din lista mea de optiuni nu era cu Track&Style  si avea Trapa dar in rest avea mult mai multe alte optiuni pe langa cele dorite de mine printre care interiorul Beige de piele.   Am zis ca merita vazut .....asa ca intr-o Sambata am plecat spre Buzau sa vad masina , iar dupa 3 ore de verificari amanuntite , sub masina,  VCDS , vizual si test drive  iar dupa toate testele facute ....am zis in sfarsit ca asta este masina pentru mine !  Dupa ce am cunoscut si proprietarul  nu mai aveam nici un dubiu , persoana in varsta pe la 65 ani care in urma unei probleme medicale nu mai putea folosi corect piciorul stang  asa ca  vroia sa schimbe masina cu orice pret cu una automata.  
      Istoricul masinii este destul de simplu  : 
      In August 2017 a fost cumparata din Reprezentanta VW din Berlin in posesia careia a fost inca de la productie  , adusa in tara pe roti  de proprietar  , dusa in reprezentata VW la noi in tara si efectuata revizia la 69700 k (filtre +ulei +lichid de frana )  apoi din August 2017 pana in Mai 2018 au fost facuti doar 325km   , masina fiind predata catre mine cu 70.025 km in starea de mai jos  

      Si acum sa inceapa partea de prezentare  a noului  Explorator 
      Model Sport&Style  productie 09.2012 pe carte este 2013  , 2.0  TDI 4motion cu motor CFFB cu 70.025 km .  
      Printre dotarile care merita mentionate sunt : 
      Webasto  Trapa Panoramica Park Pilot si senzori de parcare Driver Alert  Directie cu Servotronic Lane Assist Dynamic Light Assist Alarma de fabrica Scaun Electric Sofer Navigatie RNS 510 cu hdd 30gb Bi-Xenon Carlig Remorcare Interiorul Beige este cel care  a adus punctul decisiv , eu pe germania nu am gasit nici un exemplar care sa intruneasca macar 8 din 10 puncte enumerate mai sus ,... marea mea slabiciune !! ma topesc dupa acest interior. 

       
      Lista cu modificari care vreau sa le fac  este destul de lunga , unele fiind facute deja la momentul pozelor , o sa revin cu un alt post sa detaliez modificarile / accesoriile.  
      Enjoy!

       
       
    • voinea
      By voinea
      Un articol aparut zilele astea pe blogul zoso.ro mi-a placut foarte mult prin videoclipurile gasite
      Sunt doua teste facute de un rus in offroad cu crossoverele BMW X1, Hyundai Tucson, KIA Sportage, Mazda CX-5, Mitsubishi Outlander, Nissan X-Trail, Subaru Forester, Toyota RAV4 si desigur Volkswagen Tiguan.
      Exact cum zice si Vali postarea acestor video nu au rostul de a arata ca anumite modele sunt proaste, dar pentru a informa potentialii cumparatori.
      Este evident ca VW TIGUAN are acelasi 4MOTION ca alte cateva modele din grup (Kodiaq, Karoq, Ateca, Arona, T-ROC, Q2, Q3) deci comportamentul lor in anumite situatii este identic cu ceea ce gasiti in clipuri.

      De asemenea este util pentru cei ce urmeaza sa-si cumpere un SUV 4x4 avand in gand ceva offroad usor dar si pentru cei care au deja Tiguan & Co afland pe ce se pot baza inainte de a ajunge cu masina in noroi. 
      Pentru traducere apasati in YOUTUBE tasta C (subtitrare) si alegeti auto traducere in engleza
       
       
  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...

Important Information

Acest site folosește cookie-uri. Continuarea navigării reprezintă acceptul dvs. pentru această folosință. Pentru mai multe detalii privind gestionarea preferințelor privind cookie-uri, vedeți Politica de utillizare cookie-uri