Jump to content

Segmentare motor, schimbare garnitura chiulasa


IdaMK1
 Share

Postare recomandată

Am scris ce erea de scris. Noi astia prostii, micii vom rectifica in continuare chiulasele si vor merge. Tu autodidact, ia litera de lege traducerea aia dupa manualul HAINES. si..... cand o sa ai probleme cu chiulasa voi fi primul care o sa te intrebe cat te-a costat una noua......

 

Am observat ca .... chestiile de acest gen, in categoria asta.... se lasa cu discutii .... care degenereaza. 
Considera ca nu-ti dau dreptate, si te voi convinge cu amaratele de motoare facute pana acuma, si care merg, cu toate rectificarile facute, si cu garniturile de cote diferite montate de mine in cei 4-5 ani, si tu.... mecanic autodidact cu documentatie tradusa.... strica ce e al tau, dar nu indruma si pe altii.

 

Rune, ai inceput cu o afirmatie.... care-mi intareste ceea ce am scris eu, nu Catalin, faptul ca in urma strangereii (chiar si corecte - de data asta completez eu) pe zona suruburilor apare o deformatie..... CHIAR SI LA STRANGERE CORECTA.... si pentru ca mai ramane in suprafata .... impuritati, si... de la alte probleme CHIULASA SE POATE PLANA PANA LA COTA 3.

Ca sa nu mai argumentez, ca un user fara campurile completate.... USER NOU, nu-mi pare decat avocatul poporului.... si.... trage fiecare ce concluzie vrea.

 

 

Mai scriu odata si repet CE NE-AI ADUS COPII DIN ACEA CARTE ESTE O TREDUCERE, si daca citeai atent, acolo unde ne-ai dat articlolul cu Chiulasa, .... citeste prima propozitie si vezi ce noima are ceea ce este TRADUS ACOLO, si apoi vezi cat te bazezi pe o traducere. 

 

Catalin ceea ce scrii tu contravine a tot ce face ORICE MECANIC. Deci, bazat pe carticica aia, contrazici tot ce fac atatia mecanici de atatia ani, SI IN ROMANIA SI AFARA. Deci..... tu un singur om, apuca-te si invata-ti pe mecanici, cam ce ar trebui sa faca si unde gresesc ei, TOTI.

Si cu asta chiar nu voi mai scrie in acest topic pana nu se iau masuri vis-avis de corectitudinea afirmatiilor .... de o parte sau de alta.
 

Modificat de Archanghel
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Afirmatia mea vrea sa spuna ca o chiulasa  demontata corect nu are de ce sa se strambe!!

 

tu archangel esti un fel de becali cu ranga in mana....si cand vad cum gandesti imi dau seama de ce sunt o groaza pe aici cu probleme...

 

si cu cotele de reparatie sa stii ca ai dat cu oistea in gard rau de tot.....

 

...contrazici tot ce fac atatia mecanici de atatia ani...exact acesta este mare problema VW nu e Dacia.....ar fi timpul ptr acesti multi mecanici sa deschida si eu un calculator  sa descarce de la VW  o fisa technologica de reparatie, sa faca o diagnoza si sa inlocuiasca  exact piesa ce trebuie nu jumatate de masina pana da de cei stricat...

 

dar cum zici si tu acesta discutie nu aduce ptr nimeni nimic, cel mult te poate face curios si vei deschide un computer si vei citi ...si iti vei da seama  unde au ajuns constructorii de masini  astazi.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Subscriu in totalitate la cele scrise de Rune.

Archanghel, Cornele, nu vreau sa te superi pe mine asa cum faci de obicei cu cei care incearca sa te contrazica in vreun fel sau altul, dar sunt persoane de pe acest forum care mi-au trimis mesaje pe privat, in care imi relatau ca s-au luat dupa tine la unele probleme mecanice si au dat gres, doi dintre acestia chiar cu rectificarea chiulasei.

In legatura cu mecanicii din service-urile de la noi din tara, pot spune cu certitudine ca marea majoritate fac pe bajbaite, neprofesional, lipsiti de pregatire si spun asta pentru ca ma pricep cat de cat si am vazut cum lucreaza acestia. O data am plecat cu masina din service, atunci cand am vazut ca vroia sa bata cu ciocanul in fuzeta ca sa sara pivotul de la capatul de bara, pentru ca nu aveau presa sa desfaca acele piese ca sa-mi schimba bieletele de directie. Unde se ducea tot socul de la bataile cu ciocanul? In casete de directie, iti raspund tot eu. Pai fac una si stric alta. Cam asta este situatia din service-urile romanesti. Drept urmare, am ajuns acasa si m-am apucat sa construiesc singur o presa ca sa-mi inlocuiesc piesele necesare+o presa pentru bucse rulmenti etc, ca sa-mi fac singur treaba, dar, sa si lucrez profesionist. Cati dintre noi au avut curajul sa plece din service-uri atunci cand acel mecanic, pe care tot il ridici in slavi, au facut-o? Altii care nu se pricep, chiar daca acel mecanic mic, de cartier ii strica ceva la masina, nu are cum sa-si dea seama, el crede ca acesta face bine. Am o gramada de exemple sa ti le spun, patite de mine, dar nu am timp si nici nu vreau sa poluez post-ul.

Vezi tu, Cornele, inainte sa obtii permisul si sa inveti sa conduci ai studiat un manual, ai facut chestionare, nu te-ai nascut deja invatat , la fel si cei care sunt profesori, tot carti au studiat ca sa devina profesori si lista poate continua. Numai tu nu vrei sa intelegi acest aspect si, pe deasupra, te mai si contrazici in aceasta speta.

 

"Si cu asta chiar nu voi mai scrie in acest topic pana nu se iau masuri vis-avis de corectitudinea afirmatiilor .... de o parte sau de alta."

 

Tot nu vrei sa incetezi cu aberatiile astea, te comporti ca un copil mic care se joaca cu altii, iar daca unul dintre acestia nu face ce vrea el, ii ameninta ca-si ia jucariile si pleaca. Ce ai vrea, sa stearga unul dintre moderatori tot ce am scris eu si ceilalti colegi, care te-am contrazis cu documente, vrei sa ramana doar comentariile tale, cele fara acoperire? Lasa oamneii interesati sa ia hotararea pe care o cred acestia de cuviinta, nu le influenta tu deciziile.

Asa am invatat eu sa lucrez, cu scule, nu sunt de acord cu ideea ca ciocanul, patentul si surubelnita sunt bune la orice.

WP 20140429 003

WP 20140429 001

WP 20140328 001

WP 20140331 009

WP 20140331 007

Modificat de visan catalin
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

ca sa nu degenereze, urmatorul post care va contine aluzii sau orice alt fel de remarca la adresa unui user sau la cunstiintele de mecanica, va fi sters si cel care a postat va fi premit cu un warning cat el de mare

 

multumesc pentru intelegere

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Ai sarit de la una la alta, si cuvintele grele pe care mi le-ai adresat, cat si jignirile aduse, si,... se pare sustinute de moderatori, ma fac sa-mi fie rusine ca sunt aici. 

Urat din partea ta ca dai cu noroi, si urat din partea ta ca faci ofense gratuite. Cat despre mecanica noastra, .... a tuturor mecanicilor care facem acea gresala.... asta e, suntem mai prostuti, si .... atata stim atata facem. Cat despre scule........... uita ca ai rostit cuvintele astea. Tot ofensa este.

Si, de data asta, promit ca nu mai raman sa-si bata joc, un autodidact care ia cuvinte dintr-o carte, nu din experienta....

Si asta e, astia suntem, mecanici de 2 lei cu cunostinte de motoare de dacie..... ups, aia din afara, mecanici din alta tari, nu si-au inceput cariera pe motoare de dacie ca nu au avut, si tot planeaza chiulasa si tot cote de reparatie au. 

Daca aici sa ajuns, atunci, mie-mi e rusine de cunostintele mele, si ma reconosc invins ca am incercat sa ajut pe atatia, si acuma......... sa ajunga sa dea lumea cu noroi.

Spor la sfaturi  mai departe, si ......... urate jigniri.....

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Cornele, nu mai bine ingropi tu securea si o lasam asa! Tu vorbesti doar din experienta pe care ai acumulat-o auzind de la unul si de la altul, iar eu vorbesc din experienta si practica coroborata obligatoriu cu teoria, cel putin asa cred eu.

Suntem pe lungimi de unda diferite si nu o sa ne intelegem niciodata, indiferent de situatie, asa ca orice alt comentariu din partea ta la adresa mea, il voi ignora. Dar nu o sa poti sa-mi astupi niciodata gura in incercarea mea de a ajuta si alte persoane, atunci cand posed anumite cunostinte.

Multumesc pentru intelegere si Iti doresc tot binele din lume. Punct!

Modificat de visan catalin
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 3 weeks later...

Iata de ce scule vei mai avea nevoie pentru a desface chiulasa. Presa o poti folosi atat pentru pinionul pompei de injectie cat si pinionul axului cu came iar cheia este pentru a tine contra la pinioanele de la pompa si axul cu came atunci cand desfaci piulitele acestora, aceasta nu este inca finisata, dar va fi in curand. Cheia este copy-paste dupa cea vazuta la service-ul unde mi-au dat jos pompa de injectie. Sper sa nu fiu acuzat de plagiat. :blah_:  Nu folosi ciocanul pentru a desgradina pinionul axului cu came, poti produce mai multe pagube decat te poate ajuta acesta.

Am desfacut-o la mine zilele trecute, deoarece prin dreptul suruburilor de la capetele chiulasei dinspre turbina (distributie si cutie), incepuse sa mi se prelinga ulei. Am luat hotararea ca a venit si randul garniturei, pentru ca doresc ca in zilele imediat urmatoare sa omologhez motorul si nu puteam sa ma duc cu motorul murdar de ulei. Cand am desfacut suruburile de la chiulasa, am observat ca trei suruburi de pe partea cu pricina erau mai slab stranse, garnituara nu era arsa, nu avea nimic, am studiat-o foarte atent. Pe langa schimbatul garniturii am mai schimbat simeringul de arborele cu came si simeringurile de la supape pentru ca tot umblasem acolo. Recunosc, simeringurile de la supape nu le-am schimbat eu, m-am dus la cineva care a mai facut acest lucru, dar sa stii ca nu este greu daca ai o presa. Dupa ce am vazut cum le-a schimbat, mi-a parut rau ca nu am facut-o eu, mai ales ca am si presa. Tot la acea persoana am verificat planeitatea chiulasei, aveam o teama ca prelingerea uleiului s-ar putea datora deformarii acesteia, mai ales ca aveam si acele sururburi mai putin stranse.

Dupa ce am desfacut chiulasa, curatat capetele la pistoane, suprafata de pe bloc si de pe chiulasa, am observat cu surprindere ca pe capetele pistoanelor se gasesc stantate niste cifre si litere. Unele cifre, am reusit sa le deslusesc cu ajutorul manualului pe care il detin, si anume, era stantat pe el cota nominala a pistoanelor de 76,48, adica din fabrica, ceea ce m-a bucurat tare mult ca sunt pistoanele originale si ca nu au fost efectuate reparatii in el. Alte cifre ar arata luna si anul fabricatiei motorului 0490. 1990 stiu ca este anul de fabricatie al masinii de pe care am luat motorul. Am masurat si interiorl cilindrilor si am avut dimensiuni nominale si acolo, este adevarat in partea superioara a acestora , acolo unde nu ajung segmentii. Masuratorile le-am efectuat in trei puncte diferite in cilindru. Atunci cand montezi arborele cu came sa nu uiti sa ungi cu ulei lagarele unde se aseaza arborele dar si sa montezi palierele in pozitia corecta. Ordinea de prindere a acestora este 2, 4 si se strang suruburile acestora in diagonala la 2 Kgf, apoi se prind palierele 5,1 si 3, la fel se strang in diagonala si tot la 2 Kgf. Sa ai grija atunci cand desfaci pinionul de la arborele cu came sa nu pierzi pana, ea trebuie montata la loc. Suruburlie de la pinionul cu came si cele de la pompa de injectie se strang la un cuplu de 4,5 Kgf, Suruburile de la capacul culbutorilor se strang la 1 Kgf. La rola intinzatoare este 2 sau 3, nu-mi amintesc exact pentru ca am manualul in garaj.

Cam acestea au fost cele intalnite de mine la inteventiile de mai de sus.

Piston

IMG 1704

IMG 1702

IMG 1699

Modificat de visan catalin
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!