Jump to content

Segmentare motor, schimbare garnitura chiulasa


IdaMK1
 Share

Postare recomandată

Buna dimineata dragi colegi de cativa ani mai exact vro 6 tot trag de al meu golf 1 cu motor de 1.6 JP de pe g2 diesel obosit de 52 cai ... pe langa alte masini care le detin golfu in ultima vreme a avut parte numa de munca grea sa zic asa ... cu el am tras platforme, remorci incarcate cu tractoare, moloz, si alte cele ulei neschimbat de 2 ani (dar nu scade) antigel la nivel ma uit sa fie la nivel tot timpu dar cu toate astea motorul sa prapadit in sensu ca dupa ce am fiert motorul de vro 3 ori probabil garnitura de chiulasa daca nu chiar chiulasa au cedat, baga presiune mare in vasu de expansiune fapt pentru care a trebuit sa iii dau 2 gauri in capac ca daca nu spargea furtunele, pornirea grea spre deloc iarna, viteza maxima 110 km ora imi fac semn ca ar fi cazul sa fac o segmentare schimbare de garnituri , supape si altele ce o mai fi nevoie... ma astept sa gasesc funingine prin supape ca merg cu ulei juma/juma si ar cam trebui sa o pun la punct oleaca... BUN acuma ce ar fi de cumparat pentru inceput in afara de distributie si garnituri ce segmenti recomandati, supape eventual daca or fi bulite, sa verific si injectoarele alea eventual sa schimb diuzele daca se poate sa curat un pic traseul de racire si alte lucruri de care trebuie tinut cont... Toata treaba asta am sa o fac eu cu ajutor daca e nevoie ... dar am habar de mecanica nu sunt lemn... ideal ar fi sa primesc raspunsuri strict pe intrebarile de mai sus... nu sunt curior ca mi am batut joc de masina ca nu am facut-o chiar am grija de ea ... mai bine va abtine ti parerea mea... dar daca tot vreti sa ma mustrati e ok na:))

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Cel mai bine / ieftin cumperi un motor cu proba in care nu s-a umblat in ROMANIA si scapi de timp pierdut si nervi gramada.,succes.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

ia-ti alta, una pe Bulgaria,cu 800-1000 euro gasesti un G3 1.9TD sau chiar TDI de 16-18 ani care mai poate fi numita masina, motor 1.6D JP nu cred ca vei gasi in firea lui,masina aia trebuie sa isi gaseasca loc frumos intr-un cimitir.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

stai , ca eu acuma vad... tu zici sa schimb masina si ma indrumi sa imi iau o raie de golf 3... si de bulgaria... culmea saraciei golf 3 de bulgaria... ar fi si mai si daca ar fi si pe dreapta... cum e mai fain... DECI REPET vreau sa segmentez motorul nu sa dau o masina pe o rabla.Multumesc

Modificat de IdaMK1
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

   Salut  ,da-mi voie sa scriu si eu ceva...  stii bine ca meseria nr 1 in Romania este : datul cu parerea. :RO flag:

    PAREREA MEA :

       1 -ignora postul lui stealth  

       2 - sustin si recomand ce a scris  christofor  ,motorul diesel JP ar trebui sa fie usor de gasit, este unul dintre cele mai populare .

Modificat de catalinrx25
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Daca nu gasesti alt motor sau vrei neaparat sa il repari pe asta, cateva recomandari:

- primul pas, dai chiulasa jos

- verifica daca sunt fisuri in blocul motor, in special pe langa gaurile filetate

- masori cu cat ies pistoanele din blocul motor in punctul de sus, pentru a stabili grosimea de garniturii de chiulasa. Sunt 3 grosimi, preturi diferite  :icon_confused:

- verifici jocul la arborele cotit, sa stii daca sunt necesari cuzineti noi

- verifici jocul la boltul pistoanelor, daca au joc e necesar set nou de pistoane

- fisuri in pistoane - atentie la santurile unde intra segmentii

- verifici uzura pompei de ulei (se masoara cu lera)

- masori uzura in cilindri, daca e prea mare/neuniforma trebuie rectificat blocul motor. Sunt 3 cote de reparatie, daca nu ma insel

Chiulasa, o duci la un atelier, sau incerci sa o verifici in regim de amator: 

- verifici/rectifici planeitatea (deviere maxim 0.01 mm)

- te uiti de fisuri - sunt ok fisuri inguste intre scaunele supapelor (la mine sunt fisuri late de aprox. 1mm, si nu am probleme)

- verifici etanseitatea supapelor ( eu pun benzina peste supapa inchisa, trebuie sa nu se scurga in cateva secunde). Cu ceva atentie si rabdare, se pot rectifica acasa daca nu e uzura mare, cu o bormasina si pasta abraziva fina.

- schimbi ghiduri supapa+simeringuri

- masori joc tacheti, daca sunt mecanici. Sunt discuri de anumite grosimi care se schimba pentru a ajunge la jocul potrivit. Daca sunt hidraulici, schimba-i.

- verifici jocul axului cu came (nu am intalnit pana acum un motor cu joc aici, chiar daca in rest era f uzat, dar poate s-a intamplat)

- la reasamblare, atentie mare la pasii de strangere a chiulasei (bolturi noi, gaurile filetate curate si fara ulei in ele), si restrangerea dupa 1000km.

 

 

Ai manual de service? Majoritatea verificarilor se pot face cu lera si comparator, si fara sa dai jos motorul. Abia dupa asta poti face o lista de cumparaturi.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

atat de bine a detaliat tzoka ce e de facut incat as putea ruga un moderator sa inchida topicul dar mai am nevoie de el... nu ca altii care ma pun sa imi vand masina la remat.

Tzoka cum se verifica jocul la arbore ma gandesc ca trebuie data si baia jos nu ? pentru pompa de ulei clar trebuie data jos baia, tacheti cred ca sunt mecanici la mine... pastram legatura. momentan o sa ramana asa canu prea umblu ca mai am si alte masini dar vreau sa ma apuc de ea curand... sa masor compresia nu pot cu barometru de unflat rotile ca parca se putea si asa?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Avand in vedere ca vrei sa segmentezi motorul, va trebui sa dai baia jos. Dupa ce desfaci bielele, masori diametrele si ovalizarea cu micrometru, in functie de asta stabilesti daca e nevoie de rectificarea arborelui. Sunt 3 cote de rectificare, fiecare cu cuzinetii ei.  Apoi poti sa masori jocul axial, tb sa fie maxim 0.17mm masurat cu comparator. Daca dai si arborele jos (asta cred ca presupune sa dai motorul jos), poti masura si uzura la cuzinetii de palier.

Uzura pompei de ulei se masoara cu lera, cu pompa demontata. Compresia se masoara numai cu scula speciala, orice service serios are asa ceva.

Iti trebuie un manual de service cu cote si proceduri, ai asa ceva? Nu stiu cum sa atasez documente aici.

 

Acuma, nu vreau sa te descurajez, dar e multa munca si daca ajungi sa rectifici arbore si bloc motor, costurile vor fi mari. E mai simplu si mai ieftin sa schimbi motorul cu unul second de la dezmembrari, daca ti se ofera oarece garantie ca merge bine.

Daca totusi te apuci de reparat, iti urez succes si sunt convins ca vei gasi sprijin in continuare printre membrii forumului. 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

nenea Cornel, intrebare de 1000 de pct:) ajung cu el pana la tine sau ma paraseste pe drum:)) si depinde cat costa cazarea:)) 45 sau 65 grade:))


Tzoca sti ca la segmentare mam gandit din varii motive dar poate el nu are nevoie de asa ceva... multa lume a spus ca daca garnitura e obosita rau si puscata de acolo sunt si pornirile grele iarna si viteza scazuta la care ajunge... fata de 160 cat mergeam inainte cu ea:D

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Cazarea nu te costa nimic, daca mai astepti o saptamana sa termin si a 3-a camera (sunt in zugraveli), de ramas pe drum..... vin io si te iau, stii bine ca nu asta e o problema.

Ida, toti ti=au dat sfaturi bune, dar ... cel mai bun e acela, ca , pana nu desfaci, NU STII CE-I ACOLO. Poate e numai din chiulasa, poate e din segmenti, poate....... oricum..... daca vrei sa-l faci, trebuie desfacut si vazut exact ce uzura are si UNDE. In continuare te astept cu placere.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Tot timpu este o placere sa port o discutie cu un om de mare valoare ca tine Cornel si apreciez foarte mult ospitalitatea de care dai dovada dar nu ma incumet sa vin cu ea pana acolo, astazi am observat ca la deal cu remorca imi fierbe motorul si da apa afara rau . IN prima instanta dau chiulasa jos ii schimb garnitura pun suruburile la loc si dupa aia masor compresie si restu ca nu se mai poate asa. Sper pana la sf lu octombrie sa vin la bucuresti si sa stam de povesti ca oameni nu pe graba ca ultima oara.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 1 month later...

Salut.

 

Citiva dintre noi ne aducem aminte (cu foarte mult drag) de vremea lor ... si energiile si banii bagatii in reparatiile lor. Din pacate societatea de consum de constringe sa fim mai pragmatici, uitând să ne iubim maşinile ... 

 cu siguranţă eram mai tineri, mai luam lucrurile drept în piept, cu mai puţine probleme, fără copii, cu timp din belşug  ....

 

Eu am facut şcoala pe motorul de 1.5D(CK) de pe Golf, împreună cu nelipsita Mobra :D  aşa că m-aş prinde să-l duc de mână pas cu pas pe omul ăsta..dar, pentru că aşa cum spuneau şi alţii mai sus, e mult de muncă, multe scule care probabil omul nu le are, cost mare la final, cu risc de eşec care trebuie luat în calcul, trebuie cântărită bine de amicul nostru varianta altui motor SH.

 

Dacă momentul a trecut şi deja s-a optat pentru una din variante, am totuşi o întrebare pentru amicul IdaMK1 ... De ce ai fiert motorul de 3 ori ? 

Dacă ai deja o explicaţie şi ai "recunoscut, regretat şi remediat problema /fapta  :icon_confused: " ca să nu refaci un motor şi să-l arzi din nou, atunci e OK

 

Eu, am avut problema fiertului şi remedierea a fost prin înlocuirea blocului de siguranţe pentru că acolo se întâmpla că în sarcină, din cauza încălzirii punţilor de legătură între plăcile cu trasee din bloc, se întrerupea circuitul iar ventilatorul nu răcea, exact când era nevoie mai mare !

Un alt fenomen întâlnit deosebit de des la acea vreme, era eliminarea termostatului şi montarea unui întrerupător "pe direct", pe care l-am dezaprobat de fiecare dată, fiind cea mai mare idioţenie.

 

Ida MK1, dacă ai nevoie de sfaturi, sună 0722496633

Radu

 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 2 weeks later...

Cu mare intarziere am vazut postul tau pt ca nu prea am timp sa intru pe forum. In primul rand vreau sa te salut si pe tine Radu si ma bucur sa te cunosc. Eu sunt Bogdan sau ida dupa porecla... ca sa trecem la masina tin sa mentionez ca a fost a doua mea masina inca dinainte de a lua permisu eu mi am cumparat-o pe banii mei fara ajutor... prima fiind un Opel Rekord din 78 de 2.5 benzina care mi la dat tata dar din lipsa de permis si neavand 18 ani am fost nevoit sa o vand ca tata nu vroia sa o tina pe el. In fine Golful lam luat inainte cu vro 6 luni de a lua permisu daca bine imi aduc aminte lam vopsit de 2 ori eu ultima oara a iesit mai bine dupa ce am mai exersat pe alte masini :) eu cand am luat masina avea vro 1700 euro investiti in ea de fostul proprietar tot un impatimit ... ambreiaj nou placa suspensie caseta directie brate curele NOI motor adus din germania cu 150 000 din ce zicea el JP nam avut probleme grave cu ea niciodata in afara de altenatoare care au picat 4 pana acum si electromotorul de vro 3 ori cutia a picat un 4T tot din cauza mea banuiesc ca am scapar 2 capeti de la cablu de km in cutie si a ramas blocata intr-o buna zi in marsarier,  probleme la motor nu au fost ... ungerea e ok ... ulei nu mananca nici acum dar aveam vesnica problema cu apa si anume ca pierdeam cantitati mici cei drept ba pe la furtunul de jos de la pompa de apa, ba pe returu spre vasu de expansiune si mai tarziu am aflat ca radiatoru avea fisura mica curgea apa si se usca pe el pana sa vad... dar eu fiind sigur ca scaparea era pe la pompa de apa dupa ce am pus colier calumea acolo eram sigur ca nu mai curge VINA mea pt ca din cauza aia am fiert de 2 ori motoru am ramas fara apa fara sa imi dau seama si imi dadeam seama doar cand cadea ceasu de la temperatura din bord. A treia oara sa rupt furtunasu de retur de langa stiutu de pe vasu de expansiune a curs apa si cine stie cat am umblat asa cu ea... problema e ca in seara aia am urcat pe un deal sus cu una si nu mai am dat seama decat dimineata ca eu nu mai aveam apa in vas... de atunci paremise au aparut problemele primele dati mi au spart furtunu de la pompa de apa cel de jos am pus altu dar facea presiune mare cand ajungea motorul in parametrii... asa ca am dat gaura in capac si umblu asa cu ea dar la panta cu platforma sau gol daca o aspresc se aprinde ledul rosu palpaie uneori si banuiesc ca aia e din cauza ca fierbe...alta problema e ca nu mai urca peste 120 viteza... stiu ca nu pot avea mari pretentii de la ea dar faceam cluju si mergeam frecvent cu 140 cu ea... ii era bine... Pompa ultima oara cand am verificat-o de vreun an jumate avea 450 atmosfere.. am refacut-o total garnituri ca erau mancate ca mai umblam cu ulei am puso sus am pus distributia etc. Nu am masurat compresia ca sa fiu sigur ca e garnitura dar o banuiesc pt ca baga presiune in vas. Pornirea grea dupa ce mai cunosc si eu mam gandit sa nu fie de la avans care am observat ca e un pic trecut de semn... iarasi banuiesc sa nu cumva fulia de pe axa cu came sa nu se fi deplasat... ea neavand pana poate nu am strans-o corect si sa se fi desplasat un pic... trebuie sa ma uit la distriburie sa nu fie sarita un dinte dar nu cred.In alta ordine de ideii masina e in garaj la caldura acum si sper pana in ianuarie sa fie si materie prima(bani) sa ma apuc de ea. Insa pana atunci ma documentez de la cei care stiu mai multe:) Sti cum e pana mori tot inveti :)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

O mica precizare, pompa de injectie are pana pentru fulie, cea de la axa cu came nu are pana.

Modificat de seby
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Apropo de segmentare si reparatie capitala la motor si eu am facut de 2 luni la un jr. motor jp in stare buna nu stiu ce o sa gasesti. Eu am avut unul in stare foarte buna si o venit din vatra dornei(eu fiind din baia mare). Si i l-am probat asa,dat jos. Eu la a mea am folosit segmenti,cuzineti Victor Reinz,garnituri Elring,rulmenti Ina,placute frana TRW. Parerile sunt impartite dar eu unul sunt multumumit de ce am pus pe ea si evolutia motorului dupa reconditionare. Succes! Pornirea grea si presiune in vas,este atunci cand ai uzura la segmenti si fisuri mari intre supape. Iti refuleaza presiune in sitemul de racire. Daca gresesc sa ma corecteze cineva.

Modificat de vwjetta
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 1 month later...

chiulasa nu se rectifica, se permite de catre producator o deformare a acesteia de doar 0,1 mm. si nu de 0.01 mm, cum spunea cineva mai sus. Daca deformarea acesteia este mai mare de atat, aceasta se inlocuieste. Rectificatul acestora a fost, este si va ramane o carpeala tipic romaneasca, de saracie, prostie, necunoastere etc. Daca se facea la vechile Dacii, deh, asta nu inseamna ca este valabila la toate tipurile de motoare si, ca sa fiu sincer, nu stiu daca si la Dacie era permis acest lucru, dar daca a facut unul, hai sa facem toti. Este ca efectul de turma: De ce stati doamna/domnule la coada? Nu stiu, dar i-am vazut pe ceilalti ca stau la rand si am zis sa ma asez si eu.

Stiu ca multi nu o sa fie de acord cu mine si or sa spuna ca merge rectificata chiulasa, ca au facut si ei acest lucru, ca au avut un prieten care a facut asta, dar nu o sa va spuna niciodata eventualele efecte adverse pe care le-a avut aceasta rectificare, pentru ca le este rusine s-o spuna. Pentru cei care ma vor contrazice, am sa-i trimit la studiu, la scoala, dupa care sa vina sa o faca argumentat daca mai au curajul. Eu, ii cred mai degraba pe cei care au tradus carti de specialitate, nu pe mecanicul de la colt care a stricat nu stiu cate masini si a inventat tot atatea scuze pentru incompetenta care zace in el.

M-am lovit de o problema la masina mea, nu functiona socul de la pompa de injectie, am fost la "specialisti", au inceput sa-mi umble la suruburile care sunt inviolabile de la pompa de injectie, suruburi la care nu se umbla sub nicio forma, ca de prosti au pus nemtii acele sigilii de protecti, ca sa umble "doctorii" nostrii in mecanica la ele. Bineinteles ca nu au rezolvat nimic, mau enervat atat de tare ca am plecat imediat. Ajuns acasa, am inceput sa caut pe internet un manual de specialitate. Dupa achizitionarea acestuia, l-am studiat si am reusit sa-mi reglez singur socul, sa strang la cuplurile din manual placa de presiune de la cutia de viteze, discul de ambreiaj prinderea cutiei de viteze de motor . Problema cu care ma confrunt in prezent este aceia de dereglare de la unul din suruburile inviolabile.

Concluzia: Aveti mare grija la cine cascati gura, pentru ca o sa cascati buzunarul. Uitati un link: http://www.manualeauto.ro/vw/vw-golf-2-diesel cu manualul pe care il am si care mi-a fost de mare ajutor pana in prezent. O sa vedeti, veti contrazice multi mecanici cu acesta, o sa va dati seama cat de mult se pricep acestia, (un mic exemplu: multi mecanici stiu ca suruburile de la chiulasa se strang la X Nm. Total gresit, daca la Ford Escort se strange 4 Nm, asta nu inseamna ca si la Golf II se strange la fel, in manual spune de doua ori la 90 grade, la diferenta de 1000 km., si exemplele pot continua).

MARE ATENTIE, baieti!!!

Modificat de visan catalin
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

@visan.

Nu am sa ma refer decat la strangerea"suruburilor"si vreau sa va spun ca...fiecare garnitura de chiulasa pe ambalajul ei are exact ordinea si cuplul la care se strang ca de altfel...ne ar trebui o biblioteca de perete.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Atentie! Suruburile de la chiulasa trebuie inlocuite si nu refolosite. O mare greseala pe care o fac unii, este aceea de a nu curata de lichid sau ulei, orificiile unde intra suruburile pentru strangerea chiuloasei, asta, poate duce la fisurarea blocului motor.  Pentru mine care am doua masini, imi trebuie doar doua manuale, dar cei care sunt mecanici de service, le-ar trebui tot atatea carti cate masini repara ca, deh, nu poata sa le stie pe toate, ar fi si culmea, asa arunca ochii in carte si face exact ce spune acolo. Un mecanic care se respecta ar trebui sa aiba asa ceva, asta arata cat de profesionist este acesta.

Modificat de visan catalin
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Salutare tuturor si la multi ani. Visan catalin as fi si eu curios de ce nu se rectifica o chkulasa... ce probleme pot aparea?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Sunt propriul meu mecanic, incerc sa rezolv aproape toate problemele care apar la masinile mele si sa ma duc in service doar atunci cand este cazul. De ce nu se rectifica chiulasa? Nu stiu raspunsul exact la aceasta intrebare, pot doar sa banuiesc de ce nu se face. Daca producatorul spune ca nu se face, inseamna ca stie el de ce. Te intreb: Daca garnitura ta de chiulasa are trei gauri din fabrica, iar tu vrei sa rectifici chiulasa, ce garnitura ii vei mai pune? Ii mai faci tu o gaura sau ii mai pui una cu o singura gaura peste cealalta? Gaurile de la garnituri nu arata cota de reparatie de la motor/chiulasa, aceasta arata iesirea pistoanelor din bloc. Producatorul admite o deformare de doar 0,1 mm, peste aceasta deformare, chiulasa se inlocuieste. Asa sa impamantenit la noi romanii, de la mecanicii de cartier, ca acele gauri inseamna cota de reparatie. La un motor care are o garnitura din fabrica cu trei gauri si tu vrei sa rectifici chiulasa, pentru ca aceasta depaseste deformarea admisa de producator, este normal sa-i pui o garnitura tot cu trei gauri pentru ca nu exista cu patru gauri. Dupa aceasta reparatie, este normal ca motorul sa nu mai aiba aceiasi putere (camera de ardere mai mica), trepidatii ale acestuia si, poate, arderea mai repede a noi garnituri. Am vazut trei motoare de Golf II, la mine in oras, toate au garnitura cu trei gauri, inclusiv la al meu. Am gasit persoane pe internet care spuneau ca au masini cumparate de noi, au reusit performanta sa le arda garnitura, iar cand au schimbat-o, unul a descoperit ca, garnitura lui avea avea doua gauri iar la celalalt avea trei gauri. Tu, daca nu stii aceste lucruri, ci doar ai auzit ca se rectifica, te duci cu chiulasa la nenea care le rectifica si ii spui ca vrei sa ti-o faca plana. Ala o face, ce strica banii tai, dar rezulatele le vei vedea ulterior.

Intrebare: De ce majoritatea dintre noi, cei care vrem sa cumparam o masina, vrem sa o achizitionam din afara? Raspunsul meu: La o masina din afara, am o minima garantie ca nu s-a umblat romaneste la motor, adica, dupa ureche. Sa nu-mi spuneti ca masinile din afara nu sunt mai cautate decat cele de la noi, ca nu va cred. Le vad pe net, vorbesc aici la ce ma pricep si eu mai bine, la Golf-urile II, sunt cautate mai mult de cunoscatori sau de cei care si-au luat teapa cu una din Romania, se vand mai repede si au un pret mai mare, tocmai pentru acea minima garantie de care va spuneam.

Cumpara manualul de care spuneam mai sus si ai sa aflii multe lucruri interesante din acesta, ai sa contrazici multi mecanici no name cu el.

IMG 1667

IMG 1666

Modificat de visan catalin
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Visan, cu scuzele de rigoare, si cu riscul de a fi apostrofat de multi......... ori ai baut ceva, ori ala care a facut documentatia aia a baut ceva. Dar sa vii aici, si sa spui ca tot ce facem de cativa ani, E PROST, doar pentru ca ai citit undeva...... Nu e bun argumentul.

Si ca sa termin simplu........ cand cumperi garnitura de chiulasa..... te rog sa o si masori, asta si pentru ca .... este pentru COTA DE REPARATIE, asa ca am sa te rog sa mergi la un magazin / depozit de piese, si sa ceri doua garnituri, cu 1,2,3 gauri, si sa le masori. Asa prosti or fi mecanicii... poate dar, si producatorii de piese, tot la fel de prosti sunt, de vand si in Romania, si in germania, si .... in ce tari vrei tu, garniturile de chiulasa PE COTE DE REPARATIE? Si mecanicii, si producatorii de garnituri, sunt toti prosti?

Rog un moderator sa faca o nota la ce ai scris tu, tocmai ca sa nu se ia in considerare ce ai scris, de altii neavizati.

Si ca sa mai pun o intrebare....... daca din chiulasa nu se ia...... rectifici blocu?!?!?!  Exista un singur motor in gama vag, la care se rectifica blocul - dar e la audi, nu la noi, si blocul e de AL.

So....... nu mai ne explica cum sta treaba cu rectificatul, ..... si mai cauta documentatii si pe la nemti..... si nu mai veni cu traduceri ale unuia care nu a pus mana pe o siribelnita in viata lui. Sau..... ghideaza-te tu dupa acel catalog, dar...... nu-i educa si pe altii prost.
 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Te contrazic cu argumente, nu cu vorbe ca ale tale, fara nicio acoperire. Ai scris ceva, vreo carte de specialitate? Nici eu nu am facut-o, dar macar nu mai ascult de mecanicii care abereaza, care stiu doar ce facea bunicu, strebunicul etc., dupa ureche, acum zeci de ani. Am gasit foarte multi mecanici "prosti" asa cum spui tu, in diferite service-uri, de aceea m-am saturat de aberatiile lor, fapt pentru care nu-i mai ascult, ma documentez foarte bine mai inainte si imi execut singur reparatiile la masina. Si, pana acum, asa cu acel manual, facut de unul care a baut, am rezolvat/efectuat cateva reparatii fara efecte adverse, daca le pot numi asa. Vorbesc aici si de cuplurile de strangere pe care nici tu nu le stii, care se efcueaza la diferite piese de la motor/cutie etc., astfel, daca nu te-ai uita intr-un astfel de manual, nu ai avea cum sa le stii pe dinafara.

Nu exista cota de reparatie la chiulasa de la motoarele diesel. PUNCT. Nu incerca sa mai convingi si pe altii, nu-i mai induce in eroare. De ce sa te ascultam noi pe tine, care nu ai scris nimic de specialitate, de ce sa nu-i ascultam pe cei care au facut-o, pe adevaratii specialisti.

Daca te uitai mai sus, in postarea mea, observai acel tabel cu depasirea pistoanelor pentru cele trei crestaturi. Hai sa luam un exemplu: am o garnitura cu trei crestaturi/gauri, ma incadrez dupa tabel intre 0.91 la 1.02. Masor iesirea la toate pistoanele, iar eu voi lua in considerare, daca nu stiai, pistonul cu cea mai mare iesire, sa spunem, de 0.97, nu pe cele cu iesiri mai mici pentru ca acest piston are probabilitatea cea mai mare de a lovi supapele. Acum, ca sa-ti raspund la ntrebare, pentru garnitura cu trei crestaturi sau fabricat diverse grosimi (vreo doua), tocmai pentru a alege acea garnitura apropiata de masuratorile de la iesirea pistoanelor din motor. De ce sa-i mai alezezi chiulasa cu 0.02, 0.03 si exemplele pot continua, daca producatorul admite o deformare mai mare decat aceastea, de maxim 0.1 mm, ca sa ne aflam in treaba, sa dam bani degeaba la rectificat, sa o mai strice si nenea care efectueaza aceasta reparatie.

Archanghel, te intreb: De ce toti strungarii, unii cu o vechime de zeci de ani si, care au efectuat foarte multe filete de un anumit pas, se uita de fiecare data pe acel tabel, tocmai pentru a nu gresi, nu pot invata pe dinafara toate cele scrise acolo, nu-i obliga nimeni. De aceea, ma repet inca odata, adevaratii mecanici, trebuie sa aiba acele manuale de specialitate pentru auto, ca sa se uite in ele de fiecare data cand au o nelamurire, asa cum mecanicii mai tineri au nevoie de experienta celor mai in varsta. Nu este o rusine sa te uiti in ele, mai rau este daca se fac atat stiutori si, de fapt, ei nu stiu mai nimic.

Rog un moderator, sa nu asculte de ce spui tu, cine esti tu sa spui ce sa stearga sau nu un moderator, tu nu esti Mesia in ale mecanicii. Hai sa fim seriosi! Am primit cateva mesaje, pe privat, de la persoane care te-au asculta in unele probleme si, care acum, regreta ca au facut-o. Eu nu incerc sa conving pe nimeni sa se ia dupa mine, eu incerc sa-i fac sa studieze mai atent problemele cu care se confrunta acestia, sa nu mai asculte de cei deveniti peste noapte, mecanici, de atat stiutorii.

Ca sa mai raspund la o alta intrebare de a ta, blocul nu se rectifica, cel putin la motoarele de Golf II diesel, nu stiu la alte tipuri de motoare, nici nu ma interseaza atata timp cat nu am Audi, BMW etc., daca chiulasa depaseste deformarea admisa de producator, aceasta se inlocuieste. M-am uitat pe manualul de Golf II cu motoare pe benzina, pentru ca am avut un astfel de motor inainte, iar aici spune ca deformarea maxima a chiulasei este tot de 0.1 mm, in schimb, nu spune absolut nimic, la nici unul din tipurile de motoare de acest gen, si anume, ca se interzice sau nu rectificarea chiulasei. Nu scrie absolut nimic despre acest lucru.

Atentie, baieti! Daca la motoarele diesel nu se face acest lucru, asta nu inseamna ca nu se poate face si la alte tipuri de motoare, si invers. De aceia, mecanii nostrii atat stiutori, confunda acest lucru, acestia cred ca se poate face acest lucru la toate tipurile de motoare.

Cu privire la documentatii, cautale tu in Germania, Austria etc. si arata-mi-le si mie, convinge-ma cu argumente vizibile, nu asa din gura, ca sunt satul de astfel de oameni care le stiu pe toate si, de fapt, incurca ceapa cu usturoiul verde.

In final, baieti, mai ales cei care nu va pricepeti ca, deh, unii sunt buni la calculatoare, altii la gradinarit, nu mai ascultati ce va indruga toti mecanii de cartier, va rog sa nu tineti cont chiar si de ceea ce v-am spus eu, aici. Dar, va rog tare mult cumparati, documentati-va mai atent, trageti concluzii pertinente si vedeti voi cine va induce in eroare, eu sau Archanhel.

P.S.: Asa arata manualul facut de cei "care nu a pus mana pe o siribelnita in viata lui", precum si de titlul manualului original dupa care s-a facut traducerea.

IMG 1673

IMG 1672

Modificat de visan catalin
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Chiulasa se poate stramba atunci cand este desfacuta cu motorul inca cald sai cand nu se respecta ordinea de desfacerea asuruburilor.

 

Ordinea la desfacere:

 

1   7   9    5   3

4   6   10  8   2

 

Ordinea la strangere:

 

10  4   2   6   8

7    5   1   3   9

 

Strangerea se face in 4 Trepte:

 

Treapta 1 : 40 NM

Treapta 2 : 60 NM

Treapta 3 : 90 Grad

Treapta 4 : 90 Grad

 

Chiulasa nu se rectifica  deoarece pot atinge valvele in pistoane.

 

Mai departe la adresa gaurilor nu mai trebuie spus nimic deoarece Catalin a explicat destul de frumos si pe intelesul tuturor...mai putin archangel...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Off topic.

@visan.

Nu vreau sa continui polemica/discutia dar...intre timp sau modificat multe, au aparut programe gen elsawin/etka(dedicate gama VAG) in care se regaseste tot ce tine de reparatia unui autovehicol.

Manualul...e bun in cazul unui detinator de o anumita marca restul...

Manualul a fost tradus de aici si unele inadverdente de"exprimare"sau traducere.

Daca in manualul ala scrie de ex"surub"chiulasa si nu bulon/prezon e doar un exemplu de traducere.

Tot grupul VAG((o sa caut exact unde am citit)da un tabel cu,cotele ce pot fi luate dintr o chiulasa.

Treba cu"gaurile"de pe garnitura...este exact ca si acele"inele"de hartie coloroata ce se foloseau la setul motor de la dacia 1300.

Ex.pot continua dar...chiar nu si au rostul aici(care e mai cuminte/informat).

Stii/ai citit manualul ala pt.ca ai fost direct interesat dar...ce ai face daca peste noapte ai primi"mostenire"un vw/audi din 2015 ??

Rasp.il anticipez(o sa mi iau manual)dar masinile de acum nu sunt ca si golful 2 cu 4 senzori ci cu un senzor cu 10 functii(in cazul asta manualul nu o sa te ajute) pt.ca pe langa informatia citita(indif.de forma im care e scrisa adica pe hartie/format electronic)trebuie si anumite"scule"care nu cred ca o sa ti le poti permite doar pt."a nu ajunge la meseriasul de la coltul blocului"(pun.pariu ca o sa ajungi doar pt.o simpla diagnoza).

Concluzia si cu asta inchei sunt noi generatii de masini/noi generatii de mecanici, si ca un sfat:nu trebuie sa apelezi la meseriasul de la coltul blocului ci..mergi la reprezentanta pt.ca acolo...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!