Jump to content

Intrebare alarma aftermarket


valy1207
 Share

Postare recomandată

Va  salut!

In 2010, cand a fost cumparata masina, am vrut ca si dotare optionala telecomanda la inchiderea centralizata. Dupa cum bine stiti, cam pe atunci au fost ultimele serii de Octavii Tour 1, de prin 2011 au inceput cu sora Octaviei 2. Bun, masina fiind deja la dealer, au zis ei ca monteaza aceasta optiune. Odata cu "telecomanda" a venit si o alarma. Undeva la 100 si ceva de euro a costat toata afacerea. Alarma e una aftermarket, cu telecomanda separat de cheie. Acum 2 zile m-am bagat pe sub bord sa caut alarma si am localizat-o pe modulul comfort. E pur si simplu asezata acolo, nu e prinsa de nimic. Am tras de ea si am vazut ca are 2 fire care atarna pe sub bord, nu sunt legate niciunde - unul negru si altul portocaliu. Si mai surprins am fost cand am vazut ca pe alarma nu scrie absolut nimic, e o cutie complet neagra. As vrea sa aflu ce alarma e cu gandul ca as putea gasi ceva scheme pe net dupa care sa ma ghidez ce e cu firele alea. Cel negru - fiind mai lung - ma gandesc ca e pe post de antena, dar de celalalt n-am nicio idee.

Cunoaste cineva ce alarma e? Mi-e usor sa izolez firele alea la capete, dar curiozitatea e mare, vreau sa aflu ce e cu ele  :D

 

Inca ceva: langa senzorul de vibratii, prins de cablajul senzorlui, exista un switch. E pus acolo fix degeaba. Care e rolul lui "teoretic"?

 

post-115931-0-35983700-1408962283_thumb.

post-115931-0-76217100-1408962288_thumb.

post-115931-0-66722000-1408962293_thumb.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Switch-ul este pentru reset in caz de suna intruna ca nebuna si nu mai  asculta de telecomanda .

De restu nu stiu ce sa zic .

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

si pentru alte setari, adaptare telecomenzi, etc... butonul valet - la configurare foloseste, deconectare alarma, etc.

 

vezi daca identifici ceva scris pe module.... la cum arata, pare ca e una no name...

Modificat de F l o r i n
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

valy1207 Posteaza o fotografie cu telecomanda ca sa o putem identifica mai usor.

Modificat de aurelian_bln
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Am cautat pe net dupa seriile de pe placa telecomenzii si niciun rezultat... nu stiu care ar mai putea fi module atasate alarmei. Eventual senzorul de vibratii, dar nu scrie nimic nici pe asta, decat "shock sensor".

 

Dupa cum vedeti, telecomanda are 5 butoane. M-am gandit ca ma pot juca un pic cu comenzile, gen cand apas pe butonul steluta sa mi se aprinda farurile... un fel de coming-leaving home manual  :lol: Sau alta chestie faina ar fi sa mi se ridice/coboare geamurile cand tin apasat mai mult pe inchis/deschis. In momentul de fata, daca tin apasat cateva secunde pe inchis incepe si suna alarma si coboara geamurile pana la jumatate... mi se pare o porcarie. Daca tin apasat mai mult pe deschis nu se intampla nimic... Celelalte 3 butoane de pe telecomanda nu au nicio functionalitate, doar aprind LED-ul albastru  :lol:

 

post-115931-0-28193400-1408976593_thumb.

post-115931-0-38493200-1408976620_thumb.

post-115931-0-28463900-1408976633_thumb.

Modificat de valy1207
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Mii de multumiri pentru ajutor. Am gasit documentatie mai serioasa in limba engleza si am cam inteles cu ce se mananca. http://www.manualslib.com/manual/525912/Scytek-Electronic-P10-Series.html?page=8#manual

 

Totusi, mai am doua intrebari:

 

1. Am vazut ca butonul 3 are ca si corespondent un fir gri care da masa. Pot lega aceasta iesire la vreun releu al farurilor astfel incat sa se aprinda farurile pe durata apasarii butonului? Sau trebuie sa montez eu un releu separat, avand in vedere ca farurile se aprind doar cand e contactul pus?

Cred ca si cu luminile de pozitie se poate face aceeasi chestie... depinde care e solutia cea mai simpla: faruri sau pozitii  :D

 

2. Alarma e prevazuta cu monitorizarea capotei motorului si a hayonului. La mine nu se intampla nimic daca deschid capota/hayonul cat timp alarma e armata. Se poate face aceasta functie? Am vazut ca in broasca de la capota e un switch, care trebuie sa fie legat pe undeva...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

1. Poti lega un releu la firul gri dar acela iti da un impuls de minus de maxim 0.8 secunde, nu cat timp tii butonul apasat. Mai bine pui un releu cu temporizare pe firul portocaliu si faci chestia cu farurile de la acel fir.

2. Se poate face si monitorizarea portbagajului si a capotei prin legarea acestora la firul albastru din mufa cu 8 pini. Iti trebuie un electrician iscusit ca sa faca acestea.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Am mai studiat un pic problema si iata concluziile:

1. Documentatia spune ca firul gri imi da minus atata timp cat e apasat butonul, deci ramane de verificat. Iau maine voltmetrul si verific pinul corespunzator firului gri.

post-115931-0-88793000-1408990807_thumb.

Pe de alta parte, Autodata imi spune ca circuitul de faruri nu include niciun releu, circuitul becurilor se inchide direct in comutator. Mai mult, plusul pentru becuri este luat de la contact, ramura accesorii. Deci in mod obligatoriu voi avea nevoie de un releu legat intre plus permanent si faza scurta.

La luminile de pozitie e aceeasi chestie, doar ca plusul e permanent si nu contact, deci am de ales intre faruri si pozitii. Ce mi-ati recomanda?

post-115931-0-27122300-1408990830_thumb.

 

2. Tot cu Autodata am aflat ca firul de la intrerupatorul hayonului vine intr-un modul notat A11, pe pinul 10. E cumva modulul confort, cel asezat undeva in partea de sus a bordului, in spatele gurii de ventilatie din stanga ceasurilor?

Switchul de la capota se pare ca e legat intre masa si pinul 22 din mufa B a ceasurilor de bord. Cam greu de ajuns acolo... trebuie scoase ceasurile afara si facute lipituri pe fir... prefer sa ramana neumblat  :D

Modificat de valy1207
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

1. Mda, am citit si eu manualul dar in romana. (sunt mai nationalist  :icon_geek:) Nu mi se pare normal sa fie functia activa la portbagaj atat timp cat e butonul apasat ca daca ar fi legat firul aferent la portbagaj si ai tine apasat butonul mai mult timp, ai risca sa arzi motorasul de la portbagaj. Totusi pune o lampa de control pe fir si vezi daca e asa cum scrie in manual desi nu e normal. La toate alarmele pe care le-am montat timpul de actionare era de 0.8 sec.

 Folosesti ce lumini vrei si iti trebuie obligatoriu releu ca alarma iti da impuls de minus.

2. Nu e nevoie sa scoti ceasurile. Treci cu un fir din habitaclu in compartimentul motor si te legi acolo unde ai loc.

Modificat de aurelian_bln
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Se pare ca acel buton e "AUX", nu neaparat pentru portbagaj, desi desenul de pe telecomanda asa arata  :dry:

 

The A10-4B system is equipped with an Auxiliary Output allowing the convenience features of

the system to be further expanded. This output can be used to add an optional feature such as:
power trunk release, remote engine start, power window activation, power sunroof control, etc.

 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 2 weeks later...

Se pare ca ceea ce scrie in carte e adevarat. Pe firul gri exista minus atata timp cat butonul telecomenzii e apasat.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!