Jump to content

Fierbe apa


f_cojocar
 Share

Postare recomandată

Sa va spun si problema care am avut-o acum cativa ani in urma. Desi e greu de crezut merita incercat. Vara, la temperaturi de peste +28 C cand porneam climatronicul se ridica temperatura la apa pana la 110-120 (dar nu mi-a dat niciodata afara, probabil antigelul are punctul de fierbere mai ridicat). Am schimbat termocupla, pompa de apa, termostat si un ventilator. Nicio schimbare, pana cineva mi-a zis ca a avut aceeasi problema la un Opel Vectra C si mi-a sugerat sa dau jos radiatoarele de clima si agent de racire. Intr-o sambata am desfacut acasa toata fata masinii, am demontat radiatorul de clima de pe cel de agent racire (nu trebuie sa goliti instalatia de freon, daca lucrati cu grija il lasati suspendat). Intre cele 2 radiatoare este o distanta de aprox. 1cm si la mine era plin de gunoaie intre ele. Aerul trecea de radiatorul de clima dar nu mai ajungea la cel al agentului de racire. De atunci nu am mai avut probleme cu incalzirea agentului de racire peste 90 de grade Celsius.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Salut am o problema. Azi in timp ce mergeam cu masina mi sa ridicat apa la 130 de grade, am oprit am verificat nivelul lichidului si este normal , dintre cele doua ventilatoare doar unu imi functiona ( nu stiu daca trebuie sa functioneze amandoua ). Ce ar putea sa fie? Multumesc.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Trebuie sa functioneze ambele si pe ambele trepte de viteza.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Al Bundy avea dreptate, m-am convins, ambele ventilatoare trebuie sa functioneze (cel putin la mine au mers la viteza mare cand mi-a fiert ultima oara apa)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 11 months later...

Am si eu o problema cu un golf 1.9 alh . La mine face in felul urmator, cand merg cu 100 in afara localitatii e ok, nu imi urca temperatura in bord, dar cand opresc masina imi da afara lichid de racire. Cand pornesc la drum imi da mesaj cu nivel scazut al lichidului, completez cam cu 1l de lichid. Cand merg peste 100 -130 pe autostrada imi creste temperatura lichidului in bord si imi "taie" turbo sau nu stiu ce se intampla. ideea este ca trebuie sa opresc motorul si sa il pornesc pentru a avea iar putere motorul. Mentionez ca ventilatoarele au fost ambele schimbare si termostatul si senzorul de temperatura acum 1000 km.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Cand se incalzeste motorul pune mana pe el in partea de sus a lui si jos, daca o parte e rece si un fierbinte termostatul e vinovat.

Dar pot fi si alte motive, fa o diacnoza.

 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Se poate ca termostatul sa deschida greu sau deloc? Problema e ca nu imi creste temperatura in bord pe autostrada , doar cand merg pe europeana dar aceeasi chestie cu puterea motorului. Nu mai accelereaza cand incepe sa fiarba

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Da. ECU protejeaza motorul.

Esti sigur ca ventilatoarele functioneaza?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

marius1982.11

Ventilatoare la 100km/h? Vezi cand mergi cu 100,trage pe dreapta si vezi daca e fierbinte teava  groaaa de jos ce iese din radiator. Mai mult,incearca sa dai drumul la maxim la caldura in mers si vezi daca scade temp (ar trebui). 

Pt problema pierderii de putere iti trebuie diagnoza

Modificat de marius1982.11
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Cam multe probleme cu al meu 4 din 2001 1,4 16v.

de cand am masina din 2013 mie nu mi-au functionat ventilatoarele. Acum vateva zile dupa un drum am lasat motorul pornit la relanti vreme de ceva minute. Cand am revenit apa era ridixata la maxim. Motorul fierbea. Fugi la mecanic. Verificat pompa de apa fara probleme. Garnitura de chiulasa mia spus ca nu are nimic. Mia explicat proedeul ca nu face bule, etc. Nam fost atent. 

Verdict termostat. Am mers fara pana ieri. Nici o probleme, soar ca atunci cand era frig, nu se ridica apa. Am luat unul nou, ulei, g12, filtre, fulie compresor ac(huruia ca un tractor). Dupa ce leam schimbat, motorul toarce ca nou, apa tinuta la 90. Acum cateva clipe dupa o stationare cu motorul pornit dupa o cursa de 500 km cand am revenit la masina, apa dierbea iar. Sa ajung la mecanic a trebuit in drum sa ii scot termostatul cel nou. Mi sa parut ciudat ca la scoatere sa detasat acea tija de corpul lui. Si nu stiu daca e normal: am ajuns la mecanic si mia verificat ventilatoarele. Lea pus pe direct si cel moc functioneaza, semn ca e dusa acea termocupla de pe radiator pe care trebuie sa o inlocuiesc? Iar cel mare nu se invarte deloc. Semn ca cere altu. Oare cu astea reOlv problema?

scuzi gramatica dar smartul nu ma ajuta deloc in tastare

Modificat de br26nyc
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Cum a spus si EXCALADE, termostat bun(nu de 30/40 lei)apoi inlocuieste electroventilatorul daca pe direct nu functioneaza(ala mare am inteles ca nu functioneaza).

Daca pornesti clima/ac functioneaza amadoua ventilatoare??

Off topic.

Catalin am rezolvat azi polo cu rescriere de cheie!!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

1 hour ago, br26nyc said:

Cam multe probleme cu al meu 4 din 2001 1,4 16v.

de cand am masina din 2013 mie nu mi-au functionat ventilatoarele. Acum vateva zile dupa un drum am lasat motorul pornit la relanti vreme de ceva minute. Cand am revenit apa era ridixata la maxim. Motorul fierbea. Fugi la mecanic. Verificat pompa de apa fara probleme. Garnitura de chiulasa mia spus ca nu are nimic. Mia explicat proedeul ca nu face bule, etc. Nam fost atent. 

Verdict termostat. Am mers fara pana ieri. Nici o probleme, soar ca atunci cand era frig, nu se ridica apa. Am luat unul nou, ulei, g12, filtre, fulie compresor ac(huruia ca un tractor). Dupa ce leam schimbat, motorul toarce ca nou, apa tinuta la 90. Acum cateva clipe dupa o stationare cu motorul pornit dupa o cursa de 500 km cand am revenit la masina, apa dierbea iar. Sa ajung la mecanic a trebuit in drum sa ii scot termostatul cel nou. Mi sa parut ciudat ca la scoatere sa detasat acea tija de corpul lui. Si nu stiu daca e normal: am ajuns la mecanic si mia verificat ventilatoarele. Lea pus pe direct si cel moc functioneaza, semn ca e dusa acea termocupla de pe radiator pe care trebuie sa o inlocuiesc? Iar cel mare nu se invarte deloc. Semn ca cere altu. Oare cu astea reOlv problema?

scuzi gramatica dar smartul nu ma ajuta deloc in tastare

Ai schimbat si carcasa termostatului. ?

 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

nu. doar termostatul.

Cand pornesc clima, nu functioneaza niciunu

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Te-ai uitat in carcasa termostatului sa nu fie gaurit locasul unde intra pintenul termostatu;ui ?

 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

La mine functioneaza amandoua ventilatoarele . Daca ar fi problema cu releul de pornire nu ar mai porni deloc niciunul dintre ele nu?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 1 month later...

Salutare,am problema de mai jos:

Motorul se incingea si nu porneau ventilatoarele.

Am scos termostatul si nu se mai incinge(dar in habitaclu baga caldura)

A zis cineva ca pompa de apa nu ar fi ok,am schimbat toata distributia ca oricum trebuia facuta.Am pus termostat nou.Am pus ventilator nou.

Masina tot se incinge.

Daca scot termostatul nu se mai incinge.Temperatura din bord este de la radiator,nu?Ca motorul se incalzeste putin  pe circuitul mare dar furtunele de apa sunt reci.

Pls help.

 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Ai schimbat si carcasa termostatului ?

 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Nu stiu,trebuie sa intreb persoana care a efectuat,poate afecta carcasa si daca da in ce fel?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

 Nu poate, sigur afecteaza. Termostatul la acest motor nu deschide de sine statator. Ca sa deschida, trebuie ca o tija din el sa se impinga intr-o bara transversala de plastic care se afla in carcasa termostatului. Ei bine, la tine acea bara este rupta sau gaurita de catre tija. Mai mult ca sigur, ai schimbat termostatul degeaba, la fel si pompa de apa. Intotdeauna trebuie schimbat setul: termostat, carcasa, garnitura. Cred ca nu este corect sa zicem carcasa termostatului, cred ca flansa termostat este mai bine.

flansa.jpg

Modificat de Ebi
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Am inteles ca a schimbat totul la termostat.Radiatorul poate fi infundat?

Ca e rece furtunul de jos cand e pus termostatul si e hot masina si d aia nu porneste ventilatorul.Ma gandesc ca pompa impinge apa si neavand unde sa se duca intra in vas,unde da putina apa.

Mi s a mai zis ca s ar putea sa fi prins aer din cauza la garnitura arsa dar lichidul arata ok si motorul merge ok.

 

Oricum multumesc mult pentru desen si explicatie,man,apreciez.

Am mai cautat pe net si am gasit si o alta explicatie.Sa am senzorul de temperatura defect.In ultimul timp a pornit greoi la rece si parea ca da in nas la prima plecare de pe loc.Din cauza acestuia sa nu plece ventilatorul, termostatul sa dwschida si sa dea apa in vas fiind presiune din cauza temperaturii?

Ce se intampla pe furtunul de jos cand masina merge pe circuitul mic?Apa nu intra in pompa?

 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Poti sa te uiti la flansa termostatului si se vede daca este noua, nu? Vezi daca minte mecanicul sau nu.  Daca furtunul este rece si motorul incins, clar termostatul nu deschide din cauza barei tranversale din flansa care s-a gaurit sau spart. Posibil din cauza barei sparte, tija termostatului poate iesi exagerat de mult si-l poate strica.

Nu mai da Quote daca raspunzi la un post precedent pentru ca regulamentul interzice si poti fi pedepsit.

Senzorul de temperatura G2/G62 poate fi defect, asta se poate vedea la un test cu VCDS-ul. Sunt de fapt 2 senzori in aceeasi carcasa, cu 4 fire. Unul arata temperatura in bord si celalalt da temperatura la ECU. Cu testerul poti vedea daca temperaturile sunt asemanatoare. Daca este defect, este o coincidenta, simptomele pe care le ai sunt de la ansamblul termostatului.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Scuze nu am stiut de quote.

Daca tija termostatului ar fi defecta nu inseamna ca nu ar trebui sa dea apa in radiator si vasul de exp? ca ar ramane pe circuitul mic.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

On 27.10.2016 at 3:29 PM, Mariusb_83 said:

Temperatura din bord este de la radiator,nu?

 

   Temperatura din bord nu este de la radiator. Este de la senzorul G2/G62 cu 4 fire care da si temperatura la ECU. Ala cu putin plastic verde de langa termostat de la care pleaca o mufa cu 4 fire.

   Nu este nici o filosofie cu circuit mare sau mic. Apa poate da pe dinafara daca creste temperatura prea mult si fierbe. Apar vaporii de apa care au un volum enorm. Ai doar 2 suruburi care tin flansa termostatului. Fa rost de o garnitura noua, desfa flansa si vezi bara transversala din ea sa nu fie sparta sau gaurita de catre tija termostatului. La montare sa nu strangi prea tare cele 2 suruburi ca sunt infiletate in plastic.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Fratilor nu mai inteleg nimic.M am uitat la masina si furtunul care pleaca de jos din radiator pare sa fie cel cu carcasa termostatului dar furtunul ala nu e cel care aduce apa in motor?De ce ar sta termostatul pe in si nu pe out ,unde iese apa fiarta catre radiator??Mi o fi pus invers furtunele mecanicul ala???

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!