Jump to content

Fierbe apa


f_cojocar
 Share

Postare recomandată

  Termostatul sta bine, pe furtunul care iasa din motor si intra in radiator, la masina ta in partea de jos a radiatorului. Alte masini pot avea termostatul pe furtunul care iasa din motor si intra in partea de sus a radiatorului.(Dacia 1300-nu este cazul aici). Eu personal nu mai intervin. ce am avut de zis am zis- ai flansa termostat sparta. Ai desfacut-o, te-ai uitat la ea sa ma poti contrazice?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Problema rezolvata.Ati avut dreptate era flansa termostatului sparta.Forumul repara mai bine decat unii mecanici ;).

18 ron piesa

Multumesc baieti!

Modificat de Mariusb_83
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 2 months later...

Salut,

In urma cu cateva zile la noi in oras au fost -29 de grade si de atunci am o problema cu masina in sensul ca motorul se incinge, apa creste peste 90 de grade (110-120) dar radiatorul este rece. 

Inauntru caldura baga iar daca am verificat furtunele ce merg la radiatorul principal am vazut ca cel de sus este fierbinte iar cel de jos este rece. Pompa de apa cred ca functioneaza pentru ca am scos returul ce intra in vasul de expansiune si apa iasa in functie de turatia motorului.

 

Ce ar putea avea?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Am verificat concentratia si as avea undeva la -45 de grade.

In prima zi cu temperaturi foarte scazute am avut probleme in sensul ca mergeam pe autostrada, apa era la 90 de grade dar nu baga aer cald deloc. Dupa cativa km apa a crescut la 120 de grade si martorul de apa mi s-a aprins in bord. M-am dat jos si am vazut ca imi curgea apa de undeva de langa vas. Am lasat sa se raceasca, am bagat apa si mi-am continuat drumul. Apoi am scos apa si am bagat antigel. Banuiesc ca am avut un dop de gheata sau ceva si din aceasta cauza apa a refulat pe undeva afara. De atunci nu am mai pierdut deloc apa.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Verifica carcasa termostatului sa nu fie gaurita in dreptul pintenului termostatului si acesta sa nu ami aiba unde sa impinga si sa fie inchis.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 4 months later...

Salut.Azi mi-a fiert apa,erau 30 grade afara.Sambata am observat ca aveam apa aproape la minim in vas,am zis ca o completez cu antigel luni,era peste tot inchis.Duminica,adica azi am plecat la drum intins...si dupa 100 km am observat ca mi-a taiat 1 secunda acceleratia ecu,am zis poate mi sa parut..apoi dupa 1 minut mi-a taiat-o iar si mi-a aparut in bord senzorul de apa,plus STOP,apoi am vazut ca era apa la 130.M-am bagat pe dreapta,am observat ca fierbea apa in vas si dadea pe afara..am asteptat cateva minute am desfacut capacul,am bagat aproximativ 1 litru de apa,am mai mers vreo 1km,am tras la peco,bagat inca 1 litru apoi am continuat traseul.Parca mi se pare ca se aude in fasait in dreptul vasului,ma gandeasc sa nu fie si ceva cu capacul,sa fie defect.Oricum am ajuns la destinatie,am stat 2 ore acolo,apoi am verificat iar nivelul,era la minum iar,am completat pana la max,si am condus inca 2 ore pana acasa,apa a ramas la 90 dar era noaptea,si mai frig afara.Ar putea fi afectat ceva la motor daca a apucat sa fiarba apa?Sau a fost pur si simplu faptul ca a fost nivelul sub minim si de asta a fiert?Oricum maine cand e cald o scot iar la teste,sa vad daca mai face.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

   Pana gasesti defectul, (termostat blocat pe inchis, garnitura de chiulasa arsa, pierderi de apa, ventilatoare radiator care nu pornesc, etc), daca temperatura iarasi creste peste normal, poti sa o scazi deschizand caldura si ventilatia  la maxim in interiorul masinii.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Dimineata era iar nivelul la apa la minim,aseara cand am oprit motorul pe la 11 noaptea era la max,am completat si am mai mers cu ea pana acum,nu a trecut de 90.Oricum o sa verific in fiecare dimineata,sau dupa drumuri mai lungi nivelul,sa vad daca mai scade sau ceva de genu.Ventilatoarele merg amandoua 100% deci nu acolo e buba.

Modificat de BlackJack
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Dar culoarea lichidului care este? face bule de aer? Poate gasesti un coleg sa-ti imprumute un capac de la vasul de expansiune ,probabil supapa nu-si mai face treaba asta in cazul fericit.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Am schimbat capacul,si am mai mers ceva timp cu ea,pare ca sa rezolvat,dar pana nu o scot la un drum mai lung nu sunt 100% sigur.Am verificat asa ca fapt divers fara capac sa vad daca face bule in vas,si nu face,dar am observat chiar daca e rece motorul,vine apa pe retur non stop,asa trebuie sa faca?credeam ca apa nu e circulata prin radiator,apoi vas decat daca se deschide termostatul.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 5 months later...

Salut,

Am o intrebare pentru cei care ati mai schimbat flansa (carcasa) termostatului la un Golf 4 AZD. Pe teava care vine de la pompa de apa trebuie sa fie o garnitura? Nu mai reusesc sa etansez corect si curege lichidul in veselie. Nu am desfacut eu si nu imi pot da seama daca vine ceva. Carcasa noua a venit cu senzorul de temperatura, termostatul si o-ring-ul dinspre motor montat si nici o garnitura in plus. Uitandu-ma pe net vad ca se vinde si cu garnitura. Atasez si o poza.

https://www.epiesa.ro/carcasa-termostat-vw-golf-iv-1j1-1-6-16v-topran-110352/14590/100095/idprod-385440123/#

03010495003255.jpeg

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Acolo vine un o-ring ,foloseste piese OE si nu o sa fie probleme

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Multumesc de raspuns.

E cel care vine pe teava de plastic din prima poza sau mai este unul (5 din poza 2) care ar trebui sa vina intre teava de plastic si carcasa termostatului? Pe cel de pe teava il am dar intradevar e uzat; cum bag lichid curge tot pe la imbinarea asta.

HTB11BzBGVXXXXbDXFXXq6xXFXXXY.jpggolf-mk4-9692.png

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Deci sunt 2 garnituri? Cea de pe tub si cea dintre tub si flansa termostatului?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 3 months later...

Salut, am si eu o problema apropiata. Imi creste temperatura licidului de racire pana pe la 115 grade in bord (la fel si pe VCDS) doar cand stau pe loc, moment in care imi porneste doar ventilatorul mare de pe radiator pana aduce temperatura lichidului pana la 99 grade. Daca plec de pe loc chiar si pt 100m, lichidul scade la 99 grade fara ajutorul termocuplei. Din cate stiu, ar trebui sa functioneze ambele ventilatoarele si ar trebui sa functioneze pe trepte de viteze, dar nu par sa o faca. Ce ar putea fi? Releul de sub baterie? Cum testez asta cu VCDS? Am cautat la blocurile 130-137 dar nimic.( http://www.ross-tech.com/vag-com/m_blocks/130-137.html ). Pe de alta parte, iarna, am observat ca si la -10 grade, in momentul puneri contactului pt prima oara(moment in care motorul este la temperatura ambientala de -10), acul indicatorului temperaturii lichidului de racire se ridica 1 mm, adica ar indica putin peste 60 de grade si turatia de ralanti nu este ca deobicei 1100 rpm este undeva pe la 1000 rpm (adica imi influenteaza socul electronic). Credeti ca au vreo legatura? Cum as putea sa diagnostichez problema cu VCDS? Mentionez ca am peste 5000 km cu masina in conditiile astea si nu am erori pe diagnoza (am testat si pe diagnoza Bosch) si nici nu par sa fie probleme dar nici nu e normal si de ignorat ce se intampla. Multumesc !

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

FA verificarea descrisa de mine in DIY dedicat problemelor de ventilatoare si AC.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 1 month later...

Salutare, 

Am o problema pentru care caut un raspuns. In urma cu cateva zile am facut verificarea nivelului lichidului de racire, iar acesta era OK. Dupa un drum mai lung (1200km) la o verificare la rece am observat ca in vasul de expansiune nu mai exista lichid. Am completat cu jumatate de litru de apa distilata, dar nu a fost suficient sa ajunga la nivelul minim (completarea a fost facuta la rece). Dupa 10km de mers (timp in care apa a ajuns la 90 grade) am mai facut o verificare si nivelul crescuse la nivelul minim, dupa care am facut completarea cu apa peste nivelul minim. Dupa aproximativ 700km am mai facut o verificare si nivelul era OK(temperatura a stat in permanenta la 90). Dupa o pauza de cateva ore (7-8ore), timp in care motorul a avut timp sa se raceasca am facut o alta verificare si iar nu mai aveam lichid de racire in vasul de expansiune. Am repetat procedura de completare si verificare la cald a motorului, iar nivelul s-a pastrat. Dupa 400km am facut iar o pauza, timp in care motorul s-a racit, si surpriza, iar nu mai era apa in vasul de expansiune. Mentionez ca in tot acest timp temperatura nu a sarit de 90 grade, nu am observat nici o scurgere, nivelul de ulei este acelasi, lichidul de racire este curat si nu am observat  pete de ulei, motorul porneste normal la rece si la cald. Kilometrii au fost facuti pe autostrada. Imi poate explica cineva ce se intampla? Multumesc anticipat!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pai daca nu ai apa in ulei si nici nu curge pe undeva mai ramane o singura directie... fisura in chiulasa sau in blocul motor, apa ajunge in cilindru, insa o fisura din asta care mananca un litru de apa ar fi destul de evidenta in mersul motorului.

Verifica totusi de jur imprejurul motorului sa nu fie ud, poate curge pe la pompa de apa dar doar cand ai presiune si cum mergi cu masina nu observi.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 1 month later...

Salut!

Detin un golf 4 alh. Am priblema cu becul ce indica lipsa de apa in vas.

Cand pun contactul se aprinde becul iar dupa cateva secunde se stinge.

Acelasi lucru il face si daca scot mufa din senzorul de pe vas.

Am desfacut mufa aceea din senzor ca m.am gandit ca sunt firele lipite intre ele dar nimic.

Mi.am dat seama cand am schimbat radiatorul si am pornit.o fara apa, becul stingandu.se dupa ce am pornit.

Stie cineva care ar fi problema?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 3 weeks later...
On 27.10.2016 at 18:56, Ebi a scris:

 Nu poate, sigur afecteaza. Termostatul la acest motor nu deschide de sine statator. Ca sa deschida, trebuie ca o tija din el sa se impinga intr-o bara transversala de plastic care se afla in carcasa termostatului. Ei bine, la tine acea bara este rupta sau gaurita de catre tija. Mai mult ca sigur, ai schimbat termostatul degeaba, la fel si pompa de apa. Intotdeauna trebuie schimbat setul: termostat, carcasa, garnitura. Cred ca nu este corect sa zicem carcasa termostatului, cred ca flansa termostat este mai bine.

flansa.jpg

Multumesc Ebi ! am un golf 4 1.6 benzina , cumparat acum 3 ani cu 320.000km reali , 162000in bord    , tocmai ce am schimbat a 2 oara distributia si am facut si motorul , plus ambreajul - toate bune si frumoase pana cand la probe fierbea apa si nici un mecanic nu a verificat acesta chestie  -  simptone identice - ieri am desfacut cu auotorul unui amic acesta flansa si intradevar era gaurita  , maine imi vine al 3lea termostat si sper sa fie ok :)  . si uite asa m-am inscris pe acest forum sa iti pot multumi pt ajutor !

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 5 weeks later...

confirm bara incercuita mai sus strapunsa,am cumparat kit gates care are acea bara mult mai solida

20180820_084602.jpg20180820_092831.jpg

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 10 months later...

Salutare stimați colegi, vineri 28.06.2019 am pațit și eu necazul să îmi crească temperatura apei până la 130 grade.

În seara asta am desfăcut flanșa de plastic și am constatat că este găurită, dar am găsit si tija de la termostat ieșită foarte tare, din păcate am împins-o înapoi înainte să îi fac poze, dar nu până la capăt.

Intrebarea mea este următoarea: să cumpăr și termostat pe lânga flanșă sau pot să împing tija până la capăt și să îl refolosesc. Merg pe piesă/piese originale sau aftermarket?

Antigel G12 sau G12+?

Mulțumesc mult pentru ajutor,

IMG_20190701_224020-min-min.thumb.jpg.e2f381277297493ac05959f5d0cae596.jpg

IMG_20190701_215201-min-min.thumb.jpg.381176aeb3befceada0b1d17ee522efc.jpg

 IMG_20190701_224003-min-min.thumb.jpg.d7528505868af9b67f2bb3b4eb840a79.jpgIMG_20190701_224020-min-min.thumb.jpg.e2f381277297493ac05959f5d0cae596.jpg

Modificat de ionutzt90
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!