Jump to content

Pierdere antigel fara urme


Walker83
 Share

Postare recomandată

Salut,

 

Am un A5 3.0TDI si de ceva vreme pierd antigel, in cantitati destul de semnificative (cam 1L la saptamana, timp in care fac 150-200km). Din investigatiile de pan-acum:

 

  • am fost la service si nu se vede pe nicaieri ud
  • s-a bagat presiune in instalatie si tot nu curge pe nicaieri
  • nu iese fum pe evacuare
  • nu creste nivelul uleiului

Daca are cineva ceva idei... please help.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

La garnitura de chiulasa te-ai gandit, sau mecanicii n-au zis nimic de ea?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Daca nu creste/scade nivelul de ulei si nici nu scoate fum cred ca se poate considera ca nu e garnitura de chiulasa.

 

Sub mochete te-ai uitat? Daca nu curge pe langa motor atunci ar putea curge doar in masina...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Poi din moment ce zice ca pierde antigel , inseamna ca "scade" nivelul,nuh???

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

@toni S-a verificat si in masina, nimic :(

 

@terminatoru Toni vorbea de nivelul de ulei, nu de antigel.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

E o cantitate destul de mare pierduta.Trebuie sa ,,apara" pe undeva.Cam pe unde ziceau colegii ca se poae produce pierderea pe acolo are loc de obicei.Poate curge pe undeva si se evapora.Trebuie sa cauti bine pe o rampa/elevator.Eventual si cu o substanta de contrast cu o lampa uv.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

toti zic ca "trebuie" si totusi nu apare :( S-a facut presurizarea instalatiei si cu motorul rece, tocmai pentru a elimina varianta evaporarii. Verificarile s-au facut evident pe elevator. Cat despre substanta de contrast, am inteles ca nu exista asa ceva pentru antigel, doar pentru freon...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Este si pentru antigel.Esti din Bucuresti trebuie sa gasesti un service care are asa ceva.Eventual incearca si la colegii mecanici de pe forum care au ateliere.Este o problema care trebuie vazuta live.Pe forum nu o sa rezolvi mare lucru.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Am fost pan-acum la 3 service-uri (dintre care unu reprezentanta) si toti mi-au zis ca pt antigel nu e... :( Problema e ca ma tot plimb din service in service, dau bani peste tot, si plec la fel de prost cum m-am dus...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Mea culpa cu uleiul,nu demult m-am trezit.La fostul passat aveam si eu o problema asemanatoare, pierdea antigel si nu se vedea urme niciunde,dupa n vizite la n mecanici mi-am adus aminte de o cunostinta , mecanic , care m-a rezolvat simplu de tot fara nicio scula.Restul mecanicilor toti ziceau ca e fisurata chiulasa,cost reparatie 1000 euro si alte bazaconii.In final a fost garnitura de chiulasa si cost total 100 euro.Iti spun cum a facut "diagnoza": cu motorul la 90 de grade a desfacut busonul la vasul de antigel si cu o mana a acoperit locul capacului iar cu cealalta a acoperit supapa de refulare de pe vas,dedesubtul vasului,m-a pus sa pornesc motorul si sa-l turez pana la 3000rpm timp de 2-3 secunde.A m facut ce mi-a zis , a luat mana de sus de la capac si a constatat o anumita presiune in vas si atat a fost tot, mi-a zis garnitura chiulasa si aia a si fost.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Nu stiu cum este motorul tau dar la un 1.9 AXR avea aceeasi problema. A fost schimbata garnitura de chiulasa si problema persista. Intre valva EGR si galeria de evacuare avea un del de radiator unde gazele arse incalzeau antigelul. Ia uite-te sa nu ai asa ceva, si daca ai, e un posibil suspect.

post-72374-0-81875700-1407379507_thumb.j

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

La Euro4 sau automate exista racitorul ala nenorocit.

Si eu am patit la o masina. Nu-ti poti inchipui cate probleme poate face ala.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Am patit ceva asemanator in urma cu trei ani la motorul meu (2.0 TFSI). Pierdeam tot cam 1 l la saptamana.

Problema provenea de la o flansa care iese din chiulasa sub pompa de vacuum. De acolo se scurgea antigel pe cutie si se evapora. Tot asa, mecanicii lu' peste n-au reusit sa detecteze scurgerea. Am vazut eu intr-un final niste depuneri roz pe cutia de viteze si m-am gandit ca pe acolo ar trebui sa fie. La relanti nu curgea absolut deloc, doar in mers se intampla fenomenul. Am schimbat flansa si nu mai curge de atunci.

Ideea in cazul tau este ca scurgerea poate avea loc undeva deasupra unui element fierbinte si atunci antigelul se evapora iar urmele lasate sunt greu de observat. 

Primul semn ca scurgerile se evapora ar trebui sa fie mirosul puternic de antigel atunci cand deschizi capota dupa un drum.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

E o idee cu racitorul ala, o sa le zic baietilor de la service sa verifice... problema principala ca motorul este extrem de inghesuit si orice nu e la margine este crunt de vazut, nu mai zic de verificat efectiv.

 

@tamango Nu cred ca e o scurgere de genul ala pentru ca:

1. Scurgerea e destul de mare

2. Am fost cu motorul rece si s-a bagat presiune in instalatie, n-a curs nimic sub masina.

 

Ma gandesc ca daca era undeva o gaura prin care sa piarda asa mult, trebuia sa apara pe undeva cand s-a bagat presiune si totul era rece, deci n-avea pe ce sa se evapore.

 

Also, am bagat nasul in motor dupa un drum de vreo 15km si nu mirosea a nimic, doar "a incins". Nici nu stiu cum ar trebui sa miroasa antigel evaporat, dar presupun ca mi-as fi dat seama daca era.

Modificat de Walker83
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Verifica chestia cu racitorul si referitor la ce am zis eu , pierderea se intampla doar cand circuli cu masina din cauza ca se scapa compresie in circuitul de racire provocand cresterea nivelului in vasul de expansiune care refuleaza pe la supapa de sub el iar cand masina sta o vreme nivelul lichidului scade sub minim sau se poate intampla sa scada si in mers si sa se aprinda becul.Toate astea doar in cazul in care ar fi garnitura de chiulasa/chiulasa de vina.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

La Euro4 sau automate exista racitorul ala nenorocit.

Si eu am patit la o masina. Nu-ti poti inchipui cate probleme poate face ala.

Ciudat. Am intalnit la un Golf 4 2001 AXR manual racitor dinala. Nu e cazul sa fie euro 4. Disparea antigelul in mod barbar. Si pe loc daca o accelerai disparea. 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

si cum ti-ai dat seama ca era de la racitorul ala? Inteleg ca nu curgea pe nicaieri vizibil

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Ciudat. Am intalnit la un Golf 4 2001 AXR manual racitor dinala. Nu e cazul sa fie euro 4. Disparea antigelul in mod barbar. Si pe loc daca o accelerai disparea. 

AXR-ul e un motor aparte. O ciudatenie. Daca tot a iesit ba euro3, ba euro4 fara modificari...

Dar eu vorbeam de Passat/A4. ;)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Ok, service-ul unde m-am dus pan-acum e out of ideas. Mi-au recomandat s-o las asa si poate o sa se mareasca gaura pe unde curge si o sa devina vizibila. Nu sunt prea multumit cu varianta asta dar nici nu vad alternative. Mi-a zis ca ar mai fi de verificat pompa de apa si racitorul din spatele egr-ului, dar pentru ambele:

1. manopera e f mare (peste 1000ron impreuna)

2. chiar si dupa demontare mi-au zis ca e posibil sa nu-si dea seama daca pe-acolo curgea sau nu si ca atare sa demontam degeaba.

 

Ce-am facut pan-acum:

- verificare vizuala peste tot, nada

- bagat presiune in instalatie si verificat daca curge pe undeva, nada

- bagat solutie de contrast, facut 20km, nivelul a scazut dar nu a aparut nimic pe nicaieri (nimic la motor, nimic dedesubt, nimic la radiatoare, nimic in evacuare)

- anulat calorifer interior, nivelul a continuat sa scada.

 

Now what? :(

Modificat de Walker83
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pai racitorul ala nu l-au putut anula? Eu sustin in continuare ca ala e problema ta.

Modificat de Planetara
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Au zis ca nu se poate, ca e jos de tot in motor sub turbina, intra 3 furtune in el si n-au cum sa-l anuleze fara sa demonteze tot pana la el. In plus, nu e cam riscant sa-l anulezi? Adica presupun ca are un rol racirea aia, nu risti sa supra-incingi ceva daca umbli (chiar si pe termen scurt) fara el?

Modificat de Walker83
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Vezi la flansa de textolit care vine prinsa pe bloc si intra in ea de racire-pe sub pompa tandem-nu stiu cum e la a5 dar iti spun cu ce m-am confruntat eu. Verifica si pompa de apa-sa nu ai scurgeri pe la ea si sa nu vezi de capacul de la distrib.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Voi verifica si astea, thanks. In alta ordine de idei, stie careva un service la care sa pot merge pentru problema asta si care sa zica "te costa X ron ca sa gasim problema" si gata? Ca m-am saturat sa ma tot plimb din service in service si toti sa ma taxeze la ora si de fiecare data sa plec cu buzunarul mai gol dar tot fara sa fi aflat nimic. 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Poate o sa zici ca e evident, dar radiatorul a fost verificat in vreun fel? Banuiesc ca nu este foarte vizibi, acoperit de ventilatoare si radiatorul de AC si ar putea pierde si pe acolo.

Daca tot nu gasesti nimic, ai putea incerca ceva de genul Liqui Moly Radiator Stop Leak sa vezi daca dispare sau macar scade cantitatea de lichid pierdut.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!