Jump to content

Pompa de aer secundar


slasher
 Share

Postare recomandată

Am sa incep cu codul de eroare.......

17831/P1423  Bank 1: Insufficient Flow

- am verificat furtune vacum intre valva combo si pompa aer secundar

 

- am curata valva combo (se poate deteriora cumva aceasta valva? pare a fi o chestie mecanica si atat) prin care pot sufla aerul acum.

 

- am verificat sigurante + releu

 

- am alimentat pompa aer secundar direct de la baterie si cred ca este blocata/ arsa (face doar un "clanc")

 

 

Acest sistem pompa aer secundar + valva combo afecteaza in vreun fel funtionalitatea motorului (consum si altele) sau pur si simplu este pentru a elimina cat mai putine gaze?

 

 

 

 

 

 

post-61370-0-03722600-1407214665_thumb.j

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • Replies 96
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

  • lupo_bv

    24

  • slasher

    14

  • gavrochem

    7

  • mmlozonschi

    6

Top Posters In This Topic

Posted Images

În primul rând rolul sistemului este de a creşte temperatura gazelor de evacuare în scopul aducerii rapide a catalizatorului la temperatura de funcţionare. Practic prin injectarea aerului în evacuare se provoacă arderea resturilor de combustibil nears prezent în gazele de evacuare.

 

Valva de combinare dacă la verificare funcţionează atunci nu s-a stricat. Se verifică astfel:

- se suflă încet aer dinspre pompă, aerul nu trebuie să treacă

- se suflă puternic aer dinspre pompă, aerul trebuie să treacă

-  se suflă dinspre evacuare, cred că este logic că nu are voie să treacă

 

Pompa ori cumperi alta ori încerci să o repari (idei pe aici 1, 2, 3, 4). Dacă zici că a curs apă din ea, depinde dacă a ajuns şi la motoraş, dacă a ajuns este cam clar că bine nu i-a făcut. Până nu desfaci nu ai cum să ştii.

Nu cred că s-a defectat din cauza valvei.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

in cazul asta inseamna ca este si asta este defecta.........momentan merg fara pompa aer si cand tin degetul pe racordul flexibil care vine din valva de combinare  spre pompa se simte cum vin gazele.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Acum nu ştiu ce să zic, în manual scrie doar de primele două verificări, a treia am dedus-o eu pentru că nu mi se pare ok să ajungă gazele de evacuare în pompă.

Citisem pe aici că valva aia nu are voie să lase să treacă gazele spre pompă, dar acolo se prezintă sistemul la modul general.

Uite şi în filmuleţul ăsta zice că dacă scoţi furtunul din valvă care merge la pompă şi bagi degetul acolo şi se murdăreşte valva este defectă.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

am fost si am testat din nou, am pus degetul pe racordul care vine de la valva de combinatie la pompa de aer si sincer nu imi pot da seama daca trage sau scoate aer........am pus o hartie si se misca interior exterior, gen inspiratie - expiratie numai ca foarte repede. Incep sa cred ca nu-mi afecteaza consumul si performantele motorului asa ca pana la noi sfaturi am sa merg asa. Pompa costa cam 1100-1200 lei iar valva 230-250 lei, avand in vedere preturile astea am sa stau linistit :).

 

 

Astept pe cineva cu motor asemanator poate ma ajuta, sa-mi spuna daca pe furtunul de la valva de combinatie spre pompa de aer secundar se simte cum inspira-expira aer :D, pompa stiu deja ca este moarta vreau sa stiu daca si valva vietii este bolnava.

Modificat de slasher
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Scoate niturile alea şi vezi dacă se învârte cu mâna.

Cred că situaţia ta este asemănătoare cu asta.

Mai caută cu google după "secondary air pump" poate găseşti un tutorial ceva, nu contează la ce model de maşină. Aceeaşi pompă este pusă pe multe mărci.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Imbinarea dintre corpul palei si corpul motorasului este lipta, nu are niciun nit sau surub sa o pot desface..........am incercat cu surubelnita si cutitul dar se rupe toata marginea. Am sa incerc sa o tai cu flexul, oricum numai am ce face cu ea.....

post-61370-0-74980800-1407224630_thumb.j

post-61370-0-22498200-1407224636_thumb.j

post-61370-0-22591200-1407224641_thumb.j

post-61370-0-55824400-1407224645_thumb.j

Modificat de slasher
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Se pare că nu ai de ales. Uite mai este cineva care l-a tăiat în partea cu motorul (nu este acelaşi model dar seamănă), vezi poza 34

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Legat de consum, pompa de aer fct doar pana la incalzirea catalizatorului, dupa care e decuplata.

Dupa mine nu ar trebui sa aiba nic un fel de influenta asupra consumului.

Atat doar, sondele lambda si catalizatorul vor atinge tempt optima de lucru ceva mai greu.

 

Sa nu zic ca sunt motoare precum azd-ul care nu au nevoie de o astfel de pompa.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

O eroare similara am si eu...

16795 - Secondary Air Injection System: Incorrect Flow Detected

Intentionam sa ma ocup de ea saptamana asta dar din pacate acum trei ore am ramas fara ambreiaj asa ca am alte prioritati momentan.

Pentru verificarea valvei combi ai nevoie de o sursa de vacuum din ce stiu eu, cel putin la 1.8T (si banuiesc ca nu e altfel la restul motoarelor VAG):

 

You can try and check for their functionality while still on the car, but this may be hit or miss. You need a hand vacuum pump to do this. Use the vacuum pump and pump it up to about -20. If you suddenly release the vacuum, and can feel/hear a nice little thunk from the valve, the diaphragm is probably fully opening and closing. If you don't hear or feel it, it could be sticking. What you want to do then is remove the kombi valve from the car. Use some brake cleaner, and spray it out with the valve both open and shut (use the hand pump). You should have a lot of carbon build up wash out. Operate it off the car and see if you can get smooth operations in the opening and closing. If you do, the valve is probably fine and you saved yourself from buying a new valve.

 

 

Pentru diagnosticare sistemului de injectie secundara de aer si eventuale reparatii ale pompei atasez mai jos doua .pdf care sper sa fie utile:

 

sai_test_diag.pdf

 

pump_repair.pdf

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

La BGU, BSE, nu este cu vacuum valva de combinare (la tine într-adevăr aşa este). La ele valva se deschide atunci când pompa face o anumită presiune.

Utile documentele, într-unul din ele scrie clar că valva de combinare este cu un singur sens şi că, din păcate, o curăţare nu o va restabili complet, deci este de prefereat alta nouă.

Iar în privinţa pompei, presupun că la colegul are cel puţin unul din rulmenţi gripaţi dacă a găsit apă în pompă, dar nu poate şi asta până nu o desface să vadă ce este în ea. Îi trebuie puţin curaj să pună mâna pe flex :)) , doar "It’s a pump, not rocket science…".

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

am rezolvat partial problema.......am cumparat pompa aer secundar, functionala, (lipita si asta, fara nituri sau suruburi, are acelasi cod) cu 100 lei de la dezmembrari. Spun ca am rezolvat problema partial pentru ca trebuie sa sterg eroarea si sa vad de acum care-i treaba cu valva combo. Probabil valva combo nefiind funtionala se face foarte mult condens care duce in final la corodarea rulmentilor pompei, asta fiind o presupunere.

 

Am sa mai astept un pic poate totusi imi confirma/infirma vreun cu coleg cu motorizare asemanatoare "respiratia rapida" a valvei combo (valva injectie aer).

post-61370-0-15150700-1407261659_thumb.j

Modificat de slasher
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Daca valva combo e stricata si permite gazelor din evacuare sa intre in pompa, se va crea condens, astfel incat mai devreme sau mai tarziu ti se va strica iar pompa

E o certitudine, nicidecum o presupunere.

Vezi ca-n filmuletul de pe youtube dat de lupo se spune clar ca defectarea acestei valve duce la stricarea pompei (din cauza condensului).

Sfatul meu e sa-ti schimbi si valva.

Modificat de Muraru Dan
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Am sa o schimb pentru ca ieri dupa ce am facut 30 km si azi vreo 10 am scos de curiozitate furtunul care duce la valva combo si am alimentat pompa aer direct de la baterie si ma stropit cu apa direct in fata........Cand am luat pompa de la dezmembrari a fost probata de fata cu mine si nu avea apa absolut deloc :D. 

 

 

Nu prea inteleg cum dracu este stricata acea valva, nu are nimic electronic, iar daca are vreun fel de membrana prin ea ar trebui sa reziste la temperaturi destul de ridicate.......in fine am sa mai circul asa un pic cu pompa decuplata si am sa cumpar si valva vietii. Destul de complicat acest sistem......la AZD muuult mai simplu. :)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Până rezolvi problema eu zic să pui o şaibă plină între valvă şi evacuare şi să scoţi alimentarea de la pompă. Probabil asta este boala lor, se îmbâcseşte valva aia şi nu mai închide bine permiţând gazelor de evacuare să intre spre pompă.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Momentan am decuplat pompa si am pus niste dopuri din carpa, unul la iesirea din pompa si unul pe furtunul care duce la valva combo :D. Va multumesc ca v-ati implicat, asa am ajuns la o concluzie si stiu ce am de facut. Daca era sa umblu prin service-uri cred ca inebuneam.

Modificat de slasher
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 2 weeks later...

Am schimbat si supapa aer secundar si numai am nicio eroare. Am cumparat supapa Pierburg identica cu cea originala si intradevar aerul trebuie sa treaca numai intr-un sens.

 

 

 

post-61370-0-68293400-1408255108_thumb.j

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

De curiozitate, ai pus flexul pe pompa veche?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

nu.....inca mai caut un flex ca sa-i fac incizia :D.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

pana la urma mi s-a aprins iar becul.......dar am continuat cautarile si am o presupunere ca ar fi Supapa sistem de introducere aer suplimentar PIERBURG 7.22880.01.0 , pentru ca in rest am verificat si schimbat tot :D. Mi-a iesit pe ochi.

 

 

- 17831/P1423/005155 - Secondary Air Injection System; Bank 1: Insufficient Flow

 

  • Fuse for Secondary Air Injection Pump blown
  • Vacuum Hose(s) leaky or collapsed
  • Piping between Secondary Air Injection Pump and Combi (Secondary Air Injection) Valve leaking
  • Secondary Air Injection Solenoid(s) faulty
  • Combi Valve(s) faulty

- verificat sigurante

- verificat furtune

- am schimbat pompa de aer secundar (care era moarta)

- am schimbat valva de combinatie (care numai era valva de sens, mergea in ambele sensuri, acum numai am condens in       pompa de aer secundar)

- a ramas solenoidul/ valva vietii, care pana la urma am si localizat-o  PIERBURG 7.22880.01.0/ 037906283C

 

Oricum piesele schimbate erau defecte, dar ciudat ca inca nu am rezolvat definitiv problema. Sper ca pana la urma sa rezolv problema ca am albit.

post-61370-0-80561900-1408606990_thumb.j

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Ce comandă valva aia? Pare a fi o electrovalvă pentru un circuit de vacuum.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

nu stiu exact ce face.......intradevar comanda un circuit de vacum.....am citit ceva pe net dar nu m-am dumerit. Daca merg cu "jucarica scoasa" se aude un fasait.......cumva chestia patrata din galeria de admisie in care  vine bagat un furtunas de la solenoid, face vacum. Intersant este faptul ca nu tot timpul este in functiune, am scos solenoidul (electrovalva) si am sters eroarea, ea reaparand doar dupa vreo 15 km nu instantaneu.

post-61370-0-54489400-1408625340_thumb.j

Modificat de slasher
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Păi aia este altă mâncare de peşte şi nu cred că are legătură cu eroarea ta. Tu o confunzi cu valva care comandă vacuum-ul  pentru valva de combinare la unele motoare, dar la tine nu este sistemul ăsta. Am mai zis aici.

La motoarele pe benzină sursa de vacuum o reprezintă admisia, iar la unele modele cum este şi la tine mai este intercalat un rezervor de vacuum (la TDI se mai întălnesc astfel de rezervoare, eu la SDI nu am).

Nu cred că eroarea ta are legătură cu această valvă.

Despre acest sistem de admisie aici

Despre cum se verifică valva indicată de tine aici

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

problema este ca nu am sculele necesare sa verific solenoidul asta......cu VAG-COM se poate verifica?   Daca e cum spui tu nici nu stiu unde sa mai caut......chiar numai stiu ce sa-i fac......pana la urma o sa merg cu becul vietii aprins si gata. Se poate verifica cu un multimetru daca solenoidul fuctioneaza?

Modificat de slasher
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

DA, se masoara rezistenta lui interna.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!