Jump to content

scurgere ulei


Cosbur
 Share

Postare recomandată

buna ziua ,de ceva timp am intrat in posesia unui vw beetle din 1970 ,am o mare problema ,masina porneste ,functoneaza motorul cat de cat bine ,nu scoate fum in  schimb are scurgere de ulei pe la palierul de la cutie adica intre arbore si volant ,prima data cand am vazut scurgerea ,am dat motorul jos si am inlocuit semeringul ,am mers aproximativ 500 de km si iar a inceput sa curga ,ce as putea sa fac sa remediez problema ,multumesc.

Modificat de Cosbur
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

probabil cuzinetul de langa volant e prea uzat. incearca in prima faza cu un alt simering- dar siliconic -e mult mai elastic si ar trebui sa nu cedeze. daca tot dai jos motorul verifica jocul arborelui in cuzinetul ala -si un joc axial prea mare distruge in timp cuzinetul. bafta

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

multumesc de raspuns,am verificat 

jocul axial si se pare ca ar fi un joc aproximativ 2 mm,care ar fi solutia 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pai jocul de 2mm este deja mult prea mare.

Solutia din pacate nu este simpla - implica desfacut motorul si refacuta linia (schimbati cuzinetii de paliere).

Cuzinetul de la palierul 1 (cel de langa volant) are niste gulere care impiedica miscarea axiala a ansamblului.  In timp datorita actiunilor de ambreiere-debraiere aceste gulere se tocesc aparand jocul axial excesiv. In cel mai uzual si bun caz se toceste doar gulerul cuzinetului si atunci se schimba cuzinetul. Daca lucrurile sunt mai rele se toceste de fapt si blocul motor , in zona unde se exercita fortele axiale, nu numai cuzinetul (blocul fiind facut din aliaj aluminiu+magneziu).

 

Aceasta "sha" pe care sta cuzinetul are latimea de 22mm - in mod normal iti trebuie un cuzinet cu latimea (masurata intre gulere) de 22mm  (o sa o gasesti in cartile si articolele tehnice din america exprimata ca "22mm thrust" ) . Daca din cauza uzurii latimea e mai mica mai exista cuzinet pt. 21mm (si nu mai sunt sigur, parca exista si de 20 ) . Teoretic dupa ce ai trecut de valorile alea blocul e bun de aruncat. In practica pe vremuri la atelierele de reparat din Romania se puneau un fel de saibe de otel ca sa compenseze dar nu e recomandat.

Modificat de Komissar
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

salut,am deschis motorul ,se pare ca, cuzinetul de langa volant nu pare uzat ,in schimb se  vede uzura in locasul pe care se aseaza cuzinetul aceea sha unde este si un mic bolt care nu ii da voie cuzinetului sa se rasuceasca am masurat cuzinetul la interior si are 22 mm ,iar blocul are 19mm ,ce se poate face in cazul asta ,multumesc.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Bailagar ?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Deci ,mã sfătuiti să pun nişte inele de oţel între blocul motor şi urechea cuzinetului,în felul acesta aş reduce jocul axial al arborelui?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 3 weeks later...

Exista cuzineti si cu 18mm "thrust". e cel mai ingust, si cel mai bine este sa fie rectificat cuzinetul asta de 18 in functie de bloc, nu blocul in functie de cuzinet (doar la latime, in diametru se ia din bloc). 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

eu zic ca cel mai bine, se masoara tot si apoi se trage o concluzie.. parerea mea este ca cel mai bine e sa rectifici blocul la urmatoarea cota pe care o accepta, sa planezi blocul la cuzinetul 1 si apoi sa faci ce zice tepesh .. din cauza tasarii materialului in zona semicarterului din dreptul cilindrilor 3/4 latimea de asezare a cuzinetului variaza, adica zona se lateste, fata de celalalt semicarter si de aceea trebuie adus la "drept" (planat)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 1 year later...
La motorul meu (1600) erau scurgeri de la gura de alimentare cu ulei.

Initial am crezut ca trebuie sa schimb tot ansamblul, cu tot cu piciorul de alternator, insa am aflat ca exista o piulita interioara care se desface mai greu. Am cumparat intre timp un alt picior de alternator cu tot cu portiunea de alimentare care are si tija ce coboara pentru scurgerea vaporilor de ulei, si am gasit si platbanda-scula-speciala cu care sa desfac piulita aia. A mers mai greu, dar a mers...

 

Ce am observat?

- in primul rand gura de alimentare era rasucita 180 de grade. (motiv pentru care tot timpul plesnea furtunul care statea prea tensionat intre filtru si gura de alimentare)

- pe partea inferioara gura de pe motor a fost lipita (desi aparent bine, tot mai curgea pe acolo pe undeva...)

- dupa ce am scos gura de alimentare, am gasit in ea 2 suruburi serioase :blink: WTF De ce ai pune 2 suruburi acolo?

- teava care coboara din gura noua de alimentare are diametru mai mare decat gaura prin care teava trebuie sa strabata tablele motorului ca sa iasa dedesubt.

 

Exista mai multe guri de-astea de alimentare, cu si fara teava de aerisire ce coboara?

Tevile astea inferioare au mai multe diametre, sau de ce nu se pupa? Am zis ca nu m-as apuca sa largesc diametrul gaurii pana nu intreb...

post-10490-0-19732200-1440691835_thumb.j

post-10490-0-59697100-1440691847_thumb.j

post-10490-0-47232200-1440691860_thumb.j

post-10490-0-26172800-1440691870_thumb.j

post-10490-0-04446900-1440691878_thumb.j

post-10490-0-45733800-1440691886_thumb.j

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

"guri" de alimentare sunt si cu si fara teava aia de aerisire ,nu stiu ce motoare echipeaza una sau alta ;gaura ce ai indicat-o in poza nu e cea prin care trebuie sa treaca acea teava ,o sa incerc maine sa fac o poza la a mea sa-ti poti face o idee . 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

La 1.6dp e fara teava.

off topic: 1.6dp? ce intelegi tu prin dp? :blah:

post-6468-0-43333800-1440708439_thumb.jp

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

 

 

off topic: 1.6dp? ce intelegi tu prin dp? :blah:

Dan Pirvu......:)

 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Merci Ionut.

Inseamna ca o s-o folosesc tot pe cea veche, doar ca tre' sa rezolv scurgerea. Cel mai probabil cu Loctite sau ceva de genul. Alte idei? :D

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Si eu am aceeasi problema.Eu nu am reusit sa desfac piulita din interior.Curge ulei doar cand ii bag, daca n-are ulei, nu curge :)).

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Vrei sa-ti trimit platbanda sa incerci sa desfaci?

La tine portiunea cu teava care face legatura cu filtrul e inspre fata sau inspre spatele masinii?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

E mobila piesa.Probabil gulerul de tabla e afectat.Am incercat cu un "divais" asemanator si nu a vrut sa se clinteasca...e drept nu am insistat prea mult.La mine sunt si santurile de la piulita cam "belite".

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 4 weeks later...

Ei bine, am desfacut toata treaba cu pricina si cu putina atentie, si-un silicon bun am rezolvat problema...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!