Jump to content

Intrebari A5/S5


kluand

Recommended Posts

Salutare,

ma vad nevoit sa deschid un nou topic de vreme ce celelalte topic-uri nu au reusit sa imi satisfaca nevoia de raspunsuri.

Detin in acest moment o Skoda Octavia 2 din 2005 Elegance 1.6FSI de care am fost si sunt in continuare extrem de multumit, dar as vrea sa improspatez putin aerul.

Am discutat cu sotia si dupa ce am luat toate marcile la rand ne-am oprit ochii asupra A/S5 coupe. Vorbesc de o masina second la un buget de aprox. 17,5k euro.

Problema noastra e ca am trecut de la 15k km/an la aprox 35-40k anual. (serviciul sotiei e din pacate la 60km si trebuie sa faca naveta zilnic 120-130km, in functie de trafic si lucrari).

Ne gandeam la 2.7-3.0 tdi si ar trebui sa aiba cam de toate - deci un s-line. (quatro ar fi minunat) 3.2 benzina iese din discutie din cauza consumului.

Nu am reusit sa ma edific care ar fi mai avantajos dpdv tehnic:

- am citit aici ca spunea cineva de pb de ambreiaj la 3tdi, pe de alta parte ma astept ca 2.7 sa aiba consum mai mic

- cutie de viteze manuala versus automata (suntem fani al cutiei manuale dar una echilibrata automata nu ne deranjeaza) (eu am experienta dsg-ului de 7 trepte de pe pasat cc 2tdi)

- am inteles ca versiunile dupa 2009 ar avea niste imbunatatiri fata de 2007/2008

- costurile de intretinere la diverse variante de motor

In acest moment scoatem pe Octi consum de fabrica, masinile noastre au papat numai cele mai bune uleiuri si benzine si vom continua asa dar vreau sa stiu probleme cu care s-au intalnit proprietarii de A/S5 si recomandari de ordin general.

Bineinteles daca sunt care au trapa, navigatii si alte minuni daca au avut probleme electrice de vreun fel.

Mentionez ca masina va fi achizitionata si utilizata in Germania.

Multumesc in avans celor ce isi vor face timp sa raspunda! :)

Link to post
Share on other sites
quattro3001

Ti-as sugera motorizarea de 3.0 tdi ce-a de 2,7 tdi este mai pacatoasa ! In rest ce iti pot spune am o cunostinta care detine un audi a5 3.0 tdi quattro de nou si acum a ajuns la 370.000 km fara nici ce-a mai mica problema !

Link to post
Share on other sites

multumesc de raspuns!

Da si eu as tinde spre 3tdi deoarece am mai citit si pe alte arii / forumuri cum ca motorul de 3 litri este unul fiabil si rezistent.

cred ca am sa optez spre quatro date fiind avantajele nete ale sistemului in sine.

Link to post
Share on other sites

Pai nu cred ca gasesti  3.0 TDI fara quatro.

Link to post
Share on other sites

Singurul lucru pe care il poti gasi ca varianta la 3.0 tdi este transmisia: cv automata sau manuala. In rest toate au quattro. 

 

Legat de consum 2.7-ele va consuma cel putin la fel de mult ca 3.0 pentru ca este tot in 6 cilindri ( v) dar este mai putin puternic deci va trebui sa il "muncesti" mai mult.

Parerea mea este ca 2.7 tdi este un motor oarecum inutil. Nu e nici cal nici magar. Ai performante de 2.0 tdi dar insotite de sunet de v6. Asta ar fi singurul plus pe care personal il vad.

 

Spor la cumparaturi! :icon_thumleft:

Link to post
Share on other sites

Mulțumesc de info. Chiar nu știam de quattro... Dintre manual și automat - este vreo versiune câștigătoare sau e strict după preferințe?

Link to post
Share on other sites
  • 11 months later...

Salut

Am si eu nevoie de un sfat cu privire la A5-ul meu 2.0Tdi 170cai.

Uneori cand plec de pe loc in treapta 1 imi trepideaza motorul. E mai sesizabil fenomenul cand este motorul cald. In rest masina trage ok, cutia de viteze este ok. Nu simt nici un fel de bataie in ambreiaj sau ceva de genul.

Aveti idee care ar putea fii cauza?

Link to post
Share on other sites
  • 11 months later...

Buna,

In momentul de fata am un Passat 1.6 tdi R-line de care nu sunt foarte multumit din cauza injectoarelor care au inceput sa faca figuri. Cu ocazia aceasta vreau sa schimb masina si m-am gandit la un audi A5 2.0tdi 170 hp. Ce parere aveti despre motarele 2.0 tdi CR 170 de cai ? Sunt mai bune cele de 177 de cai. Pun aceasta intrebare deoarece inca nu stiu ce generatie de audi A5 sa iau, adica modelul mai vechi sau cel nou. Din experienta cu masina actuala pot sa pun mai multi banuti sa iau modelul nou daca acesta are un motor mai fiabil.

Cu stima,

Andrei Popa

 

Link to post
Share on other sites
  • 6 months later...

Ce parere aveti (fiabilitate in primul rand) despre un A5 1.8 TFSI, cutie automata Multitronic. Precizez ca masina are tot istoricul in reteaua VW Romania, proprietarul a fost onest si mi-a spus ca mananca 1litru de ulei la 3000 km, temerea mea e sa nu fie invers 3 l la 1000 km.

Link to post
Share on other sites

Si 1l la 3000km mi se pare foarte mult... in 15mii (5 litrii de ulei) e enorm... mai faci un schimb. Asa sunt toate, au un design gresit la supape parca si pierd ulei, au recunoscut nemtii.

 

PS: Atata nu mananca un TDI PD :biggrin:

Edited by Scorpyon
Link to post
Share on other sites

Daca faci un calcul rapid si transformi in lei si apoi in litri de carburant, la un consum de 5 litri de ulei la 15 mii km iti creste consumul cu 0.26 litri la suta de km.

Acel ulei consumat ajuta la ungere si deci la o uzura mai mica a motorului.

Tu decizi daca esti dispus sa platesti 0.26 litri in plus la suta de km pt. o uzura mai mica a motorului.

Edited by bogdan_
Link to post
Share on other sites
  • 10 months later...

Salut. Detin un A5 2014, 2.0tdi 177cp. Intrebarea mea pare prosteasca insa indraznesc sa o adresez. Codul motorului este CGLC. Acest motor, are 8 sau 16 valve? Am dat jos capacul de la distributie si are o singura axa cu came (sau cel putin cureaua angreneaza doar o rola dintata in partea de sus) Asta ar insemna ca are 8v. Gresesc? Nedumerirea mea este generata de faptul ca intr-un raport cumparat de pe autodna inainte de a achizitiona masina, este trecut ca are 16v. Este cineva care detine informatii detaliate legate de constructia acestui motor? Va multumesc.

Link to post
Share on other sites

La o simpla cautare pe google gasesti ca are 4 valve per cilindru.

Link to post
Share on other sites
Alexanderchr

Salut, dețin un a5 1.8 tfsi si am dat de inevitabila problema a lipsei de presiune a uleiului . Am schimbat filtrul, senzorii si o valva iar eroarea nu mi mai apare in mers, ci doar cand vreau sa pornesc motorul . De la ce poate fi ?

Link to post
Share on other sites

Despre ce eroare este vorba? Data viitoare pune informatii complete, daca vrei raspunsuri.

Link to post
Share on other sites
  • 1 year later...

Salut tuturor! Aș dori să știu dacă au mai fost puse pe a5 motoare 3.0 TDI euro 4, iar dacă da, între ce ani și care sunt codurile lor? Mulțumesc anticipat!

Link to post
Share on other sites
  • 5 months later...
dani_stefan23

Hello,

Ma poate ajuta cineva cu o informatie? Oare se potriveste grila fata de RS5 pe bara de S? Este vorba de un A5 Sportback 2018.

Multumesc anticipat !

Link to post
Share on other sites

Da, potriveste 100%, am pus eu.

Link to post
Share on other sites

Scuze, nu am vazut anul. Pe B9 nu stiu.

Link to post
Share on other sites
  • 1 month later...

Salutare, 

mi-am făcut programare pentru schimburi și mi s-a zis ca mașina nu are filtru de benzina, este adevărat? 2.0 TFSI. Căutând pe google găsesc ceva filtre. 
Și încă o curiozitate, am încercat placări de pe loc...și nu îmi ies mai deloc, turata la 2500-4000, când sa plec scade turația ca la o plecare normala, după merge bine. Ori nu sunt eu capabil, ori e altceva.  E quattro manuala, 19”, stage 1 dacă contează. 

Mulțumesc!

Edited by sahara
Link to post
Share on other sites

Are filtru de benzina, este in rezervor, ei zic ca nu se schimba.

Link to post
Share on other sites
1 hour ago, sahara said:

Și încă o curiozitate, am încercat placări de pe loc...și nu îmi ies mai deloc, turata la 2500-4000, când sa plec scade turația

   "Pentru toate mașinile care se vând acum în Europa este obligatorie montarea sistemului ESP (Electronic Stability Program) în echiparea standard. Acesta încorporează sistemul de control al tracțiunii (Traction Control – TC) care, pe scurt, are rolul a nu permite roților motoare să patineze la accelerare și funcționează invers sistemului ABS, utilizând aceeași senzori ca și acesta."

 Deci daca vrei sa citim despre tine pe tion.ro sau sa te vedem la ProTV ca ai fost amendat pentru drifturi, turarea motorului sau ca ai facut accident, trebuie sa dezactivezi sistemul asta. Mai demult masinile aveau buton dedicat. Acum probabil poti din multimedia sa-l faci off. Sau poate nu se mai poate nici asa.

Link to post
Share on other sites

Și pe Off, și pe mod sport, pățesc la fel. Stai liniștit, nu ajung niciunde, și chiar dacă, voi fi singur pe un drum gol :))

Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
  • Similar Content

    • glockk
      By glockk
      Nu reusesc de loc sa desfac la plafoniera in fata . In spate am reusit foarte usor si le-am schimbat fara nici-o problema. Dar in fata chiar nu reusesc.
    • Guest
      By Guest
      Salutare posesorilor de EOS.
      Am o mica problema si as avea nevoie de indrumarea voastra. Asadar:
      prietena mea are un Eos 2.0 TSI (motorul e irelevant) si acum vreo luna, i s-a defectat ceva la degivrarea lunetei. Drept urmare, a fost la Scorpion Focsani (aia erau disponibili cei mai rapid pentru o consultare) si cand a vazut cum se scarpina aia in cap, s-a urcat in masina si s-a carat. La Elcar Gid in Buzau nici nu s-a pus problema sa mearga fiindca aia sunt cam pasta (se pricep doar la tinichigerie).
      In cele din urma, a fost la PBN unde i-au rezolvat problema, insa de atunci, acoperisul nu se mai inchide ermetic si ea zice ca "ploua" inauntru. De fapt, doar picura pe la imbinare in fata dreapta, insa e suficient de enervant. Se si vede cu ochiul liber ca, in pozitie inchisa, spatiul din dreapta spate e mai mare decat spatiul din stanga spate dintre luneta si portbagaj.
      Intrebarea e: ce service de VW se pricepe la remedierea prioblemelor cu Eos, fiindca, pana acum, niciunul n-a lasat impresia ca ar sti sa umble cu masina asta de portelan?
      Auzisem ceva de Nurvil Rm. Valcea, insa n-am chef sa bat drumul pana acolo de pomana, sa dam iar alti bani pentru aceeasi distractie, cu atat mai mult cu cat masina a iesit de curand din garantie si problema nu a putut fi remediata pe perioada acesteia. Stie cineva precis la ce service au oameni care chiar se pricep la Eos, nu doar "scarpinaci in cap"?
      Apreciez orice informatie de folos. Multumesc.
    • stryder
      By stryder
      Fie ca sunt mici si enervante sau grave, va invit sa listati in acest topic problemele intampinate de-a lungul timpului la masinile voastre.
      Incep eu:
      Kodiaq 1.4 TSI @150hp 4x2
      Km actuali: 7000
      Probleme aparute pana acum, manifestate la putin timp dupa ce am trecut de 6000 km:
      - zgomot la viraje sub scaunul soferului: se aude ca o lovitura metalica slaba, posibil ceva nefixat sau care se deplaseaza la viraje. Se manifesta doar la primul viraj.
      - zgomot geam sofer: pare ca atinge ceva de plastic la coborarea geamului, la inchidere nu se aude nimic.
      - zgomot usa pasager la denivelari: se aude ca un carait de plastic/geam nefixat; pt. cei cu urechi fine ca mine, e destul de enervant
      - uzura prematura piele volan: o bucata de aproximativ 5cm, din partea de sus a volanului, a inceput sa se toceasca (vezi poza).
      Mi se pare inadmisibil ca dupa 6 luni de la achizitie sa se toceasca pielea de pe volan. Pana acum pentru intretinere s-au folosit solutii Skoda OEM pt. curatarea si hidratare, cu exceptia acestei suprafete restul volanului aratand ca in prima zi, adica mat. Masina sta in garaj atat acasa cat si la locul de munca, deci protejata de soare.
      Sper sa rezolv problemele de mai sus pe garantie, candva luna asta.
       

  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...

Important Information

Acest site folosește cookie-uri. Continuarea navigării reprezintă acceptul dvs. pentru această folosință. Pentru mai multe detalii privind gestionarea preferințelor privind cookie-uri, vedeți Politica de utillizare cookie-uri