Jump to content

BMW 320d sh vs Octavia RS 3 noua


PTDA
 Share

Postare recomandată

Am urmarit cu interes acest topic, fiind oarecum intr-o dilema asemanatoare.

 

Sincer, eu va inteleg pe toti :) ca si argumentare si sa va povestesc de ce.

 

Am fost la test-drive-uri pe la reprezentante insa ce m-a fermecat pe mine a fost noul Seat Leon Cupra. Interiorul este cam aiurea, dar exteriorul m-a fermecat + optiuni cu caru'. Mi-au furat ochii si farurile cu led si DSG-ul si puterea motorului in sine ... Am configurat in sus si-n jos toate variantele, am calculat un leasing cu dsoara de la vanzari si totul bun si frumos. Per total un 29k euro. Am zis ca e un deal bun pt o masina noua.

 

Dupa vreo 2 zile ajung la BMW - Bavaria la Auto Rulate si vad 2 BMW-uri 320d F30 automate cam cu tot ce trebuie pe ele. Am trecut la test drive si mi-a dat lumea peste cap. Desi veneam de pe 280 HP de pe Cupra, sincer sa fiu ma simteam in siguranta si linistit cu puterea 320-ului. Cutia schimba foarte bine, ca sa fiu sincer daca DSG-ului i-as da un 10, ZF-ului i-as da un 9.

 

Ajuns inapoi configurat leasing si sa vezi surpriza: acelasi pret pt o masina care desi nu era noua (ca si Cupra) avea 36k km. Din punctul meu de vedere e tot noua. Insa diferentele sunt de la cer la pamant in materie de insonorizare, confort, calitatea materialelor in interior si pozitia la volan. Simti ca e o masina construita in jurul tau, pt tine. Cu totul altceva.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Parerea mea este ca ar trebui sa vezi mai multe masini si sa cauti mai multe variante. Nu neaparat de modele, ci de echipari. Este important sa mergi cu fiecare si sa te hotarasti ce anume iti place la fiecare si sa tragi linie pentru a o alege pe cea care indeplineste mai multe din cerintele tale.

Daca vrei o masina care sa te duca din A in B (80km pe autostrada nu e mare lucru), poti sa mergi lejer pe una din variantele VAG.

Eu personal as alege dieselul, dar asta pentru ca sunt fan diesel.

Motorul de 184cp diesel de la BMW are problemele rezolvate inca din 2010.

2.0TSI-ul inca e cunoscut pentru unele sensibilitati. Chiar vorbeam de curand la un service autorizat despre asta. Totusi, noi nu am avut probleme cu el. Pana la urma si despre 2.0TDIul pe care il aveam pe Golfuri se spunea ca are probleme si, la fel, nu am intampinat nicio problema.

Depinde ce inseamna prin pretetia ta de performanta a motorului. Timpi, specificatii teoretice, sau feeling.

Daca vrei feeling mergi pe RWD. Daca nu, alege orice varianta.

Am mers cu tot felul de variante TFSI de 400+ cp (din 2.0tsi) fwd si awd si niciuna nu pot sa spun ca m-a impresionat.

De asemenea, am mers cu 335xi si desi motorul e genial, xdrive-ul nu mi-a placut.

Un alt exemplu a fost un A5 extrem de bine echipat, 3.0TDI quattro sline cu tooate dotarile interesante. Chiar si asa, in toate modurile mi s-a parut extreeem de boring. 330xd in rest mi s-a parut mai fun, desi nu as lua niciodata altceva dcat RWD.

Eu zic sa cauti mai multe variante de seria 3/4. Am vazut multe cu combinatii ciudate de optionale, masini cam prost configurate. Depinde ce cauti. Scaunele staandard, indiferent daca sunt cu piele sau nu, sunt tare uratele. Dar asta e valabil si la VAG.

Btw, daca stii sa cauti bine si sa negociezi, poti da gasesti o masina aproape noua si foarte bine configurata la banii aia: bmw, sau audi.

Nu in ultimul rand, de principiu, as prefera o masina non premium (vag) bine echipata, decat una premium cheala.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

De asemenea, am mers cu 335xi si desi motorul e genial, xdrive-ul nu mi-a placut.

 

Poti sa elaborezi? Ideal pentru mine in situatia actuala ar fi un 335xd touring, money no object. E diferenta asa mare intre RWD si AWD la BMW? Avand in vedere ca distributia maselor e aceeasi...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

La cum se vrea folosita masina adica 80km/zi , 400 km/saptamana (fara weekend), ar duce la un minim de 1600-1800 km pe luna. 

Diferenta de consum intre un 320 D si O3 RS benzina, este imensa, deci din start castiga dieselul.(320 d sta mult mai bine la consum si decat O3 RS  diesel)

Pe lista mea, inainte de a lua O3, au fost 320d, C Class(220CDI), si A4(2.0 TDI)...niciuna nu mi-a oferit spatiul din O3(de care am nevoie) plus costuri de achizitie , asigurare, intretinere mult mai mari.. Da, mi-ar fi placut un 320 sau un A4, dar totul tine de nevoile si posibilitatile fiecaruia.

 

Personal am mers cam cu tot ce se poate de la BMW(mai putin Z-urile), iar singurul lucru la care seria 3, este sub Octavia, este spatiul interior si portbagajul...atat! (indiferent de motorizarile ambelor modele).

 

Daca nu e graba cu masina, de ce nu un C Class 2014? Dupa ce am mers cu el, imi pare prima masina din clasa medie care se bate de la egal la egal cu seria 3.. Nu am avut ocazia sa merg prea mult cu el, dar ceva imi zice ca e peste seria 3..

 

LE:

@Tudor...depinde ce cauti.. Vrei sa te distrezi iei RWD...daca vrei doar stabilitate, si sa nu ramai inzapezit prea usor atunci iei X :). De fiecare data cand aveam un BMW la drive test, vroiam RWD doar sa fie fun, dar daca ar fi sa-l iau pentru mine, masina de zi cu zi, as lua X oricand :)

 

offtopic...X6 M vs M5 . Acelasi motor, 2,3 tone vs 1.85 tone, 4x4 vs spate. X6 M, chiar daca am mers cu el pe un mini circuit nu mi s-a parut fun deloc, decat in linie dreapta unde te inspaimanta. 

0-275 (nu pe drum public), toate sisteme scoase, masina efectiv s-a infipt in asfalt nu a schitat nimic.

 

M5-ul insa, era distractiv doar cand schimbai benzile cu acceleratia la jumatate :)..iar 0-275 cu sistemele scoase, d-abia il tii pana spre 100km/h :)

 

Cam asta e diferenta intre RWD si X si diferentele sunt aceleasi evident la o scara mai mica si pentru modelele cuminti :)

Modificat de bogdann81
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Poate parea ciudat ca spun asta, insa imi dadea senzatia ca ingreuneaza masina.

Ma refer la feeling, poate fi doar o parere subiectiva.

Insa diferenta intre 2.0d 184cp rwd si 2.0d 184cp xdrive este ca de la cer la pamant.

Rwdul da clar senzatia de sportivitate in timp ce acelasi motor cu xdrive mi se parea foarte lent si fara feedback.

Xdriveul/quattro este foarte bun si potrivit pentru multe persoane, dar nu este nici pe departe ceea ce imi inspira mie placerea de a conduce.

Asta este motivul pentru care am spus ca pe langa motor/materiale si optionale care se aleg obiectiv, conteaza si ceea ce iti doresti sa simti cand conduci, si care este scopul pentru care conduci.

Toate astea ar raspunde, din punctul meu de vedere intrebarii care face obiectul topicului.

Putin offtopic (vanzand ca se tot discuta despre variana asta), noul C Klasse mi s-a parut o eternitate sub concurenta (oricare dintre marci). Mi se parea interesanta la exterior, dar cand am analizat-o in showroom m-a dezamagit. Materiale slabe, combinatii ciudate, senzatie de chinezarie.

LE: cu 335xd nu am mers, cu siguranta mi-ar fi placut mai mult decat 335xi. Am zis si mai sus, sunt fan diesel, and that's a fact. 330xd mi-a placut, in timp ce dupa ce am condus 335xi tot ce am putut sa spun a fost ca imi place directia, dinamica, suspensia, franele...

Mergi cu ele si vezi cum te simti in fiecare.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Bogdan, m-am uitat la interiorul c-ului 2014 si pot sa spun ca arata superb, insa per ansamblu, ma atrage mai mult seria 3.

Desi 30-35000 eur sunt bani multi, clasa c 2014 sare bine de tot de suma asdta si oricum mai mult de 2-3 luni nu vreau sa mai astept, asa ca pot sa zic ca la c 2014 nu are rost sa ma mai gandesc.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

L

offtopic...X6 M vs M5 . Acelasi motor, 2,3 tone vs 1.85 tone, 4x4 vs spate. X6 M, chiar daca am mers cu el pe un mini circuit nu mi s-a parut fun deloc, decat in linie dreapta unde te inspaimanta.

0-275 (nu pe drum public), toate sisteme scoase, masina efectiv s-a infipt in asfalt nu a schitat nimic.

M5-ul insa, era distractiv doar cand schimbai benzile cu acceleratia la jumatate :)..iar 0-275 cu sistemele scoase, d-abia il tii pana spre 100km/h :)

Cam asta e diferenta intre RWD si X si diferentele sunt aceleasi evident la o scara mai mica si pentru modelele cuminti :)

Nu vezi nimic in neregula in a compara un X6 M cu un M5 si sa decizi ca diferenta dintre ele e data de RWD vs AWD?.......
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Nu cred ca am fost eu foarte explicit si cu siguranta nu am intrat(si nici nu voi intra) in detalii pentru a compara mere cu pere ... Evident ca nu asta e singura diferenta, sunt 2 masini total diferite, insa in acelasi timp sunt 2 M-uri unde poti vedea ce inseamna AWD si RWD... 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Fals. X6 in primul rand nu e "un M", in niciun caz in sensul seriilor M3/M4/M5/M6 etc. Am condus toata gama M iar astea 2 de care zici tu sunt din lumi total diferite. Daca ai fi comparat un X6 cu un 5er x-drive cu acelasi motor, ai fi vazut aceleasi diferente. Pentru ca una e o masina, alta e un autobuz.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

 

.(320 d sta mult mai bine la consum si decat O3 RS  diesel)

 

 

 

 

 

 

 

Nu am auzit proprietarii de RS diesel sau alte masini cu motorizarea asta (GTD, FR) sa se planga de consum. Motorul CUPA este chiar cuminte la consum. Imi vine greu sa cred ca BMW-ul consuma mult mai putin sau chiar mai putin...cat naiba sa ia 2-3 % in exterior

 

Si eu as alege BMW in fata unei Skode sau VW dar numai dc vorbim de masini noi...dar asta sunt eu..... nu mai vreau masini tavalite de altii

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Putin offtopic (vanzand ca se tot discuta despre variana asta), noul C Klasse mi s-a parut o eternitate sub concurenta (oricare dintre marci). Mi se parea interesanta la exterior, dar cand am analizat-o in showroom m-a dezamagit. Materiale slabe, combinatii ciudate, senzatie de chinezarie.

Cu riscul sa fiu acuzat de subiectivism... post-61164-0-04347400-1406885037_thumb.j

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Eu incerc inca o data, PENTRU ULTIMA DATA, sa va fac sa intelegeti ca intre cele doua modele, in conditiile in care masina va circula in Germania si va fi utilizata pentru naveta, NU EXISTA NICIO DIFERENTA. ZERO.

Pentru naveta, la sfarsitul anului fiscal, cand iti faci taxele, iti treci kilometri facuti in intres de servici de acasa la lucru si primesti inapoi 30 centi/km, sau 30 euro/100 km. Daca litrul de orice ar costa 3 euro iar masina ar consuma 10%, ai iesi cost-neutral. Deci practic, combustibilul nu joaca niciun rol in economia situatiei.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

@wert noi ce am analizat in showroom au fost doua C Klasse in varianta elegance & avangarde.

 

Enumar cateva aspecte ce noi le-am considerat nepotrivite unei masini.

 

Coloana de directie este directionata catre sofer, volanul fiind orientat catre sofer intr-un unghi ce difera de pozitia sa (undeva mai la dreapta soferului). Practic cu mana dreapta ajungi mai repede la volan decat cu cea stanga.

 

Majoritatea componentelor din interior, ornamentele interioare (in echiparile mentionate mai sus), switch-uri, etc, sunt dintr-un plastic lucios, ce este expus zgarieturilor fine si al amprentelor, mai ales cea centrala care este si destul de mare.

 

Torpedoul este aproape inutil, accesul fiind destul de limitat atat pentru sofer cat si pentru pasager.

 

Uite si o poza, compara pozitia volanului cu cea a scaunului.

post-27555-0-05762100-1406889019_thumb.j

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Interesant aspect legat de pozitionarea volanului. Trebuie sa recunosc ca nu l-am observat (si prin urmare nu m-a deranjat) la niciuna din masinile in care am urcat. Imi amintesc despre exact aceeasi problema reclamata la AMG-ul Black Series al generatiei anterioare. Totusi tind sa cred ca cea mai mare parte a soferilor conduc 80% din timp cu o singura mana si nici nu vor observa acest lucru.

 

Cat despre plasticul lucios de pe butoane (consola in sine fiind de fapt din furnir lacuit sau aluminiu in functie de nivelul de finisare ales, nu plastic vopsit) personal mi s-au parut foarte bune calitativ si nu as sta cu teama urmelor de uzura.

Amprente? Sa discutam despre glossy black-ul care a devenit o moda si se regaseste la aboslut toti producatorii (inclusiv pe loganul aniversar)?

Crezi ca interiorul piano black de la Audi este scratch proof si va arata ca nou 10 de ani?

 

Dimensiunea torpedoului este totusi in opinia mea un criteriu nu doar minor, ci si subiectiv. Personal n-am avut niciodata mai mult de o harta si 3-4 DVD-uri in el asa ca...

 

Tinand cont ca se doreste un autobahn cruiser, personal as pune confortul pe primul plan si atunci as lua serios in calcul un C cu pachetul Agility AIRMATIC. Momentan concurenta din zona premium nu are in aceasta clasa nimic comparabil. Deja 220 CDI-uri automate Anvantgarde cu mai putin de 10k km sunt la dealerii din germania de la 38k euro. In cateva luni (cat este dispus sa astepte colegul nostru) modele sensibil mai bine dotate si cu ceva mai multi km vor avea preturi tot mai accesibile pentru cine urmareste achizitia un SH. Daca leasingul este solutia pentru finantare aleasa, diferentele de cateva mii de euro la pretul de achizitie sunt putin semnificative in valoarea ratei lunare.

 

Just my two yuan...

Modificat de wert
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Nu stiu de ce, dar nu cred ca se proiecteaza vreo masina in ideea ca este condusa cu o singura mana pe volan, cu atata mai mult cu cat sunt tot mai promovate padelele.

Negrul lucios este greu de intretinut la orice marca, insa negrul ala difera, nu este acelasi negru lucios la toate marcile.

De exemplu ornamentele negre lucioase de la Golf au alta textura decat cele de BMW, iar cele de la Mercedes seamana foarte mult cu negrul lucios de la Ford. De fapt multe alemente aduceau a Ford. Foarte negru si foarte lucios, numai bine cat sa se vada orice amprenta, orice zgarietura. Hai sa fim seriosi, nu sunt materiale minune acolo.

Mie mi s-a parut absurd la Mercedes ca o masina de 50.000€ (GLA, CLA, A Klasse) sa nu aiba pistonas la capota. Am strambat din nas la noul Leon ca nu are, dar ala e 20.000€. Poate pentru unii nu conteaza aspectele astea, insa adevarul e ca am plecat cu un gust amar de la Mercedes. Dar nici nu e de mirare avand in vedere ca atunci cand ridici capota totul e Reno la mai multe motorizari...

Ca masina de autostrada as recomanda Passatul/seria 3, Octavia mai putin, fiind mai putin confortabila la drum lung.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

   In legatura cu afirmatia : 

 

Pentru naveta, la sfarsitul anului fiscal, cand iti faci taxele, iti treci kilometri facuti in intres de servici de acasa la lucru si primesti inapoi 30 centi/km, sau 30 euro/100 km. Daca litrul de orice ar costa 3 euro iar masina ar consuma 10%, ai iesi cost-neutral. Deci practic, combustibilul nu joaca niciun rol in economia situatiei. "

 

   Eu zic ca combustibilul joaca un rol important. Daca masina consuma mult, intr-adevar nu pui bani din buzunar, dar daca consuma f. putin, castigi bani.

Modificat de Ebi
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Mie noul C Class mi-a adus aminte de prima mea masina.

post-27555-0-07193200-1406898676_thumb.j

post-27555-0-68178400-1406898684_thumb.j

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Referitor la Mercedes , pozitia volanului e ceva specific marcii .

Ornamentele de pe noul C class , cele negre ,sunt foarte sensibile ,din fericire exista tot felul de culori / materiale ca si optionale

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Ca masina de autostrada as recomanda Passatul/seria 3, Octavia mai putin, fiind mai putin confortabila la drum lung.

 

Aici cred ca e relativa treaba si depinde cu ce este obisnuit fiecare. La drum lung am mers si cu Passat (nu cu seria 3 generatii mai noi) si nu este o diferenta mare in confort fata chiar de un RS. Singurele locuri unde iese mai in evidenta diferenta sunt soselele bombardate si pe acelea cred ca le evitam cu totii si/sau mergem mai incet. Pe autostrazi diferentele tind catre zero.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Depinde de autostrazi. Bucuresti- Pitesti sau portiunea initiala de A2 sunt un test pentru confort, zgomot la rulare (implicit antifonare), suspensii.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Cred ca nu ai inteles ce am spus. Ma refeream strict la ampatament. O masina din clasa medie va fi mereu mai confortabila la drum lung (de exemplu 300km cu viteza medie 150kmph in Germania) decat o compacta. Incearca asa si ai sa vezi cum se resimte oboseala. Eu nu ma refeream la drumurile noastre pentru ca nu fac obiectul topicului.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Intamplarea face ca acum 3 saptamani m-am urcat intr-un C Classe nou-nout.

Masina era varf de gama si pretul batea 50.000 euro.

Cat am stat 10 minute in masina am remarcat doar 2 aspecte negative:

1 panoul multimedia care este FIX nu nu se ascunde sau se pliaza (asta e cam nasol pentru ca exista riscul sa fie lovit din greseala...e ca si cum ai monta o tableta pe bord).

2 calitatea pielii care este semnificativ foarte proasta in comparatie cu pielea pusa pe masini de generatie mai veche (oricum asta e tendinta generala la toate marcile de masini ).

In rest nu am avut ce reprosa unei masini premium care avea ca dotari:ventilatie in scaune,sistem franare urgenta,afisare informatii parbriz etc...etc.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Nu mi-e clara pasiunea asta a unora cu ecranele care intra in bord. Cu ce te ajuta? Zici ca ala fix are riscul sa fie lovit. Pai si ala care iese din bord nu are acelasi risc? Atunci cand esti in masina (adica are cine-l lovi) nu e si el iesit? In plus, mi se pare mult mai expus un ecran d-ala care sta iesit afara din bord decat un d-asta fix care e "ingropat" acolo. Personal nu vad niciun avantaj pt ecranele care ies din bord, decat de "show"

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

O grija in minus cand apar 'vanatorii de RNS-uri' :)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Iti spun sincer,la A si C ,,ecranul'' arata si este postat ca si cum cineva a adaugat ulterior o tableta pe bord,nu mai pomenesc ca ecranul este de asa natura pozitionat incat nici soferul si nici pasagerul nu au o vizibilitate spre el destul de buna.Despre A nici nu mai pomenesc...zici ca au montat un smartphone pe bord.

Seria 5,A8,S Class,A6  etc etc...parca sunt din alt film in ce priveste ecranul multimedia.

Nu sunt carcotas si nu caut defecte masinilor ca un specialist din bransa auto....pur si simplu am spus ce nu mi-a placut mie.


3 minute am cautat pe net...si rezultatul....astia sunt specialisti. :lol: Minutul 1.38.

https://www.youtube.com/watch?v=hPpyNJU_lNo

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!