Jump to content

BMW 320d sh vs Octavia RS 3 noua


PTDA
 Share

Postare recomandată

Pai daca vorbim de RS ar trebui sa vorbim si de M3? Sau macar de un 330? Eu zic ca suntem destul offtopic..iar OT deja a ales sa mearga pe bmw. Oricum de la inceput s-a cam comparat mere cu pere..dupa cum am scris in primele posturi, CC-ul sau Audi mai erau o varianta.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Octavia RS are ~200cp. Ce M3? Ce 330?? Serios, ca la aia cu dotarile, mai bine documentati-va putin inainte sa postati ca devine ridicol...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Underdog-ul va avea mereu ceva de dovedit si sustinatorii lui vor fi intotdeauna mai virulenti. Asta in general, in orice versus. 

 

Octavia 3 e buna in clasa ei, are un raport calitate/pret bun, dotari standard si optionale mai mult decat suficiente.

Insa de aici sa ajunga realmente competitor cu Seria 3 F30 e cale lunga, fie si Octavia RS, fie si achizitie noua vs sh. 

 

off topic: Clasa premium din curtea VAG nici ea nu exceleaza la dotari. Un climatronic costa 650e si pana si antifurtul la roti trebuie platit la Audi A3 cel putin.

Modificat de The_Ego
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Octavia nu e "underdog" pt bmw, e doar o alternativa noua la aceeasi bani cu un bmw sh. Asa cum e un logan pt un golf spre exemplu. Ideea e insa ca diferentele nu sunt ATAT de ridicole cum le cred unii (gen ce-ti da bmw standard, skoda nici nu viseaza). Trecand peste faptul ca marcile premium niciodata n-au fost vestite pt ploaia de dotari pe care le dau in standard. Sa ne amintim ca A4 si seria 3 in 2007 inca aveau geamuri manuale in spate in standard.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

E underdog cand este intr-o comparatie unde normal nu are ce cauta si nu porneste de pe picior de egalitate: Noua, multe dotari, cel mai potent motor.

Apare insa reversul, configurarea unei octavii care trece de 30k euro. Moment in care dupa parerea mea pierde teren.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Vad ca unii dintre voi nu pricep o idee de baza. Un om care isi cauta masina si are un buget fix, o sa ajunga intr-un final sa compare mere cu pere. Simplu ca buna ziua.

Daca un RS, un CC si un 320D costa toate in jurul a 30.000 euro si bugetul tau e de 30.000 euro, ghici ce? O sa ajungi sa le compari.

 

Si cand compari 3 masini atat de diferite, totul se rezuma la nevoi si gusturi. Iar gusturile nu se discuta.

 

Un 320d n-o sa-ti ofere niciodata spatiul pe care ti-l ofera Octavia sau CC-ul. Insa o Octavie sau un CC n-o sa-ti ofere niciodata placerea condusului pe care ti-o va oferi BMW-ul indiferent de motorizare.

 

Restul e cancan prieteni.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Desi majoritatea nu e de acord cu comparatia intre octavia 3rs sau passat cc si seria 3 parerea mea e ca atata timp cat se da un buget de 30-35000 in care in functie de necesitati se introduc in ecuatie 2+3 masini total diferite, ele se pot compara. Tranctiune fata vs spate, benzina vs diesel, sh vs nou, premium vs non-premium. In cazul meu sunt pur si simplu masinile cu care as fi multumit o anumita perioada...practic ceea ce am gandit am publicat pe forum.

Ca si exemplu, caz concret octavia mea. O am de 9 ani in care am avut ceva probleme cu turbina din cauza mersului excesiv in oras, in rest am schimbat 2 rulmenti pe spate si bucsele meri pe fata. Masina are acum 155000 km din care zic eu 110-120000 in oras. Cand am cumparat-o (22000 eur) am fost intrebat imediat de mai multe persoane de ce dau atatia bani pe o skodā ( ca nu e VW, ca depaseste pretul pe care il merita cu cel putin 3000 eur, ca de ce nu avensis la banii aia, de ce nu 407 sau 318 d, etc... Nu regret nici o clipa alegerea facuta. Ce vreau sa spun prin toata chestia asta e ca imediat au aparut comparatiile, dar sub o alta forma.

Cred ca inca un plus pe care il are BMW fata de alte marci, aici incluzand chiar si Audi e grija fata de client.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Paul - am mers cu ambele, E90 si F30. F30 este peste E90. Ca si directie, da...la F30 este mai asistata decat la E90, insa crede-ma...nu se simte o mare diferenta in asa fel incat sa nu iti cumperi F30. De interioare, este o maaare diferentea fata de E90...chiar este premium fata de hidoseniile alea de la vechiul 3.

Cat priveste suspensia, mi s-a parut la fel la ambele, adica rigida. Cu RFT este o "placere" pe drumurile din RO. Nu te gandi ca merg la limita cu ea cum merg toti prostii cu E90 nonLCI de 7000 EUR si apoi se uita dupa nush ce dracu de arcuri Eibach sau cum s-or numi. Este decenta ca si ruliu..etc. Ma rog, in viziunea mea nu este o sportiva pur sange, este o masina mai sportiva decat marea majoritate a masinilor pe care le intalnesc pe drum. As vrea sa imi iau 330 D sau 335D insa unde mergi cu ele? Nu avem strazi pentru asa ceva.

Drept urmare 320D este suficient pentru mine.

 

Nu stiu de unde vin comparatiile astea cu Skoda sau VW. BMW este alta clasa si anume cea sportiva. Skoda are alt target, VW alt target, iar MB la fel.

Numai noi le comparam aiurea.

Vrei sportivitate -> mergi pe BMW, vrei comfort -> mergi spre MB; iar asta cu sportivitatea este relativa, deoarece un motor cu adevarat sportiv pe BMW este un F30 - 330D, 335D, 335i, M50D, M3, M5, M6..etc.

Insa deja vorbim discutii. 320D este un motor decent, consum mic si ceva sportivitate.

 

Daca vrei BMW trebuie sa iti asumi si alte cheltuieli pe langa pretul de achizitie. La fel si la Audi, la fel si la MB.

Si aici ma refer sa mergi cu ea in reprezentanta, nu la service-urile de garaj.

Colegul rifflections a punctat foarte bine diferenta dintre clase.

Multi inteleg diferit premium, insa o masina premium este acea masina care poate fi configurata in cel mai mic detaliu, gen pachet Individual cu nush ce crom pe butoane si alte tampenii de acest gen.

 

Vad ca BMW naste pasiuni, de cate ori se deschide un astfel de topic, apar tot felul de flame-uri. Este normal, avand in vedere ca este forum VAG.

 

PTDA, comparatia ta dpdv al bugetului se poate face, insa sunt alte clase. 

Ma faci sa rad cu grija fata de client. Nu este nici o grija, cum nu este la nici o marca fie ea premium sau nu.

Alegerea ta este super ok, insa mare grija de unde il achizitionezi.

 

LE: daca o gasesti cu pachetul M din factory, ar fi excelent. Daca te gandesti sa ii pui tu ulterior...este scump in draci.

Totodata, la pachetul M din fabrica, din cate stiu si sper sa nu ma insel, nu poti pune jante mai mici de 17*, deci sa ai niste costuri mai mari la anevelope.

Daca sunt si RunFlat (RFT sau RSC) o sa fie niste costuri.

Modificat de claudiusnc
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Masina se va achzitiona din reprezentanta, divizia sh ca sa ii zic asa, cu garantie, nu de pe mobile de la o doamna in varsta care nu prea a folosit masina.

Mi-e foarte clar ca sunt alte clase si ca o comparatie punctuala e trasa de coada, de aceea am si pus intrebarea daca din punctul vostru de vedere merita octavia 3 rs respectiv passat cc, la banii astia sau un pic mai ieftin, sau imi recomandati sa merg pe seria 3?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

@claudiusnc: daca citeai cu atentie de la bun inceput, vedeai ca omu' sta in Germania, o sa cumpere masina din Germania, o sa circule cu ea in Germania si o s-o duca la service tot in, da, ai ghicit, Germania. Aici grija fata de client are alt inteles decat in Romania.

Mai razi? :)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

:D mai rad. Si da, am citit cu atentie. Un coleg de pe bmwclub a avut un E60 550i. Si a povestit niste patanii cu nemtii si cu service-urile lor de am ramas  :mellow:

Ma rog, sunt cazuri si cazuri, nu vreau sa extrapolam discutia. Cu siguranta este mai multa grija fata de ce se intampla la MHS Motors..unde sunt cam varza.

 

PTDA - daca ai decis sa mergi pe F30, ceva dotat de prin 2013, o sa il iei SH, undeva intre 33000 si 37000 EUR, in functie de dotari...poate si mai mult. Ma refer la 320 D.

Si daca ai decis sa mergi pe BMW, trebuie sa iti asumi si niste costuri ulterioare de intretinere / mentenanta. Daca o gasesti in garantie si mai bine.

Modificat de claudiusnc
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Cam toate au garantie cel putin un an, cele luate prin dealer, macar prin Europlus Garantie.

Si cred ca gaseste si mai ieftin, la inceputul anului 320-urile F30 incepeau pe la 25-26k, cu dotari minime de bun simt si rulaj de 30-40k.

Referitor la F30 si E90, n-am nici un dubiu ca F30-ul e masina mai buna. Insa nu e totul lapte si miere.

Interiorul e clar un pas inainte in materie de design, insa materialele nu sunt cele mai grozave, chiar si raportat la E90, care nici el nu e un succes in domeniul asta.

Orice Audi e un exemplu de calitate si atentie la constructie pe langa un interior de Bmw.

Puțină moderație ar fi binevenită. :)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Poate ai vrea sa rectifici, nu orice Audi este un exemplu de calitate si atentie la constructie pe langa un interior de BMW.

Probabil de aici -> flame.

Si cand te referi la moderatie probabil te referi la tine, deoarece nu vad prin posturile mele vreo exacerbare sau exultare cu privire la BMW.

Probabil ar trebui sa mergi cu un F30 inainte de a face afirmatii vis-a-vis de el. Eu nu m-as fi bagat in discutii altfel. Si eu am condus M din discutiile de pe forumuri.

Personal nu suport astfel de adevaruri general valabile in directia unui lucru.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Daca vs. a ramas intre 320d si CC, ia domnule ce iti dicteaza sufletul. Pana la urma alegerea e pur subiectiva indiferent cu cate doze de obiectivitate incerci sa o condimentezi.

La banii pe care ii dai pe masina nu ar trebui sa existe regrete ulterioare. Fiabilitatea este oricum relativa in ziua de azi si nu poti fi ferit de surprize nici la vag nici la bmw.

Modificat de YEP
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Arata-mi si mie ce optionale poti pune pe un F30 si nu am eu deja pe masina, amarata de Skoda asa cum e ea. Si eu nu am actiuni la Skoda, deci nu ma pasioneaza daca iese sifonata sau nu. :)

 

Heads up display printre altele si ar mai fi si chestia asta

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Nu cred ca e cazul sa exageram acum si sa comparam bmw cu skoda de la egal la egal, let's not get carried away totusi :)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Da, m-am documentat si eu si am descoperit vreo 4 parca (HUD, Internet pt Navi pro, camera video panoramica si functie TV), dar ii lipsesc unele gen parcare automata sau hayon electric la Touring. Deci asa cum ziceam, toate sunt cu plusuri si minusuri.

 

N-a zis nimeni ca un F30 echipat bine ar fi de aruncat, dar de aici si pana la "BMW are in standard ce n-a vazut Skoda la optionale in veci" e cale lunga.

 

PS: Din ce F30-uri am vazut eu pana acum, nu era niciunul cu HUD. E o optiune pe care eu mi-as pune-o daca as configura unul... In schimb am vazut multe seria 5, 6, 7 cu asa ceva. Foarte misto tehnologia.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

@TudorM: Sunt de acord cu tine ca a fost o exagerare cea cu optionalele, dar nu uita ca oricum o dai BMW e o masina premium. Simplu fact ca exista alte marci(Skoda) care iti ofera in mare parte aceleasi posibilitati si dotari nu inseamna ca ajung catusi de putin pe picior de egalitate. Mai sunt si alte optionale la BMW pe care nu le-ai identificat: volan incalzit, sistemul audio Harman Kardon, pachetele Individual, bla bla...

 

La fel, eu zic sa nu mai dai exemplu WTCC si masinile FWD de-acolo, caci nu are nicio relevanta. Cele mai performante automobile de pe lumea asta sunt RWD. Vorbim aici per total, nu ca Veyron-ul ajunge repede la 100km/h.

Altfel, o sa apara cineva care, pe buna dreptate, sa iti spuna ca M3-ul F30 matura pe jos cu O3 RS si, in fond si la urma urmei, M3-ul tot un Seria 3 in proportie de 90% si costa la fel de mult(%) in plus fata de un 316 precum O3 RS fata de 1.2TSI.

 

Eu zic ca PTDA va face alegerea reusita cu 320-ul. Asta cel putin in comparatie cu alternativele enumerate.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

La fel, eu zic sa nu mai dai exemplu WTCC si masinile FWD de-acolo, caci nu are nicio relevanta. Cele mai performante automobile de pe lumea asta sunt RWD. Vorbim aici per total, nu ca Veyron-ul ajunge repede la 100km/h.

N-as zice ca e chiar asa black&white situatia, piata supercar-urilor e impartita destul de egal intre RWD si AWD. Ce e clar intr-adevar este ca FWD nu este niciodata solutia aleasa cand ceea ce se urmareste in principal este performanta. In WTCC situatia nu e chiar asa cum pare din afara, regulile sunt destul de complexe si favorizeaza uneori utilizarea anumitor tehnologii in favoarea altora, la fiecare cativa ani se schimba raportul de forte.

 

Altfel, o sa apara cineva care, pe buna dreptate, sa iti spuna ca M3-ul F30 matura pe jos cu O3 RS si, in fond si la urma urmei, M3-ul tot un Seria 3 in proportie de 90% si costa la fel de mult(%) in plus fata de un 316 precum O3 RS fata de 1.2TSI.

Slightly (sau complet  :P) offtopic, am fost recent la un eveniment M unde am condus M3, M4, M5, M6 iar cei de-acolo spuneau ca M3 are o proportie de 75% de piese diferite fata de seria 3 standard, deci pare sa fie alta situatie decat la Octavia RS care e doar o octavia "chioara" cu ceva upgrade-uri dinamice si vizuale.
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

@JUG, ai dreptate si nu am afirmat deloc ca BMW-ul e o masina "naspa" si nu o desconsider deloc. Si eu am fost in situatia lui PTDA si m-am uitat cam la aceleasi masini. Deci si mie mi-ar fi placut un F30, dar pana la urma am ales altceva. Si da, nu am orbul gainilor sa pun la picior de completa egalitate Skoda si BMW. Nu degeaba fiecare costa cat costa. Doar ca sunt enervante (pt mine cel putin) unele atitudini de pe acest topic si in general legat de ridicarea in slavi a BMW-ului. Nici macar la Audi/Mercedes nu vezi asa inflacarare. Si ce e cel mai ciudat ca asta vine de la cei care din diverse motive, nu detin unul. Toti posesorii din topicul asta, ca orice posesor de orice marca, au fost mult mai nuantati si au admis ca exista si parti negative si nu curge doar lapte si miere prin injectoare.

 

Eu dadeam exemplu WTCC pentru ca acolo concureaza exact aceste marci sau similare (Seat in loc de Skoda) si exact din aceasta clasa. Baza masinilor este asta si sunt mult mai aproape de original fata de cum se intampla in WRC. Normal ca daca intram in aere mai rarefiate, vorbim de alte solutii tehnice.

 

Legat de CC vs F30, e o diferenta destul de mare si de gabarit as zice. F30 e compacta, pe cand CC e deja la dimensiuni de limuzina. Iar parerea mea e ca CC-ul e deja tehnologie cam prea invechita. D-abia s-a lansat noul Passat, deci probabil ca si un nou CC va urma destul de rapid.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

 

 

Altfel, o sa apara cineva care, pe buna dreptate, sa iti spuna ca M3-ul F30 matura pe jos cu O3 RS si, in fond si la urma urmei, M3-ul tot un Seria 3 in proportie de 90% si costa la fel de mult(%) in plus fata de un 316 precum O3 RS fata de 1.2TSI.

Slightly (sau complet  :P) offtopic, am fost recent la un eveniment M unde am condus M3, M4, M5, M6 iar cei de-acolo spuneau ca M3 are o proportie de 75% de piese diferite fata de seria 3 standard, deci pare sa fie alta situatie decat la Octavia RS care e doar o octavia "chioara" cu ceva upgrade-uri dinamice si vizuale.

 

 

Cu toate ca nu e asa(75% piese diferite) si e doar marketing, chiar daca ar fi, macar BMW iti da 75% piese diferite, nu doar alt motor si cateva brizbriz-uri estetice pentru de doua ori pretul. Asta inseamna premium: componente si dotari aparte.

Noi comparam best-buy cu premium doar prin prisma faptului ca avem de ales intre nou si SH, in caz contrar nu era loc de discutie.

Cat despre purism sportiv, stim cu totii ca pana si Lamborghini renunta la 4x4 la modelele speciale, Audi muta cat mai multa putere pe spate, s.a.m.d..

 

Ai dreptate, totusi, cand spui ca ne-am indepartat prea mult de subiect.

Modificat de JUG
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Poate ai vrea sa rectifici, nu orice Audi este un exemplu de calitate si atentie la constructie pe langa un interior de BMW.

Probabil de aici -> flame.

Si cand te referi la moderatie probabil te referi la tine, deoarece nu vad prin posturile mele vreo exacerbare sau exultare cu privire la BMW.

Probabil ar trebui sa mergi cu un F30 inainte de a face afirmatii vis-a-vis de el. Eu nu m-as fi bagat in discutii altfel. Si eu am condus M din discutiile de pe forumuri.

Personal nu suport astfel de adevaruri general valabile in directia unui lucru.

 

Recunosc, cu Audi A2 nu am mers. Dar nici nu s-a mai fabricat de ceva timp.

Nu pornesc un flame, ai spus ca interiorul de BMW este premium si este o mare diferenta. 

Test-drive nu am ajuns sa fac, dar de stat in F30 am stat, asa ca stiu ce vorbesc.

 

Ca idee:

http://youwheel.com/2014/04/03/some-details-you-may-not-notice-in-the-bmw-f30-3-series/

 

Si asta e cam caracteristic pentru orice BMW am vazut. Din pacate, la imbinari si detalii nu stau grozav, inclusiv la unele materiale.

Plus panel-gapuri dubioase la exterior.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

paul_e88 - Exact la asta ma refeream si eu mai sus si au sarit toti ca e blasfemie. BMW e premium deci e perfect...

 

Audi, conform observatiilor proprii si din toate revistele de specialitate din RO, DE, SUA, este king la imbinari si calitatea materialelor. 

BMW e excelent la tinuta de drum si la unele motoare (in special benzina). Eu as adauga si designul foarte reusit la ultima generatie comparativ cu fosta...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Orice post care va avea fie si o usoara tenta acida va fi sanctionat drastic.

Circul asta nu isi are locul pe acest forum.

Va reamintesc ca este un forum tehnic si va rog sa pastrati discutiile pe aceasta linie.

Multumesc.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

 

Din link-ul de mai sus pot sa iti confirm faza cu scaunele, rezolvata de cei de la BMW pe garantie. Se stie de problema, este caz PUMA aferent, iar asta a fost rezolvata in factory incepand cu nov2012.

A mea este sept2012 si s-a remediat la MHS. Tot de rahat este si electronica pozitionata sub ele...

Chiar m-am uitat cu atentie la pozele prezentate, insa nu am gasit problemele semnalate de cei de acolo in afara de cea cu scaunele.

Geamurile la mine sunt Pilkington.

Interesant. Mai am un prieten cu F30, chiar 328i ca cel din link, o sa verific si la el.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!